|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Silniczki klapek klimatyzacji - dziwny dzwięk
bluetom2 - Sro Gru 28, 2011 08:59 Temat postu: [R75] Silniczki klapek klimatyzacji - dziwny dzwięk witam i prosze o pomoc!!
od dwoch dni w moim aucie wydobywaja sie dziwne dzwieki jak przekrece kluczyk.
dzwieki wydobywaja sie tak jakby spod wentylacji,radia bynajmniej nie moge go zlokalizowac.
dzwiek przypomina chrobotanie zgrzyt przesuwanie sie czegos po zebatkach.caly czas go slychac, po przekreceniu kluczyka w stan OFF milknie wszystko.
czy ktos sie spotkal z takim przypadkiem???
na forum nie moge znalezc nic podobnego co mogloby mi jakos nasunac na mysl co to moze byc.
21matys - Sro Gru 28, 2011 09:38
bluetom2 napisał/a: | OFF milknie wszystko.
czy ktos sie spotkal z takim przypadkiem??? |
ja takie cos miałem z poczatku myślalem ze to gdzieś mysz sie zalęgła i drapie niestety nie zlokalizowałem tego chrobotania, mi wydawało sie ze dochodziało spod zegarów ale i tak tego nie znalazłem bo po pewnym czasie ustało trawało gdzieś to z dwa trzy miesiące i to nie zawsze... domyślałe msie ze to chyba było z klimy jakiś trybik sie zawiesił albo cos nie wiem, ale nic sie potem nie uszkodziło ani nie przestało dzialac
kris-tofer - Sro Gru 28, 2011 10:04
silniczek od ustawień klapek nawiewów klimatronika.
szukaj go po jednej lub po drugiej stronie tunelu środkowego za odkręcaną klapką tapicerki przy nawiewie na nogi. Silniczek zamkniety jest w czarną kwadratową puszkę z wystającym białym ramieniem do klapki i wtyczką elektryczną taką samą jak jak do sterowania webasto
bluetom2 - Sro Gru 28, 2011 10:09
a czy cos to da jak odlacze na noc akumulator
kris-tofer - Sro Gru 28, 2011 10:21
nie da nic, najlepiej jest wyjąć ten silniczek i przesmarować jego ruchome części w środku - trybiki. Najlepsze i najdziwniejsze jest to, że te silniczki w ręku chodzą dobrze, a przy klapce nawiewu już nie bardzo.
Czasami te silniczki się zawieszają, przesmaruj delikatnie smarem grafitowym i na jakiś czas bedzie spokój
bluetom2 - Sro Gru 28, 2011 10:57
kolego kris-tofer jak sie do niego dostac, bo ja odglosy slysze jakby z srodkowego nawiewu albo za radiem.
jestes wstanie okreslic co trzeba wykrecic jak sie do niego zabrac??
markozalko - Sro Gru 28, 2011 11:11
U mnie jest to samo. Jak przekręcam kluczyk słychać takie dźwięki właśnie nawet jak nawiewy są nie włączone. Po zgaszeniu auta również ale jak kluczyk siedzi w stacyjce to tego nie ma, dopiero jak go wyjmę. Najlepiej jak po dłuższej trasie gaszę silnik to potrafi czasem porządnie strzelić i to bardzo głośno jakby coś wielkiego na podłogę spadło. Najbardziej te dźwięki słychać w okresie jesienno zimowym w lato trochę mniej. Nic z tym nie robię bo i tak się nie znam, jeżdżę z tym.
kris-tofer - Sro Gru 28, 2011 11:31
musisz odkręcić tą oslonkę od nawiewu na nogi przy kierowcy lub przy pasażerze, ten czarny nawiew odkręcasz - jedna śrubka na śrubokręt i ściągasz większą osłonkę tapicerki którą trzyma czarny plastik od tego nawiewu.
Jak ściągniesz tą osłonkę to znajdziesz czarną puszkę z napisem Siemens - odkręcasz ją, 4 śrubki, od tej puszki jak wcześniej pisałem wystaje białe ramie sterujące klapką nawiewu.
