Zobacz temat - [iDT SDi TI] jakie mocniejsze sprzęgło?? cywilno sportowe
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [iDT SDi TI] jakie mocniejsze sprzęgło?? cywilno sportowe

borek88 - Pon Lis 21, 2011 17:33
Temat postu: [iDT SDi TI] jakie mocniejsze sprzęgło?? cywilno sportowe
macie jakieś propozycje na ślizgające się sprzęgło po przebiegu 27tys??
chciałem wzmocnić docisk ale robi to tylko jeden zakład w polsce i chcieli całe sprzegło i koło zamachowe i robią z tego sprzęgło które wytrzyma 500Nm
ale cena mnie zabili

inny zakład zregeneruje mi tylko samą tarcz na okładziny luka z wyższej serii organiczne bądź karbonowe i to cenowo jest oki
tylko czy docisk da rade??

może ktoś widział tematy o sprzęgłach na uk??
bo ja angielskiego i tych stron nie ogarniam

Markzo - Pon Lis 21, 2011 18:04

sprzęgło swoją drogą, czy wytrzyma to potem skrzynia?
borek88 - Pon Lis 21, 2011 18:17

332 musi dać rade.
staram się już na 1i2 biegu nie katować

[ Dodano: Pon Lis 21, 2011 18:17 ]
chyba założę te karbonowe okładziny tyle sam kolo mi mówił ze jak docisk naprawdę za słaby to i tak może nie dać rady
będę dzwonił jeszcze do niego jutro bo powiedział że lepiej oddać oryginalne sprzęgło które było niż valeo które mam w tej chwili na aucie
a nie wiem jak sprawa docisku wygląda czy można sprawdzić działanie docisku i jego siłę bo nie wiem czy zostawić prawie nowe valeo po 27tys km czy oryginalne po 176tys km

Krzysi3k - Wto Lis 22, 2011 16:47

borek88, w UK zakładają "Kevlar clutch", czyli sprzęgło z kewlaru, chyba kiedyś nawet o cenę pytałem, ale nie jestem pewien tego co teraz napisze... Chyba 500 funtów :/
tuners - Wto Lis 22, 2011 17:22

a czy takie coś ktoś próbował LINK EBAY
borek88 - Wto Lis 22, 2011 18:10

Krzysi3k napisał/a:
Chyba 500 funtów :/

cena mnie zabija

tuners napisał/a:
a czy takie coś ktoś próbował LINK EBAY

to by mieściło się w normie cenowo
tylko czy ktoś czytał na uk jakieś opinie o tym??
może ktoś by mi pomógł coś się dowiedzieć?
jestem ciekaw ile to wytrzymuje
i o ile docisk jest mocniejszy oraz czy nie jest jakiś max hardcorowy że będę musiał z lewą nogą na siłownie chodzić

Alexi - Wto Lis 22, 2011 21:16

tuners, jeśli nikt tego nie zakładał (a założę się na 99,99% że nikt) to raczej nikt się na ten temat nie wypowie bo sam sprzedający napisał o tym 3 linijki, podczas gdy o dostawie 10x więcej choć poczta angielska działa nienagannie. Nawet dobrego zdjęcia nie zrobił. Bardziej taka cena jaką podał Krzysi3k jest realna jak na Anglię. To może się okazać chińszczyzną. Warto by o sprawdzenie tego zapytać na brytyjskim forum zanim ktoś pokusi się o kupno NO NAME w cenie LUK'a.
borek88 - Wto Lis 22, 2011 22:07

już nie mam pojęcia co robić;/
czy dać do wymiany okładzin tarcz i założyć z oryginalnym dociskiem lub z valeo
czy wypakować więcej niż miesięczną średnią krajową i dać do wzmocnienia wszystko i być min tydzień bez auta bo muszę też wysłać koło zamachowe na koniec

moc fajna ale kosztem czegoś

Remigiusz - Sro Lis 23, 2011 13:42

borek88, Kolo zamachowe to regenerować nie trzeba bo ono sporo wytrzyma :wink:


