|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [R45/R400/MG ZS] Sprzęgło hydrauliczne
Remigiusz - Pon Lis 28, 2011 21:35 Temat postu: [R45/R400/MG ZS] Sprzęgło hydrauliczne Witam,
Mozę i gdzie to już jest na forum ja tego nie widziałem w dziale tuningu Dotyczy ulepszenia pompy oraz wysprzeglika sprzęgła hydraulicznego jaki jest u nas w Rover 400 / 45 oraz Mg ZS
Temat pochodzi w sumie stad:
http://forums.xpowerforum...?t=31042&page=2
Tylko mnie ta cenna dziwi ze 145Funtow za to jak to tyle nie kosztuje
Dobra alternatywa jest dla kogoś komu padł wysprzeglik Wada tych naszych jest taka ze pompa sprzęgła jest plastikowa i mało to siły wytrzymuje Nacisk na sprzęgło jest jakieś 140N czyli 14kg
A wiec do rzeczy co jest potrzebne:
pompa sprzęgła od Hondy Civic (to czarne to nasza oryginalna pompa sprzęgła) [~90zl]
Wysprzeglik od Hondy Civic [~80zl]
Dalej co jest potrzebne to, to ze trzeba zrobić sobie płytkę żeby można było przykręcić wysprzeglik do bloku skrzyni. Z tym trochę zabawy ale nic trudnego
Tutaj jeszcze fota tego mocowania:
Oraz kilka przewodów hydraulicznych, do tego polecam sklep: http://www.tubes-international.pl/ maja tam wszystko i za małe pieniądze
Jedyne coś jeszcze jest potrzebne to zbiorniczek na płyn. Mozna albo kupić używany od Civica albo zrobić sobie samemu [~25zl]
I to w sumie wszystko Za około 200zl, da się tez taniej bo są tańsze zamienniki mieć znów sprawne sprzęgło
Do Rovera pompa i wysprzeglik kosztują od Delphi ~600zl Według ludzi co maja od Civica zamontowany system sobie chwalą ze lepiej to działa niż oryginalne
Jago - Pon Gru 12, 2011 22:17
A da sie takie cos do R200 ?;) bo linka ciezko działa
sTERYD - Pon Gru 12, 2011 22:28
nie da się to polizać własnego łokcia (chyba, że się rękę utnie) a przy zakładaniu hydrauliki do R200 to nie będzie potrzebne, więc się da.
Zastanawiam się, czy miedziane przewody hamulcowe z metra nie byłyby tu dobrym rozwiązaniem, tylko końcówki dobrać... no i czy do benzyny też również podejdzie
Remigiusz - Pią Mar 16, 2012 20:52
sTERYD, Podejdzie jak najbardziej do benzyniaka to jest to wszystkich modeli z PG1
[ Dodano: Pią Mar 16, 2012 20:52 ]
http://www.youtube.com/wa...feature=related
BoloSr - Sob Kwi 14, 2012 18:05 Temat postu: Re: [R45/R400/MG ZS] Sprzęgło hydrauliczne ktos to probowal u siebie zapodac ?
RUDiCK - Nie Maj 06, 2012 09:53 Temat postu: Re: [R45/R400/MG ZS] Sprzęgło hydrauliczne Mam pytanko do ludzi tu na forum, czy ktos juz wypróbował ten pomysl z wymiana ukladu na hondowski. Chodzi o to ze ja spedzilem wczoraj caly dzien montujac cos takiego i dupa. Wysprzeglik chodzi w duzo mniejszym zakresie jak Roverowski i nie da sie dobrze wysprzeglic.
A druga sprawa to na zdjęciu wyżej łapa skrzyni jest obrócona o 180stopni i czy jest możliwe jej obrócenie bez rozbierania skrzyni. Ja co prawda dorobilem sobie juz mocowanie w miejsce oryginalnego i tam tez umiescilem wysprzeglik hondowski, ale zastanawiam sie czy to moze nie ma wplywu na dzialanie ukladu - chociaz nie wydaje mi sie to mozliwe.
A trzecia sprawa to sama łapa skrzyni, u mnie pracuje bardzo lekko, oczywiscie w malym zakresie obrotowym - i to wiem ze jest prawidlowe, natomiast zastanawia mnie czy luz osiowy (ok 2mm) jest normalny. Chodzi o to ze cala łapa lekko sie wsuwa i wysuwa ze skrzyni.
Markzo - Nie Maj 06, 2012 11:56
RUDiCK napisał/a: |
A druga sprawa to na zdjęciu wyżej łapa skrzyni jest obrócona o 180stopni i czy jest możliwe jej obrócenie bez rozbierania skrzyni |
roznitować/rozciąć mocowanie i przespawać w inne położenie, bo nawet jak rozbierzesz skrzynie to miejsce na przykrecenie łapek do łożyska jest tylko po 1 stronie wałka chyba.
