|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] problem z odpaleniem
marcin123a1989 - Sob Sty 14, 2012 12:36 Temat postu: [R200] problem z odpaleniem Witam!! Wczoraj jechałem sobie spokojnie moim roverkiem gdy on nagle zgasł chciałem go odpalić ale nie dało rady teraz stoi w garażu. Mam problem bo przekręcam kluczyk i normalnie kręci ale nie chce odpalić. Iskra jest bo sprawdzałem paliwko dochodzi kopułkę nie dawno wymieniałem razem z palcem, pasek rozrządu tez jest cały, przewód ciśnieniowy dobry (ten co idzie z komputera do wtrysku) I nie wiem co dalej robić POMOCY
leszczu - Sob Sty 14, 2012 14:13
Skąd wiesz, że jest iskra Ja bym obstawiaj cewkę.
Możesz zrobić taki mały test. Jak będziesz kręcił rozrusznikiem spróbuj dodawać lekko gazu. Jak odpali znaczy, że krokowiec nie działa.
marcin123a1989 - Sob Sty 14, 2012 16:27
samochód nie chce nawet lekko zaskoczyć iskra jest na każdej swiecy dodaje gazu podczas kręcenia ale kompletnie nic tylko kręci i kręci.
R-200 - Pon Sty 16, 2012 10:11
Napisz chociaż jak zachowuje się kontrolka od immo.
leszczu - Pon Sty 16, 2012 14:02
marcin123a1989 napisał/a: | Mam problem bo przekręcam kluczyk i normalnie kręci ale nie chce odpalić |
O po przekręceniu kluczyka na pozycję "II" nie słychać żadnego dźwięku Masz pilot przy kluczyku
marcin123a1989 - Pon Sty 16, 2012 18:03
Immo działa kontrolka zachowuje sie normalnie bez problemu mam pilot. Po przekręceniu kluczyka chodzi pompka paliwa i tam pod maska jakby coś jeszcze ale nie wiem co.
ADI-mistrzu - Pon Sty 16, 2012 18:33
Możliwości:
1. Cewka dostała przebicia wewnętrznego, wtedy może nie dawać rady w cylindrze przeskoczyć, trzeba podmienić na jakąkolwiek inną.
2. Zawiesił się silnik krokowy, zobacz czy po wciśnięciu gazu odpali.
3. Padł czujnik położenia wału.
marcin123a1989 - Pon Sty 16, 2012 22:05
Po wciśnięciu gazu nie reaguje a cewkę niedawno wymieniałem na nowa, chyba że ten czujnik padł. Auto zaprowadziłem do elektryka.
sew87 - Wto Sty 17, 2012 10:22
mam male pytanko czy pasek od alternatora sie naciaga ? bo po nocy miga mi kontrolka akumulatora przez 1 min ,ktos powiedzial mi ze pasek trzeba naciagnac bo sie poluznil ?
7Tomi - Wto Sty 17, 2012 10:31
sew87 napisał/a: | mam male pytanko czy pasek od alternatora sie naciaga ? bo po nocy miga mi kontrolka akumulatora przez 1 min ,ktos powiedzial mi ze pasek trzeba naciagnac bo sie poluznil ? |
Gdyby się poluzował top by piszczał. Kontrolka jest od ładowania więc możliwe, że albo alternator daje znać ze nadchodzą jego dni albo może być uszkodzony sam przewód od ładowania. Pasek naciąga się napinaczem pod alternatorem (wersja bez klimy) lub między alternatorem a kołem pasowym (wersja z klimą). Przyjedz na niedzielnego Spota do Rzeszowa to zdiagnozujemy
sew87 - Wto Sty 17, 2012 10:37
przyjechalbym tylko jestem w pracy do 20 i kicha eh ,rok temu byly szczotki wymienianie bo wtedy padlo ladowanie calkowicie
leszczu - Wto Sty 17, 2012 12:38
sew87, szykuj się na wymianę regulatora napięcie w alternatorze.
sew87 - Wto Sty 17, 2012 13:02
a ile takie cudo kosztuje ?:)
takie cosik http://allegro.pl/regulat...2053064469.html
leszczu - Wto Sty 17, 2012 13:17
Wiesz, mi jak padł to zaniosłem do elektryka i zrobił mi to za 100 zł.
marcin123a1989 - Wto Sty 17, 2012 20:57
koledzy jest problem auto odpaliło ale po chwili gaśnie wymieniłem czujnik wtrysków jak odpali to spaliny maja dziwny zapach czy to moze być wina paliwka????
7Tomi - Sro Sty 18, 2012 02:30
marcin123a1989 napisał/a: | koledzy jest problem auto odpaliło ale po chwili gaśnie wymieniłem czujnik wtrysków jak odpali to spaliny maja dziwny zapach czy to moze być wina paliwka???? |
Czyżby ostre szczypiące w oczy? To raczej kwestia mieszanki.
A co elektryk zmieniał, że udało się odpalić?
Harry - Sro Sty 18, 2012 20:53
Tomi_114 napisał/a: | marcin123a1989 napisał/a:
koledzy jest problem auto odpaliło ale po chwili gaśnie wymieniłem czujnik wtrysków jak odpali to spaliny maja dziwny zapach czy to moze być wina paliwka????
