|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR, R25 IDT] puszcznie paska wieloklinowego
kepor - Sob Sty 14, 2012 10:37 Temat postu: [MG ZR, R25 IDT] puszcznie paska wieloklinowego Witam, potrzebuję jakieś zdjęcie lub grafikę jak ma być puszczony pasek klinowy w mojej furmance. Pomoże ktoś?
Remigiusz - Sob Sty 14, 2012 20:25
z Klima czy bez ?
7Tomi - Nie Sty 15, 2012 11:35
A to nie jest to samo? Tam gdzie nie ma klimy ztcp jest koło przykręcone do bloku zastępujące sprężarkę klimy i pasek idzie w ten sam sposób. Przynajmniej w w MG ZR i w R25 z Dieslami
Remigiusz - Nie Sty 15, 2012 13:17
Tomi_114, Żeby kolega nie był z irytowany ze nagle więcej rolek jest W sumie to wystarczy popatrzeć na rolki i wiadomo jak to ma lecieć. Trzeba sobie wyobrazić jak się to kreci.
7Tomi - Nie Sty 15, 2012 15:47
Remigiusz napisał/a: | Tomi_114, Żeby kolega nie był z irytowany ze nagle więcej rolek jest W sumie to wystarczy popatrzeć na rolki i wiadomo jak to ma lecieć. Trzeba sobie wyobrazić jak się to kreci. |
No mi tez się wydaje ze nie da się inaczej założyć
Remigiusz - Nie Sty 15, 2012 16:05
Tak to wygląda z klima, bez klimy mam zdjęcia rzeczywiste ALe muszę ich poszukać.
7Tomi - Nie Sty 15, 2012 20:24
Remi bez klimy jest dokładnie tak samo
Tomi - Pon Sty 16, 2012 00:41
Pasek do wersji z klimą PQS101850 (6PK1463) wersja bez klimy PQS101030 (6PK1183). Różnica w długości paska to prawie 30 cm. długości...
7Tomi - Pon Sty 16, 2012 06:47
Tomi napisał/a: | Pasek do wersji z klimą PQS101850 (6PK1463) wersja bez klimy PQS101030 (6PK1183). Różnica w długości paska to prawie 30 cm. długości... |
I tu teoria mija się z praktyką
W Roverach 25 bez klimy (tylko w IDT) w miejsce sprężarki klimatyzacji zamontowane jest koło pasowe na wysięgniku przymocowanym do bloku silnika. Tym samym układ położenia paska jest dokładnie taki sam. Pewnie bym sie nie kłócił gdybym w sobotę nie wymieniał paska właśnie w R25 bez klimy 2.0 IDT (2001r).
Spotkałem się z tym rozwiązaniem również w R400 i w R45.
Z chęcią zobaczę jak 30cm krótszy pasek montowany jest na taki sam układ kół pasowych.
EMERYT19 - Pon Sty 16, 2012 06:51
nie da sie zaloyc tego krotszego bo juz sprawdzalem...nawet jak sciagniesz to dodatkowo kolo....chyba zeby zlozyc jakies mniejsze,duzo mniejsze to moe by jakos poszlo...
7Tomi - Pon Sty 16, 2012 08:26
Wystarczy spojrzeć na schemat, który zamieścił Remigiusz. Gdyby nie było dolnego koła to w jaki sposób miałby być puszczony pasek?
W silnikach benzynowych bez klimy alternator jest "na dole" silnika dlatego też układ jest inny a w Dieslach nie spotkałem sie z takim rozwiązaniem. Alternator zawsze montowany był "na górze" a na dole występowała sprężarka lub koło pasowe.
Co do katalogów to wiem dobrze że BOSCH, Contitech, Dayco, Goodyear podają dwa wymiary paska dla pojazdów z klimatyzacją i bez. Niestety pasek 1185mm nie pasuje do tych samochodów.
kepor - Pon Sty 16, 2012 10:08
W każdym razie dzięki za pomoc, skorzyształem ze schematu. Udało się i wszystko hula bardzo ładnie
Remigiusz - Pon Sty 16, 2012 17:14
Z tymi paskami to są rożne akcje w L-serii Najlepiej jest wyciągnąć stary go przeciąć i zmierzyć długość. Druga sprawa to taka ze na napinaczu jest wskaźnik czy dobrze jest napięty czy nie.
Ja miałem w 220 ze miałem dokładana klimę i ten pasek byl za krotki i mi rozwaliło w końcu łożysko na rolce napinacza Potem z jakiegoś Opla sobie dobrałem taka długość żeby było go łatwo zamontować i żeby napinał dokładnie na ustalonej granicy.
|
|