Zobacz temat - [R200] Słabe przyspieszenie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Słabe przyspieszenie

KNA - Sro Lis 09, 2011 18:31
Temat postu: [R200] Słabe przyspieszenie
Mam mały problem (tak myślę) ze swoim Roverkiem. Nie ma on żadnego wręcz przyspieszenia, to znaczy nawet jak wcisnę gaz do dechy to przyspieszać, przyspiesza ale przyspieszenie jest wręcz niewyczówalne. Wydaje mi się że 111 konny silnik w takiej budzie powinien co nieco pokazać. Ostatnio przejechałem się 73 konną "Renówką" 19 ojca i lepiej się zbierała, dlatego myślę, że jest coś nie tak.
rovek - Sro Lis 09, 2011 18:49

Ostatnio borykałem się ze swoją 216-tką, z tym że ja robiłem większość rzeczy mechanicznych i elektronicznych od podstaw. Jakie masz spalanie? Filtry w miare nowe? Olej wymieniasz sumiennie co 10 tys? Dbanie o czystość oleju to podstawa. U mnie pomogła wymiana pompki paliwa która już ledwo co pompowała i brakowało przyspieszenia. Z informacji które podałeś nic nie wynika, sprawdź kable, świece, kopułke, palec rozdzielacza, czujnik położenia wału, sonde lambda. Niestety musisz szukać na chybił trafił bo przyczyn może być masa.
KNA - Sro Lis 09, 2011 19:04

Roverka mam od niedawna bo od połowy kwietnia. Oleje i filtry zmieniłem od razu. Miałem też trochę cyrków z gazem i koleś, który mi go robił próbawał wymienić pół samochodu, a poza tym majstrował trochę przy ustawieniach gazu i nie wiem czy przypadkiem też nie przy ustawieniach benzyny (nie wiem czy jest taka możliwość, że mógł coś pozmieniać), ale wydaje mi się, że wcześniej przed jego zabiegami moja 216 miała lepszego kopa niż teraz. Na gazie jak i benzynie jest podobnie, z tym że na benzynie ciut lepiej.
Adrian - Sro Lis 09, 2011 19:20

Zmierz przy najbliższej okazji 60-100 na IV biegu na PB i LPG i podaj tu wyniki.
KNA - Sro Lis 16, 2011 19:20

A więc tak, na BP wyszło mi 9 sekund, natomiast na LPG 11,6 sekundy.
bronx - Sro Lis 16, 2011 19:29

Witam wszystich, ponieważ jest to mój pierwszy post na forum. Chciałbym się dowiedzieć czy problem kolegi został już rozwiązany gdyż mam bardzo podobnie. Takie niewielke auto z takim silniczkiem powinno juz co nieco pokazać, a tu kicha, nawet nie za specjalnie jest się czym pobawić.
KNA - Sro Lis 16, 2011 19:35

No niestety, problem mam nadal.
Adrian - Sro Lis 16, 2011 19:36

bronx,
Jakiego przedziału obrotów używasz "do zabawy"? :wink:

bronx - Sro Lis 16, 2011 19:52

No wiadomo, jak to benzyniak, powinien iść ładniej od około 2,5 tyś, tyle że mojemu nie bardzo to wychodzi. Ostatnio byłem u kuzyna i podjechaliśmy na jakieś opuszczone lotnisko w jego okolicy. Parę razy się ścigaliśmy i ledwo, ledwo mój Roverek dawał radę go wyprzedzić, a ma on Astrę jedynkę w kombi też 1.6 ale 75KM. Sugerując się radą dla KNA, żeby zmierzyć prędkość od 60-10 na IV biegu, też to zrobiłem i wyszło mi tak: na PB 8,7s a na LPG 12,3s (ale tu akurat mam do wymiany komputer, bo ten co mam teraz, czyli Sirocco, nie daje rady).
Adrian - Sro Lis 16, 2011 19:58

Seria K zaczyna normalnie działać od 4.000. :wink: Poniżej to prawie nie jedzie. Ważne tylko by przy takich zabawach silnik był rozgrzany.
bronx - Sro Lis 16, 2011 20:05

No może i tak, ale najgorsze dla mnie jest to, że ciężko kogokolwiek wyprzedzić. Ja mu gaz do dechy, a on idzie bo idzie, trochę to dla mnie jest nie tak, jak na 111 konny silnik w tak niewielkiej budzie.
Adrian - Sro Lis 16, 2011 20:20

bronx,
Przyczyn słabszych osiągów może być wiele. Musisz przewertować Forum niestety. Co wymieniałeś do tej pory w samochodzie?

