Zobacz temat - [MG ZS] Pompa nie pobiera benzyny z dna baku!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS] Pompa nie pobiera benzyny z dna baku!

adrianp2004 - Pią Lis 11, 2011 11:30
Temat postu: [MG ZS] Pompa nie pobiera benzyny z dna baku!
Witam. wymienilem pompe paliwa na nowa i pojawil sie u mnie w MG nowy problem. Z tego co czytam na forum to czesto spotykany. Mianowicie samochod jedzie w porzadku ale zaczyna mu brakowac paliwa pomimo ze w baku jest jeszcze kolo 10-15l dolalem 4 litry i samochod odpalil bez problemu. Rozwiazal juz ktos ten problem?

Mam do tego jeszcze pytanie czy bak z Diesla i benzyniaka jest identyczny?
W moim MG ktos wymienial bak i nie wiem czy to napewno bak z benzyniaka.

Znacie moze wymiary baku diesla i benzyny? moze bak diesla jest troszke nizszy przez co pompa ma za duzy ukos i nie pobiera benzyny z dna baku?

flapjck1 - Pią Lis 11, 2011 11:36

w sumie sie nie zastanawialem nad tym ale czy czasem nie przekreciles pompy o 180* ?
adrianp2004 - Pią Lis 11, 2011 11:43

Nie no tej pompy sie nie da raczej zamontowac w zlym kierunku.
Kozik - Pią Lis 11, 2011 15:41

adrianp2004 napisał/a:
Mianowicie samochod jedzie w porzadku ale zaczyna mu brakowac paliwa pomimo ze w baku jest jeszcze kolo 10-15l dolalem 4 litry i samochod odpalil bez problemu. Rozwiazal juz ktos ten problem?


jak stwierdziłeś, że jest tyle w baku? wskaźnik nie jest tak do końca wyznacznikiem

adrianp2004 - Pią Lis 11, 2011 19:07

Pomijajac wskaznik ktory byl na ponad polowie cwiartki baku to wydedukowalem to po tym ze mialem jakies 25l w baku i zrobilem 110km w trasie jadac w miare stala predkoscia okolo 100km/h. Wiec mysle ze musialbym miec dziure w baku zeby samochod tyle spalil w tych warunkach.
Kozik - Sob Lis 12, 2011 11:45

hmm poddałem w wątpliwość bo ja u siebie jak zmieniałem bak to wyjeździłem paliwo poniżej kreski 0 a przy ściąganiu baku okazało się, że w baku miałem ponad 10L benzyny plus z 2 litry co się wylało jak mi wypadł z rąk, bo nie sądziłem że będzie tak dużo w zbiorniku.
W prawdzie nie próbowałem wyjeżdżać paliwa do zera ale to co jest na wskaźniku to trzeba nieco przez palce traktować ;)

Najlepiej jak Ci zabraknie paliwa to zatankować do pełna i sprawdzić ile wejdzie.
Pompa jest tak skonstruowana, że nie wycycka Ci do ostatniej kropli ze zbiornika, z tego co patrzyłem u mnie przynajmniej to jest pod kątem i musi być w baku minimum 5L żeby była zanurzona choć troszkę

adrianp2004 - Sob Lis 12, 2011 12:09

Zauwazylem ze jest pod katem i wpadlem na taki pomysl chodz nie wiem czy dobry.

Chodzi o to aby rozepchac bak w miejscu gdzie pompa dotyba dna baku tak aby opadla nizej aby kat pompy byl mniejszy. moze wtedy paliwo bedzie splywalo w miejsce filtra pompy i pompa bardziej poradzi sobie z pobieraniem go z dna baku?

ascaris - Nie Lis 13, 2011 12:01

Mam podobny problem ale już się przyzwyczaiłem. Prawie 2 lata temu miałem wymienianą pompę paliwa i podczas pierwszych jazd roverek rozkraczył się na drodze z powodu braku paliwa mimo, że nawet rezerwa się jeszcze nie świeciła. Tak więc po wymianie pompy potrafi zgasnąć mimo, że w baku jest 10 litrów. Maks paliwa jaki udało mi się wlać to 41 litrów ale wtedy to już nawet przy wchodzeniu w zakręty szarpał.
maciej - Nie Lis 13, 2011 12:59

Hm... Jeśli dobrze pamiętam, ale mogę się mylić, to Mariusz418 mówił kiedyś, że to standardowy problem po wymianie pompy na zamiennik którejś konkretnej firmy - te zamienniki są krótsze i nie sięgają do dna baku.
Najprostsze rozwiązanie, ale kosztowne - wymienić na oryginał.
Najtańsze - przyzwyczaić się.
Pośrednich nie znam...

