Zobacz temat - [R25] EGR przestał działać
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] EGR przestał działać

Mundekk - Pią Sty 06, 2012 15:03
Temat postu: [R25] EGR przestał działać
Witam. Mam problem z egr, jak kupiłem ten samochód raczej nie działał, nie było słychać bzyczenia. W wakacje nagle zaczął sobie bzyczeć tzn. chyba ożył, a jakiś miesiąc temu po wymianie map na mafless znów padł całkowicie. Dodatkowo chyba nie działałał on zbyt dobrze nawet kiedy w ogole działał bo wyłączał sie po około 30 sec na biegu jałowym i skrzypiał podczas włączania/wyłączania, a czasem w ogóle sie nie włączał. Po odpaleniu silnika od razu też nie działał, dopiero jak sie trochę nagrzał. Chciałbym go naprawić ale nie wiem co mam posprawdzać. Zaślepienie nie jest lekarstwem bo często jeżdze na którkich odcinkach i egr pozwolił by szybciej dogrzac silnik. Co może być powodem niedziałającego egr?
Remigiusz - Pią Sty 06, 2012 19:56

Mundekk, EGR jak brzęczy to już ma swoje za sobą i się zacznie psuć. Sprawny lub nowy EGR nie wydziela żadnego dźwięku od siebie. A w sumie to nie EGR tylko elektrozawór taki dźwięk robi.

Możesz cały EGR wymontować przeczyścić go i podłączyć pod podciśnienie i zobaczyć czy się otwiera :wink:

Elektrozawór to możesz jak odłączyć tylko wężyk z EGR zobaczyć czy zasysa powietrze, czyli otwiera EGR. Czuć to palcem. :razz:

Mundekk - Pią Sty 06, 2012 20:22

Właśnie elektrozawór wydawał taki dźwięk. Odczepić ten cienki wężyk od egr i wtedy będe wiedział czy elektrozawór jest sprawny? Z przeczyszczeniem dużo jest do demontowania?
Remigiusz - Pią Sty 06, 2012 20:55

Mundekk, Jak ma być EGR otwarty na biegu jajowym przy włączonym silniku i jak przyłożysz palca na koniec wężyka to powinno go zassać jak elektrozawór działa.

Jak byś potrzebować elektrozawory to mam ich kilka z moich demontażów :wink: Za browara i jest twój :mrgreen:

Mundekk - Sob Sty 07, 2012 13:51

Odłączyłem wężyk idący od elektrozaworu do egr i nie zasysa go na jałowym ani po dodaniu gazu. Elektrozawór nie brzęczy. Możliwe, że uszkodziłem coś podczas demontarzu komputera i montażu maflessow? Bo właśnie od tego momentu po przełożeniu map przestał działać całkowicie. A może te mapy poprostu go omijaja? Przecież przepływomierz steruje praca egr, a w tych mapach funkcja przepływomierza z tego co wiem została okrojona do odczytu temperatury powietrza
Remigiusz - Sob Sty 07, 2012 23:21

Mundekk, Niby te nasze mapki EGR nie odcinają, nic mi na ten temat nie wiadomo w sumie. To podłącz elektrozawór na krotko do baterii i zobacz w tedy czy działa, czy czuć zasysanie :wink: Ominiesz w tedy ECU, bo 12V na elektrozaworze jest po przekręceniu kluczyka i ECU steruje tylko masa elektrozaworem. wiec możesz tez tylko na jeden przewód podać masę i zobacz czy zacznie działać.

Ja ma pad ta wiązkę elektrozaworu akurat podpięta pompę paliwa :razz: Najłatwiej dostępne pod maska +12V po kluczyku jest właśnie tam :mrgreen:

Mundekk - Sob Sty 07, 2012 23:40

Tzn moge jedynie poprowadzić gdzieś od elektozaworu mase i powinien działać po przekręceniu kluczyka tak?
Remigiusz - Sob Sty 07, 2012 23:57

Mundekk, Tak, ale EGR się musi zamykać bo jak dodasz gazu to będzie mul i będzie kopciło auta strasznie :mrgreen:

Wez miernik zmierz wtyczkę i będziesz widział gdzie jest +12V a do drugie pinu podciągnąć masę od akumulatora i zobacz czy on w ogolę działa :wink:

Mundekk - Pon Sty 09, 2012 15:04

Sprawdziłem ten elektrozawór tylko, że nie starczyło mi kabla żeby podpiąć mase do akumulatora więc podpąłem do karoserii ale to chyba nie ma różnicy gdzie mase złapie? Próbowałem na włączonym i na wyłączonym silniku nie zadziałał. Na wtyczce też jest coś dziwnego, na jednym pinie mam 14V a na drugim 6V i napięcia te są takie same obojętne od tego czy mam na biegu jałowym czy gaz na full więc komp chyba i tak nie odróżnia kiedy ma zamykać i otwierać egr ;/ Wychodziło by z tego że jedno i drugie przestało działać jednocześnie?
Remigiusz - Pon Sty 09, 2012 17:15

Mundekk, Obojętnie skąd bierzesz masę :wink: No na jednym masz 14V a na drugim nie powinno przy wył. silniku nic nie być. A jak komp pracuje i EGR otwiera to się ma tam masa pojawić.

