Zobacz temat - [R620Si] Drgania na kierownicy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620Si] Drgania na kierownicy

liberoy - Sro Sty 11, 2012 23:11
Temat postu: [R620Si] Drgania na kierownicy
Witam

Mam poważny problem z którym męczę się już jakieś pół roku.

Mianowicie... od prędkości 90 km/h wzwyż odczuwam na kierownicy drgania i im szybciej jadę tym bardziej kierownica chce mi się wyrwać z rąk.
Teraz co do podejścia technicznego.
Pierwszy mechanik kazał mi jechać na szarpaki. Pojechałem- wszystko sztywne.
Drugi mechanik sam wziął brechę, i sprawdził czy wszystko w zawieszeniu jest ok, po czym stwierdził, że to tarcze są krzywe- wymieniłem.
Trzeci mechanik, powiedział, że trzeba wymienić końcówki drążków i ewentualnie wyczyścić blaszki, jarzma i zregenerować zaciski. Tak też zrobiłem.
I co... Mam auto z praktycznie odnowionym układem hamulcowym, sztywnym zawieszeniem, bez luzów, a drgania jak były tak są.

Może macie jakieś sugestie co jeszcze mogę podziałać?

gacek189 - Sro Sty 11, 2012 23:16

A sprawdzałeś kolego stan felg opon i wyważenie ?? ??
liberoy - Sro Sty 11, 2012 23:24

Zapomniałem dodać, wymieniałem opony na zimowe, w ciągu sezonu letniego wymieniałem letnie opony na przodzie, wyważałem ze 3 razy, przekładałem felgi przód z tyłem i nic...
Tomi - Sro Sty 11, 2012 23:55

liberoy napisał/a:
Zapomniałem dodać, wymieniałem opony na zimowe, w ciągu sezonu letniego wymieniałem letnie opony na przodzie, wyważałem ze 3 razy, przekładałem felgi przód z tyłem i nic...


Nie odpowiedziałeś, czy felgi są proste.

6-setka jest niestety dość czuła na to. Ponadto tarcze w 6-setce są podatne na krzywienie się... dlatego tarcze na przód kupuje się najlepsze na jakie Cię stać.

PanzerMajer - Czw Sty 12, 2012 05:19

Sprawdz kolego tarcze hamulcowe prawdopodobnie sa juz nierówne a przy okazji czy nie jest któraś nadpeknieta, miałem ten sam problem po wymianie problem znikł.
liberoy - Czw Sty 12, 2012 07:15

Wiecie, ale już mi to mówili, żeby zmienić tarcze, więc wymieniłem je na nowe TRW, i problem nie znikł. Najlepsze jest to, że np. jadę sobie 100 km/h, kierownica drga i wchodzę w zakręt. Jak skręcę kierownicą, to drgania ustają.
kadzaf - Czw Sty 12, 2012 09:56

A zbieżność dobrze ustawiona i czy w przypadku hamowania dragania nasilają się ?
Balas87 - Czw Sty 12, 2012 10:32

a półosie sprawdzałeś chodzi mi o przegub wewnętrzny - on może robić taki cyrki...

Ps. w poprzednim r 600 mialem to samo wymieniłem wszystko co może odpowiadać za telepaczke podczas hamowania , ale problem pozostał. Wymieniłem felgi wraz z oponami tarcze klocki zaciski końcówki drążków kierowniczych, półoś, zawieszenie - przód zrobiłem, a na końcu się poddałem.

To co piszą wyżej kupuj tarcze na jakie cię stać bo naprawdę jest to upierdliwe. Chodź TRW.... podobno bardzo dobre są....

djvolume - Czw Sty 12, 2012 14:47

myślę, że nic nie pozostało tylko połośki i przeguby.
Tomi - Czw Sty 12, 2012 15:21

A ja bym jeszcze zapytał jakie masz felgi. Czy są oryginalne czy jakiś zamiennik?

[ Dodano: Czw Sty 12, 2012 15:21 ]
Oczywiscie mogą być też przeguby (zewnętrzny lub wewnętrzny).

bastek - Czw Sty 12, 2012 15:50

Stawiam butelkę dobrego whisky na przegub wewnętrzny. Skręć koła i zacznij szarpać półośką, minimalny luz w poziomie (kierunek koło-skrzynia) powinien być ale przy przegubie wewn (przy skrzyni) powinien być spory.