Zobacz temat - [620Ti] dziwne trzaski i drgania kierownicy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [620Ti] dziwne trzaski i drgania kierownicy

BorysOpole - Wto Lis 15, 2011 10:44
Temat postu: [620Ti] dziwne trzaski i drgania kierownicy
Witam mam problem teraz gdy trochę zrobiło się chłodniej po uruchomieniu silnika pojawia się jakby wycie z układu albo wspomagania albo maglownicy przy poruszaniu kierownicą z początku kiedy jest zimny tez występuje.
Dodatkowo jeszcze jak jest bardzo zimny przy mocniejszym skręcie w lewo jakby lekko drga kierownica, natomiast w prawo już chodzi normalnie.
Kiedy samochód się nagrzeje po 3 -4 km wszystko wraca do normy, czy ktoś z was spotkał się z podobnym problemem ?

davidlive - Wto Lis 15, 2011 20:14

prawdopodobnie pompa juz siada , po prostu nie jest juz tak szczelna
BorysOpole - Wto Lis 15, 2011 22:03

orientuje się ktoś ile może kosztować regeneracja takiej pompy ?
samos - Pią Lis 18, 2011 15:55

Drogo nie kosztuje kupić 2

http://allegro.pl/listing...pomagania+rover

KRYS - Pią Lis 18, 2011 17:33

wymien płyn wspomagania
BorysOpole - Pią Lis 18, 2011 18:12

czy wszystkie pompy wspomagania w 600 są takie same ?
samos - Pią Lis 18, 2011 18:19

Pewnie tak. Nie ma sensu robić 20 różnych pomp.
BorysOpole - Pią Lis 18, 2011 18:30

KRYS napisał/a:
wymien płyn wspomagania


Płyn nowy od wiosny jest

slax - Pią Lis 18, 2011 18:33

nie są takie same, już przy samych silnikach hondy montowanych w eR są przynajmniej dwie różne, Ja np mam taką http://allegro.pl/rover-6...1902843501.html , w silniku 2.0 z hondy jest taka http://allegro.pl/accord-...1919532348.html , u Ciebie jest T seria i zapewne będzie jeszcze inna pompa
samos - Pią Lis 18, 2011 18:38

Jak dla mnie wydaje się ze np 2 litrówka będzie miała wszystkie takie same pompy, tak samo jak np. 1.8 będzie miała dopasowane do wersji silnikowej. wieć wystarczy znaleźć pompę odpowiednia do wersji silnikowej.

PS nie działają linki.

slax - Pią Lis 18, 2011 18:56

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID004149

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID004148

z tego zdaje się wynikać, że masz taka sama pompę jak w dieslu serii L

[ Dodano: Pią Lis 18, 2011 18:56 ]
samos napisał/a:
Jak dla mnie wydaje się ze np 2 litrówka będzie miała wszystkie takie same pompy, tak samo jak np. 1.8 będzie miała dopasowane do wersji silnikowej. wieć wystarczy znaleźć pompę odpowiednia do wersji silnikowej.


Swego czasu wymieniałem pompę wspomagania i zauważyłem że w silniku 1.8 oraz 2.0 w wersji 115 konnej (f20z2) montowana była pompa z pierwszego foto, natomiast w silniku 2.0 131km (f20z1) była pompa z drugiego foto. Ze strony www.rimmerbros.co.uk wynika także że jedna z tych pomp była montowana w silniku Hoindy 2.3l, na tej samej stronie można znaleźć info że w serii T były montowane te same pompy co w dieslu serii L. Reasumując w Roverze serii 600 montowane były różne pompy wspomagania zależnie od wersji silnikowej.

