|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wymiana klocków hamulcowych
pieknylolo - Wto Lis 08, 2011 18:29 Temat postu: [R75] Wymiana klocków hamulcowych Witam!Moze mi ktos krok po kroku napisac jak wymienic klocki hamulcowe z przodu,na co zwrócic szczegolna uwage itd.Najlepiej by bylo jak by ktos z was mial zdjecia lub filmik .Szukalem na forum,ale nic nie znalazlem na temat wymiany(chyba ze zle szukam).Nigdy wczesniej nie wymienialem sam klocków w aucie wiec miejcie to na uwadze,powiedezcie mi czy sam dam rade to wymienic,abym czegos nie zepsuł.Za wszelkie podpowiedzi i rady-dziekuje
SeniorA - Wto Lis 08, 2011 19:47
może to wystarczy
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=46154
z uwagą , że przy cofaniu tłoka należy popuścić odpowietrznik by cofający się płyn mógł spłynąć do jakiegoś pojemnika (założyć wężyk), trzeba też otworzyć zbiorniczek płynu.Ja jeszcze przy okazji odpowietrzam po wymianie klocków.
i to
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=52125
[ Dodano: Wto Lis 08, 2011 19:47 ]
pieknylolo napisał/a: | jak by ktos z was mial zdjecia lub filmik | są w technicznym FAQ -u dla innech modeli R.
sash997 - Wto Lis 08, 2011 20:30
ja wiele razy wymieniałem klocki w różnych autach i nie popuszczałem odpowietrznika...nie wiem czy to źle czy dobrze ale jeszcze w żadnym aucie w którym wymieniałem klocki nie miałem problemu z hamulcami,możesz wyjaśnić SeniorA czemu ma służyć ta operacja?czy tylko temu aby tłoczek lekko sie cofał??
TomaszM - Wto Lis 08, 2011 20:45
Niczemu to ma nie służyć i tego się nie robi - technologia naprawy tego nie wymaga ani nie przewiduje, odkręca się jedynie zbiorniczek, bo stan płynu przy wciskaniu tłoczków rośnie - trzeba go jedynie odessać strzykawką z pojemnika, gdy wzrośnie za bardzo i tyle - dzięki temu nie ma też szans na zapowietrzenie układu.
Oczywiście skoro o płynie mowa, warto przypomnieć, że wymienia się go raz na 2 lata... i nawet najlepsze klocki i tarcze nie pomogą, gdy zagotujemy płyn hamulcowy
kris-tofer - Wto Lis 08, 2011 23:14
ja nawet zbiorniczka nie odkręcałem i tłoczek lekko wszedł
longer86 - Sro Lis 09, 2011 00:48
a już się bałem że jak zabrałem się za to ostatnio to coś nie tak mam z hamulcami bo ręką wepchnąłem tłoczek (przy odkręconym zbiorniczku)
SeniorA - Sro Lis 09, 2011 09:19
sash997 napisał/a: | możesz wyjaśnić SeniorA czemu ma służyć ta operacja?czy tylko temu aby tłoczek lekko sie cofał?? |
TomaszM napisał/a: | Niczemu to ma nie służyć i tego się nie robi - technologia naprawy tego nie wymaga ani nie przewiduje |
odkręcenie odpowietrznika ma na celu zapobiegnięciu uszkodzenia uszczelki tłoka przy jego cofaniu (anglicy nazywają to : '' flip " the master rubber seals ) a tym samym utracie skutecznosci hamowania.
Taka czynność i ostrzeżenie są zamieszczone w instrukcji wymiany klocków w RAVE i Owners Worskop Manual Rover 75 (Braking system 9.4 pkt.10 ).
Były na naszym Forum zapytania i opisy uszkodzeń ukłau ham. lub pompy ABS przy wymianie klocków.
sash997 - Sro Lis 09, 2011 22:13
a to widzisz człowiek całe życie sie uczy
SeniorA - Czw Lis 10, 2011 08:30
SeniorA napisał/a: | Były na naszym Forum zapytania i opisy uszkodzeń ukłau ham. lub pompy ABS przy wymianie klocków |
np. http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=62732
maciejk1980 - Sob Paź 15, 2022 07:21
a kto wie jaki tam klucz wchodzi zeby odkrecic te 2 sruby na zacisku imbus czy torex i ile mm?
0L0 - Sob Paź 15, 2022 09:34
Imbus... Nie pamiętam, 6 albo 8mm. Przymierzysz - się dowiesz.
SeniorA - Sob Paź 15, 2022 12:20
imbus 7 mm , ewentualnie torx T45 .
maciejk1980 - Pon Paź 17, 2022 21:43
Dzieki, a czy klocki po stronie tloczka szybciej sie zdzieraja? mam jeszcze jakies 4mm po zewnetrznej stronie, wiec narazie nie wymieniam, za leniwy zeby sprawdzic wewnetrzna strone przy tloczku
nanab - Wto Paź 18, 2022 02:42
Zależy które prowadnice bardziej zgniłe i mocniej trzymają.
|
|