Ja bym spróbował zrobić sam materiał na lepszy materiał okładzinowy :wink:

borek88 - Sro Lis 23, 2011 15:13

Remigiusz napisał/a:
Kolo zamachowe to regenerować nie trzeba bo ono sporo wytrzyma :wink:

tak tylko przerabiając docisk zmieniają się jakieś wysokości i trzeba dopasować koło (chyba je planują)

jestem tylko ciekaw czy sama tarcz wytrzyma tę moc i docisk da rade je utrzymać jeśli będzie z lepszego materiału okładzina jak już pisałem organiczne bądź karbonowe
i w takim przypadku czy zostawić nowszy docisk valeo czy wrócić do oryginału

dobryziom - Sro Lis 23, 2011 15:54

ja miałem podobny problem w Tomciu sprzęgło też jakieś 20tys. przebiegu firmy National i przy strojeniu na 1,3 bara zaczynało się co któryś raz ślizgać... co się później okazało kostki a tym bardziej docisk trzymał a poślizgi wynikały z lekkich nieszczelności uszczelki miedzy sprzęgłem a wałem podciekał już olej przez który ślizgała się tarcza. Na dobrą sprawę sprzęgło po wyczyszczeniu powinno dalej dawać rade ale że idę w GT28 zrobiłem miejskiego spieka 4 łapówkowego u http://www.sprzegla-regeneracja.pl/ docisk tylko sprawdzona siła oraz czy nie jest nigdzie uszkodzony i został stary. Zresztą oni nie polecają wzmacniania docisku gdyż od tego dostaje ostro w d… cały układ wał, panewki, korby... sprzęgło jeszcze nie założone bo mam małą obsuwę w pracach ale wygląda profi.

PS te z ebay to można sobie w d... wsadzić co do kevlarowych i tego typu to wyłącznie do ścigania bo na nich nie ruszysz bez strzały inaczej spalisz...

http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20

tak to wygląda

borek88 - Sro Lis 23, 2011 16:05

dobryziom napisał/a:
zrobiłem miejskiego spieka 4 łapówkowego u http://www.sprzegla-regeneracja.pl/

jaki koszt??
dzwoniłem do nich ale rozmawiałem tylko o okładzinach
jakie sprzęgło (firma oryginał czy tego nationala) dawałeś na przeróbkę na spieka??
i czy oni sprawdzali ci docisk czy jest oki??

dobryziom napisał/a:
kevlarowych
pewnie tak
ale to karbonowe niby jest łagodniejsze przy ruszaniu niż organiczne a wytrzymałość podobna i tylko dlatego różnica ceny, info od pana z
dobryziom napisał/a:
http://www.sprzegla-regeneracja.pl/


i jaki docisk dajesz do tego spieka?? nationala czy oryginał??

[ Dodano: Sro Lis 23, 2011 16:04 ]
dobra czytam już twój temat
przepraszam za nie potrzebne pytania co do ceny

[ Dodano: Sro Lis 23, 2011 16:05 ]
całkowicie zapomniałem o tym temacie spieka gdzie zadawałem sam głupi pytania :mur:

dobryziom - Sro Lis 23, 2011 16:12

oddałem tego nationala i wszystko robione na nim wiesz lepiej dać te po mniejszym przebiegu mniejsze zmeczenie materiału.
borek88 - Sro Lis 23, 2011 16:34

dobryziom napisał/a:
oddałem tego nationala i wszystko robione na nim wiesz lepiej dać te po mniejszym przebiegu mniejsze zmeczenie materiału.

ja mam valeo po 27tys i pan z zakładu w/w powiedział że lepiej dać oryginał ewentualnie dobry do przeróbki jest luk i jeszcze jakieś

tylko powiedz jaki docisk zostawiasz?? pewnie nationala?
a ile miałeś przebiegu na starym sprzęgle?

dobryziom - Sro Lis 23, 2011 16:56

borek88 napisał/a:
tylko powiedz jaki docisk zostawiasz?? pewnie nationala?
a ile miałeś przebiegu na starym sprzęgle?


docisk zostawiam nationala ktory seryjnie jest na prawde mocny w korku noga drentwieje... poprzednie sprzegło miałem AP Racing ktore wytrzymało prawie 140tys.

