|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Przeciwmgielne jako dzienne
Voytec - Czw Gru 29, 2011 12:49 Temat postu: [R75] Przeciwmgielne jako dzienne Hej,
Mam pytanie, czy ktoś próbował bawić się w przeróbkę instalacji tak żeby można bylo odpalic przeciwmgielne bez włączania innego oświetlenia Jest to na pewno możliwe, ale czy ktoś przymierzał się do takiej przerobki?
Brt - Czw Gru 29, 2011 12:55
Same przeciwmgielne jako dzienne nie mogą być wykorzystywane legalnie ... ale widziałem w kilku samochodach, ze ludzie w miejsce halogenów wkładali homologowane dzienne diodówki i wg mnie to całkiem niezły pomysł, szczególnei gdy ktoś rzadko korzystał ze świateł przeciwmgielnych.
Voytec - Czw Gru 29, 2011 16:04
Brt napisał/a: | Same przeciwmgielne jako dzienne nie mogą być wykorzystywane legalnie ... ale widziałem w kilku samochodach, ze ludzie w miejsce halogenów wkładali homologowane dzienne diodówki i wg mnie to całkiem niezły pomysł, szczególnei gdy ktoś rzadko korzystał ze świateł przeciwmgielnych. |
chodzi mi bardziej o to czy jest możliwość zmodyfikowania tak ukladu zeby właczal światła przeciwmgielne, bez właczania innego oswietlenia.
To czy jesto to legalne czy nie to wiem
sash997 - Czw Gru 29, 2011 16:46
jest np możliwość aby ci sie włączały razem z postojówkami i gasły jak włączysz mijania i do tego normalnie działały jako przeciwmgielne
maryba - Czw Gru 29, 2011 18:05
Brt napisał/a: | Same przeciwmgielne jako dzienne nie mogą być wykorzystywane legalnie ... ale widziałem w kilku samochodach, ze ludzie w miejsce halogenów wkładali homologowane dzienne diodówki i wg mnie to całkiem niezły pomysł, szczególnei gdy ktoś rzadko korzystał ze świateł przeciwmgielnych. |
Problem jest taki że wg przepisów to nie lampy mają mieć homologację samą w sobie , ale producent auta musi dać Ci homologacje na lampy do jazdy dziennej.
Pytałem się u trzech diagnostów - odpowiedzieli że im to zwisa - bo można nie załączac dokładanych świateł do jazdy dziennej i tego nie sprawdzają - będzie jako ozdoba
Pytałem policjantów i odpowiedzieli mi że to zależy od policjanta - moze sie przyczepić może nie - tu marka działa na naszą korzysc bo moze nie wiedziec czy takie auta szły od producenta ze światłami dziennymi i nie chcąc wyjsc na durnia nie będzie sie upierał ..gorzej jak sie uprze - to zabierze dowód .... oczywiście diagnosta sie nie przyczepi bo nie włączymy i juz ... ..ale to niepotrzebna strata czasu ( wg mnie)
Dziadek - Czw Gru 29, 2011 19:51
Wydaje mi się,że prościej i bezpieczniej jest kupić moduł do świateł drogowych i wtedy świecą 30% słabiej i robią za dzienne.
jesse - Czw Gru 29, 2011 21:33
maryba, wedlug ciebie nie mozna dolozyc swiatel dziennych jak maja homologacje gdzie to wyczytales
[ Dodano: Czw Gru 29, 2011 21:33 ]
potwierdz swoja teorie konkretnym przepisem
longer86 - Czw Gru 29, 2011 21:36
Dziadek napisał/a: | Wydaje mi się,że prościej i bezpieczniej jest kupić moduł do świateł drogowych i wtedy świecą 30% słabiej i robią za dzienne. |
a po co moduł? nie jest to przypadkiem opcja w T4?
Voytec - Czw Gru 29, 2011 22:03
A gdzie ja w Krakowie znajde T4 ... raczej kiepsko
jesse - Czw Gru 29, 2011 22:14
swiatla do jazdy dziennej powinny posiadac na kloszu oznaczenia RL00 lub DRL00 jak tego nie ma sa nielegalne z tego co ogladalem swoje przeciwmgielne takich oznaczen nie maja wiec przerobki jakiekolwiek groza utrata dowodu rejestracyjnego
TomaszM - Czw Gru 29, 2011 22:54
longer86 napisał/a: | Dziadek napisał/a: | Wydaje mi się,że prościej i bezpieczniej jest kupić moduł do świateł drogowych i wtedy świecą 30% słabiej i robią za dzienne. |
a po co moduł? nie jest to przypadkiem opcja w T4? |
Poważnie jest w T4 taka opcja, żeby zrobić dzienne z drogowych ograniczając moc?
