Zobacz temat - MG ZR 2.0 vs Opel Astra II OPC
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - MG ZR 2.0 vs Opel Astra II OPC

tomagale - Pon Gru 05, 2011 22:52
Temat postu: MG ZR 2.0 vs Opel Astra II OPC
Witam serdecznie wszystkich,
jest to mój pierwszy post na tym forum.
Jestem zainteresowany zakupem MG ZR 2.0. Niestety nie znam w ogóle tych samochodów. Od kilku miesięcy szukam "zwinnego" diesla (VW, Seat) lub benzynke bez turbiny (najlepiej Astra II OPC).
Na MG klekota wpadłem przez przypadek (nawet nie wiedziałem że je wkładają).
To co za nim przemawia to rocznik w stosunku do ceny. Do wydania mam około 15tyś.
Nie będę robił nim wielu kilometrów (głównie dojazdy do pracy - 5km, raz na 2mieś "dłuższa" podróż - 250km, raz do roku 1000km). Szukam samochodu którym będę mógł "sprawnie" się poruszać.
I tu moje pytanie. MG ZR czy może ww Astra (zagazowana)?
Jak z awaryjnością tych samochodów oraz z częściami? Różne opinie czytałem już na necie (niestety nie mam znajomych, którzy poruszają się Roverami), a na forum jest zbyt dużo tematów abym w miarę szybko to ogarnął.
Dodatkowo może jakieś opinie na temat tego sam:
otomoto.pl/mg-zr-2-0-idt-idealny-zobacz-C21795626.html


z góry dziękuję za pomoc.
pozdrawiam

Markzo - Pon Gru 05, 2011 22:59

nie wiem czy przy takich przebiegach diesel ma sens, nawet się nie zagrzeje :/ może lepie 1.8 lub 1.8vvc?
ADI-mistrzu - Pon Gru 05, 2011 23:11

Markzo ma racje, 5km to krótka trasa, już lepiej benzynę, po 2km jest już ciepły.

Części:
Ogólnie dostępne bez problemów prócz reperaturek, części blacharskich itd.
Silniki były w polonezach montowane więc części multum, ogółem niema problemu z częściami.

Opla astre ma kumpel, drugi ma corse, ojciec kiedyś także miał astrę... straszne rdzewiaki :???:
Moim zdaniem silnik rovera jest przyjemniejszy w prowadzeniu niż opla nawet ten 160km, ale to moja opinia.

des - Pon Gru 05, 2011 23:28

To może MG ZR w benzynie i gazie?
tomagale - Wto Gru 06, 2011 09:00

Jak z awaryjnością? Na 1.8 sporo osób narzeka :/
Co do rdzy w Oplu to blachy mają pełen ocynk, części dostępne od ręki, a i każdy warsztat podejmie się naprawy. Z zagazowaniem też nie ma większego problemu.
Co do silników to fakt. Ten w oplu trzeba dość wysoko kręcić, żeby zaczął jakoś jechać.
Nie znam Brytyjczyka i jakoś boje się że będzie się sypał...

maniaq - Wto Gru 06, 2011 09:18

Najprosciej zlokalizowac kogos z twojej okolicy z forum , lub klubowiczow posiadajacych ZR-a i sie spotkatac , pogadac, przejechac , bedziesz wiedzial o czym piszemy.

Za ZR-em przemawia na pewnoe zawieszenie, to samo w 1.8 i klekocie, ktore porwadzi sie jak gokart :) to ma swoje plusy = jazda po zakretach itp, ale i minusy, komfortu brak :) zwlaszcza na letnim 17 " . Ale skoro szukasz "zwinnego" auta to na pewno to, klekot jest fajny, bo nie tzreba wahlowac biegami a jedzie, bo turbo dmucha juz od okolo 2 k rpm pelna moca. Tylko nie na tak krotkie trasy, bo turbo sie meczy i caly silnik pracujac niedogrzany, wiec sugerowalbym benzyne :)

