Zobacz temat - [R75] Gazowa porażka
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Gazowa porażka

Syri - Nie Sty 15, 2012 14:01
Temat postu: [R75] Gazowa porażka
Witam mam swojego roverka zaledwie tydzień i z racji naszych super fajnych polskich biurokratycznych przepisów nie jest jeszcze zarejestrowany (sprowadzony z Austrii) więc nie miałem okazji nim za wiele pojeździć. W piątek zamontowano mu gaz Lovato i od razu panowie powiedzieli mi żeby wymienić świece bo samochód szarpie przy zmianie benzyna-gaz (obroty spadają nisko i ogólnie prawie gaśnie silnik po czym same wracają do normalnego stanu) świece wymieniłem wczoraj na ngk i co prawda przy zmianie benzyna-gaz obroty już mniej skaczą (mały spadek chyba zawsze będzie przy przełączeniu prawda?) to pojawiło się kilka innych problemów które pozwolę sobie wymienić w krótkiej liście:

- Czasem jak stoję na światłach przejeździe kolejowym itp. obroty wariują od mniej więcej 0,4tys do 1tys i tak bez przerwy.
- Również na postojach potrafi sobie zgasnąć chyba, że się zorientuję i depnę gaz.
- Czasem w czasie jazdy jak wciskam sprzęgło obroty spadają do normalnego poziomu po czym wracają np. do 2tys i znów normalnie.

Jutro zajadę do tych ziomków od gazu ale najpierw chciałem tutaj zasięgnąć porady. To mój pierwszy samochód z gazem pierwszy samochód młodszy ode mnie i ogólnie jestem z mechaniki raczej słaby więc nie chciał bym żeby wciskali mi jakiś kit. I jeszcze jedno pytanie moje czy to możliwe żeby te skakanie obrotów nie było związane z gazem? Jak już mówiłem nie miałem okazji nim jeździć więc nie wiem jak było wcześniej.

sash997 - Nie Sty 15, 2012 14:39

Syri napisał/a:
pytanie moje czy to możliwe żeby te skakanie obrotów nie było związane z gazem?

jeśli tylko tak sie dzieje na gazie to raczej coś z gazem

SlawekG - Nie Sty 15, 2012 15:12

Wyłącz gaz i przejedź się na benzynie. Będziesz miał porównanie jak się zachowuje silnik - a tym samym otrzymasz odpowiedź na swoje pytanie :) Fakt, że ja mam silnik 2,0 ale przy przełączeniu na gaz nie ma żadnych szarpnięć czy obniżenia obrotów. Jest niezauważalna.
dzelo23 - Nie Sty 15, 2012 15:26

Witam ja też mam gaz, co prawda na stagu 4 plus bo po zainstalowaniu brc było właśnie szarpnięcie przy przełączaniu na gaz z którym gazownik nie był wstanie sobie poradzić i dopiero zmiana kompa od gazu pamogła. Gazownik powiedział mi że to już 4te auto gdzie brc się tak zachowuje, może z lovato jest podobnie. Wkażdym bąć razie u mnie przy przełączaniu benzyna/gaz gaz/benzyna nic nie czuć.
Co do świec ja wymieniałem na beru chyba platynowe jeżeli dobrze pamiętam.
Co do spadku obrotów, hm w eR nie miałem nic podobnego natomiast w polonezie jak były takie objawy to winny był filtr ale w tym przypadku to raczej nie to.

Syri - Nie Sty 15, 2012 16:17

Dobra panowie teraz przynajmniej wiem, że ma nie szarpać i ch** będą chłopaki jutro walczyć;]

Dzięki za odpowiedzi

kranik01 - Nie Sty 15, 2012 20:59

Ja niebawem mam montaż lpg i w związku z czym mam prośbę:
Mógłby ktoś kto uważa, że jego gaz jest zamontowany dobrze i jest to w miarę estetyczne wrzucić zdjęcie zamontowanej instalacji:) chciałbym wiedzieć jak to mniej więcej będzie ułożone, no i może podpowiem gazownikowi jak jest najlepiej bo nie wiem czy gazował już R75 z silnikiem 2.0v6.

pajda - Nie Sty 15, 2012 22:24

Zastanów się czy chcesz wkładać wtryskiwacze od gazu pod kolektor

plusy- instalacja będzie nie widoczna

minusy- zeby dostać się do wtryskiwaczy musisz sciagac kolektor

ja miałem zalozony ten pierwszy wariant i w sumie przez 2.5 roku nie mialem z tym zadnego problemu

Poza tym znajdz dobrego mechanika, ten najtanszy nie zawsze oznacza najlepszy.

wejdz na forum http://lpg-forum.pl/index.php

tam dowiesz sie wszystkiego jak zagazowac to auto zeby nie miec problemów w przyszlosci

pzdr :)

Markzo - Nie Sty 15, 2012 22:42

tak wygląda instalka lpg w naszej 2,5kv6.