Voytec - Czw Gru 29, 2011 23:04
TomaszM napisał/a: | longer86 napisał/a: | Dziadek napisał/a: | Wydaje mi się,że prościej i bezpieczniej jest kupić moduł do świateł drogowych i wtedy świecą 30% słabiej i robią za dzienne. |
a po co moduł? nie jest to przypadkiem opcja w T4? |
Poważnie jest w T4 taka opcja, żeby zrobić dzienne z drogowych ograniczając moc? |
tak ale trzeba dorwać t4 ...
apples - Pią Gru 30, 2011 08:30
TomaszM napisał/a: | Poważnie jest w T4 taka opcja, żeby zrobić dzienne z drogowych ograniczając moc? | Było już http://forum.roverki.eu/v...p=566038#566038
Voytec - Pią Gru 30, 2011 21:23
Panowie i Panie,
A ktoś wie czy w Krakowie jest testbook ?
SeniorA - Pią Gru 30, 2011 23:00
nie ma T4 z programem do R75
Dziadek - Pią Gru 30, 2011 23:37
Z tego co rozumiem,to T4 ustawi tylko załączenie świateł mijania po uruchomieniu auta?
Mnie chodziło o reflektory z H1 i obniżenie ich mocy o 30%. Taką właśnie opcję proponuje jakiś gość z Allegro-mam nadzieję że to legalne.Cena urządzenia zbliżona do kiepskiej jakości świateł LED.
Voytec - Sob Gru 31, 2011 13:09
SeniorA napisał/a: | nie ma T4 z programem do R75 |
Wiesz może gdzie najbliżej znajduje się taki komputer ?
haszczyc - Sob Gru 31, 2011 13:30
Voytec, np PILZNO
dukat11 - Sob Gru 31, 2011 13:56
Dziadek,
teoretycznie są 3 opcje włączania świateł dziennych w navcoder dla BMW. Może T4 też może różne opcje włączyć
DAYTIME RUNNING LIGHTS
DRL-ECE on = mijania,pozycje i oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
DRL-Lowbeam = tylko mijania
DRL-Dimmed-Highbeam = tylko długie 0-50% mocy
mnie niestety nie udało się tego uaktywnić poprzez Navcoder.
Voytec - Sob Gru 31, 2011 16:57
haszczyc napisał/a: | Voytec, np PILZNO |
Masz jakiś namiar na ten serwis ? Chciałem sobie właczyc kilka opcji.
haszczyc - Sob Gru 31, 2011 17:41
Voytec, kolega Tomi_114, ma w Pilznie T4 http://forum.roverki.eu/p...wprofile&u=2608
Voytec - Sob Sty 07, 2012 16:54
Dziękuje
[ Dodano: Sob Sty 07, 2012 16:54 ]
Udało się dzisiaj odwiedzić, Tomi_114 i mogę na prawdę polecić gościa Bardzo profesjonalne podejście do sprawy. Z Krakowa nie jest tak daleko wiec pewnie nie raz się jeszcze spotkamy.
pablo - Pon Cze 23, 2014 17:15
Odświeżę temat. Mam zamiar wykorzystać halogeny jak światła do jazdy dziennej. Jak wymienię żarówki H11 na H11 LED ( http://allegro.pl/zarowka...290135763.html) zachowując te same odbłyśniki i zastosuję moduł automatycznego właczania po rozruchu silnika to czy będzie to dobry patent? I tak nie korzystam z halogenów a umiejscowienie ich odpowiada przepisom. Nie wiem jak to się będzie miało podczas kontroli drogowej. Czy ktoś z was ma tak przerobione światła do jazdy dziennej ?
szpynior - Pon Cze 23, 2014 17:58
pablo, nie opłaca się robić. Jest lepszy sposób bez zbędnych przeróbek. Wystarczy poszukać.
pablo - Pon Cze 23, 2014 18:27
Przewaliłem całe forum ale ten sposób wydaje się najprostszy. Stąd moje pytanie.