Puszka zamykana jest na zapadki, jak ją otworzysz to przesmaruj tam trybiki i złóż wszystko tak jak było zanim odkręcileś.
Wszystko proste jak metr sznurka w kieszeni
bluetom2 - Sro Gru 28, 2011 11:40
WIELKIE DZIEKI ZA POMOC o sukcesach napisze.
troche sie dziwie ze odkrecam nawiew przy nogach?
a odglosy slychac bardziej w srodkowym nawiewie
kris-tofer - Sro Gru 28, 2011 11:55
w środkowym to znaczy gdzie dokladnie? tu przy zegarku?
bo przy nogach sa dwie klapki i tu najczęściej sie psuja te silniczki
bluetom2 - Sro Gru 28, 2011 11:59
no właśnie lokalizacja (zegarek, za radiem,za sterowaniem klima) albo podszybie?
kris-tofer - Sro Gru 28, 2011 12:21
bo jest jeszcze główna klapa od nawiewu z zewnątrz zaraz za filtrem przeciwpyłkowym - patrząc od strony podszybia lub wyżej za schowkiem patrząc wewnątrz auta.
Najlepiej się dobrze wsluchać lub popatrzeć które klapy chodzą.
Jak dajesz zapłon to otwierac sie powinna ta glówna klapa za filtrem przeciwpylkowym
[ Dodano: Sro Gru 28, 2011 12:21 ]
jeszcze jedno, po kazdym przekreceniu kluczyka na zaplon lub wylaczeniu samochodu ta klapa otwiera sie lub zamyka - co jest naturalne, trwa to okolo 10 sekund
bluetom2 - Sro Gru 28, 2011 14:57
to trwa caly czas, nie tylko 10s tak jak napisales. nie mam pojecia gdzie to moze byc.zabieram sie za wyciaganie radia moze wiecej bede cos slyszal.
arturfirlit - Sro Gru 28, 2011 15:32
kris-tofer napisał/a: | bo jest jeszcze główna klapa od nawiewu z zewnątrz zaraz za filtrem przeciwpyłkowym - patrząc od strony podszybia lub wyżej za schowkiem patrząc wewnątrz auta.
Najlepiej się dobrze wsluchać lub popatrzeć które klapy chodzą.
Jak dajesz zapłon to otwierac sie powinna ta glówna klapa za filtrem przeciwpylkowym
[ Dodano: Sro Gru 28, 2011 12:21 ]
jeszcze jedno, po kazdym przekreceniu kluczyka na zaplon lub wylaczeniu samochodu ta klapa otwiera sie lub zamyka - co jest naturalne, trwa to okolo 10 sekund |
I właśnie to jest ten problem.Jeśli klapa nie może się otworzyć lub zamknąć z jakiegoś powodu silniczek pracuje ciągle , powodując nieprzyjemne dzwięki i prawdopodobnie coraz większe uszkodzenia.Radzę sprawdzić napęd i mechanizm głównej klapy nawiewu,może da się jeszcze coś uratować...
xROnx - Sro Gru 28, 2011 19:03
markozalko napisał/a: | Najlepiej jak po dłuższej trasie gaszę silnik to potrafi czasem porządnie strzelić i to bardzo głośno jakby coś wielkiego na podłogę spadło. Najbardziej te dźwięki słychać w okresie jesienno zimowym w lato trochę mniej. Nic z tym nie robię bo i tak się nie znam, jeżdżę z tym |
ja mam dokładnie to samo... ale jak przekrece kluczyk przed zapłonem. Przekręcam kluczyk w pozycji I odczekam z 2-3sek i nagle strzał - jakby z konsoli środkowej.
