|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r416Si] Zmiana silnika,problem z odpaleniem
marcin.81 - Pon Sty 16, 2012 18:17 Temat postu: [r416Si] Zmiana silnika,problem z odpaleniem Wysłany: Wczoraj 21:46 Przełożenie silnika R416Si
Witam.Przełożyłem silnik z Rovera 25 1.6 16v do Rovera 416 Si.Silnik z 25 był goły,więc osprzęt wzięty z 416.Rozrząd ustawiony dobrze,iskra jest,paliwo dochodzi,a samochód chce zapalić ale nie może.Może ktoś ma jakieś pomysły.Dodam że wszystkie wtyczki od silniczka krokowego,od położenia wału itp podłączone.Nieprzełożony tylko czujnik ciśnienia oleju,jeśli to ma jakieś znaczenie.Silnik z 25 to 2003r a 416 96r.
slax - Pon Sty 16, 2012 18:29
a nie trzeba jeszcze przypadkiem jeszcze kola zamachowego ze starego silnika przełożyć
marcin.81 - Wto Sty 17, 2012 07:44 Temat postu: [r416Si] Problem z odpaleniem. Wszystko zostało przełożone,poza czujnikiem oleju.
7Tomi - Wto Sty 17, 2012 10:24
Jak przekładałeś wałki ze starego silnika wyciskałeś olej z popychaczy?
Druga sprawa.... To rozrząd w 416 Si a w R25 jest inny...
W R416 masz inny napinacz i pasek 143 zęby a w R25 145 zębów... Jak ustawiałeś rozrząd i na jakich zabawkach.
Montowałem do R400 z 98 roku silnik z 25 2004 r ale nie było problemu z odpaleniem.
Do nowego silnika ze starego poszło: koło zamachowe, wałki pokrywa wałków i silnika, cewka, czujnik położenia wału, kopułka, palec i ztcp to wszystko.
Czujnika oleju nie zmieniałem.
marcin.81 - Wto Sty 17, 2012 17:26
Wymieniłem wszystko tak jak ty,tylko,że przełożyłem tylko jeden wałek ten co jest palec,rozrząd ustawiony jak trzeba pasek na 145 zębów bo napinacz taki jak w 25
7Tomi - Wto Sty 17, 2012 20:03
Czujnik położenia wału też jest ze starego silnika?
marcin.81 - Wto Sty 17, 2012 22:24
Tak.Tamten był goły.
7Tomi - Sro Sty 18, 2012 02:34
marcin.81 napisał/a: | Tak.Tamten był goły. |
Moze mam duże wymagania ale możesz nawet telefonem nakręcić w jaki sposób kręci silnik i wysłać na meila tomi@fhu-delta.pl lub mmsem (698304703) ?
marcin.81 - Sro Sty 18, 2012 03:12
Ja też tego nie rozumiem.Mechanik powiedział,że jeden wałek wystarczy przełożyć,ten na który trzeba zamontować palec,więc wyjąłem stary silnik i przełożyłem jeden wałek i pokrywę tych wałków.Potem koło zamachowe,sprzęgło.czujnik położenia wału,czujnik temp. płynu kolektor ssący, zamontowałem palec,kopułkę,przewody w/n wszystko podłączone,rozrząd ustawiony tak jak na klubowej stronie.Iskra jest ,paliwo dochodzi,a on nie pali.Pasek 145 zębów,ale napinacz ten większy-nowszy.Tak jakby zapalał ale na sekundkę i nie za każdym razem.
[ Dodano: Sro Sty 18, 2012 03:04 ]
Nie wiem czy to by coś dało gdybym nakręcił,ostatnim razem mało nie spaliłem rozrusznika.Mogę. nagrać jeśli to pomoże i wysłać na maila.Myślałem,że to rozrząd,ale jak wcześniej wspominałem,ustawiony jak na klubowej stronie.Exhaust w stronę kol. ssącego według znaków i znak na kole pasowym zgrywa się ze znakiem na obudowie rozrządu.
[ Dodano: Sro Sty 18, 2012 03:07 ]
Nie wyciskałem oleju z popychaczy,ale olej był wiadomo spuszczony,zresztą jak kręciłem parę razy to ma to jakiś wpływ?