rafalmis1 - Pon Cze 23, 2014 18:37
pablo, lustra w halogench nie są przystosowane do świateł dziennych. Moja inny kont święcenia niż dzienne. No i brak homologacji. Najlepiej było by zaprogramować sobie dzienne w długich. Mono ze tez nie mają homologacji, to ich strumień świetlny jak najbardziej odpowiada dziennym. Koszt pewnie ten sam co twoje żarówki i moduł który będzie Ci to obsługiwał
pablo - Pon Cze 23, 2014 18:46
Hmmm. Na Mazurach nikt mi tego nie przeprogramuje. Poza tym jak z długich zrobię dzienne to nie będę miał długich. W halogenach jest śruba regulacyjna więc kąt można sobie wyregulować a odbłyśnik jak odbłyśnik myślę że ważny jest rozkład światła z żarówki led a ta ma akurat 360 stopni. Na kloszach ma wybite E2.
rafalmis1 - Pon Cze 23, 2014 19:25
To kup sobie interfejs i sam zaprogramować sobie będziesz mógł, a przy okazji będziesz sam diagnozowal sobie R. Jak zrobisz sposobem na forum to będziesz miał długie i dzienne w jednym
pablo - Pon Cze 23, 2014 20:01
A możesz mi podać link do sprawdzonego interfejsu i programu ,żeby czegoś nie uwalić. Czytałem ten temat ale jakoś z dystansem do tego podchodzę mimo tego że jestem elektronikiem i nie jedno urządzenie przeprogramowywałem. Ale z samochodami się nie bawiłem. Ale może bliżej się zapoznam z tematem.
MaReK - Pon Cze 23, 2014 20:10
Możesz wysłać mi swój moduł świateł, to Ci to zaprogramuje Pokrywasz tylko koszty wysyłki. 2 dni bez świateł, ale będziesz miał prawdziwe DRLy rodem z BMW - czyli dawcy 99% elektroniki dla naszych R
Mając tę opcję nie pozbywasz się długich. Wszystko zostaje po staremu. Po prostu po przekręceniu stacyjki włącza się DRL a potem już jak fabryka dala.
longer86 - Pon Cze 23, 2014 20:11
szukaj pod hasłem DLR i głównie postów kolegów MaReK i HarryVip jak dobrze pamiętam
pablo - Pon Cze 23, 2014 20:32
MaReK napisał/a: | Pokrywasz tylko koszty wysyłki. |
a twoja praca i czas ?
MaReK napisał/a: | Po prostu po przekręceniu stacyjki włącza się DRL a potem już jak fabryka dala. |
Od razu po przekręceniu kluczyka ? a nie po rozruchu silnika ? Bo zimą na światłach auto palić to nieciekawie trochę .
Rozumiem że nie polecasz aby bawić się samemu. Nie ukrywam że pewnie taki interfejs mógłby mi się jeszcze do czegoś przydać.
longer86 - Pon Cze 23, 2014 21:59
Ostatnio rzucilo mi sie w oczy e46 jechalo na dlugich ale nie oslepialo... postojowek ani mijania nie mial wlaczonych
MaReK - Pon Cze 23, 2014 23:29
pablo napisał/a: | a twoja praca i czas ? |
Możesz na Zlocie kiedyś przywieźć piwo jakieś zimne
pablo napisał/a: | Od razu po przekręceniu kluczyka ? a nie po rozruchu silnika ? Bo zimą na światłach auto palić to nieciekawie trochę . |
Na razie tak jest. Może uda się rozkminić opcję po silniku, ale to długa droga.
Pobór jest tak niewielki, że nie powinno stanowić problemu nawet przy srogich mrozach.
pablo napisał/a: | Rozumiem że nie polecasz aby bawić się samemu. Nie ukrywam że pewnie taki interfejs mógłby mi się jeszcze do czegoś przydać. |
Nic takiego nie powiedziałem Taki interfejs to koszt powyżej 100 zł. Można nim uwalić każdy możliwy moduł z jakim on się łączy. Jeśli jednak stosujesz się do porad z tego forum, to nie powinno się nic złego zdarzyć, a światła możesz sobie zakodować za pomocą stronki https://forum.roverki.eu/lsmcode
Pozdrawiam,
szpynior - Wto Cze 24, 2014 17:57
pablo, chyba że będziesz w pibliżu Grudziádza to wpadnij porobimy co trzeba.
Mimi - Wto Cze 24, 2014 18:49
pablo ja mam u siebie zrobione światła do jazdy dziennej w halogenach. Halogenów nie posiadałem więc kupiłem od użytkownika z forum, podłączyłem pod moduł, który można kupić za 15/20zł na allegro i wszystko działa, halogen nie świeci pełną mocą tylko 30%. Ani razu nie miałem nieprzyjemności związanych z tymi światłami.
