Zobacz temat - [220 Sdi] cieknie pompa wtrysku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [220 Sdi] cieknie pompa wtrysku

Fargo80 - Czw Gru 22, 2011 13:06
Temat postu: [220 Sdi] cieknie pompa wtrysku
czy ktos ktokolwiek ja wyjmowal i uszczelnial :?:
jesli tak to prosze o pomoc :smile: bo mam zamiar zabrac sie za to sam i nie wiem na co zwrocic szczegulna uwage :rotfl: :?:

czy jakies znaki ja przy rozrzadzie, knify itd :?:

nie piszcie mi bym skorzystal z szukajki :rotfl: bo szukalem i nawet wiele znalazlem :!: ale rozmowa z wami zawsze o wiele cennniesza niz odgrzebywanie watkow z innych rozmow i domyslanie sie o co chodzi

z gory wielkie dzieki :!:

a moze ma ktos jakis tutek :foto:

[ Dodano: Czw Gru 22, 2011 13:06 ]
szoso, w sumie to nie wiem gdzie dokladnie cieknie :(
a jak z tym wyciagnieciem calej pompy jak to zrobic ? wiesz jak juz robic i ja wyciagac to juz zrobic do porzadku, a nawet jesli mailbym sie nie podjac uszczelniania to przynajmniej za demontaz i montaz nie zaplace

szoso - Czw Gru 22, 2011 13:23

w pierwszej kolejności odkręcasz metalowe przewody paliwowe od wtrysków, łapa od pompy siedzi na 4 śrubach do bloku, później zdejmujesz pasek i koło zębate, 3 śruby jeszcze przy kołnierzu i pompa wychodzi
Brt - Czw Gru 22, 2011 13:24

wyjmował ktoś ale dawał do uszczelnienia ... samo wyjęcie to trochę ginekologicznego grzebania, ale "da się". NIe pamietam szczegółów, w każdym w wielkim skrócie kolejność czynności:

- porozbieranie silnika z wszelkich przeszkadzających rzeczy (filtr powietrza, rury turbo, kolektor ssący nad rozrządem, obudowa paska pompy, itp itd.)
- ustawienie silnika na znakach (wiertło 6mm w dziure pod czujnikiem położenia wału, i koło pasowe rozrządu na znaki - na forum gdzieś powinny być rysunki blokady silnika)
- jesli Ci ustawią pompę Ci od uszczelnień, to po prostu wyjmujesz pompę, jeśli nie, to mozna ją samemu zablokować srubą od przodu pompy. W każdym razie należy ją wyjać (odkręcić rurki wtrysków i wszelkie wężyki i przewody, wspornik z tyłu pompy, koło pasowe i na koniec pompę)
- po uszczelnieniu zakłądasz pompę na miejsce
- zakąłdasz koło pasowe, pasek pompy, luzujesz śruby na kole wałka rozrzadu od strony pompy, napinasz pasek i wszystko dokręcasz. Jak już masz wszystko poskąłdanei poskręcane, to odblokowujesz pompę.
- zdejmujesz blokady silnika i mozesz spróbować odpalić próbnie (tylko uważaj, żeby Ci czegoś silnik nie wciągnął ;) ). Jak odpali to skłądasz resztę rzeczy (rury obudowy itp.)
- cieszysz się uszczelnioną pompą.
- dla pewnosci możesz sprawdzić czy kąt wtrysku masz prawidłowy.


U mnie po wszytskim auto odpaliło bezproblemowo. Kąta wtrysku nie sprawdzałem ale jeździł i odpalał normalnie.

Fargo80 - Czw Gru 22, 2011 15:38

no nie wyglada to skomplikowanie

Brt, a jak pompe zablokowac :mrgreen: :?: co do reszty poszukam sobie nie powinno byc trudne

ale co z tym uszczelnianiem da sie czy nie

szoso - Czw Gru 22, 2011 16:03

Fargo80 napisał/a:
ale co z tym uszczelnianiem da sie czy nie

jeśli chodzi o całkowite uszczelnienie pompy to ja by sam tego nie robił
nie jeden mądry i pompy do kupy nie mógł złożyć, same ustawienie nastawnika nie jest proste a gdzie reszta
jeśli spod jakiegoś dekielka czy czujnika to tak

Fargo80 - Czw Gru 22, 2011 17:47

szoso, aha czyli najlepiej zlokalizowac wyciek i wtedy podjac decyzje
jak tylko podejme jakies kroki to bede dawal znac co i jak