[ Dodano: Sro Sty 18, 2012 03:12 ]
Jeśli chodzi o te nagranie to ile ma trwać i czy kręcić długo nieprzerwanie czy krótko kilka razy?Prześle po 18.00 .Z góry dziękuję za poświęcony czas.Pozdrawiam.
polofix - Sro Sty 18, 2012 12:33
marcin.81 napisał/a: | Ja też tego nie rozumiem.Mechanik powiedział,że jeden wałek wystarczy przełożyć,ten na który trzeba zamontować palec,więc wyjąłem stary silnik i przełożyłem jeden wałek i pokrywę tych wałków.Potem koło zamachowe,sprzęgło.czujnik położenia wału,czujnik temp. płynu kolektor ssący, zamontowałem palec,kopułkę,przewody w/n wszystko podłączone,rozrząd ustawiony tak jak na klubowej stronie.Iskra jest ,paliwo dochodzi,a on nie pali.Pasek 145 zębów,ale napinacz ten większy-nowszy.Tak jakby zapalał ale na sekundkę i nie za każdym razem.
[ Dodano: Sro Sty 18, 2012 03:04 ]
Nie wiem czy to by coś dało gdybym nakręcił,ostatnim razem mało nie spaliłem rozrusznika.Mogę. nagrać jeśli to pomoże i wysłać na maila.Myślałem,że to rozrząd,ale jak wcześniej wspominałem,ustawiony jak na klubowej stronie.Exhaust w stronę kol. ssącego według znaków i znak na kole pasowym zgrywa się ze znakiem na obudowie rozrządu.
[ Dodano: Sro Sty 18, 2012 03:07 ]
Nie wyciskałem oleju z popychaczy,ale olej był wiadomo spuszczony,zresztą jak kręciłem parę razy to ma to jakiś wpływ?
[ Dodano: Sro Sty 18, 2012 03:12 ]
Jeśli chodzi o te nagranie to ile ma trwać i czy kręcić długo nieprzerwanie czy krótko kilka razy?Prześle po 18.00 .Z góry dziękuję za poświęcony czas.Pozdrawiam. |
psiknij plakiem jeśli zagada to problem z paliwem. moim zdaniem to może być także zablokowany immobiliser, no i trzeba wszystko posprawdzać; kolejność przewodów, czy koła zębate są dobrze założone na wałki; to częsty problem.
marcin.81 - Sro Sty 18, 2012 17:30
Koła zębate są założone tak,że jak się je zdejmie to kliny są do siebie,podobno tak powinno być.
Jeśli chodzi o immobiliser,to mam odcięcie(z tego co wiem)na rozrusznik-nie zakręcił by.
Poza tym on na sekundę odpala,ale to na sekundę.Paliwo na 100% dostaję-rzekłbym nawet,że go zalewa.
slax - Sro Sty 18, 2012 18:29
może iskra za słaba, a przewody WN? nowe?, ja kiedyś w mojej 416stce miałem tak ze wsiadam rano i nic, kręci jak głupi ale nie pali, tak troszkę jakby załapywał a poprzedniego dnia odpalił z półobrotu, wymieniłem przewody WN i od razu zagadał,
marcin.81 - Sro Sty 18, 2012 19:50
Iskra jest jak trzeba.
[ Dodano: Sro Sty 18, 2012 19:50 ]
Do Tomi_114.Przesłałem dżwięk na pana maila.
7Tomi - Czw Sty 19, 2012 08:07
Kurcze ja bym sprawdził ten rozrząd. Słuchałem parę razy i obstawiałbym ze coś tam jest poprzestawiane. Sprawdź czy koła są właściwie założone. Ściągnę pokrywę wałków i obudowę i wyśle Ci foto jak powinny być ustawione krzywki na wałkach i wałki.
marcin.81 - Czw Sty 19, 2012 08:25
z góry dziękuje Tomi_114
marcin333 - Czw Sty 19, 2012 15:07
Jak wyżej albo koła przestawione, albo nie dostaje iskry w tym momencie co powinien, co by wyglądało na czujnik położenia wału, lub koło zamachowe jeżeli na nim jest czujnik (nie wiem jak jest w roverku bo nie miałem z tym problemu dot. koła i czujnika). W niektórych samochodach jest magnes na kole, lub koło jednak tutaj nie pasuje lub odwrotnie przykrecone - jeżeli jest możliwość.
Więc iskrę może dostawać, jak tłok nie jest u góry lub zawory są otwarte, a pyrchanie wskazywałoby na te dwie rzeczy jezeli paliwo dostaje.
