Zobacz temat - [r400] Problem z Obiegiem wody
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r400] Problem z Obiegiem wody

Bialy1990 - Nie Lis 20, 2011 20:54
Temat postu: [r400] Problem z Obiegiem wody
Witam mam problem bardzo poważny zmieniłem termostat i ciepłe powietrze leci wyłączę nawiew i po 10 min około włączę i leci zimne powietrze woda się gotuje i chłodnica jest zimna sprawdzałem termostat w garnku i działa pomóżcie .
automechanik - Czw Lis 24, 2011 14:19

Możliwe uszkodzenie pompy wodnej
Bialy1990 - Pią Lis 25, 2011 10:48

Pompa wody była zmieniana bo ciekła
rtworek - Pią Lis 25, 2011 12:01

Pewnie zrobił się korek powietrzny przed pompą wody i nie możne zaciągnąć, spróbuj odpowietrzyć.
sebeks - Pią Lis 25, 2011 12:04

U kumpla był przypadek że wszystko było cacy, tylko niestety wirnik pompy się obracał a łopaty stały w miejscu, doprowadziło to do HGF.
Bialy1990 - Wto Lis 29, 2011 20:20

Ludzie pomóżcie bo ja już nie wiem co mam robić codziennie dolewam bo rygo i gotuje się samochód po przejechaniu 20 km mechanicy rozkładaja ręce
bizon - Wto Lis 29, 2011 21:42

Jak dolewasz borygo to po pierwsze ustal gdzie ten plyn ucieka
rtworek - Sro Lis 30, 2011 07:51

Bialy1990, Jak niema plamy pod autem, to sprawdź czy w środku jest mokro, wykładzina pod nogami.
Bialy1990 - Sro Lis 30, 2011 08:25

Wykładzina jest sucha a mokro jest pod zbiorniczkiem wyrównawczym
rtworek - Sro Lis 30, 2011 08:28

Sprawdź szczelność wszystkich węży i czy korek trzyma ciśnienie.
Bialy1990 - Sro Lis 30, 2011 08:31

Właśnie jest taka sprawa ze samochód się gotuje i jest takie ciśnienie ze korka niemogę odkręcić i z okolic termostatu leci mi para i chłodnica jest zimna a termostat nowy
rtworek - Sro Lis 30, 2011 08:42

A czy wskazanie temperatury w kabinie coś pokazuje i czy leci cieple powietrze do środka?
Bialy1990 - Sro Lis 30, 2011 08:56

Powiem tak jak na postoju odpowietrzę cały układ to leci ukrop powietrze przejadę 20 30km i samochód się gotuje i leci wtedy zimne powietrze i chłodnica jest zimna
bizon - Sro Lis 30, 2011 11:37

Zacznij od wymiany korka, to 15zl a czesto jest glowna przyczyna
szoso - Sro Lis 30, 2011 12:24

dziwne rzeczy się dzieją
ja długo jeździłem z niesprawnym korkiem i nic takiego się nie działo
wymienić zawsze można bo koszt nieduży

rtworek - Sro Lis 30, 2011 12:59

Ja obstawiam termostat, albo jest źle podłączony, albo uszkodzony. Nic innego mi do głowy nie przychodzi.
panwilli - Sro Lis 30, 2011 17:15

a czy gotuje ci się nie zależnie od tego czy masz włączony nawiew zimny czy ciepły??
Bialy1990 - Sro Lis 30, 2011 17:59

Raz leci ciepłe raz zimne właśnie rozebrałem samochód na części i wyjąłem chłodnice i okazało się ze jest dziurka czy to może być przyczyna?
jerzy53 - Sro Lis 30, 2011 18:54

