Zobacz temat - [R25] panewki
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] panewki

bogdan75 - Pią Sty 06, 2012 20:02
Temat postu: [R25] panewki
Witam wszystkich i prosze o pomoc!
w moim R25 1.4 16v silnik pracuje głosno jak kosiarka udałem sie do mechanika który stwierdził ze problem z głowicą wymienił popychacze wstawił nową uszczelke ale problem pozostał ,mysle ze to panewki,teraz pytanie czy trzeba wymienic wszystkie czy tylko te uszkodzone ale jak to sprawdzic i zeby sie do tego dostac to wystarczy zdemontowac miske olejową?

Adrian - Pią Sty 06, 2012 20:06

Kiedy głośno pracuję? Cały czas?
bogdan75 - Pią Sty 06, 2012 20:11

na wolnych obrotach klekocze ale jak podkrece mu szpule to jak traktor pracuje
ADI-mistrzu - Pią Sty 06, 2012 20:12

Z popychaczami z tego co kojarzę to nie trzeba nawet głowicy ściągać, ale mogę się mylić.

Panewki są na wale korbowym, pod korbowodami. Trzeba spuścić olej i odkręcać po kolei korbowody i wymienić panewki.
Lepiej wszystkie aby mieć z nimi spokój.

bogdan75 - Pią Sty 06, 2012 20:16

wiem ze głowicy nie trzeba sciagac ale wiesz,zaufałem znajomemu mechaniorowi co doradził mi drugą głowice załatwic wiec tak zrobiłem odrazu nowe popychacze kupiłem ,wiec wpuscił mnie w niepotrzebne koszta szmaciarz,cisnienie jakies tam jest oleju nie bierze,duzo roboty przy tym?troche pojecia mam o mechanice wiec sam bym chciał to zrobic..
ADI-mistrzu - Pią Sty 06, 2012 20:34

Bez problemu zrobisz jeśli masz kanał. Uparci zrobią to i bez niego, ale trochę robota ginekologa.

Jak chcesz to mogę zaraz Ci opisać jak to zrobić.

bogdan75 - Pią Sty 06, 2012 20:40

mam garaż i kanał,opisz mi jak do tego sie zabrac,jaki koszt jest samych panewek,a i czy kupic te nominalne
ADI-mistrzu - Pią Sty 06, 2012 20:45

Musisz kupić sobie uszczelkę do kolektora, niestety nie wiem jaka bo ja u siebie nie wymieniałem, oraz oczywiście komplet panewek.
Potrzebny jest także klucz dynamometryczny.

Spuszczasz cały olej, następnie odkręcasz miskę olejową. Gdy ją zdejmiesz to zobaczysz ssak który także musisz odkręcić aby Ci nie zawadzał.
Ustawiasz wał korbowy tak, aby tłoki były na równym poziomie, następnie pojedynczo wymieniasz panewki.
Odkręcasz 2 śruby z korbowodu i ściągasz jego dolną połówkę a następnie lekko popychasz cały tłok z korbą do góry aby zeskoczyła z wału. W ten sposób możesz wyciągnąć obydwie panewki i je wymienić. Po wymianie sparujesz olejem obydwie strony panewki i wkładasz je do korbowodu (obydwu polówek).
Nasadzasz korbowód z tłokiem na wał i zaczynasz go równomiernie skręcać z drugą połówką.
Śruby korbowodu dokręcasz kluczem dynamometrycznym (trzeba w Rave sprawdzić) i analogicznie postępujesz z pozostałymi kobrami.

Ogółem żadna filozofia, jak o czymś zapomniałem to niech ktoś dopisze uwagi.

sTERYD - Pią Sty 06, 2012 20:47

w Roverkach to i bez kanału da się zrobić, ale najlepiej silnik wyciągnąć na wierzch, i przy panewkach od razu warto zregenerować głowicę, bo będzie odkręcona i tak (śruby od głowicy trzymają też jarzma panewek głównych).
ADI-mistrzu - Pią Sty 06, 2012 20:49

http://www.tomateam.pl/sklep/index.php

[ Dodano: Pią Sty 06, 2012 20:49 ]
Chyba że wymieni wszystkie panewki, wtedy faktycznie więcej roboty.

sTERYD - Pią Sty 06, 2012 20:50

do wymiany panewek nie trzeba odpychać tłoka do góry. górną połówkę panewki się wyślizguje dookoła czopa w tę stronę którą puszcza zamek ;)

Przy składaniu pamiętaj zamek do zamka.

bogdan75 - Pią Sty 06, 2012 20:53

ok mistrzu jutro sie zabiore do tego,dam cyngla jak sprawy sie potoczyły,odnosnie kolektora chyba nie bedzie trzeba odkrecac wystarczy tylko przy połaczenu kolektora z tym elementem elastycznym tumika no ale zobacze jutro no chyba ze jeszcze ktos wie cos na ten temat dzieki bardzo i pozdrawiam!!
PHJOWI - Pią Sty 06, 2012 22:33

może to być usterka znana jako PISTON RATLE czyli luźna tuleja tłoka obijająca się, problem znany roverowi i opisany w biuletynie technicznym serii K
Adrian - Pią Sty 06, 2012 23:07

bogdan75,
Nagraj ten dźwięk. Może unikniesz niepotrzebnych kosztów.

kadzaf - Pią Sty 06, 2012 23:19

Hmm tak idealne bedzie pasowanie panewek?( Przy obecnych zamiennikach różnie to bywa)
Jesli bedą porysowane czopy ,badz powybijane otwory to nie wiem czy jest sens wymieniac same panewki.Chyba musiała byc jakas przyczyna ze poleciały o ile to one . :wink:
Jeśli one siedzą to ja raczej wolałbym rozejrzec sie za całym silnikiem ,teraz przewaznie daja gwaracje rozruchową wiec jak przez ten okres nie rozleci sie to powinien chodzi.Ale to tylko moje zdanie :smile: