Zobacz temat - [416 Si]Szarpanie na gazie.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416 Si]Szarpanie na gazie.

awtky - Nie Lis 06, 2011 11:17
Temat postu: [416 Si]Szarpanie na gazie.
Witam,
jakiś czas temu kupiłem Rovera 416 Si z gazem. Po przełączeniu na gaz auto strasznie szarpie, na postoju trzęsie całym samochodem. Czasem jest tak że działa bardzo dobrze jednak w większości strasznie szarpie. Mam wrażenie że czasem nie chodzi na wszystkich - zmieniłem świece na NGK[No 11; 40 zł] i kable WN na BOSCH[90 zł](kilka osób odradzało mi kable NGK).

Co do gazu to nie znam się na tym i nie specjalnie potrafie określić generację(moja wiedza ogranicza się do informacji że jest to sekwencja) jednak napiszę to co znalazłem w świadectwie homologacji.

Seria: E
Reduktor: KME
Zawór gazowy: CERTOOLS
Wielozawór: TOMASETTO
Obudowa wielozaworu: STAKO
Zawór tankowania: TOMASETTO
Przełącznik/Centralka: BINGO
Układ elektroniczny: DIEGO

Dodam że gaz został założony w 2005 roku.

Adrian - Nie Lis 06, 2011 11:51

awtky napisał/a:
zmieniłem świece na NGK[No 11; 40 zł]

V-Line 28 powinieneś kupić (BKR6E)
awtky napisał/a:
kilka osób odradzało mi kable NGK

Akurat w Roverkach NGK spisują się bardzo dobrze. Wymień jeszcze palec i kopułkę.

Byłeś z tym problem u gazowników? Wymieniałeś filtry od LPG? Regulowałeś coś instalacje LPG? Może któryś wtryskiwacz LPG padł?

Jak widzisz opcji jest kilka... :wink:

awtky - Nie Lis 06, 2011 12:14

W mojej okolicy gazownicy nie cieszą się dobrymi opiniami więc staram się wyczerpać wszystkie możliwości przed wizytą na której i tak prawdopodobnie dowiem się iż muszę wymienić pół silnika.

Filtrów nie wymieniłem, nie bardzo wiem jakie kupić na allegro. Gość w sklepie motoryzacyjnym przy którym jest też serwis stwierdził że on nie wie jakie filtry ma mi dać i że trzeba podłączyć auto pod komputer żeby się dowiedzieć, może się nie znam ale IMHO to zwykłe naciąganie.

Zapomniałem napisać, człowiek od którego kupowałem auto twierdził że dzień wcześniej wymienił listwę od gazu.
Do tej listwy dochodzą 4 kabelki, nie wiem co to dokładnie ale odłączałem po jednym i w czasie kiedy szarpało silnikiem nic się nie zmieniało, a kiedy czasem działał dobrze spadały mu obroty i zaczynał jakoś gorzej chodzić - chciałem sprawdzić czy to nie wina któregoś z tych elementów na listwie. Po przełączeniu na gaz słychać wyraźnie głośne "klikanie" na niskich obrotach, nie wiem czy tak ma być czy nie.

Sugerujesz wymianę palca i kopułki, czy uszkodzenie któregoś z nich może powodować szarpanie tylko na gazie?

Adrian - Nie Lis 06, 2011 13:15

Instalacja LPG jest bardzo czuła na usterki w układzie zapłonowym, dlatego trzeba dbać o jego stan. Na PB będzie chodził dobrze, a na LPG już nie.
awtky napisał/a:
Zapomniałem napisać, człowiek od którego kupowałem auto twierdził że dzień wcześniej wymienił listwę od gazu
Po takiej operacji trzeba jechać do specjalistów od LPG i wszystko poustawiać. Jeśli nie masz nikogo, kto ma dobrą opinię w okolicy, lepiej pojechać nawet i 100 km do kogoś, kto to ogarnie. Kup kopułkę i palec. Wymień je i odwiedź dobrych gazowników. Wymienią Ci filtry gazu i ustawią instalację. Na tą chwilę nie ma sensu coś doradzać więcej.

awtky napisał/a:
Po przełączeniu na gaz słychać wyraźnie głośne "klikanie" na niskich obrotach, nie wiem czy tak ma być czy nie.

Tak pracują właśnie wtryskiwacze gazowe. :wink:

awtky - Nie Lis 06, 2011 13:58

Zrobię tak jak radzisz. Po wizycie u hitlerowców dam tu znać co i jak, dzięki.
merh - Czw Lis 10, 2011 18:26

ja w takim przypadku załozyłem wtryski magic jet i po problemie.chodzi rowno. a nawymieniałem się świec że hoho.. teraz mam trojelektrodowe od forda galaxy. chodzi rowno i nie szarpie przy przyspieszaniu. głownie winą obarczam wtryskiwacze.

ewentualnie moze to tez byc cewka.

faecd - Pią Lis 11, 2011 19:50

Moze i powtorze co poprzednicy mowili ale generalnie to zrob tak.

1. Uklad elektryczny, kopulka palec kable swiece musza byc nowe
2. Filtry fazy lotnej i cieklej wymien! (PS w warsztacie wymiana tych filtrow to okolo 100 zl, a mozna kupic jeden filtr za 5zl, drugi za 20, tester szczelnosci za 15 wysylka i za powiedzmy 80zl masz zestaw na kilka wymian)
3. jezeli to nie pomoze trzeba wyregulowac instalacje, zapewne sekwencje masz wiec albo do warsztatu kokosy wydawac, albo kupujesz kabelek tzw interfejs i z lapkiem i sterownikiem do auta biegniesz, uczysz sie regulacji, regulujesz i smigasz.
4. czwarty stopien jest najwyzszym stopniem wtajemniczenia i tutaj jezeli problemy nadal beda wystepowaly zalecana jest wymiana wtryskiwaczy na minimum Magic Jety. Sam zmienilem z valtekow na MJ i przyznam szczerze, ze moj perfekcjonizm nie pozwala przyklasnac MJ, ja od razu polecam wymiane na matrixy hd344.

A tak poza tym to zrob zdjecie z pod maski zobaczymy jakie masz wtryskiwacze, bo jak jakas lipe straszna to wlasnie ona moze byc glowna przyczyna szarpania

neo88 - Sob Lis 12, 2011 21:44

A ja polecam wymianę na HANĘ(czerwona).