Z tego co opisujesz , wygląda na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą . Najprościej to sprawdzić opserwując zbiorniczek wyrównawczy w trakcie pracy silnika . Jeśli z wężyka łączacego chłodnice ze zbiorniczkiem wydobywają się bańki powietrza i wraz ze wzrostem obrotów więcej bulgocze , a w zbiorniczu płynu zaczyna przybywać to na 90 % są przedmuchy z któregoś cylindra do układu chłodzenia . Dlatego wzrasta szybko temperatura i nawet nie zdąży otworzyć się termostat ( dlatego zimna chłodnica ). Płyn zostaje wypchniety do zbiorniczka i z niego " kipi " . Przy tym uszkodzeniu oczywiście bardzo wzrasta ciśnienie w układzie i wąż łączący chłodnice z silnikiem (szczegolnie ten górny ) robi się bardzo twardy . Ja takie uszkodzenie przerabiałem w NISSANIE 2.0 D
panwilli - Sro Lis 30, 2011 20:40

ja miałem podobne objawy jak by była walnięta uszczelka a się okazało, że ktoś wąż jeden dosztukował i nie było oryginalnego, też mi cudeńka się działy a jak wstawiłem odpowiedni wąż to jak ręką odjął
Bialy1990 - Sro Lis 30, 2011 20:42

wąż nie jest twardy obroty nie wzrastają tylko kipi no i zobaczyłem właśnie ze w chłodnicy mam dziurkę
jerzy53 - Czw Gru 01, 2011 18:47

Dziurka w chłodnicy nie ma wpływu na to że " kipi " płyn ze zbiorniczka wyrównawczego i że chłodnica zimna ( chyba , że brakuje płynu w układzie ) . Obroty same nie będą wzrastać , ja pisalem o tym , że jak dodasz gazu to bardziej bulgocze w zbiorniczku , aż do "kipienia " . Jeżeli uszczelka ma małe przedmuchy to wyjęcie termostatu pomoże i nie będzie kipiało . Wszystko będzie niby dobrze , ale silnik ( szczególnie teraz ) będzie niedogrzany i oczywiście więcej palił .
Jak zrobisz chłodnicę , to dokladnie przeczytaj poprzedni mój post i to sprawdź ( do dodania gaz musisz mieć drugą osobę ) .

Bialy1990 - Pią Gru 02, 2011 18:49

witam dziś poświeciłem parę godzin na sprawdzenie całego okładu i okazało się ze przewód od chłodnicy do zbiorniczka ten cieki był zapchany zmieniłem przewód i teraz sprawa wygląda tak wszystko jest okej oprócz górnego węza od chłodnicy puchnie woda w zbiorniczku jest a jak odkręcę okorek to ucieka powietrze i wtedy woda pojawia się w górnym wężu chłodnicy
jerzy53 - Pią Gru 02, 2011 19:03

Nic więcej nie umiem ci doradzić . Ja coś doradzam , żebyś sprawdził , a ty odpisujesz o czymś innym ( jak byś nie czytał moich postów ).
Tak na marginesie , nie odkręcaj korka od chłodnicy jak gorący silnik , bo cię kiedy poparzy .
Jeszcze raz zalej układ chłodzenia ( przez chłodnice ) jak ostygnie silnik i sprawdź to wszystko o czym pisalem .

Bialy1990 - Pią Gru 02, 2011 20:32

Jerzy53 sprawdzałem tak jak opisałeś i nic takiego nie znalazlem
szoso - Sob Gru 03, 2011 15:37

jerzy53 napisał/a:
Jeszcze raz zalej układ chłodzenia ( przez chłodnice )

jak przez chłodnicę?

jerzy53 - Sob Gru 03, 2011 20:42

Do " Szoso " .
Przez chłodnicę , chodzi o to , że zalać chłodnicę przez wlew do niej . Niektórzy wlewają plyn do zbiornika wyrównawczego i zapalając silnik myślą że pociągnie płyn .

szoso - Nie Gru 04, 2011 17:12

chodzi ci pewnie o górny króciec bo wlewu chłodnica to nie posiada
jerzy53 - Nie Gru 04, 2011 20:19

Jeśli nie posiada wlewu to tak . A prościej odkręcić wąż od góry chłodnicy i w niego wlewać ( do silnika ) aż pojawi się płyn w górze chłodnicy ( ogrzewanie w samochodzie musi być otwarte ) . W ten sposób będzie wiadomo , że układ sie odpowietrzył . Trzeba to robić w miarę wolno , żeby się nie pozalewać , bo jak zimny , to przez termostat wolniej się odpowietrza . Założyć wąż , a resztę płynu już sam uzupelni ze zbiorniczka .