bastek - Czw Lis 24, 2011 22:04

Też kiedyś do crxa robiłem u Wróbla (www.sprzegla-regeneracja.pl) spieka 4 łopatkowego, tarcza która się najbardziej nadawała to był oryginal. Zaden zamiennik, ponieważ tarcza ory miała dużo więcej nitów które trzymały " blachę z materiałem". Mam nadzieję że zrozumieliście o co mi chodzi :???: :roll: Na spieku 4 łopatkowym i seryjnym nowym docisku półsprzęgła prawie w ogóle nie było, ruszać trzeba było z dużo wyższych obrotów. Niestety coś za coś :cool:
Firq - Pią Lis 25, 2011 22:33

bastek, a szło po ludzku ruszać i zmieniać biegi ?? czy zawsze szarpało piszczało i takie tam ??
bastek - Pią Lis 25, 2011 23:26

Ruszać się dało tylko trzeba było to robić z wyższych obrotów niż normalnie. Szarpać szarpało, normalne przy takim sprzegle. Takie rzeczy nie robi się do jazdy rano po bułki :roll:
borek88 - Sob Lis 26, 2011 11:01

to spiek odpada jak takie numery są
bastek - Sob Lis 26, 2011 11:04

6 łopatkowy jest dużo bardziej cywilizowany.
Firq - Sob Lis 26, 2011 15:33

wiedza jest moja na ten temat forumowa ale wyczytałem ze 6 łopatkowa jest dużo słabsza... prawda to ?? co nie zmienia faktu ze spiek coraz mniej mi sie podoba...;/ chciał bym normalne mocne sprzęgło bo chce na wiosnę założyć inna dmuchawkę ze zmienna geometrią i wiem ze po tym na pewno sprzęgło nie da rady ...
Remigiusz - Sob Lis 26, 2011 15:43

Firq, Sprzęgło da rady tylko zmień sobie mapkę żeby miał torquelimiter na np 300NM :wink:

A co do VNT to jestem ciekaw jak rozwiążesz sterowanie geometria :mrgreen:

dobryziom - Sob Lis 26, 2011 19:21

bastek napisał/a:
Ruszać się dało tylko trzeba było to robić z wyższych obrotów niż normalnie. Szarpać szarpało, normalne przy takim sprzegle. Takie rzeczy nie robi się do jazdy rano po bułki :roll:


bez przesady spiek spiekowi nie równy mój obecny bardzo cywilizowany jedynie w korku może być dość upierdliwy ale różnica głownie przy ruszaniu w czasie jazdy i wachlowaniu biegami jedynie natychmiastowa reakcja na bieg tzw. "szarpanie" to charakterystyka jego pracy inaczej nigdy nie będzie.

Firq - Sob Lis 26, 2011 19:26

dobryziom, te szarpania na PG1 to tez nie robią jej dobrze co nie ??
dobryziom - Sob Lis 26, 2011 20:06

to szarpniecie bierze się tylko z tego ze sprzęgło nie ma poślizgu i łapie bardzo agresywnie nie przesuwa się w normalnym sprzęgle jest to płynne bo zawsze jest lekki uślizg. Co do skrzyni wypowiem się za jakieś 10tys. km chociaż jedno jest pewne PG1 to w cale nie jest jakaś marna konstrukcja kwestia odpowiedniego jej traktowania u mnie 2 lata i się dzielnie trzyma a znosi sporo więcej niż seria.
Firq - Nie Lis 27, 2011 00:21

zawsze sie mówiło ze sprzęgło i PG1 w R to słaba strona a okazuje sie ze PG1 nie jest jednak taka słaba bo połowa na tym forum IDT ma juz 140KM i PG1 daje rade gorzej tylko ze sprzęgłem... sam nie wiem czy tego spieka zakładać......
Remigiusz - Nie Lis 27, 2011 00:31