adrianp2004 - Nie Lis 13, 2011 14:46

Mierzyłem pompe orginalna z zamiennikiem i sa identyczne co do milimerta. wiec w dlugosci nie ma różnicy. Moze pompa orginalnie jest jakos inaczej ulozona w baku a po wyjeciu jej juz jakos inaczej sie ona uklada? Nie wiem ale po przeczytaniu wielu tematow z podobnym problemem dziwi mnie to ze kazdy po wymianie pompy badz poprostu rozkreceniu baku ma problem z zasysaniem pompy. Czyżby mysl techniczna w roverkach zawiodla w tym temacie?
gronio1989 - Czw Lis 17, 2011 19:48

U mnie jest podobnie. Po wymianie pompki paliwa wskazówka pokazuje, że jest ok 1/4 baku a samochód ma objawy jakby nie dostawał paliwa. Jakoś idzie się do tego przyzwyczaić. Poziom paliwa chyba pokazuje dobrze, bo jak było taki wskazanie poziomu na wskazówce i odkręciłem bak, bodrugi raz wymianiałem pompkę, ku mojemu zdziwieniu bylo ok 15 litrów paliwa.
IROLA - Pią Lis 18, 2011 08:35

Cytat:
Pośrednich nie znam...

Macieju znasz : nie dopuszczać do sytuacji aby w baku pozostawało poniżej tych 10-12 litrów ... i pompa będzie czuła się lepiej (jest chłodzona paliwem).

Co do przyczyn - to może któryś kolega ma problem z odpowietrzeniem baku (duże podciśnienie) i stąd biorą się objawy "jakby brakowało paliwa"? Nie jestem pewien ale czy pochłaniacz oparów paliwa w przypadku uszkodzonego elektrozaworu może powodować takie problemy ?

Oczywiście jeżeli problem pojawia się po wymianie pompy - przyczyna będzie inna - ale w innych przypadkach może warto zastanowić się nad pochłaniaczem ?

adrianp2004 - Pią Lis 18, 2011 15:06

Wzialem pod uwage problem z odpowietrzaniem i na czas jazdy samochodem odkrecilem lekko korek od wlewu paliwa i nic to nie pomoglo.
borek88 - Pią Lis 18, 2011 22:36

ascaris napisał/a:
Maks paliwa jaki udało mi się wlać to 41 litrów

czyli w baku miałeś jakieś 14l
a rezerwa świeci na równej nawierzchni ciągłym światłem chyba przy 8l


adrianp2004, jeśli wymiana na oryginalną sprawna pompę może pomóc to ja mam ów taką na sprzedaż

truskawka - Sob Lis 19, 2011 11:07

Panowie,
właśnie mi sie przytrafił podobny problem.
Po wymianie pompy paliwa, kiedy wskaźnik paliwa wskazywał pozycję mniej więcej w połowie miedzy rezerwą a pierwszą kreską, samochód nie chciał już zapalić.
Po dolaniu 5l nie miał najmniejszego problemu. Dotankowałam do pełna i zmieściło się jeszcze 31,5l, co oznacza że po wyjezdżeniu 36,5l samochód zachowuje sie, jakby miał pusty bak.
Czy naprawdę nie ma na to rady???
Bo trochę mało komfortowa jest konieczność tankowania po spaleniu 30litrów, szczególnie jesli sie jeździ gdzieś w trasy.

porter87 - Sro Gru 14, 2011 21:04

Ja mam taki sam problem wymieniłam pompkę na zamiennik i jest dokładnie to samo gdy wskazówka jest mniej więcej po środku pomiędzy 0 a połową baku no to jest problem...samochod zaczyna szarpać jakby brakowało paliwa...ja przynajmniej mam na gaz to zawsze mniej to odczuję ale chyba trzeba się przyzwyczaić bo taka bezpieczna ilość to pół baku min.
adrianp2004 - Czw Gru 15, 2011 12:54

Rozwiazalem problem z pompa. powodem tej usterki najprawdopodobiej sa uszczelki obudowy pompy. Jezeli u kogos w miescie jest regeneracja pomp to wystarczy wymienic i bedzie hulac. Ja pokusilem sie o zakup urzywanej pompy orginalnej i problem zniknal. Samochod jezdzi jak trzeba i pompa ssie do dna:)