MaReK - Wto Cze 24, 2014 19:06
Oczywiście, że można do auta dołożyć wszelkiego rodzaju moduły... jednak założeniem uaktywnienia DLRów było użycie fabrycznej instalacji i modułów oryginalnych.
Mimi - Wto Cze 24, 2014 20:16
Z oryginalnej instalacji wykorzystałem tylko wtyczki, moduł mam z allegro --> http://allegro.pl/modul-a...4344698252.html i wszystko działa bardzo ładnie
pablo - Wto Cze 24, 2014 20:31
MaReK - prawdopodobnie w czwartek wieczorkiem dojedzie do ciebie mój LSM do przeprogramowania. Mam nadzieję że będzie to dobry patent na DRL. Czy będziesz mógł mi na maila podesłać mój oryginalny plik sczytany z mego modułu ?
MaReK - Wto Cze 24, 2014 20:58
pablo okej, tylko dajcie znać telefonicznie, bo na dziś dzień jestem, ale różnie może to być. Co do pliku - tak jestem w stanie odczytać Twój ROM oryginalny i wysłać Ci na e-mail.
Nie przeczę Kilka takich modyfikacji i potem serwis ma zagwozdkę co gdzie szukać.
Zdarzają się takie kwiatki z różnymi przeszczepami w BrtishCars.pl - oczywiście właściciele zwykle unoszą brwi ze zdumienia pytając "Kto?! Jaaa?! Nieeee, nic nie robiłem"
Albo przyjeżdżają właściciele aut, którzy już takie zmodzone wynalazki kupili.
Najlepsze są modyfikacje takie, które ingerują w alarm oryginalny i centralny zamek
Tam się dopiero dzieje... nie pali, pali w kratkę, pali ale gaśnie, syrena załącza się w czasie jazdy...
Tak czy inaczej DLR zrobione były właśnie po to, aby w instalacji nie mieszać.
Wgrać sobie soft za pomocą interfejsu od BMW i mieć satysfakcję z własnej pracy
Tomahawk - Sob Sie 30, 2014 20:28
Witka
wdrażam się w temacie bo też dzienne chcę mieć
i
albo zły link podałeś albo w błąd wprowadzasz
bo moduł wskazany przez ciebie to tylko automatyczny włącznik dziennych (jak wynika z opisu aukcji)
te redukujące moc podpiętych świateł to na alledrogo koszt ok 5 dyszek
wiec potwierdź czy rzeczywiście ten moduł redukuje moc
jakieś foty wrzuć - wiadomo że nie ma co przepłacać i zainteresowani kupiliby te.
A propo mam R400 z okresu 95-00
lampy zespolone (drogowe i mijania razem)
czy taki moduł mogę podpiąć pod długie
czy zostają tylko halogeny??
rafalmis1 - Nie Sie 31, 2014 05:37
Tomahawk, ja mam taki moduł(ograniczający moc, nie sam włącznik automatyczny), mogę za połowę odsprzedać. Możesz podpiąć nawet jak masz długie i krótkie w jednym. Tylko musze poszukać czy w tym wypadku nie ma to być pod krótkie. Kiedyś widziałem właśnie taki opis i sprzedawca mówił gdzie, ale muszę poszukać.
[ Dodano: Nie Sie 31, 2014 06:37 ]
Coś takiego mam. Tylko, że działa odrazu po przekręceniu na zapłon. http://allegro.pl/swiatla...sta%C5%82e-4135
Tomahawk - Nie Sie 31, 2014 21:17
To napisz jeszcze dlaczego odsprzedajesz???
bo waham się czy w to brnąć
czy lepiej dać okrągłe Ledy
i po sprawie.
Bo konfrontacji z miśkami i zbędnych wydatków nie chcę
rafalmis1 - Pon Wrz 01, 2014 05:54
Miałem to w R, zobacz w dziale moje auta. Ale po kilku miesiącach pojawiła się opcja programowania takiej opcji w R75 wiec sobie zaprogramowałem, a moduł usunąłem.
HarryVip - Pon Wrz 01, 2014 08:54
Tomahawk napisał/a: | Bo konfrontacji z miśkami i zbędnych wydatków nie chcę |
Nikt nie chce, a miśki się nie czepiają. Korzystam z dobrodziejstwa DLRów praktycznie od momentu kiedy je zaprogramowałem. Miałem przez ten czas kilka kontroli drogowych (suszarki, trzeźwe poranki itd) i nikt nigdy nie kwestionował oświetlenia. Raz miałem przypadek, że misiek stojący przy rondzie pokazał mi paluchem na światła. Godziny południowe i ostre słońce prosto w reflektory. Zatrzymałem się i grzecznie zapytałem o co chodzi, na co on odrzekł, że mam pozycyjne załączone. Po czym zajrzał fachowym okiem w reflektor i kiedy zobaczył, że żarówka od pozycji jest wyłączona nakazał dalszą jazdę.