Firq napisał/a:
sprzęgło i PG1


Pierwszy raz to słyszę, R65 to jest słabe :mrgreen: Mi ten spiek tez nie przemawia :neutral:

dobryziom - Nie Lis 27, 2011 10:19

trzeba się przejechać autem ze spiekiem i wtedy warto wyrazić opinie...
Remigiusz - Nie Lis 27, 2011 13:52

dobryziom, Tylko gdzie takiego kogoś dorwać :D
Firq - Nie Lis 27, 2011 14:57

dorwać jak dorwać tylko dobryziom, napisał ze spiek spiekowi nie równy... przeważnie spiek zakładają do benzyniaków mocnych a u nas w klekotach to ciekaw jestem jak by sie tym jeździło zwłaszcza jak sobie pomyśle że zima idzie a ty każdy bieg będzie zrywał przyczepność pewnie co nie...;/

[ Dodano: Nie Lis 27, 2011 14:57 ]
Remigiusz, a co byś powiedział na Garrett GT25 ??

borek88 - Sro Lis 30, 2011 21:45

alexi, i jak tam u Ciebie to sprzęgło zachowuje się przy obciążeniu po zmniejszeniu doładowania??

[ Dodano: Sro Lis 30, 2011 21:45 ]
a teraz ciągnąc waszego oftopa (czyli Firq, i Remigiusz, ) w moim temacie o SPRZĘGLE :D
Jak to jest z tą turbiną co najłatwiej wsadzić??
bo patrząc na turbo z tdi ARL czyli GT1749VB to gorąca strona jest jeśli dobrze widzę z kolektorem jednym odlewem
czy można przełożyć gorącą stronę od naszego gt 15 do jakiejś z zmienną geometrią co by bardzo ułatwiło montaż??
a może są jakieś firmy do której wystarczy zaprowadzić auto i turbo w pudełeczku i oni ja wsadzą i uruchomią popranie??
tylko ciekawe jaki to może być koszt
tyle ze wtedy to sprzęgło tylko u Radzikowskiego i

Remigiusz - Sro Lis 30, 2011 22:13

Ja bym wam radził oddać do regeneracji u Radka i dać sobie podkuć lepszy materiał i tyle :wink: Angole jakoś dalej twierdza ze do 150KM tak jak my teraz mamy sprzęgło seryjne w zupełności wystarcza i radzą kupić OEM seryjnego sprzęgła i thats it.
Alexi - Sro Lis 30, 2011 23:07

Ahhh dobrze że pytasz maj dir bo właśnie dziś przetestowałem jak to jest na 0,9 doładowania z lodówka na przyczepce i 3 kolesiami w aucie. Zero poślizgu. :D . Jak sam śmigam też się nie ślizga. Na 3 jeszcze piszczy :D ahh no i Alfa 156 SW z jakimś turbo buttonem nie miała szans (start z 2 biegu)
borek88 - Czw Gru 01, 2011 06:29

alexi napisał/a:
właśnie dziś przetestowałem jak to jest na 0,9 doładowania z lodówka na przyczepce i 3 kolesiami w aucie. Zero poślizgu.

dzięki

Remigiusz napisał/a:
regeneracji u Radka

chodzi ci o Radzikowskiego??
jeśli same okładziny to wole u tego co Krzysiek robił kiedyś czy co spiek był robiony tam do tomcata bo cena ludzka

Remigiusz napisał/a:
Angole jakoś dalej twierdza ze do 150KM

angole rożnie twierdzą co już było nie raz udowodnione
ale ja mam 160prawie choć tobie się mój wykres nie podoba
ale wiadomo że tu chodzi raczej o moment i o tą jeb... górkę w wykresie

Remigiusz - Czw Gru 01, 2011 12:07

borek88, No mi chodziło o ta ludzka cenę a nie było do u Radzikowskiego ?? A ja mam więcej NM :razz: Uwzam ze dobra wykładzina na sprzęgło i ma to działać. Tak sobie teraz myślę i może u ciebie już na hamowni to się ślizgało i dlatego tak mało Nm tez wyszło :neutral: Bo 17Nm mniej to jest troszkę :neutral:
borek88 - Czw Gru 01, 2011 16:21

Remigiusz napisał/a:
a nie było do u Radzikowskiego ??

całe wzmocnienie i trzeba wysłać z kołem zamachowym 1200zl mi powiedzieli i wytrzyma 100% 500Nm
wersji bardziej lajtowej (czytaj tańszej) nie ma niby
Remigiusz napisał/a:
może u ciebie już na hamowni to się ślizgało i dlatego tak mało Nm tez wyszło :neutral: Bo 17Nm mniej to jest troszkę :neutral:

możliwe lecz to musiało by być lekkie uślizgi (nie odczuwalne dla śmiertelnika)

