Zobacz temat - [Freelander 2,5 V6 2004] Nie działający VIS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander 2,5 V6 2004] Nie działający VIS

kojotedek - Nie Sty 15, 2012 13:09
Temat postu: [Freelander 2,5 V6 2004] Nie działający VIS
Po wymianie rozrządu (czyli zdjęcie kolektora) przestał działać mi VIS.
Wiem że jednym parametrem sterującym są obroty. Samochod jedzie normalnie, ale brakuje my charakterystycznego kopa po przekroczeniu 4 tys/min.
Nie było nic grzebane w elektryce, komp nie wykazuje błędów.
Czy np. KTS (ma kolega) ma opcje testowania VIS?

sknerko - Pon Sty 16, 2012 08:39

VIS jest uruchamiany od obrotów ale też od podciśnienia, jak nie będzie podciśnienia odpowiedniego w dolocie to VIS nie zadziała.
kojotedek - Pon Sty 16, 2012 13:42

Czy może posiada ktos parametry czujnika podciśnienia potrzebne do jego zmierzenia?
Niestety Autodata nie idzie mi na win7 a narazie niemam dostepu do innego programu

SyntaX - Pon Sty 16, 2012 22:08

Piszesz że problem wystąpił po odkręceniu kolektora.
Może zatem to kwestia złego jego ponownego dokręcenia.
Odkręć go jeszcze raz, zobacz stan uszczelek bo może przy zdejmowaniu coś uszkodziłeś.
Jak dokręcałeś kolektor, na opór kluczem czy tak jak nakazuje instrukcja kluczem z odpowiednim momentem.
Nie na darmo w Rave są odpowiednie wartości.
Ja bym od tego zaczął.
Szukać przyczyny tam gdzie pojawiła się poi raz pierwszy lub po jakiej czynności się pojawiła.

kojotedek - Wto Sty 17, 2012 09:09

już tak zrobiłem, wszystko sprawdzone, wyczyszczone.
była tylko podwinięta rura doprowadzająca powietrze - ten wygięty trojnik za filtrem, zamocowalem go porzadnie i dalej to samo.
Wczoraj troche pojezdzilem i mialem wrazenie ze jednak silnik Balance dziala- czuc bylo przyrost mocy i dynamiki, ale w momencie kiedy powinien Power otwierac totalnie nic sie nie dzieje

sknerko - Wto Sty 17, 2012 09:34

Kup sobie interfejs elm327 i nim odczytasz błędy koszt 50pln a masz diagnozę silnika za cenę jednego podłączenia u mechanika i będziesz wiedział czy VIS chodzi.
kojotedek - Wto Sty 17, 2012 11:28

mam ten interfejs od dawna, nie pokazuje bledów zwiazanych z VIS (jedynie sondy lambda po wyrżnięciu katalizatora)
niestety tym interfejsem nie da sie zobaczyc parametrów bieżących i stestowac komponenty

sknerko - Wto Sty 17, 2012 11:34

To ciekawe mój pokazuje i kolega dzieju tez przy jego pomocy diagnozował VIS i chyba mike-i też.
podłącz interfejs i odepnij wtyczki od VISów zobaczysz czy są błędy, jak będą to interfejs je diagnozuje i nie masz problemu, jak nie będzie to albo masz jakiś dziwny ELM albo zmienić soft trzeba i wtedy zacznie pokazywać.

mike-l - Wto Sty 17, 2012 11:55

sknerko napisał/a:
To ciekawe mój pokazuje i kolega dzieju tez przy jego pomocy diagnozował VIS i chyba mike-i też.

Dokładnie, interfejs ELM+PCMScan oraz jakieś inne oprogramowanie dla potwierdzenia (teraz nie pamiętam nazwy), wykrył np. wypadanie zapłonu (uszkodzone kable WN),niedziałający VIS, błąd P0 305 -uszkodzone wtryski, po naprawach wszystko dało się wykasować :)

kojotedek - Nie Sty 22, 2012 08:12

to teraz jeszcze dziwniej - juz jezdziłem z odpietymi wtyczkami i nic nie pokazało, trzeba chyba gonic na KTS-a

[ Dodano: Nie Sty 22, 2012 08:12 ]
jestem po podpince interfejsem CDIF/5
niestety to nie wyjaśniło sprawy, ale troszkę sie wkur.... i przegoniłem maszyne kilkanascie kilometrow po pustej drodze z wyzszymi obrotami
i tu ZONK - silnik BALANCE działe 100% - czuc zmiane pracy silnika przy okolo 2700 obr/min
silnik POWER raz działa, raz nie, po prostu raz jak odpale samochod dziala, przy innym odpaleniu nic sie nie dzieje

sknerko - Nie Sty 22, 2012 21:42

kojotedek napisał/a:
silnik POWER raz działa, raz nie, po prostu raz jak odpale samochod dziala, przy innym odpaleniu nic sie nie dzieje

Pewnie zaolejony i czasem zdarzy mu sie zadziałać. Rozebrać i wymyć w benzynie ekstrakcyjnej najlepiej oba VISy na moje pomogło ale przelutowałem jeszcze płytki.

SyntaX - Pon Sty 23, 2012 08:48

Hmm z ta ekstrakcyjna to musisz uważać bo niektóre maja dziadowski dodatek który narusza plastik.
Ja czyściłem koledze takim oto preparatem.

Alkohol IPA

A co do przylutowania płytki to racja, luty są słabiutkie.
Tylko użyj do tego jakiejś lutownicy o niskiej mocy.

kojotedek - Pon Sty 23, 2012 09:06

są chyba zaolejone , nie rozbierałem ich, wezme sie za to w nastepnym tygodniu. Teraz maszyna musi mnie jeszcze powozic troche.
Dzieki za rady

sknerko - Pon Sty 23, 2012 09:31

SyntaX, Takich głupot to nie gadaj niską mocą narobi szkód tylko, ma być temperatura grotu ok 420st C. moc jakieś 60W najmniej. A najlepiej wywalić cynę i nową położyć, oczywiście taka z dodatkiem ołowiu bo bezołowiówka zdechnie za chwilę znowu.
Co do benzyny to sie nie wypowiadam , ja swoje wykąpałem w benzynie ekstrakcyjnej kupionej na stacji benzynowej Orlenu i działają. Nie wiem czy alkohol poradzi sobie z olejem równie dobrze.