BorysOpole - Sob Lis 19, 2011 11:20

a ma ktoś może fotkę pompy z 620 Ti do nr vin 246796 lub numer pompy QVB100640 z klimą i wspomaganiem
samos - Sob Lis 19, 2011 15:55

U mnie w Białym na szrocie stoi 620 Ti
http://allegro.pl/rover-6...1894743033.html
zadzwoń do nich jak beda mieli pompę mogę podjechać.

kwiatekt11 - Sob Lis 19, 2011 22:40

BorysOpole napisał/a:
a ma ktoś może fotkę pompy z 620 Ti do nr vin 246796 lub numer pompy QVB100640 z klimą i wspomaganiem
na co Ci numery. Ja długo szukałem od ti pompy i nie znalazłem, kupiłem pompe z r400 2.0 sdi. we wszystkich dieslach jest taka sama pompa jak w Ti. Nie wiem czym się różni od samochodu z klimą i bez,według mnie nie ma żadniej róznicy. Aha nie polecam kupować używek !! ! kupiłem chodziła miesiąc i tak samo lała jak stara, dałem do regeneracji i jest spokój
BorysOpole - Pon Lis 21, 2011 14:51

dzwoniłem pod ten numer ale gośc na razie nie ma tych części

natomiast co do regeneracji kontaktowałem sie z firma lauber śpiewają 500 zł ale dają gwarancję 25 m-cy,

kwiatek11 ile płaciłeś za swoją regenerację ?

slax - Pon Lis 21, 2011 15:18

zregeneruj sam! tam się wymienia tylko łożyska i parę uszczelniaczy
BorysOpole - Pon Lis 21, 2011 17:03

podjąłbym się tego masz może opis co dokładnie jest potrzebne chciałbym się zamknąć w ciągu jednego dnia z tą całą sprawą
empe - Pon Lis 21, 2011 17:18

Jak masz 2 sprawne ręce i trochę pojęcia to wyjmij to z auta, rozbierz i już wiesz co potrzebujesz ;)
Bierzesz części na wzór i jedziesz do sklepu z uszczelnieniami/łożyskami
Polecam zabrać też wałek bo może być wytarty i warto go zmierzyć, żeby dać trochę ciaśniejszy uszczelniacz. A łożyska dobierzesz po oznaczeniach, uszczelniacze też ale czasami wyciera się wałek i mimo nowych uszczelnień będzie lecieć dlatego warto zabrać ile się da na wzór/pomiar i tyle :)

slax - Pon Lis 21, 2011 18:05

BorysOpole, Opisu nie posiadam niestety, ale powinieneś sobie poradzić spokojnie. zamontuj pompę w porządnym imadle żeby Ci się to wszystko nie ruszało i było stabilne, i po kolei rozbieraj, to co się da to wymień, czyli wszelkie uszczelniacze, uszczelki łożysko/ska, czy się wyrobisz w ciągu dnia to nie wiem, bo nie wiadomo jak z dostępnością części. Ja tak regenerowałem moja pompę i poszło gładko i bez problemów, ale niestety ja mam benzynę i nic więcej Ci nie powiem :wink: , możesz porobić fotki w trakcie rozkładania pompy, to będzie na zaś jakby był problem ze złożeniem.
kwiatekt11 - Pon Lis 21, 2011 21:57

BorysOpole napisał/a:
dzwoniłem pod ten numer ale gośc na razie nie ma tych części

natomiast co do regeneracji kontaktowałem sie z firma lauber śpiewają 500 zł ale dają gwarancję 25 m-cy,

kwiatek11 ile płaciłeś za swoją regenerację ?
180 zł mi wyszła regeneracja, wymiana łożysk i uszczelnień. Zregenerować może i samemu tylko nie wiem gdzie kupi tą uszczelkę na połówkach
BorysOpole - Nie Lut 19, 2012 23:26

zakupiłem pompę używaną w dość okazyjnej cenie czy ktoś wie jak ją rozebrać tzn 2 połówki trzymają 4 śruby lecz po ich rozkręceniu nie można jej rozpołowić do końca gdyż trzyma ją element przedstawiony w kółku na zdjęciu, chcę ją od razu sam zregenerować ale nie chciałbym niczego uszkodzić

[ Dodano: Sob Lut 11, 2012 22:04 ]
podbijam temat czy ktoś to może przerabiał albo rozpoławiał ?