Firq - Czw Gru 01, 2011 21:31

a radzikowski na stronie taki zabieg wyceniony ma na około 600 700 zł :D
borek88 - Czw Gru 01, 2011 21:59

Firq napisał/a:

a radzikowski na stronie taki zabieg wyceniony ma na około 600 700 zł :D

no widzisz też tak myślałem bo to by była cena nie taka tragiczna
a już bym miał sprzęgło na dożywocie auta pewnie
ale otrzymałem info 1200zł (nie wiem czy to sam pan Radzikowski czy pracownik) no ale chyba jaj sobie nie robił

Firq - Czw Gru 01, 2011 22:13

nabijanie ludzi w butelkę pisząc co innego na stronie a przez telefon jeszcze raz tyle
Remigiusz - Czw Gru 01, 2011 23:39

borek88, A nie umieją tego tak zrobić ze bez planowania kola zamachowego :wink: :?: Duzo odkręcania na taka robotę i drogo jeszcze. Niech dadzą mniej materiału zamiast planowa kolo i tyle :wink: Nie rozumiem po co oni to kolo planują dalej :neutral:
borek88 - Pią Gru 02, 2011 21:16

Remigiusz napisał/a:
Nie rozumiem po co oni to kolo planują dalej :neutral:

z tego co się orientuje i wyobrażam sobie to dlatego że zmieniają się wysokości po zabawie z dociskiem więc żeby wysprzęglało to oni muszą dopasować wszystkie wysokości jak w oryginale

[ Dodano: Pią Gru 02, 2011 21:16 ]
Remigiusz napisał/a:
Duzo odkręcania na taka robotę

nie dużo bo chyba 8 śrub więcej ale samochód unieruchomiony na jakiś czas

gwidon1701 - Wto Gru 04, 2012 10:38

Trochę odświeżę ,
Mam właśnie sprzęgło na wierzchu a jego grubość wynosi około 7mm w związku z czym zastanawiam się nad regeneracją . Choć jeszcze nic się z nim nie dzieję ale nie chciałbym za jakiś czas znów tego rozbierać . Czy zna ktoś jakiś zakład zajmujący się regeneracją w zachodniopomorskim ? Ewentualnie gdzie można by wysłać ?

Raptile - Wto Gru 04, 2012 10:44

http://www.sprzegla.com/r...ochodowych.html

Idze sie dogadać by założyli lepszą okładzine

gwidon1701 - Wto Gru 04, 2012 11:07

Właśnie dzwoniłem , mówił właśnie o kevlarowych , ale że dopiero zamówili z Niemiec zamontowali w 3 samochodach i jest jeszcze nie sprawdzone . I chyba nie będę kombinował trochę jeździłem na fabrycznym i nic się działo jeszcze wiec myślę że na tym też się trochę pokulam .
bociannielot - Wto Gru 04, 2012 11:33

gwidon1701, a co tuningowałeś iDT :?:
gwidon1701 - Wto Gru 04, 2012 12:10

Wtryski sdi , mapy od Remiego , wycięty katalizator , odma i zaślepiony egr . Ale sprzęgło do końca dawało radę , lecz wysypał się uszczelniacz wału korbowego i musiałem wyciągnąć skrzynie . Przy okazji zrobię i sprzęgło żeby nie rozbierać za jakiś czas ...
Remigiusz - Wto Gru 04, 2012 14:56

gwidon1701, Po ile ma ten kevlar :?: W Anglii takie sprzęgła po 200Funtow chodzą i jak by było do 400zl do opcja naprawdę godna uwagi i polecenia.
Pływak - Wto Gru 04, 2012 16:32

Remigiusz napisał/a:
gwidon1701, Po ile ma ten kevlar :?: W Anglii takie sprzęgła po 200Funtow chodzą i jak by było do 400zl do opcja naprawdę godna uwagi i polecenia.