ArO - Sro Lis 16, 2011 20:27

Dobrze mówia :) Moj 1.4 16v zbiera się dopiero ładnie tak od 3/3,5 tys a jak go podciagniesz do 5/6 tysiecy a nawet 7 :twisted: to naprawde rakieta. Oczywiscie trzeba mieć na uwadze temperature itp :) zakatować też tie wolno ;> No i fakt nie mam LPG..
bronx - Sro Lis 16, 2011 21:16

Roverka ma od dosyć niedawna, wiec do tej pory z takich rzeczy które mogą mieć znaczenie w tym temacie wymieniłem wszystkie filtry i oleje oraz skrzynię biegów ponieważ stara wyzionęła ducha. Acha, jeszcze jedno Panowie, wiecie może jaki jest powód tego, że podczas puszczania lub wciskania gazu czuć takie średnio lekkie szarpnięcie?
Adrian - Sro Lis 16, 2011 21:39

No to pozostaje Ci do sprawdzenia:
- układ zapłonowy (świece, cewka, palec, kopułka, kable WN)
- układ wydechowy (może być zapchany katalizator lub tłumik)
- ustawienie rozrządu
- sonda lambda i inne czujniki (może mieszanka jest nieodpowiednia)
- sprawdził bym jeszcze kompresję na cylindrach

Ja bym się najpierw wziął za układ zapłonowy.

bronx - Sro Lis 16, 2011 21:52

Ok, posprawdzam wszystko, dzięki za pomoc.
marhew - Sro Lis 16, 2011 22:37

a ja zastanawiam się, czy te 111 koni to na prawde tak dobrze jezdzi jak niektórzy ludzie mowia czy to troche naciagana historia lub nie mieli do czego porównać swojego 1.6. Bo widać nie jedna osoba ma problem z "mocą" Moj rover tez przyspiesza jak wóz z węglem a sprawdziłem wszystko co tylko moglem i nic kompletnie nie daje poprawy- wychodzi na to ze wszystko jest sprawne. Meganka kombi 1.6 ktora ma tez w okolicach 110 koni przy roverze to rakieta. Wcześniej mialem astre 1.6 75 koni i osiagi miala niemalze identyczne jak rover, mniej wiecej tyle samo do 100 i podobny v max, a różnica 36 km to jednak sporo. Jeśli wszystko jest w porzadku i tak jezdzi roverove 111 koni spalajac przy tym średnio 10l /100 km lub więcej to dla mnie jest to ogromna porażka. NIe wspomne juz o tym, ze dla takiej mocy ledwo 160 km/h to śmiech na sali.
hirek91 - Sro Lis 16, 2011 22:46

marhev te roverki naprawdę mają dobrego buta tle że obroty muszą być ok silniki są troche skomplikowane poprostu usterki trudne do zdiagnozowania czasem
kalitus84 - Sro Lis 16, 2011 22:57

roverka trzeba trzymac na obrotach mi moj dobrze jedzie od 3,5 -4 tyś obr ciagnie jak szalony nie jeden golfiarz astra i inne lepsze fury sie zdziwily nawet niektore tdi nie daja mu rady poprostu sie czlowiek przyzwyczaja i z biegiem czasu sie wydaje ze auto jest mulowata a jak siadziesz do zbiedowanej astry to wydaje ci sie ze zap... i rover nie spala wcale 10l mi moj pali 7,5 w miescie i nie jezdze wolno wystarczy zmieniac biegi przy odpowiednich obortach ja jezdze na 5 biegu w miescie 60-70 i pali niewiele jak ci pali 10 naucz sie jezdzic autem na 5 biegu silnik jest na tyle elastyczny i przelozenia skrzyni zenic nie bedzie szarpac a i 50 tez sie da na5tce jechac delikatnie pedałem gazu sie operuje inaprawde malo pali w trasie nigdy nie spalil wiecej jak 5,5 litra przy jezdzie do 100-120
Lewis - Sro Lis 16, 2011 23:11

