Zobacz temat - [R620 SDi] piszczy pasek od sprężarki klimatyzacji
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620 SDi] piszczy pasek od sprężarki klimatyzacji

kotulsky - Sob Gru 31, 2011 14:17
Temat postu: [R620 SDi] piszczy pasek od sprężarki klimatyzacji
witam.mam problem z piszczącym paskiem alternator/sprężarka klimatyzacji.pasek wymieniony wiosna na markowy BOSCH i zaczyna solidnie piszczeć.ale tylko w okresie jesienno-zimowym.zeszłej zimy też było to samo.pasek jest dobrze naciągnięty i w bardzo dobrym stanie. czy to może być wina ciężko obracającego się koła od sprężarki klimy?może to łożysko w tym urządzeniu?czy da się je wymienić? może wina leży w innej sprawie? aż wstyd jeździć :/
Staniol - Sob Gru 31, 2011 14:26

U mnie też wymieniony na nowy bosch niedawno i zauwazłem, że rano na zimnym zaczyna troche popiskiwać.
bazyl1218 - Sob Gru 31, 2011 18:00

Musisz sprawdzić jak obraca się koło sprężarki.Powinno obracać się leciutko.Jak jest inaczej to sprężarka do wymiany albo regeneracji.
Matbia - Pon Sty 02, 2012 20:58

u mnie też zapiszczy ten pasek tylko i wyłącznie gdy auto jest zimne, jak już się rozgrzewa to objaw znika, co nie zmienia faktu ze w moim przypadku pasek szybko sie rozciąga i muszę często zmieniać gdyż mam klime dokładaną i mam ten drugi najkrótszy pasek... też jestem ciekaw czym to się ma
karolj - Pon Sty 02, 2012 21:54

Gdzieś na forum wyczytałem, że goodyear się nie rozciąga, ale nie miałem okazji wypróbować, bo ciężko go dostać. Poza tym mam wrażenie, że ten pasek niszczy się u mnie przez leciutkie przekoszenie. Płaszczyzna koła na alternatorze jest równoległa do płaszczyzny koła na sprężarce, ale jakby trochę przesunięta, może o milimetr, może nawet nie. Przez to bardzo szybko trapezy wieloklinu wycierają się z boków i pasek zaczyna wtedy piszczeć, bo kliny opierają się już tylko na swoich wierzchołkach. Może wszędzie to tak niestarannie było robione?
Zastanawiałem się czy może nie dosztukować sobie jakiegoś napinacza do tego krótkiego paska. Ktoś to może już przerabiał? ;)

Matbia - Sro Sty 04, 2012 18:04

Czyli masz ten sam problem co ja! Z tym paskiem, jeśli chodzi od pasek goodyera... założyłem nówke sztuke i zabrakło mi skali naciągania przy nowym... na maksa odchylona sprężarka a pasek wraz piszczał... pwróciłem na dayco i jak narazie tylko jak jest naprawde zimy to przy odpalaniu zapiszczy mam 3 paski w garażu, fiata - już piszczy, contitecha - piszczy oraz goodyera - nówka piszczy
kotulsky - Pią Sty 06, 2012 15:00

mi piszczy tylko w zimie i nawet gdy jest dobrze rozgrzany silnik.miałem pasek BOSCH.CONTITECH I Karger. ten drugi był najlepszy ale brakło skali naciagu na klimie.myślałem żeby ja wyciagnać i wyszlifować głębszy rowek do naciagu.ale czego piszczy mimo nowego paska bez śladów zużycia?? drażniaca sprawa :shock: ...a może dopasować jakiś inny pasek trochę krótszy??
karolj - Pią Sty 06, 2012 15:25

Albo po prostu źle to jest zaprojektowane (w końcu to dokładana klima) i pasek nie jest w stanie przenosić takiej mocy, jaka potrzebna jest alternatorowi. Bo oryginalnie alternator ma chyba koło na pasek sześcioklinowy, prawda?
kotulsky - Pią Sty 06, 2012 16:39

ja mam klime orginalna więc producent niezawinił :grin:
MATRIXorg - Pon Lis 26, 2012 19:08

Też mam ten sam problem. Czy jest jakiś sposób by wymontować tą sprężarkę od klimy (i tak nie działa), wymienić rolkę alternatora (zakupić inny alternator) i podłączyć go na jakiś dłuższy jeden pasek i mieć święty spokój z wymianą tego 4PK545 co chwila?