Ludzie narzekaja na 1.8 bo kupuja zajezdzone trupy i potem robi sie skarbonka. Z kazdym autem trzeba wiedziec jak sie obchodzic. Nie da sie ukryc ze nei kazdy mechanik sie podejmuje, albo wie jak silniki R sie naprawia itp itd, wiec zorientuj sie czy jest zaufany dobry warsztat w twojej okolicy. To ze sie ktos podejmuje , nie znaczy ze zrobi to dobrze - to samo w oplu ;) tylko opla wiekszosc mechanikow przerabila, bo pod kazdym blokiem stoi ich 10, a MG w 3city bedzie kilka, moze nascie ;)

Alexi - Wto Gru 06, 2011 09:31

Tu wystarczy mój podpis. 
ADI-mistrzu - Wto Gru 06, 2011 09:38

Był montowany w polonezach silnik jak byś był ciekawy.
Sypać się nie sypie chodź wiadomo że to zależy od sposobu użytkowania i jak się dba.
Jeśli ktoś nie dba to każdy się rozsypie.

Blacha dość dobrze się trzyma, jedynie silnik jest bardziej podatny na uszkodzenie uszczelki pod uszczelką.
Lepiej go nie kręcić powyżej 2.5tys jak się w pełni nie rozgrzeje.

Ja też byłem sceptyczny, ale teraz nie chce zmieniać, fajnie się prowadzi, tani w utrzymaniu... ale to ty decydujesz :wink:

maniaq - Wto Gru 06, 2011 09:49

adi ale mowimy o 1.8 a nie 1.4 ;)
ADI-mistrzu - Wto Gru 06, 2011 09:56

Ale 1.8 także jest na HGF raczej wrażliwy, przecież to ta sama konstrukcja silnika.

Chyba że faktycznie jest mimo to jakaś różnica, ale nie wydaje mi się, niech się ktoś z 1.8VVC wypowie jak mu to działa.

maniaq - Wto Gru 06, 2011 11:57

chodzilo mi o to ze 1.8 w poldach nie bylo z vvc ;) wiec nie kazdy mechanik to ogarnia :D

HGF niestety nadal jest bolaczka, ale dobrze zrobiony nie powinien wystepowac ponownie

bociannielot - Wto Gru 06, 2011 13:29

Ja tam bym sie nie zgodził ze stwierdzeniem że Astra II to jakoś mega rdzewiejąca jest, kumpel miał sprzedał ojcu - ostatnio się przyglądałem - super blacharka :wink: . Nie mniej to wciąż Astra i nie każdemu może się ten fakt podobać :wink: . Szczególnie na forum Rovera MG :mrgreen: .
szoso - Wto Gru 06, 2011 13:33

po 2000 czy 2002 roku Opel poprawił blachy i jest ocynk
rdza będzie wyłazić jak było coś robione

PawelSki99 - Wto Gru 06, 2011 16:05

Kolego jak pokonujesz takie krótkie trasy to faktycznie benzyka lepsza tylko może nie koniecznie astra ja bym na twoim miejscu szukał jakiego japońca min Honde Accord, Mazde 6 lub innego moim zdaniem japońce są o klasę lepsze od Astry ale wybór oczywiście należy do Ciebie
bociannielot - Wto Gru 06, 2011 16:12

6 i accord to już auta o klasę wyżej niż kompaktowa astra, więc nie wiem czy konkretnie o to chodzi autorowi, myślę że prędzej 3 i civic by tu pasowały :wink:
PawelSki99 - Wto Gru 06, 2011 16:30

no w sumie racja ale tak czy owak japoniec w benzynce lepszy niż Astra wiem co mówię bo jeździłem mazdą a mój ojciec vectrą 1.8 16v w której ciągle coś się działo głównie pierdoły ale jednak a do mazdy to tylko paliwo lałem i jeździłem
ADI-mistrzu - Wto Gru 06, 2011 17:53