dziwne ja mam moc ,a tez nie mam LPG ja po wymianie kabli i swiec odczułłem wieksza moc ;] sprawdz to
sobrus - Czw Lis 17, 2011 11:11

Może rozrząd wam przeskoczył? Co jak co ale te silniki to wolne nie są.

W konkurencyjnych samochodach z tych lat bez silnika minimum 2.0 raczej nie ma co podchodzić do ścigania się z Roverkiem. Pomijając wyjątki typu VTEC itp.

Najpierw trzeba dojść czemu na benzynie zamula. Potem dopiero brać się za LPG.

rovek - Czw Lis 17, 2011 13:59

marhew napisał/a:
NIe wspomne juz o tym, ze dla takiej mocy ledwo 160 km/h to śmiech na sali.

Coś jest nie tak. Mój z palcem w konserwie 180 łapie.
sobrus napisał/a:
W konkurencyjnych samochodach z tych lat bez silnika minimum 2.0 raczej nie ma co podchodzić do ścigania się z Roverkiem. Pomijając wyjątki typu VTEC itp.

Dokładnie, roverek 1.6 to maszynka. Miałem wcześniej 1.4 16v, uwierzcie mi że różnica jest dosyć spora.

Cytat:
Najpierw trzeba dojść czemu na benzynie zamula. Potem dopiero brać się za LPG.

Niestety po kupnie roverka trzeba go odświeżać, przepalać, posprawdzać zapłon, czujniki, sondy ale za to efekt jest zadowalający jak na 1.6, według mnie opłaca się posiedzieć w garażu kilka wieczorów.

marhew - Czw Lis 17, 2011 18:32

No niestety moje kilka wieczorów to już pewnie z kilkanaście tygodni pracy i nic kompletnie + kilka dni główkowania "elektor-mechaników" którzy tez nie dali rady. Została mi ostatnia sprawa- komputer który mam obecnie zamontowany jest od automatycznej skrzyni. W przyszłym tyg wymieniam go na taki od manuala i zobaczymy czy cokolwiek się poprawi.
Adrian - Czw Lis 17, 2011 18:42

marhew,
Tylko pamiętaj, że po samej wymianie kompa samochód może Ci nie odpalić. Trzeba ECU zsynchronizować z immo za pomocą Testbooka.

marhew - Czw Lis 17, 2011 21:03

tak pamiętam o tym :) cała operacja jest starannie przygotowana. Z tego co wiem nikt na forum nie mial jeszcze takiego przypadku więc nie mam kompletnie zadnych informacji co do poprawnosci diagnozy etc. Bardzo jestem ciekaw, czy wymiana da jakikolwiek efekt i czy faktycznie miedzy kompem od automatu a tym od manuala bedzie jakas cudowna roznica. Szczegolnie w spalaniu, juz przezyje to zamulenie, ale spalanie na poziomie 13-14 litrow PB i LPG to przesada. I nie pomaga zadne jezdzenie na niskich obrotach, zaden eco driving zawsze pali te 13 i ani grama mniej. No chyba ze w trasie przy prędkościach do 120 wychodzi ok 11.5 litra. Tym bardziej ze mieszkam w miescie mało zakorkowanym.
sobrus - Pią Lis 18, 2011 10:59

No coś jest zdecydowanie nie tak, mi 400 pali średnio ok 10-12 gazu (sekwencja).
Ale 100% to jazda po Lublinie i nieraz w korkach postać trzeba.
Ale jak go kupiłem to palił 15l...