Zobacz temat - [R620]falujące obroty i sacząca woda przy uszczelce kolektor
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620]falujące obroty i sacząca woda przy uszczelce kolektor

maximdj1 - Sro Sty 18, 2012 20:08
Temat postu: [R620]falujące obroty i sacząca woda przy uszczelce kolektor
Witam, od pewnego czasu miałem problem z chłodnicą -była pęknięta w plastikowym korpusie przy korku wlewu mimo spawań i tak ciśnienie rozwalało spaw.
Woda nie uciekała czasem gdy termostat się otworzył to para uciekała problem w tym że po raz pierwszy doszedł do temperatury 100;C po czym szybko go unieruchomiłem stał 2 dni gdy go zapaliłem to dziwnie falują obroty w zakresie od 800-2000 przy czym zauważyłem że spod uszczelki kolektora wydostają się pęcherzyki wody,
Czy to oznaka uszkodzonej uszczelki pod głowica/??
Sprawdziłem olej nie ma sladu płynu chłodzącego w nim auto również nie straciło mocy ma normalną kompresje.
Czy ktos moze mi pomoc/??

[ Dodano: Sro Sty 18, 2012 20:08 ]
?? ????????????

McGAJveR - Pon Sty 23, 2012 12:25

Podepnę się pod temat.
Jakiś czas temu zaobserwowałem u siebie podobnie jak kolega
wyciek płynu w miejscu łączenia się uszczelki między kolektorem wydechowym a blokiem silnika.
Na zimnym silniku tuż po odpaleniu pojawiała się (teraz już nie) jedna, dwie krople płynu.
Oczywiście falujące obroty - jak w poście powyżej.
Wycieku już nie widać jednak falowanie obrotów zostało...
Ma ktoś jakieś pomysły ?

djvolume - Wto Sty 31, 2012 16:30

myślę, że jeśli płyn w kolektorze ssącym to uszczelka pod głowicą, i jeśli plyn sie przedostaje na zewnątrz to wyglada na to że powietrze ssie również i dlatego falują obroty..... tam jeszcze jest przepustnica podgrzewana płynem chlodniczym, może gdzieś pęknięte i przedostaje się płyn do kolektora ssącego? ale to bardzo mało prawdopodobne.
sprawidziłbym czy ciśnienie w układzie chlodniczym jest? czy nie wyrzuca płynu? jak dla mnie bardzo dziwny przypadek zeby płyn wydostawał się z pod kolektora ssącego na łączeniu z blokiem. czekamy na odpowiedź innych forumowiczów:)

McGAJveR - Sob Lut 18, 2012 18:21

Czyżby nikt się nie zetknął z tym problemem ?
Cały czas czekam na jakieś podpowiedzi...

v_chu - Nie Lut 19, 2012 16:28

Ja sie z tym zetknąłem.
Wymieniłem uszczelkę pod głowicą, pompę wody (bo z przyczyn bliżej nieokreślonych straciła łopatki), chłodnicę i korek.

To że nie ma płynu chłodniczego w oleju nie wyklucza uszkodzenia uszczelki chociażby z tego powodu że uszczelka mogła strzelić od kanaliku płynu chłodniczego do cylindra a nie do kanaliku oleju. U mnie właśnie tak było. W oleju nie było ani troche płynu. Nie było masła. Ale gdy już wszystko trafił szlag to już miałem spaliny w chłodnicy.

Pawkaz - Nie Lut 19, 2012 16:41

Co do falujacych obrotow to do przeczyszczenia jest kostka..yyy..zapomnialem nazwy.Mam nadzieje ze zaraz sobie przypomne.
ponizej cytat z forum
Miałem to samo. Pomógł preparat do czyszczenia styków za kilka zł. Wystarczy rozłączyć kostkę wiązki, która idzie do pompy i tam popsikać preparatem. W większości przypadków taki zabieg likwiduje problem.

djvolume - Nie Lut 19, 2012 17:57

z czyszczeniem kostki to ci chyba chodzi o diesla kolego.
Pawkaz - Nie Lut 19, 2012 18:14

djvolume napisał/a:
z czyszczeniem kostki to ci chyba chodzi o diesla kolego.

Tak, dopiero teraz sie zorientowalem, ze chodzi o benzyne