Co do idei dziennych na halogenach, myślę o niej od jakiegoś czasu. Mam już nawet zakupione stosowne H1 led. Niestety przez ostatnie miesiące nie miałem czasu się tematem zająć. Możliwość jest na pewno i prace zostaną niebawem (długie jesienne wieczory) wznowione. Problem polega na tym, że fabrycznie włączenie halogenów jest możliwe tylko w poz. 1 i 2 włącznika LSM. W pozycji 0 LSM nie poda prądu na wyjścia fogów. Programowo jest to zrealizowane za pomocą instrukcji warunkowej if ==> then ==> else. Ograniczenie to nie występuje w przypadku świateł drogowych - można je uruchomić manetką niezależnie od pozycji włącznika LSM. Przez czysty przypadek trafiłem kiedyś na moduł od E46, w którym halogeny można było załączyć w poz. 0 włącznika. Początkowo myślałem, że moduł jest uszkodzony. Później szukałem jakiejś ingerencji lutownicą. Okazało się jednak, że moduł jest w pełni oryginalny, poza zmodyfikowanym softem. Ktoś pewnie załączał sobie "dzienne" a'la wieś BMW ręcznie, korzystając z istniejącego włącznika i waląc po oczach współużytkowników drogi halogenami w pełnym wydaniu. Muszę porównać soft z owego magicznego modułu z oryginalnym i przenieść to do naszego LSMa na zasadzie analogii. Potem droga do dziennych na halogenach z regulowaną jasnością stanie otworem. Osobiście preferuję jednak drogowe.
Tomahawk - Pon Wrz 01, 2014 13:48
rafalmis1 napisał/a: | Miałem to w R, zobacz w dziale moje auta. Ale po kilku miesiącach pojawiła się opcja programowania takiej opcji w R75 wiec sobie zaprogramowałem, a moduł usunąłem. |
Po takiej odpowiedzi Jestem prawie na tak.
[ Dodano: Pon Wrz 01, 2014 14:48 ]
HarryVip napisał/a: |
Nikt nie chce, a miśki się nie czepiają. .................... |
Programowanie to nie mój pułap, więc nie drążę, poza tym dotyczy nowszych aut
(sorki że wszedłem w temat o R75) - ja wciąż mam R416 z końca 95r
a o osobnych dziennych myślę bo jak jeżdżę okresowo tylko po mieście to mam cały czas niedoładowany Aku. Chodzi mi tylko o ograniczenie zbędnego poboru Watów (przy zachowaniu widoczności rzecz jasna)
Dlatego myślę że skoro już się w to bawić to Ledy, bo są naprawdę oszczędne (mały pobór prądu)
Tylko nie za bardzo jest gdzie je ulokować - żeby zachować wymiary, jedyny wariant to tak jak zrobił gregor13
A przeciwmgielnych mi żal (żeby w ich miejsce dać dzienne ledy) Bo w mglistej okolicy mieszkam i często się przydają.
Więc jest jeszcze opcja modułu,
który można podpiąć pod Drogowe lub Przeciwmgielne,
tylko tu i tak pewnie ze 40W na te żarówki poleci, a chodzi o oszczędność na watach przecież
a o przeciwmgielne pytałem tylko w kontekście tego czy takie używanie ich przy ograniczeniu mocy nie będzie traktowane przez miśki jak używanie przeciwmgielnych.??? (nie o sposób zaprogramowania ich, bo moduł zadziała tak jak z drogowymi)
Dlatego chyba wariant z drogowymi jest bezpieczniejszy - do czasu aż zaczną pytać o homologację, a u mnie mogą interesować się nią bardziej bo drogowe nie mają oddzielnego reflektora ... idt.
Ot i opisałem moje przemyślenia.
Napiszcie Panowie czy taki moduł wystarczy żeby aku w końcu było doładowane
(czy mieliście wcześniej objawy niedoładowania i czy faktycznie ustąpiły po dołożeniu modułu lub przeprogramowaniu, bo jak w innych postach koledzy pisali np leszczu po założeniu Led była ewidentna poprawa.
inaczej mówiąc
- estetyka przemawia za modułem, najlepiej podłączonym do przeciwmgielnych,
- ekonomia Watów za ledami
W sumie tylko o to mi chodzi.
|
|