Do autora tematu, sprawdź silnik krokowy ;)

kranik01 - Pon Sty 16, 2012 10:01

Markzo, a gdzie masz dokładnie zlokalizowane elementy instalacji LPG? Na tym zdjęciu super wszystko zainstalowane, w życiu bym nie powiedział, że w ogóle to zagazowany silnik :)
dziękuje pajda, za poradę, będę musiał to przemyśleć.

pajda - Pon Sty 16, 2012 12:05

Ja miałem tak:

-komputer został włożony do boksu z akumulatorem
-parownik, filtry itd itp były zlokalizowane pod puszką filtra powietrza
-wtryski pod kolektorem
-wlew oczywiscie pod klapka wlewu paliwa

o reszte pytaj

kranik01 - Pon Sty 16, 2012 12:59

a jeśli nie chciałbym wtrysków pod kolektorem, to gdzie może je ewentualnie ulokować żeby były mało widoczne? :)
pajda - Pon Sty 16, 2012 15:31

mozna by je wyciagnac pytanie brzmi teraz co z dlugoscia wezy od gazy od wtrysku do kolektora, tak zeby byly rowne. To juz pytanie nie do mnie. Napisz zapytanie na forum do ktorego link dalem Ci do gory i na pewno uzyskasz konkretna odpowiedz;)
Markzo - Pon Sty 16, 2012 16:24

kranik01 napisał/a:
Markzo, a gdzie masz dokładnie zlokalizowane elementy instalacji LPG? Na tym zdjęciu super wszystko zainstalowane, w życiu bym nie powiedział, że w ogóle to zagazowany silnik
dziękuje pajda, za poradę, będę musiał to przemyśleć.

wtryski mam pod osłoną silnika (ta ze znaczkiem v6), 6x magic-jet, blisko kolektora ale nie pod nim, wężyki od wtrysków do kolektora nie długie specjalnie, ale za to równej długości. Parownik jak u Pajdy pod filtrem paliwa, filtr też, komputer w okolicach akumulatora ztcp, wlew w zderzaku na tym czarnym plastiku, bo mam przedlifta i te doły zderzaków są czarne, bulta w kole - wchodzi 63l.

kranik01 - Pon Sty 23, 2012 03:38

pajda, Markzo, bardzo wam dziękuje :) co do instalacji to zdecyduję się albo na STAG'a 300 ISA2 albo na Stefanelli SIS, w przypadku staga wtryski magic-jet tak jak polecacie. W przypadku Stefanelli wtryski są membranowe, ponoć bardzo ciche i trwałe, 100 000 tys km gwarancji. Nie wiem do końca co wybrać, na tym forum o lpg raczej odradzają stefanelli, ponieważ nie ma tego gdzie serwisować , ponieważ jest to dosyć mało spotykana instalacja. ech trudny wybór :razz:

Po montażu napiszę czy wszystko ok:)

Markzo - Pon Sty 23, 2012 06:43

ja bym brał staga bo jest polski i rozkminiony, daje duże możliwości w zakresie regulacji i strojenia :) a kupisz jakis wynalazlek i potem będziesz się męczył w razie problemów ;/ przed montażem radziłbym wybrać sie na T4 i dokladnie sprawdzic auto, zwlaszcza sondy lambda, moja jedna się wieszała i auto potrafiło czasem więcej spalić. No i musowo nowe swiece, kable, sprawdzić cewki + filtr powietrza.
kranik01 - Pon Sty 23, 2012 16:58

Oni przed montażem sprawdzą błędy niestety nie maja t4. Jak kupowałem samochód to przy sprawdzaniu go w warsztacie wyskoczył błąd sondy(nie pamiętam, której) ale po skasowaniu i ponownym podpięciu błąd nie wyskoczył ponownie. A check jeszcze nigdy mi się nie pokazał na szczęście:)
Świece wymieniane na jesień na jakieś dobre, ngk 30 zl za sztukę. Filtr powietrza oni mi zmienią.
Co do cewek i kabli nie wiem jak jest, ale silnik zachowuję się prawie na medal, obroty nie falują, moc jest itp :)

Markzo - Pon Sty 23, 2012 19:25

na gazie każdy detal wyjdzie ;) zwłaszcza cewki, które lubią się zrypać (przepalaja się - na benie nie czuć prawie nic a na gazie motor na wolnych potrafi na 4-5 garach chodzić) widac, ze zakład jest ogarnięty, więc nie powinno byc problemów ;) pochwal się po montazu ;)
sopel86lodz - Pon Sty 23, 2012 20:44

Ja zakladalem gaz BRC do 75 v6 2.0 w lipcu. Jedynym problemem jaki mialem do szarpanie, ale po wymianie przewodow i swiec do tej pory zadnych problemow. Jestem bardzo zadowolony. Chociaz gazownicy mogli sie postarac bardziej w ulokowaniu wtryskiwaczy, chociaz teraz jak sie otworzy maske to wszyscy mysla ze mam jakies nitro :P . Komputer jest w pudle akumulatora a parownik gdzies pod nim nie widac go.


Uploaded with ImageShack.us
Jak bede mial troche czasu to wrzuce moje zdjecie.
Teraz uciekam bo za wrzucenie tego zdjecia ACTA mnie jeszcze zgarnie :P pozdro

WojtekN - Czw Lut 02, 2012 20:12

Ja ma BRC od lipca (niecale 20.000) i poza jedną wizytą po tygodniu na korektę ustawień komputera nie wiem, że go mam :smile:
kranik01 - Pią Lut 03, 2012 15:58

obiecałem pochwalić się po montażu... masakra, chyba musze wymienić silnik :(
wszystko opisałem w tym wątku http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75761
jestem załamany