Może almera ?
tomagale - Wto Gru 06, 2011 21:31

Maniaq dzięki za celne uwagi. W Gdyni raz widziałem MG (może za dużo pracuje i nie mam kiedy zobaczyć :wink: ). Jest tu ktoś z Trójmiasta???
PawelSki99 o accordzie myślałem ale 2.2 tyle że za przyzwoity egzemplarz trzeba dać sporo więcej niż chce przeznaczyć :/
Civic VII też nie ta kwota (tylko wersja sport, 5d wygląda jak ku*a :wink: ), a jak VI to tylko 1.6 VTI i jest przed 2000 rokiem.
Szoso Astra ma blachy ocynkowane od końca 1999r (OPC są z 2000r).
Gdyby nie to że za te same pieniądze mogę mieć około 3 lata młodsze autko pewnie nie byłoby mnie na tym forum...

Dzięki wielkie za tak wile odpowiedzi.
Poczytam jeszcze trochę o silnikach 1.8 i zobaczymy :cool:

PawelSki99 - Sro Gru 07, 2011 17:09

A może coś w tym stylu było by dobrą alternatywą? http://moto.allegro.pl/ma...1973165404.html
Markzo - Sro Gru 07, 2011 17:46

wizualnie, trakcyjnie i emocjonalnie ta mazda nawet trupa nie poruszy :/ autor pyta o ZR to doradzajmy nt tego auta ;)
tomagale - Sro Gru 07, 2011 18:08

Markzo napisał/a:
wizualnie, trakcyjnie i emocjonalnie ta mazda nawet trupa nie poruszy :/ autor pyta o ZR to doradzajmy nt tego auta ;)

Zgadzam się w 100%;-)
a co powiecie o tym egzemplarzu
http://otomoto.pl/mg-zr-2...description????

leszczu - Sro Gru 07, 2011 18:51

tomagale napisał/a:
a co powiecie o tym egzemplarzu
http://otomoto.pl/mg-zr-2...description????

Ładny środek, niezajechany. Blacharsko też w porządku. Brakuje mu tylko oryginalnej felgi "17" No i diesel, a tak jak wspominałeś wcześniej robisz krótkie trasy, a dla takiego silnika to nie zdrowo tak samo jak i dla ciebie, bo jedziesz w zimnym aucie. :razz:

Markzo - Sro Gru 07, 2011 19:00

dodam tylko, że jesli nic fajnego z ZR nie ma, to może ZS?
http://allegro.pl/mg-zs-2003-r-i1977780589.html
http://allegro.pl/mg-zs12...1971006013.html
może nie tak zadziorny jak ZR ale też ciekawy, bardzo przyjemne autko ;)

tomagale - Sro Gru 07, 2011 19:59

leszczu napisał/a:
tomagale napisał/a:
a co powiecie o tym egzemplarzu
http://otomoto.pl/mg-zr-2...description????

Ładny środek, niezajechany. Blacharsko też w porządku. Brakuje mu tylko oryginalnej felgi "17" No i diesel, a tak jak wspominałeś wcześniej robisz krótkie trasy, a dla takiego silnika to nie zdrowo tak samo jak i dla ciebie, bo jedziesz w zimnym aucie. :razz:


diesle nie miały 16"?
będę szukał z podgrzewanymi fotelami (nie wiem czy mają) :razz:
ZS to nie to.

