|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR] SWAP z 1.4 na 2.0 iTD
7Tomi - Czw Gru 08, 2011 09:27 Temat postu: [MG ZR] SWAP z 1.4 na 2.0 iTD Gdyby komuś przyszło na myśl robić takiego swapa to chetnie pomoge z informacjami
Fotki tutaj: http://www.fotosik.pl/u/tomi114/album/1033923
Przy wymianie autko ulepszono o pare elementów:
- tylne hamulce tarczowe
- 4 x tarcze Mikoda nawiercane i nacinane
- 4 x klocki BREMBO
- nowe półosie, sprzęgło valeo, linka sprzęgła MG Rover, poduszki silnika,
i masa innych rzeczy
Obecnie samochód będzie można spotkać na ulicach Tarnobrzega.
Pojechał wczoraj
szoso - Czw Gru 08, 2011 09:32
ja mam jedno pytanie, hamowałeś auto?
w innym temacie napisałeś że masz 118KM, seria ma 113
na jakiej podstawie stwierdziłeś, że masz więcej niż seria?
Kozik - Czw Gru 08, 2011 10:37
hehe Tomi_114, ale to było budowania auta od podstaw a nie swap
Strasznie dużo pracy to kosztowało... ile Ci wyszło roboczogodzin?
7Tomi - Sob Gru 10, 2011 08:17
szoso napisał/a: | ja mam jedno pytanie, hamowałeś auto?
w innym temacie napisałeś że masz 118KM, seria ma 113
na jakiej podstawie stwierdziłeś, że masz więcej niż seria? |
Nie hamowałem bo niestety tu na miejscu nie ma gdzie
ZTCP silniki Deisla jak i benzynowe wychodziły w 3 wersjach :
silnik ze zmniejszoną wydajnością - 113KM i zwiększoną 118 KM
Ten fabrycznie ma 118KM. Ale jestem w stanie zaryzykować stwierdzenie ze ma ciut więcej. Osiągnięcie 215km/h nie stanowiło większego problemu.
7Tomi - Sob Gru 10, 2011 08:28
Kozik napisał/a: | hehe Tomi_114, ale to było budowania auta od podstaw a nie swap
Strasznie dużo pracy to kosztowało... ile Ci wyszło roboczogodzin? |
Hmmm.
Zależy co liczyć.
Rozebranie doszczętnie podstawy - zółty MG.
Rozebranie doszczętnie dawcy - niebieski MG 2004r po dachu.
I złożenie MG ...
Niecałe dwa tygodnie.
Przed sprzedażą wyglądał tak:
szoso - Sob Gru 10, 2011 08:37
w danych technicznych nie ma wzmianki o dieslu 118KM, skąd wziąłeś te informacje jeśli mogę zapytać?
7Tomi - Sob Gru 10, 2011 08:42
szoso napisał/a: | w danych technicznych nie ma wzmianki o dieslu 118KM, skąd wziąłeś te informacje jeśli mogę zapytać? |
Miał w dowodzie 87kW. ZTCP rozmawiałem raz z Tomim i też cos o tym wspominał ale ręki sobie nie dam uciąć
Wersja z której pochodzi silnik była wersja limitowaną. Samochód w dowodzie m,iał oznaczenie MG ZR Donington i na całym samochodzie były takie emblematy z tym napisem (maska błotnik przód tył i klapa). Szczerze mówiąc nie zagłębiałem się w to zbytnio.
kadzaf - Nie Gru 11, 2011 19:03
Niezly roverek ,ale w roboty w wuj
tuners - Pon Gru 12, 2011 09:51
chcesz mi powiedzieć że 215km/h osiągał po swapie? to może zobiłeś swap na 160 według danych technicznych max to 183 mówię o realnej nie licznikowej licznikowo przy za dużych kołach +7% wyszło mi 185km/h (jeszcze trochę by poszedł ale to było zaraz po kupnie i nie byłem go pewny ) więc licząc przekłamanie licznika to było około 175-180
a w danych technicznych 160ka ma 210km/h max więc ciekawe jak by wyszło bezproblemowe 215 nawet z przekłamaniem ( o ile nie jedziesz na felgach 13i profilu 30 )
Brt - Pon Gru 12, 2011 10:13
220SDi tez potrafił polecieć licznikowe 210 - 215 (i to nie tylko mój) wiec nie widzę w tym nic dziwnego .. gdzieś na forum nawet wrzuciłem fotkę zegarów przy tej prędkości Były załozone opony 195/50 R15 i przekłamanie prędkości 7% wiec realna prędkość była rzędu 195 - 200 km/h
bociannielot - Pon Gru 12, 2011 10:21
tuners, auto zawsze leci więcej niż producent podaje, a jak byś się dokładnie tym danym producenta przyjrzał, to zawsze jest napisane "maksymalna bezpieczna prędkość"
tuners - Pon Gru 12, 2011 15:54
ale czy aż taka różnica by była jakby nie było 30km/h po takim swapie by się z przydało go zhamować nawet dla własnej ciekawości
bociannielot - Pon Gru 12, 2011 15:59
Brt napisał/a: | Były załozone opony 195/50 R15 i przekłamanie prędkości 7% wiec realna prędkość była rzędu 195 - 200 km/h | więc jak widzisz tuners, nie aż 30km i to akurat norma, w moim książkowo zdaje się 183 czy 5 a były właściciel leciał 210
Kozik - Pon Gru 12, 2011 18:06
u mnie prędkość maksymalna zależała od przełożeń skrzyni,
- na krótszej skrzyni jechałem 1cm ponad 220km/h (około 230 może więcej, licznik mam do 220) ale przy 200km/h miałem około 6tys obr/min co daje około 135KM przy tej prędkości obrotowej silnika
- na dłuższej skrzyni jechałem 210km/h ale przy 200km/h mialem ok 5tys obr/min czyli przy tych obrotach mam około 115KM i brakuje tych 20KM by przekroczyć prędkość 210km/h
teoretycznie wydawało mi się że na dłuższej skrzyni powinien pojechać szybciej ale niestety udowodniło to że moc maksymalna przy tym silniku jest przy bardzo wysokich obrotach.
tuners - Wto Gru 13, 2011 17:00
co do przekłamania prędkości w iczniku u siebie liczyłem przez dużo większe koła około 7 % nadal przekłamania w standardzie im więcej jedziesz tym bardziej rośnie 100km/h - 5-10
150km/h 10-17 200km/h 17-25
więc zależnie ile jedziesz lepiej skorygować to z gpsem np jadąc nissanem "tzw. Qaszaną przy 170km/h na budziku w gps było niecałe 150
tico przy 110 było 90
w bmw brata przy ok 210licznikowym było 180 więc na licznik patrzeć można z przymrożeniem oka, przy większych prędkościach gps jest wiele dokładniejszy ale jak każdy woli
Kozik nie wspominając że u Ciebie przekłamanie od danych fabrycznych by wynosiło niewiele bo 200Vi to 205km/h jeszcze się okaże że swap był niepotrzebny bo 1.4 brałbyś go
7Tomi - Pon Gru 19, 2011 14:02
Przekłamanie względem nawigacji w tym ZR było ok 5 km/h.
|
|