Czyżby ostre szczypiące w oczy? To raczej kwestia mieszanki. |
ja mam w swoim dziwny zapach spalin tka jakby benzyny, wiem ze mam do wymiany uszczelkę kolektora ssącego, jak jest zimny i jak sie rozgrzeje to z tylu jak sie stoi to smierdzi ktos ma jakis pomysł ?
ADI-mistrzu - Sro Sty 18, 2012 21:13
A nie pali Ci jakoś dużo?
kangaroo69 - Sro Sty 18, 2012 21:51
Mi się wydaje a właściwie jestem pewien że mi też spaliny śmierdzą ale drastycznego wzrostu spalania nie zauważyłem Myślałem że to związane z HGF ale po wymianie uszczelki dalej śmierdzi i nie jest to zapach spalin który kochałem w dzieciństwie Ale skoro jesteśmy w temacie problemów z odpalaniem to wiecie może Panowie czy środkowy styk w środku kopułki jest jakimś przewodnikiem wysmarowany? Wyczyściłem kopułkę i palec i za nic nie mogę samochodu odpalić
Pozdrawiam
Harry - Sro Sty 18, 2012 22:10
Cytat: | A nie pali Ci jakoś dużo? |
no właśnie nie pali dużo
ADI-mistrzu - Sro Sty 18, 2012 22:31
Może katalizator umarł i teraz cuchnie
Harry - Sro Sty 18, 2012 22:44
ADI-mistrzu napisał/a: | Może katalizator umarł i teraz cuchnie |
wg. papierow i licznika dopiero 100 tys przejechane albo może się przejade na sprawdzenie spalin...
svenson - Sob Sty 21, 2012 15:50
Podepnę się pod temat.
Dziś rano chciałem pojechać na zajęcia - nie dało rady. Rovee nie chce zapalić (1.4 16V). Poczytałem kilka wątków i spróbuję opisać sytuację:
- paliwa mam według wskaźnika 1/4 baku,
- po przekręceniu kluczyka słychać przez chwilę buczenie (to co zawsze przy przekręceniu kluczyka),
- silnik kręci i przy naciskaniu gazu prawie zaskakuje ale finalnie się nie udaje,
- akumulator ma może z rok, wyjąłem go rano, zagrzałem w mieszkaniu i podłączyłem znowu.
Moje przypuszczenia to silnik krokowy (przy dodawaniu gazu silnik dławi się) ale zastanawia mnie fakt, że po 2-3 krotnym takim podejściu z dociskaniem gazu strasznie spod maski śmierdzi paliwem. Czy to standard czy można podejrzewać nieszczelność w układzie doprowadzającym paliwo do silnika? A jeśli tak to gdzie tych rurek szukać (sorry na prawdę jestem laikiem)? Domyślam się, że to jedna rurka dochodząca od strony kierowcy do "Injection" ale nie mam pewności.
Adrian - Sob Sty 21, 2012 16:57
Sprawdź, czy masz iskrę na świecach, bo paliwo masz podawane.
svenson - Sob Sty 21, 2012 17:06
No tego to już sam nie sprawdzę
Adrian - Sob Sty 21, 2012 17:11
Sam nie, ale w dwie osoby tak.
svenson - Sob Sty 21, 2012 17:40
Czy ktoś byłby chętny wpaść na Żoliborz?
Adrian - Sob Sty 21, 2012 18:00
Poproś mamę/tatę/siostrę/brata/kolegę o pomoc. Zorganizuj klucz do świec numer 16. Zdejmij kabel WN ze świecy i wykręć ją. Załóż na nią znowu kabel. Połóż ten zestaw na metalowym elemencie silnika. Wtedy do akcji wkracza pomocnik. Siada za kółkiem i kręci rozrusznikiem. Ty w tym czasie obserwujesz świece. Powinieneś zobaczyć przeskakującą iskrę.
svenson - Nie Sty 22, 2012 16:32
A ma ktoś może zdjęcie poglądowe gdzie szukać i jak to wygląda? Bo szukałem w necie i na forum schematów ale coś mi nie wyszło.
Znalazłem
http://www.autocentrum.pl...plonowych-9063/
Tak mnie naszło: można sprawdzić na raz wszystkie świece czy lepiej wykręcać i sprawdzać po kolei?
[ Dodano: Nie Sty 22, 2012 16:32 ]
OK zna ktoś dobry warsztat na Żoliborzu lub w okolicach? Taki, w którym mechanik mi nie powie, że mam pół auta do wymiany?
Nie wiem kto wkręcał te świece ale nie jestem w stanie ich ruszyć. Nie chcę przesadzić z siłą bo ukręcę świecę i będzie jeszcze gorzej.
Podobno jeszcze można sprawdzić świecę dotykając jednym końcem drucika do końcówki świecy i drugim do akumulatora - prawda to?
leszczu - Wto Wrz 18, 2012 14:47
Harry napisał/a: | ja mam w swoim dziwny zapach spalin tka jakby benzyny, wiem ze mam do wymiany uszczelkę kolektora ssącego, jak jest zimny i jak sie rozgrzeje to z tylu jak sie stoi to smierdzi ktos ma jakis pomysł ? |
Mam podobnie. Spalanie w normie. Ostatnio wyszło średnio 7.6l. Silnik też równo i cicho chodzi. W czym rzecz
|
|