Zobacz temat - [R416] Problem z rozrządem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Problem z rozrządem

czester24 - Czw Gru 08, 2011 21:22
Temat postu: [R416] Problem z rozrządem
Mam mały problem, zabierając się za wymianę uszczelki pod głowicą, chciałem ustawić rozrząd na znaki i nijak nie mogę tego zrobić. Znalazłem w Rave że kliny na wałkach powinny być ten po stronie wydechu na EX a ten po stronie dolotu po stronie IN, natomiast u mnie jest na odwrót , więc ktoś wcześniej coś kombinował i ustawił po swojemu?? (nie wiem w jaki sposób udało mu się w ten sposób złożyć). Samochodem jeżdżę od ponad roku i śmigał normalnie, aż do czasu kiedy pojawił się olej w płynie chłodzącym :beczy:

Jak mam teraz ustawić rozrząd po prostu na znaki i zobaczyć co będzie??

polofix - Pią Gru 09, 2011 16:03
Temat postu: Re: [R416] Problem z rozrządem
jeśli teraz chcesz ustawic na znaki to musisz koniecznie ustalic jak prawidlowo przykręcić koła do wałków. jak juz to ustalisz to ustawiasz na znaki i musi chodzic.
czester24 - Pią Gru 09, 2011 16:57

Właśnie tak chce zrobić tylko jak je ustawić??
Wymyśliłem że ustawie wał na znak i zdejmę pasek tak żeby nie ruszyć wałków, a potem ustawie same koła odpowiednimi klinami, mam nadzieje że ktoś nie pokombinował wcześniej i znaki zapasują.
Tylko mam pytanie ponieważ znaki ustawiają się w odpowiedniej pozycji co 2-gi obrót wału jak można rozpoznać który jest akurat ustawiony?? w zasadzie znakami ustawia się co każdy obrót tylko raz odpowiednio jak podaje RAVE a raz przekręcone o 180 stopni więc czy tak czy tak będzie dobrze . Poprawcie mnie jeśli się mylę.

sTERYD - Pią Gru 09, 2011 23:41

bez różnicy. Najwyżej przekręcisz będziesz miał napisy in skierowane w stronę kolektora wydechowego, a exhaust w stronę dolotu. ale znaki powinny się zgrać w linię, i tak złożony rozrząd też musi działać. Pod względem pracy silnika, to nie ma najmniejszego znaczenia. :cool:
bodziu - Sob Gru 10, 2011 16:33