Zobacz temat - [R200] Wycieki oleju, płynu chłodniczego... Naprawa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Wycieki oleju, płynu chłodniczego... Naprawa

Rover666 - Sro Lis 16, 2011 14:18
Temat postu: [R200] Wycieki oleju, płynu chłodniczego... Naprawa
Witam,

od jakiegoś czasu zabieram się za drobne naprawy, ale ciągle brakuje mi czasu albo wiedzy. Głównie tego drugiego. Stąd mam kilka pytań do bardziej doświadczonych w kwestii mechaniki.
Ubywa mi całkiem sporo oleju, ostatnio dolałem w sumie litr w przeciągu 2 miesięcy. Ponadto ubywa mi trochę też płynu chłodniczego. Zbiorniczek wyrównawczy jest czysty więc raczej to nie HGF.
Podejrzewam wycieki oleju przez uszczelkę miski olejowej, uszczelniacze wałka rozrządu i rozpołowienie głowicy, a płynu chłodniczego przez kolektor dolotowy. Zatem chciałbym powymieniać odpowiednie uszczelki i prawdopodobnie pasek rozrządu jeśli pociekł po nim olej. Wiem już, że przede wszystkim muszę zrzucić rozrząd. Dzięki temu będę mógł dobrać się do rozpołowienia głowicy, uszczelniaczy wałka rozrządu i przy okazji do uszczelniaczy zaworowych. Teraz kilka pytań:

1. Czy po odkręceniu odpowiednich śrub, nie będzie problemu z rozpołowieniem głowicy? Jeśli stary silikon będzie jeszcze trzymać, w jaki sposób się do tego dobrać?
2. Pół roku temu wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów, czy jeśli rozkręcę ją ponownie, będę musiał wymienić też tą uszczelkę? Czy dodatkowo można uszczelnić to silikonem czy innym środkiem?
3. Co jeszcze przy okazji zrzucenia rozrządu można wymienić/naprawić bez rozbierania silnika na części pierwsze?
5. Czy w roczniku '99 była montowana miska olejowa z gumową uszczelką?
4. Czy informacje z instrukcji Rave będą wystarczające, żeby móc to wszystko wymienić? Czy o czymś konkretnym trzeba pamiętać, żeby nie poczynić nieodwracalnych szkód?

Będę wdzięczny za wszelkie informacje.

Pozdrawiam

Harry - Sro Lis 16, 2011 14:59

Cytat:
1. Czy po odkręceniu odpowiednich śrub, nie będzie problemu z rozpołowieniem głowicy? Jeśli stary silikon będzie jeszcze trzymać, w jaki sposób się do tego dobrać?

nie robiłem takiej operacji,ale np. przy miskach olejowych jak stary sylikon trzyma to trzeba podważyć w różnych miejscach i schodzi

Rover666 napisał/a:
2. Pół roku temu wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów, czy jeśli rozkręcę ją ponownie, będę musiał wymienić też tą uszczelkę?

moim zdaniem powinieneś ją wymienić

Rover666 napisał/a:
3. Co jeszcze przy okazji zrzucenia rozrządu można wymienić/naprawić bez rozbierania silnika na części pierwsze?

mozesz np. pompę wody, albo cały orzrzad, zależy kiedy ostatni raz było to wymieniane

Rover666 napisał/a:
4. Czy informacje z instrukcji Rave będą wystarczające, żeby móc to wszystko wymienić? Czy o czymś konkretnym trzeba pamiętać, żeby nie poczynić nieodwracalnych szkód?

powinny wystarczyć, ale i tka trzeba myśleć przy tym wszystkim :wink:


Rover666 napisał/a:
Zbiorniczek wyrównawczy jest czysty więc raczej to nie HGF.

ja miałem czysty zbiorniczek,bo olej nie wymieszał się z płynem a jednak był HGF
po bloku płyn leciał i też myślałem,ze to tylko uszczelka kolektora

mi teraz olej przedostawał się do świec tzn. nie od str. elektrody tylko z drugiej gdzie fajkę zakładasz, 15tys. temu miałem robiony hgf i teraz musiałem wymienić uszczelkę pokrywy zaworów, jak dalej bezie mi olej się przedostawał to będę musiał wymienić uszczelkę tą jak głowice rozpołowisz

Rover666 - Czw Lis 17, 2011 16:52

Cytat:
Rover666 napisał/a:
3. Co jeszcze przy okazji zrzucenia rozrządu można wymienić/naprawić bez rozbierania silnika na części pierwsze?

mozesz np. pompę wody, albo cały orzrzad, zależy kiedy ostatni raz było to wymieniane


W tym rzecz, że rozrząd wymieniany był niecałe 20 tys km temu. Wydaje mi się, że mechanik któremu to zleciłem po prostu nie wymienił uszczelek, jak miał okazję. Zatem pompa wody, napinacze itp są całkiem nowe, tylko pasek pójdzie do wymiany. Powoli przestaję ufać mechanikom, dlatego chcę sam się tym zająć.

rovek - Czw Lis 17, 2011 17:24

Rover666 napisał/a:
a płynu chłodniczego przez kolektor dolotowy.

Sprawdź przy okazji obudowę termostatu, lubi popękać.

Rover666 - Czw Lis 17, 2011 19:27

Cytat:
a płynu chłodniczego przez kolektor dolotowy.

Sprawdź przy okazji obudowę termostatu, lubi popękać.


Termostat był wymieniany razem z obudową ubiegłej zimy. Przed wymianą też ubywało płynu. Generalnie nie jest to duży wyciek, tak żeby trzeba było po przejechaniu dłuższej trasy dolewać litrami płynu, ale niedopilnowana drobna usterka może wywołać poważniejszą...