RUDiCK napisał/a: | A trzecia sprawa to sama łapa skrzyni, u mnie pracuje bardzo lekko, oczywiscie w malym zakresie obrotowym - i to wiem ze jest prawidlowe, natomiast zastanawia mnie czy luz osiowy (ok 2mm) jest normalny. Chodzi o to ze cala łapa lekko sie wsuwa i wysuwa ze skrzyni.
|
to jest normalne
RUDiCK - Nie Maj 06, 2012 20:01
Markzo napisał/a: |
RUDiCK napisał/a: | A trzecia sprawa to sama łapa skrzyni, u mnie pracuje bardzo lekko, oczywiscie w malym zakresie obrotowym - i to wiem ze jest prawidlowe, natomiast zastanawia mnie czy luz osiowy (ok 2mm) jest normalny. Chodzi o to ze cala łapa lekko sie wsuwa i wysuwa ze skrzyni.
|
to jest normalne |
Uff no to mnie pocieszyłeś , bo juz myslalem ze to jakas usterka. Juz wystarczajaco sie wykosztowałem przy wymianie sprzęgła i teraz jeszcze ten nieszczęsny uklad wysprzęglania - nie bardzo wiem co dalej robic.
HarryKelso - Sro Maj 09, 2012 17:58
RUDiCK a mógłbyś dac fotki swojej pracy jak to wygląda??? Ja mam zamiar tez tego spróbować. Możesz napisac jakich wężyków czy rurek użyłeś??
RUDiCK - Pią Maj 11, 2012 08:18
HarryKelso napisał/a: | RUDiCK a mógłbyś dac fotki swojej pracy jak to wygląda??? Ja mam zamiar tez tego spróbować. Możesz napisac jakich wężyków czy rurek użyłeś?? |
Fotki bardzo chetnie bym wstawil tylko problem w tym, ze tak jak opisalem w poscie wyzej nie działa mi to jak trzeba. A poki co nie wypowiedzial sie tu na naszym forum jeszcze nikt kto by cos takiego zalozyl. Z tego co zrozumiałem z forum angielskiego (a moj angielski do najlepszego nie należy wiec poprawcie mnie jesli sie myle) wynika ze faktycznie ten skok wysprzeglika od hondy jest mniejszy, ale tam pisza ze wystarcza do poprawnego wysprzeglania, u mnie niestety nie dzial jak trzeba (wysprzeglenie jest niewystarczajace). Podejrzewam ze moze byc problem z dokladnym odpowietrzeniem, nie wiem tez czy ulozenie przewodów ma znaczenie, dlatego chcialem sie kogos poradzic w tym temacie.
adamek.o2 - Wto Maj 15, 2012 08:29
poprawcie mnie jeśli to ja się będę mylił, tylko proszę nie śmiejcie bo biorę to na "chłopski rozum".
Jeśli RUDiCK mówi, że "nie wysprzęgla dokłanie/do końca" , a sam wysprzęglnik jest po prostu mniejszy (wnioskuję po pierwszym zdjeciu w temacie), to czy tego mocowania (wykonanego z blachy) nie można tak wymierzyć aby całość była zamontowana po prostu "bliżej" ? W sensie, że byłaby "krótsza" droga do przebycia dla wysprzęglnika ?
sorki za brak fachowego nazewnictwa poszczególnych elementów, mam nadzieję, że zrozumiecie o co mi chodzi
maniaq - Wto Maj 15, 2012 10:07
U mnie po zakupie jak padl wysprzeglik okazalo sie, ze ktos przesuwal mocowania wspornika wysprzeglika, bo wnioskuje uznal ze ta blacha jest za slaba, wiec ja ospawal oraz dolozyl 5 mm pierscien pod sama pompke, by to wzmocnic, a zeby wysprzeglik, dokladnie sie opieral o wspornik, bo oryginal ktory zalozylem juz taki idealny nie jest.
Poszukam w garazu , jak mam jeszcze to zrobie foto. O tyle o ile przesunal pompke pierscieniem o tyle przesunal mocowanie wspornika na srubach czyli dziury na sruby montazowe byly przesuniete
HarryKelso - Czw Maj 17, 2012 18:16
A czy ktos ma może rysunek i wymiary tego uchwytu montażowego bo moj mechanik twierdzi ze mu to zajmie bez rysunku z 3 dni (samo zrobienie uchwytu). Prosze o pomoc bo auto stoi juz 2 tygodnie i lipę mam:(:(
rtworek - Pią Cze 01, 2012 23:59
Ja mam zmieniony zestaw wysprzęglika i pompy sprzągla.
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#620705
Remigiusz - Sob Lis 17, 2012 21:50
Dodam jeszcze ze można kupić od Land Rovera Freelander zestaw cały pompa + wysprzęglik za nie cale 270zl
piniuboss - Czw Kwi 25, 2013 20:01
Remigiusz, witaj, napewno bedzie dzialal wysprzeglik do freelandera. ja mam mg zs 180
|
|