Przy najbliższej okazji wolnego czasu spróbuję dobrać się do tego tak jak napisał to kris-tofer
markozalko - Sro Gru 28, 2011 19:17
Cieszę się że nie jestem z tym sam :) Ale dźwięk potrafi zaszokować jak piz...nie
xROnx - Sro Gru 28, 2011 19:19
markozalko napisał/a: | Ale dźwięk potrafi zaszokować jak piz...nie |
hehe dokładnie
history2 - Wto Sty 03, 2012 16:08
Ja mam podobnie, lecz to są takie stuki (tyk, tyk, tyk) dzieje sie zawsze po jakiś 15 minutach jazdy, czasem przestaje tykać, ale gdy zwiekszam temperature lub zmniejszam to znow, nigdy nie pojawilo się stukanie gdy od razu odpalilem samochod
Dziadek - Czw Sty 05, 2012 19:19
Odgrzewam temat.
Wracałem dzisiaj z dalsza i po dłuższej jeździe(ok.2 godz.) zaczęło coś pykać,stukać w okolicy kolumny kiery,choć tak naprawdę ciężko przy odpalonym silniku zlokalizować.Nawet się zatrzymałem,obszedłem autko dookoła (może jakieś zwłoki wlokę pod spodem),ale dźwięk ustawał po wyłączeniu zapłonu,albo nawiewu. Temperatura na wyświetlaczu ustawiona na 20,dmuchawa na 2. Dźwięk zanika po ustawieniu temp.na HI,lub LO,na szybszych obrotach dmuchawy stuknięcia są rzadsze,ale nie ustają. dodatkowo (od strony kierowcy) na stopy wieje cieplej niż na szybę.
Silniczek?
apples - Czw Sty 05, 2012 20:01
Dziadek napisał/a: | Silniczek? | Tak. Mam czasami podobnie. Zmniejszenie temperatury na chwilę pomaga.
Dziadek - Sro Sty 11, 2012 20:09
Zdaję raport,może komuś się kiedyś przyda w podobnej sytuacji.
Zdjąłem osłonę tunelu (tą przy pedale gazu,bo stukało po lewej stronie),czyli jeden wkręt na czarnym plastiku i zatrzask przy pedale i dla lepszego dostępu osłony pod kierownicą na dwóch blachowkrętach i dwóch plastikowych śrubach z trzema otworami,
silniczek od klapki termostatu jest na trzech blachowkrętach,więc wyjąłem, wszystko przesmarowałem smarem silikonowym (oryginalnie jest naniesiona biała pasta) i złożyłem bez nadziei na poprawę. Test klimy nic nie wykazał przed i po,ale dzisiaj przejechałem ponad 200 km i cisza. Nie wiem co pomogło,ale jest cisza.
Dostęp jest łatwy,czego nie można powiedzieć o pozostałych klapkach,np do klapki rozdziału nadmuchu trzeba chyba zdjąć konsolę.
Orint - Pon Maj 21, 2012 09:26
Też mam ten problem, już 1,5 roku.
Sprawa wygląda następująco:
Po przekręceniu kluczyka na II oraz z II na 0 słychać dźwięk pracującego silniczka około 10s. Czsami idzie gładko, czasem słychać w końcowym etapie ruchu takie "pierdzenie" lub jak kolega stwierdził przeskakujące zębatki, a czasem dojeżdża do końca chwilka spokoju (około 2-3s) i nagle JEB!.
Początkowo myślałem, że top coś z poduchą powietrzną, bo hałas ogromny właśnie z okolic pasażera. Potem trochę poczytałem i już wiem.
Zajżałem pod schowek u pasażera, jest to silniczek sterującą główną klapą rozdziału powietrza (obiegiem wewn. lub zewn.).
Moja diagnoza jest następująca - albo mehcanizm uszkodzony, albo trybiki wewnątrz silniczka, albo tunel klapy jest zabrudzony i czasem klapa hacząc o bród przycina się , silniczek próbuje otworzyć ją, i w końcu jak wszystko puści to klapa robi JEB!
Wkrótce mam zamiar się za to zabrać, spróbuję też zrobić fotorelację oraz opis i umieścić na forum poradę jak to naprawić.
Pozdro
|
|