Zobacz temat - [R25] kontrolka żółta awaria silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] kontrolka żółta awaria silnika

Mario25 - Czw Gru 01, 2011 22:22
Temat postu: [R25] kontrolka żółta awaria silnika
Proszę o pomoc. Wczoraj zapaliła się żółta kontrolka awarii silnika w moim Roverku 25 diesel. I nie wiem o co chodzi. Cały czas świeci. Samochód jedzie jak zawsze, silnik pracuje tak samo W instrukcji Rover 25 jest informacja, że można jeździć ale należy to sprawdzić u specjalisty. Przeraziłem się bo nie wiem co mnie czeka, jaki koszt naprawy, czy mam jechać do elektryka czy mechanika ? Czy ktoś z Was już miał taką sytuację. Pozdrawiam Mario
leszczu - Pią Gru 02, 2011 12:19

Mario25, nie jesteśmy jasnowidzami. Trzeba jechać i podpiąć się pod komputer i to najlepiej pod Testbook. :wink:
bociannielot - Pią Gru 02, 2011 12:46

Mario25, jak leszczu, radzi - pod kompa podepnij w Poznaniu na pwno jest testbook, nie kojarzę na pewno ale wydaje mi się że do PHJowi też masz niedaleko :ok:
maniaq - Pią Gru 02, 2011 14:14

najpierw sprawdz przeplywomierz jezeli nie poczules duzego spadku mocy tzn ze moze on sie skonczyl, albo taki slaby sygnal daje, ze wywalilo check. Podmien z kims na sprawdzenie i sie dowiesz. Chyba przed 2003 lub 04 kasowal sie blad sam, pozniej sie zapisywal i kasowal po ilus cyklach odpalenia i gaszenia - zimny cieply silnik.

Mozesz soprawdzic jak nie masz nikogo z drugim takim autem , odpiac i sprawdzic dynamike bez wpietej przeplywki , jezeli roznica jest duuuza :D to moze to byc przeplywomierz ;)

Jezeli nie ma roznicy, to lepiej podjechac na komputer ;)

bociannielot - Pią Gru 02, 2011 15:39

maniaq, ZTCP to przepływomierz nie powodował check'a ale z drugiej strony można przy okazji sprawdzić w jakim jest stanie :mrgreen:
joker83 - Pią Gru 02, 2011 20:01

a jak można przepływomierz przeczyscic? czy to cos da?
sluchawa21 - Pią Gru 02, 2011 20:28

joker83 napisał/a:
a jak można przepływomierz przeczyscic? czy to cos da?


Ja przeczyściłem preparatem do odtłuszczania na bazie benzyny. Uratowałem tak swój i kumpla w seacie alhambra 1,9 TDi, ale na 1 przepływomierz, to pół puszki zużywałem, ale działa!

maniaq - Nie Gru 04, 2011 17:21

bociannielot, powodowal na pewno w autach po 2003 ;) przerabialem i sprawdzalem w obu swoich ZR-ach :D


PS. czyszczenie pomaga jak caly uklad zyje, a jest jedynie zabrudzony, wazne zeby nic co zostawia maz na przeplywce nie psikac, zadne WD itp, benzyna aceton - ok ;) wpisz w szukajce czysczenie przeplywomierza i znajdziesz duuuuzo info :D

SyntaX - Nie Gru 04, 2011 21:45

Polecam zmywacz do gaźników.
Czyściłem tym EGR w landku.
Żaden inny płyn nie chciał nagaru rozpuścić a ten moment i wszystko lśniło.
Płyn szybko odparowuje i nie pozostawia tłustego nalotu.


intruzone - Nie Gru 04, 2011 23:30

Sprawdz olej czy masz poziom oleju, w moim MG ZR 160 zapala sie ta kontrolka jak poziom oleju spadnie.
Mario25 - Pon Gru 05, 2011 14:55

Sprawdziłem. Po odłączeniu przepływomierza silnik pracuje tak samo. Ale są kolejne objawy. Zdarza się, że nie odpali silnik :sad: . Ale po 30-60 minutach odpala. Podjechałem do mechanika. Podłączył komputer. Wynik "Pojazd jest sprawny". Mechanik stwierdził, że prawdopodobnie przyczyną jest CZUJNIK PRĘDKOŚCI WAŁKA LUB WAŁU. Podobno sam czujnik nie jest drogi + robocizna.
intruzone - Pon Gru 05, 2011 23:32

ten czujnik to CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU ja juz widzialem takie objawy w silnikach diesel w ford mondeo i fiat punto własnie mojemu koledze sie tak robilo jechal a tu nagle check sie zapalal i auto gaslo musial odczekac chwile i po kilkunastu minutach mogl znowu odpalic auto.