ADI-mistrzu - Sro Gru 07, 2011 20:15

Foteli podgrzewanych nie było :cry:
Ciufa - Sro Gru 07, 2011 21:12

ADI-mistrzu napisał/a:
Foteli podgrzewanych nie było

to niby skąd ja mam ? :D
Markzo napisał/a:
dodam tylko, że jesli nic fajnego z ZR nie ma, to może ZS?

jest jeden fajny w dziale SPRZEDAM ;)

tomagale - Sro Gru 07, 2011 21:28

Ciufa napisał/a:
jest jeden fajny w dziale SPRZEDAM ;)


widziałem :wink: , tyle że strasznie daleko ode mnie, a jechać tylko żeby obejrzeć trupa to nie warto :razz:
Ten co link podałem jest 150km ode mnie i też wygląda całkiem ok

ADI-mistrzu - Sro Gru 07, 2011 22:23

Ciufa fotele masz fabrycznie podgrzewane? Gdzie jest przycisk od tego :shock: ?
Markzo - Sro Gru 07, 2011 22:50

tomagale napisał/a:
, tyle że strasznie daleko ode mnie, a jechać tylko żeby obejrzeć trupa to nie warto
akurat ZR Ciufy koło trupa nawet nie stał ;) to byłe auto Mariusza418, jednego z najlepszych speców od R/MG w Polsce, widziałem je na zlocie i to jest cacko ;)
tomagale - Sro Gru 07, 2011 23:12

z tym trupem to oczywiście żart :wink:
leszczu - Czw Gru 08, 2011 10:51

tomagale napisał/a:
diesle nie miały 16"?

Chyba powinny mieć "17", ale nie jestem pewny. :wink:

bociannielot - Czw Gru 08, 2011 11:13

leszczu, ZR 160 miały zdaje się 17 w serii przy innych to raczej nie był stadard :wink:
leszczu - Czw Gru 08, 2011 12:47

bociannielot napisał/a:
leszczu, ZR 160 miały zdaje się 17 w serii przy innych to raczej nie był stadard :wink:

Bardzo możliwe. :wink:

Ciufa - Czw Gru 08, 2011 21:33

ADI-mistrzu napisał/a:
Ciufa fotele masz fabrycznie podgrzewane? Gdzie jest przycisk od tego ?

tak jest :D
po lewej i prawej stronie awaryjnych :]

ADI-mistrzu - Czw Gru 08, 2011 21:42

Jak to możliwe :shock:
A klimatyzacja gdzie? Czy wtedy nie było jej na wyposażaniu i się wybierało "albo grzeje Pana w dupkę, albo studzi emocje" ?

Tommek - Czw Gru 08, 2011 21:52

a podgrzewane fotele to fabryczna opcja?
a miał on poduszkę pasażera?
widzę, że też panel gdzie są pokrętła jest z innego rodzaju "carbonu", albo to nowa okleina.

[ Dodano: Czw Gru 08, 2011 21:52 ]
ADI-mistrzu, klima jest pomiędzy suwakami, ale widać, że jest raczej fabryczna

Ciufa - Czw Gru 08, 2011 22:01

fabryczna klima a guzik miedzy suwakami
Tommek napisał/a:
a miał on poduszkę pasażera?

tylko poduszka kierowcy
Tommek napisał/a:
widzę, że też panel gdzie są pokrętła jest z innego rodzaju "carbonu", albo to nowa okleina.

cos tam jest zmienione chyba, ramki dodane czy cos
Tommek napisał/a:
a podgrzewane fotele to fabryczna opcja?

tak, oryginalne ZR

leszczu - Pią Gru 09, 2011 12:55

ADI-mistrzu napisał/a:
Jak to możliwe :shock:

W R200/R25 też można spotkać podgrzewane fotele.
Ciufa, a twój ZR skąd jest ??

Ciufa - Pią Gru 09, 2011 13:02

Dania
bociannielot - Pią Gru 09, 2011 14:22

Ciufa, mnie dziwi że ktoś zamówił nawet podgrzewane pupy a nie dopłacił za drugą poduszkę :lol:
Gruby530d - Nie Gru 11, 2011 09:14

W dani nie musial nic zamawiac. Tam samochody w seri maja zamiast klimy podgrzewane siedzenia inny klimat. Tak jak we wloszech nie ma podgrzewanych siedzen, a wiekszosc ma klime.