Zobacz temat - [freelander]olej w plynie chlodzacym
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [freelander]olej w plynie chlodzacym

tomalo - Pon Sty 16, 2012 21:24
Temat postu: [freelander]olej w plynie chlodzacym
witam
pojawil mi sie olej w zbiorniczku plynu chlodzacego
czego mam sie spodziewac
jakie moga byc koszty naprawy jesli cos takiego komus sie przydarzylo
pozdrawiam i czeklam na odpowiedzi

SyntaX - Pon Sty 16, 2012 21:40

Proszę zapoznać się z tematami poświęconymi HGF.
Spodziewaj się dość sporych kosztów związanych z remontem silnika i absolutnie nie jeźdź dalej autem. Uszczelka pod głowicą do zrobienia.
Proszę używaj forumowej szukajki bo następnym razem będę zmuszony zmoderować posta.

tomalo - Pon Sty 16, 2012 23:39

jakiego rzedu sa to wydatki jak ktos robil cos takiego to moze wie
SyntaX - Pon Sty 16, 2012 23:53

W granicach 2000zł jak ma być zrobione solidnie.
Tematów o HGF jest naprawdę sporo, proszę używaj opcji szukaj na forum .

sknerko - Wto Sty 17, 2012 09:04

SyntaX, nie przesadzaj, mam zrobioną uszczelkę na dobrych częściach razem z rozrządem i uszczelnieniem silnika :arrow: zapłaciłem 1200 u wcale nie najtańszego p. Wojtka Matysiaka w Puszczykowie. da się tanio i dobrze :mrgreen:
t15690b - Wto Sty 17, 2012 12:10

mechanik musi mieć pojęcie co robi, bez klucza dynametrycznego nie należy ruszać silnika, do uszczelnienia głowiczki tylko uszczelniacz anaerobowy (nie mylić z klejem anaerobowym do śrub) np loctite 510 inaczej za niedługo pokaże się olej, nowy typ uszczelki MLS jest wysoce dyskusyjny bo trza by zmieniać magistralę olejową i mieć 100 % pewności że blok jest prosty bo inaczej będzie ciekła, należy przed złożeniem do kupy sprawdzić czy tuleje cylindrów się nie obracają i nie wyłażą ponad lico bloku, normalna zmiana uszczelki pod głowicą nie wymaga ściągania miski olejowej, mechanik który będzie to robił winien posiadać blokadę kół rozrządu, bo jak tego dobrze nie zablokuje to... przy skręcaniu głowiczki do głowicy trzeba zwrócić uwagę na ułożenie odpowiednie wałków rozrządu, by przy skręcaniu słowiczka nie pękła, jeśli nie masz dużo przejechane na pasku rozrządu to go nie trza zmieniać itd... trochę roboty z tym jest :) ale myślę że 1000-1200 powinieneś się zmieścić (kwota bez planowania, sprawdzania na szczelność i wymianę uszczelniaczy zaworowych to kolejne 500 - 600 zeta), śruby głowicy można dać stare, jeśli przejdą procedurę opisaną w rave, proste do sprawdzenia powodzenia
tomalo - Wto Sty 17, 2012 22:21

rozmawialem z mechanikiem
robocizna powiedzial 200zl
mowil ze uszczelniacze wymieni na zaworach
jakie uszczelki trzeba wymienic
pod glowice-jaka
kolektora ssacego
kolektora wydechowego
uszczelka pokrywy dekla
i co jeszcze mam przygotowac?

[ Dodano: Wto Sty 17, 2012 22:21 ]
czy mozna uzyc loctite 640?
jakie ma byc cisnienie w cylindrach

amik - Sro Sty 18, 2012 09:22

witam kolego nie musisz kupować uszczelek osobno masz gotowe kompletne zestawy przykładowo
http://allegro.pl/land-ro...2036603251.html
Powodzenia

SyntaX - Sro Sty 18, 2012 18:01

Dokładnie jak piszą koledzy wyżej.
Kup kompletny zestaw i masz z głowy.
Tylko mechanik musi mieć dokładny klucz i pojęcie o ty silniku.
Tam głowica ma bardzo niską tolerancję i raczej się tego nie planuje.