Gość który się tym zajmuje sam napisał, ze jeszcze nie sprawdzone, a Remi już pisze, ze godne polecenia :rotfl:

Remigiusz - Wto Gru 04, 2012 17:02

Pływak, Ale co ma być sprawdzone :?: Napisał kolega wyżej ze montuje materiał z kevlar i to mi wystarcza. Mogę u siebie testować :razz:

Godne uwagi jest to ze ktoś takie coś robi.

gwidon1701 - Wto Gru 04, 2012 17:56

Nie pytałem w sumie o cenę tych z kevlarem , bo powiedział mi tylko że mają coś takiego zrobili dopiero 3 tarcze na tym , i nie wie ile to wytrzyma ani jak się na tym jeździ . Więc powiedziałem że chcę z normalnego materiału bez kombinowania bo do tej pory nie zauważyłem żeby coś się działo niepokojącego . Sama tarcza 90 zł ewentualne szlifowanie docisku 60 zł , u mnie była jeszcze pęknięta jedna sprężynka za co powiedział mi max 60 zł . Sprzęgło już wysłałem teraz pozostaje mi czekanie .
Pływak - Wto Gru 04, 2012 18:44

Remigiusz napisał/a:
Pływak, Ale co ma być sprawdzone :?: Napisał kolega wyżej ze montuje materiał z kevlar i to mi wystarcza. Mogę u siebie testować :razz:

Godne uwagi jest to ze ktoś takie coś robi.

Sprawdzona ma być jakość, trwałość i efekty uboczne przy dłuższym użytkowaniu. Bo to, ze godne uwagi to jedna sprawa, a to, ze godne polecania to druga. Bo godnym polecenia to możesz nazwać coś co testowałeś i wiesz, ze jest jak najbardziej ok. Jak dla Ciebie wystarczy magiczne słowo "kevlar" nie znając kompletnie producenta tych okładzin i ich jakości to nie ma pytań, tak się właśnie rodzą internetowe mity ktoś poleca coś z czym styczności nie miał. Sam sprzedawca wstrzymał się z opinią bo dopiero co zamontowali w trzech autach, a mędrcy już polecają bo "kevlar". Później ktoś zamówi będzie kupa, a Remi napiszę jak było w przypadku bezpiecznego ciśnienia doładowania GT18, ze on nic na ten temat nie pisał i ktoś inny musiał puścić plotę. Jak możesz testować to jak najbardziej testuj i podziel się opinią tylko w odpowiedniej kolejności najpierw test później opinia czy jest godne polecenia czy nie.

Markzo - Wto Gru 04, 2012 22:42

mam u siebie regenerowane sprzęgło, podobno jakieś mocniejsze okładziny (używane w ciężarówkach?) czy coś w ten deseń, znosi dzielnie moje katusze - koszt 80zł w Mielcu, nowe łożysko, sprawdzony doscik.
Vito_ - Sob Gru 15, 2012 23:21

To ja się dołącze do tematu o sprzęgle :)

Jako, że wypowiadali się tu użytkownicy dłubanych diesli i benzynowych T16. Oba silniki w okolicy lub ponad 300Nm. Szperając dziś po katalogach i nr. katalogowych, odkryłem, że niektórzy producenci mają ten sam numer katalogowy do obu silników.

Czy ktoś może potwierdzić, że sprzęgło w dieslu i T16 jest takie same? Najlepiej byłoby porównać nr katalogowe oryginalnego sprzęgła rovera...


A może np docisk z diesla jest mocniejszy lub odwrotnie?




Edit: 16.04.2013

Z braku odpowiedzi sam zbadałem temat i wygląda to tak:

Dokopałem się do następujących informacji:

Docisk na pierwszy montaż w 220 Coupe Turbo, Freelander 2.0TD i 620SDi są takie same

Firma AP

nr LCO3KD002A

Natomiast różne są tarcze sprzęgła

Turbo benzyna:

UQB100750

SDi

UQB100620

TD

UQB100690



Czyli sądząc po oznaczeniach, najmocniejsza tarcza siedzi w turbobenzynach.

gwidon1701 - Sob Gru 29, 2012 00:12

Mogę polecić Pana Radzikowskiego , miałem do wymiany okładziny i sprężynkę w tarczy , a dostałem nową tarczę LUK za 180 zł z wysyłką . ;)