|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 416 Si] Wymiana Płynu Wspomagania
Dr.Stein - Pon Lis 21, 2011 23:05 Temat postu: [Rover 416 Si] Wymiana Płynu Wspomagania Witam Panowie i Panie
Pytanko takie jak w temacie
Szukałem na forum postów dot. mojego pytania, ale znajdowałem
jedynie nazwy, ilości i informacje o właściwościach niektórych płynów a także kiedy wymieniać co ile ....
Jak to zrobić?
Czy Ktoś kiedyś udostępniał jakiś mały schemacik dot. Wymiany?
Jak spuścić stary, co odkręcić i gdzie, na co uważać itd?
Musze się zabrać za to, a nie wiem za bardzo jak bo płyn już zbrązowiał
a mechanikowi nie będę zawracał biznesu :)
Pozdrawiam
pawel_cz - Pon Lis 21, 2011 23:27
zerknij tu: http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
Dr.Stein - Pon Gru 05, 2011 11:01
"...najpierw zlewasz ze zbiorniczka (wystarczy odmontować dolny wężyk i sam wyleci )
później odłączasz przewód między kopułką a cewką zapłonową (ten w środku kopułki) odłączasz górny wężyk od zbiorniczka i wkładasz końcówkę do jakiegoś pustego naczynia i przez 5 sekund kręcisz rozrusznikiem
i tak kilka razy aż przestanie cieknąć.
Montujesz wężyki do zbiorniczka
nalewasz płynu do poziomu max,
skręcasz koła max w jedną stronę, i kręcisz rozrusznikiem 5 sekund, (kilka razy, aż płyn zacznie wylatywać z górnego wężyka (poziom przestanie opadać )
dolewasz płynu do max
skręcasz koła w drugą stronę i kręcisz rozrusznikiem 5 sekund
dolewasz płynu do poziomu między min a max
podpinasz kabel od cewki do kopułki... "
Dziwny Sposób
Kręcić rozrusznikiem ?
Adrian - Pon Gru 05, 2011 11:17
Dr.Stein napisał/a: | Kręcić rozrusznikiem ? |
Tak. Masz zdjęty kabel z kopułki więc samochód nie odpali, a pompa wspomagania wykona kilka obrotów, dzięki czemu przepompuje płyn i odpowietrzy układ wspomagania.
Dr.Stein - Pon Gru 05, 2011 12:09
Super. dziękuje za sprostowanie:)
Temat do zamknięcia
Drwal85 - Pią Lut 10, 2012 18:27
zrobiłem tak jak piszecie i aż miło teraz kręcić kierownicą
Miałem taki problem, że jak rano odpalałem autko podczas mrozów to strasznie wyła mi pompa wspomagania i po chwili przestawała. Gdy ciepło to nie.
Więc zabrałem się do wymiany całego płynu i czyszczeniu zbiorniczka. Poziom płynu miałem między 2 kreseczkami.
Gdy upuszczałem olej i robiłem tak jak pisaliście, że kręciłem rozrusznikiem to dużo tego starego płynu nie wyleciało!!! po tych wszystkich zabiegach weszło mi tylko trochę ponad 0.5 litra.
Myślę, że może tylko tyle było w całym układzie ale czemu zbiorniczek był napełniony prawidłowo miedzy 2 kreseczkami ( minimum - max )?
leszczu - Pią Lut 10, 2012 18:38
Drwal85 napisał/a: | Gdy upuszczałem olej i robiłem tak jak pisaliście, że kręciłem rozrusznikiem to dużo tego starego płynu nie wyleciało!!! po tych wszystkich zabiegach weszło mi tylko trochę ponad 0.5 litra.
Myślę, że może tylko tyle było w całym układzie ale czemu zbiorniczek był napełniony prawidłowo miedzy 2 kreseczkami ( minimum - max )? |
To i tak sporo weszło. Według danych technicznych powinno wejść 0.3l.
Drwal85 - Pią Lut 10, 2012 19:48
gdzieś tam wyczytałem że wchodzi od 1 do 1.5 litra ale jak jest tak jak piszesz to spoko
Ten stary olej był tak brudny, że nie było przez niego widać w butelce hehe po prostu ciemny brąz
leszczu - Sob Lut 11, 2012 16:40
Drwal85 napisał/a: | gdzieś tam wyczytałem że wchodzi od 1 do 1.5 litra |
Tyle wchodzi do R25 z silnikiem diesla.
Drwal85 - Sob Lut 11, 2012 18:07
aha dziś zauważyłem, że fajnie kierownica chodzi ale dalej zostało te wycie jak postoi kilka godzin na mrozie. Ten hałas ucicha po 15 sekundach. Podczas tego hałasu, jak skręcę kierownicą to ucicha,jak z powrotem wrócę to zaś wyje.
Sirk - Nie Lut 12, 2012 00:16
Może Ci się jeszcze układ dobrze nie odpowietrzył? Mi zaczął wyć po rozszczelnieniu pompy. Tak z ciekawości się zapytam, jakiego płynu użyłeś do wspomagania? U mnie po wymianie pompy i ponownym napełnieniu też z początku trochę wyła pompa przez jakiś czas. Jutro jeśli chcesz powiem Ci czym zalałem swój układ.
Drwal85 - Nie Lut 12, 2012 00:39
jak była by rozszczelniona to wyła by cały czas? a to tylko chwilę jak uruchamiam po dobrych 4 godzinach na tym mrozie. Powyje chwilkę i przestaje. Jak przejadę trochę i postoi z 1 godzinę i zaś uruchomię to nie wyje. Tylko po dłuższym postoju na mrozie.
Olej wlewałem ten:
http://moto.allegro.pl/ol...2107843394.html
tylko ze kupowałem w sklepie motoryzacyjnym.
Sirk - Nie Lut 12, 2012 08:53
Tak, cały czas wtedy wyje pompa, po drugie byś zauważył chyba wyciek lub ubytek płynu. Ja używam płynu http://www.venol.de/Item.php?ProductId=885 i raczej nie mam z nim problemów.
Drwal85 - Sob Lut 18, 2012 20:33
no dokładnie a pasek jak by był luźny lub się ślizgał to by nie wyło tylko by popiskiwał. Po drugie - pompa znajduje się po prawej stronie silnika a wyje mi tak jak by przed kierownicą.
[ Dodano: Sob Lut 18, 2012 20:33 ]
po ociepleniu pompa nie wyje znajomy mechanik mówi, że może być trochę za gęsty olej. Ale wymieniałem na taki co spełnia normy.
|
|