Lub sprawdzić położenie tłoka, sprawdzić otwarcie zaworów na krzywkach i ułożenia palca aparatu, może wystarczy przelożyć przewody.
polofix - Czw Sty 19, 2012 17:43
w roverze liczby na kopułce to nie kolejność zapłonu tylko kolejność cylindrów. sprawdź to
marcin.81 - Pią Sty 20, 2012 00:25
Witam.Czy jest możliwość,że przez to ,że przełożyłem tylko 1 wałek? Pierwszy cylinder jest od strony rozrządu,więc dobrze podłączyłem kable,a gdyby dziwnym zbiegiem okoliczności padł czujnik poł. wału to czy w ogóle była by iskra?.
7Tomi - Pią Sty 20, 2012 00:37
marcin.81 napisał/a: | Witam.Czy jest możliwość,że przez to ,że przełożyłem tylko 1 wałek? Pierwszy cylinder jest od strony rozrządu,więc dobrze podłączyłem kable,a gdyby dziwnym zbiegiem okoliczności padł czujnik poł. wału to czy w ogóle była by iskra?. |
Wałek wystarczy przełożyć jeden. Ja zawsze przekładam dwa żeby były z jednego silnika ale właśnie w tym 416 wymieniałem tylko jeden i autko jeździ.
Owszem z cylindrami gra tylko nie idą po kolei tak jak na kopułce. 1-2-4-3 tak są połączone do kopułki. Od 1 na kopułce zgodnie z ruchem wskazówek. Ale gdybyś pomyli kable to raczej by odpalił tylko pracowałby tak jakby chciał wyskoczyć.
Gdyby padł czujnik nie-miałbyś iskry. A skoro koło zamachowe masz ze starego silnika więc tu konfliktu nie ma. Jutro wrzucę fotke jak wygląda prawidłowo ustawiony rozrząd i krzywki na wałkach.
marcin.81 - Pią Sty 20, 2012 00:49
Gdybyś mógł chciałbym żeby było widać jak są kliny wałków umiejscowione w kołach zębatych,bo da radę na dwa sposoby.Dziękuję.
7Tomi - Pią Sty 20, 2012 01:12
Znalazłem coś takiego ale to ci nic nie da podejrzewam bo tu jest tylko ustawienie wałków i wału zgodnie ze znakami. Jutro zrobię foto jak to wygląda ze ściągnięta pokrywa.
marcin.81 - Sob Sty 21, 2012 02:39
Tomi-114.Jeśli nie masz czasu napisz chociaż w których pozycjach kół zębatych powinny znajdować się kliny wałków rozrządu.Po
zdrawiam i dziękuję.
7Tomi - Sob Sty 21, 2012 08:52
marcin.81 napisał/a: | Tomi-114.Jeśli nie masz czasu napisz chociaż w których pozycjach kół zębatych powinny znajdować się kliny wałków rozrządu.Po
zdrawiam i dziękuję. |
Zajrzyj na inny temat Przekładałem silnik wczoraj cały dzień koledze z forum. Zeszło troszkę dłużnej niż myślałem. Dziś Ci pykne foto jak to ma wyglądać.
marcin.81 - Sob Sty 21, 2012 15:38
Wszyscy polecają zmianę założenia kół zębatych.Dobrze tylko w jakie pozycję.Wydaję mi się,że przekładałem już na wszystkie sposoby.Konkretnie-w których miejscach mają być kliny? Kliny wałków rozrządu oczywiście.
Hrabia - Sob Sty 21, 2012 23:59
Otwarte zawory trzeciego cylindra na wałku ssącym, i czwartego cylindra na wałku wydechowym. Jeśli tak poustawiasz wałki to wtedy zakładasz koła zgodnie ze zdjęciami które wkleił kolega Tomi_114.
truten23 - Pon Sty 23, 2012 00:28
Z tego co pamiętam przy miejscach na kliny masz nabite EXT i IN. Jeśli koło ma być na wydechu to zakładasz tak żeby klin był przy EXT.
Właśnie, czy nie trzeba jeszcze zrobić adaptacji przepustnicy, jak się inny motorek zakłada?
marcin.81 - Pon Sty 23, 2012 20:50
Dziękuję wszystkim,którzy próbowali pomóc,niestety musiałem zaholować auto do mechanika. Pozdrawiam.
7Tomi - Pon Sty 23, 2012 21:02
marcin.81 napisał/a: | Dziękuję wszystkim,którzy próbowali pomóc,niestety musiałem zaholować auto do mechanika. Pozdrawiam. |
Sprawdzaiłeś ustawienie kół?
|
|