Wiec jak masę podłączyłeś i 14V to powinno to działać ten elektrozawór. Lub u ciebie chyba padło. :sad:

Ale coś Ecu tego faktycznie nie widzi po powinno zmieniać się.

Mundekk - Pon Sty 09, 2012 18:09

Na wyłączonym napięcia nie mierzyłem tylko patrzyłem czy działa :razz: Pewnie poprostu mapy tego nie obsługują i nic sie nie zrobi, ale mógł by jeszcze sie ktoś wypowiedzieć kto ma maflessy czy u nich też nie działa. Jak nie to trudno starych map napewno nie włoże, za bardzo sie przyzwyczaiłem do mocy xd
Remigiusz - Pon Sty 09, 2012 23:10

Musze u siebie zobaczyć, mam drugie EGR to podłącze i zobaczę czy wciąga :razz:
mentos - Wto Sty 10, 2012 15:11

Ja również mam napięcie coś kolo 6-7V na wtyczce elektrozaworu. Kiedyś czasami pojawiało się cykanie, teraz już nie słyszę. Map nie modyfikowałem.

Dla pewności odłączyłem i zaślepiłem przewód podciśnieniowy. Czy jeśli zawór jest zamknięty to mamy pewność ze przy odłączonym podciśnieniu się nie otworzy? (np od ciśnienia turbo)

Remigiusz - Wto Sty 10, 2012 15:21

mentos, Co ma zawór EGR wspólnego od ciśnienia Turbo :?: Podciśnienie wytwarza alternator, tam siedzi pompka w L-series.

Jak jest zamknięty to się nie otworzy.

mentos - Wto Sty 10, 2012 15:41

Remigiusz napisał/a:
mentos, Co ma zawór EGR wspólnego od ciśnienia Turbo :?:


Chodzilo mi o to czy cisnienie panujace w kolektorze dolotowym nie ma jakimś cudem możliwości wypchnięcia tego grzybka egr jak przewód podciśnieniowy jest zdjęty.. i czy mogę mieć pewność nie mając zaślepki.

Remigiusz - Wto Sty 10, 2012 15:51

mentos, Przecież zawór EGR się podnosi od strony spalin do gory. Wiec ciśnienie z kolektora go tylko bardziej przymyka. :wink:

Spaliny go tez nie wypchania, bo jak masz duza ilość spalin to masz tez wysokie doładowanie :wink: Pewność masz tylko jak go wykręcisz i zobaczysz czy jest całkiem zamknięty :wink:

Mundekk - Wto Sty 10, 2012 22:01

mentos, a u Ciebie też napięcie jest cały czas niezależnie od tego czy masz na jałowym czy wciskasz gaz?
Remigiusz - Wto Sty 10, 2012 23:47

Mundekk, Wypróbuj to jeszcze raz ale np z rana jak silnik jest chłodny. Bo w Rave pisze takie coś ze nie zawsze może EGR działać, w zależności czy ECU uważa ze trzeba przepalić jeszcze raz spaliny czy nie.
mentos - Sro Sty 11, 2012 11:12

Mundekk napisał/a:
mentos, a u Ciebie też napięcie jest cały czas niezależnie od tego czy masz na jałowym czy wciskasz gaz?


Dokładnie i silnik był raczej zimny. Chociaż jeszcze sprawdzę to jutro rano uwzględniając kwestie, ze jest sterowany masą. Patrzyłem na to ponad pól roku temu i już nie pamiętam jak się miernikiem wpinałem. Sadze, ze podpinałem miernik do 2 pinów we wtyczce i miałem 7V.

Mundekk - Sro Sty 11, 2012 14:20

Właśnie wtedy jak patrzyłem to nie był zbyt ciepły, chyba nawet wskazówka się nie ruszyła.
mentos - Czw Sty 12, 2012 08:31

Dzis z rana po wpięciu się rzeczywiście jest stały plus na prawym pinie i jakaś krzywa masa na lewym. Przy wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu i biorąc plus z aku miałem 8V. Dodając gazu zero zmian. Napięcie chyba powinno spadać, żeby zawór się zamknął.
Mundekk - Czw Sty 12, 2012 15:02

Te 8V to po prawej czy lewej? Bo ja mam tyle tam gdzie jest masa, a po prawej 14v
Remigiusz - Czw Sty 12, 2012 18:10

CO by jeszcze można było zrobić pod te piny podpiąć żarówkę i zobaczyć kiedy się będzie świecić :wink:
Mundekk - Nie Sty 29, 2012 15:24

Remigiusz, a napewno tylko tamten kabelek steruje EGRem? Bo widziałem pare cm dalej jeszcze jakaś inna wtyczke i zastanawiam sie za co ona jest odpowiedzialna
Remigiusz - Pon Sty 30, 2012 01:58

Tylko to steruje EGR
Mundekk - Pon Cze 03, 2013 18:40

Zawór egr został wymontowany, sprawdzony, wyczyszczony i działa prawidłowo. Elektrozawór również jest ok, kupiłem już nowy. Niestety egr nadal nie otwiera się samoistnie na obrotach jałowych(elektrozawór nie daje podciśnienia).

Jest ktoś w stanie powiedzieć jakie elementy są odpowiedzialne za sterowanie pracą elektrozaworu?