[ Dodano: Nie Lut 19, 2012 23:26 ]
zna ktoś sposób na zdjęcie tego ?

Brt - Pon Lut 20, 2012 09:18

ktoś pomoże ??
antonio3 - Sob Maj 11, 2013 12:35

Cześć BorysOpole;

mam dokładnie taki sam problem. Nie wiem jak to rozebrać by oddzielić obydwie połówki. U mnie jest przerwana ta "foliowa" uszczelka. I nie mogę się tam dostać.

Udało Ci się coś wymyśleć jak się do tego dobrać?

Darek

b.j - Sob Maj 11, 2013 18:01

antonio3 napisał/a:
Cześć BorysOpole;

mam dokładnie taki sam problem. Nie wiem jak to rozebrać by oddzielić obydwie połówki. U mnie jest przerwana ta "foliowa" uszczelka. I nie mogę się tam dostać.

Udało Ci się coś wymyśleć jak się do tego dobrać?

Darek


odesłałem ci maila co i jak

[ Dodano: Sob Maj 11, 2013 18:01 ]
Młotek i śruba potrzebna jest do wybicia wałka bo jak i kolo klinowe oraz naped pompy wody jest nabite na walek

1 to musisz ściągnąć koło od paska wieloklinowego w tym celu zablokuj koło tak abyś mógł uderzyć przez śrubę w wałek w kole klinowy co spowoduje wybicie walka z koła
2 wybicie kola umożliwi ci rozebranie pompy na części , odkręcając te 3 śruby imbusowe i dopiero na końcu jak powyciągasz wszystko z pompy będziesz mógł wybić to kukułeczko napędzające pompę wody

Doradzę ci ze jak zaczniesz rozbierać pompę to zapamiętaj dokładnie gdzie poszczególne elementy były.

Jeśli chodzi o uszczelkę to z kartki bloku rysunkowego lub jakaś folią tej grubości np z klasera ,wytnij dokładnie nową i obsmaruj dokładnie silikonem na temperaturę

a tu link do łożysk jak by coś http://www.nskbearings.pl/index.php?cPath=6_7_23

Nie wiem dlaczego ale na tym forum nie można dowiedzieć się podstawowych informacji tak jak na innych...

klocuch12 - Nie Maj 12, 2013 02:29


BorysOpole - Nie Maj 12, 2013 22:40

czesc

ja sobie stworzyłem taki przyrząd do ściągania tego elementu który wchodzi do pompy, jest to ściągacz do łożysk który został kątówką oszlifowany tak żeby wszedł w szczelinę w pompie, załączam foto przyrządu przed i po zabiegu :)

rozwiązania w postaci jakiegokolwiek silikonu nie polecam nie zdaje to egzaminu pojeździsz pół roku i znów puści sam tak miałem znalazłem rozwiązanie w postaci uszczelki z tej strony

http://abbes-performance....o-tutorial.html

z przesyłką coś koło 60 zł czas oczekiwania 4 dni , póki co na razie zdaje egzamin i jest ok montaż banalny

antonio3 - Wto Cze 04, 2013 15:31

Dzięki Koledzy;

Ja przy okazji planowania głowicy i tysiąca innych rzeczy po drodze - jako jeden z etapów miałem właśnie uszczelnić pompę wspomagania - i stąd mój post i głowienie się jak to rozebrać.

Pompę rozebrałem bardzo łatwo poprzez wybicie trzpienia - wszystko ładnie zeszło.
Teraz człowiek jest mądry i strach ma wielkie oczy :)
Na ebay-u znalazłem uszczelkę podwójną do tejże pompy - zamówiłem i dostałem za 2 dni.
Pisałem do gościa (pochodzi z Czechów) czy aby taka podwójna uszczelka nie stanowi ryzyka. Dostałem odpowiedź, że testowali juz różne rozwiązania i to jest optymalne.

Wsadziłem, skręciłem, jeżdżę i jest sucho. Póki co :)
W każdym razie jeszcze raz dziękuję Wam za pomoc.