Zobacz temat - [Rover streetwise 2.0 TDi] sciaga na prawa strone
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover streetwise 2.0 TDi] sciaga na prawa strone

talar - Wto Sty 17, 2012 15:30
Temat postu: [Rover streetwise 2.0 TDi] sciaga na prawa strone
CZy moglby ktos kto mial podobny przypadek z roverkiem mi pomoc...

Mianowicie auto sciaga na prawa strone i jest bardzo wyczuwalne zwlaszcza przy przyspieszaniu!!! Wczesniej nie bylo tego problemu pojawil sie po wymianie kol na zimowe, sezon wczesniej nie bylo problemu.

dodam ze wymieniany zostal lewy przegub, i mechanik powiedzial ze jest to jakas podroba chinska i musial dac jakas podkladke, mimo wszystko po wymianie auto nie sciagalo i wszystko bylo ok.

Czego moze byc to przyczyna, mozliwe ze to wina tego przegubu czy poprostu kola sa zle wywazone???

Prosilbym o jakies rady
Pozdrawiam

arczi83 - Wto Sty 17, 2012 16:30

Dzieje się tak jak nie miałeś opisanych kół i pozamieniałeś je miejscami. Jeśli masz opony kierunkowe to pół biedy bo możesz zamienić koła przód z tyłem. Każda opona zużywa się inaczej i stąd właśnie teraz tak się dzieje. Jak ściąga Cię w prawo to zamieniłbym najpierw koła na prawej osi(czyli tylne do przodu a przednie do tyłu) i zobaczył czy będzie lepiej. Ostatnią rzeczą jaką można jeszcze zrobić to jechać na kontrolę i ewentualne ustawienie zbieżności.
7Tomi - Sro Sty 18, 2012 02:25

arczi83 napisał/a:
Ostatnią rzeczą jaką można jeszcze zrobić to jechać na kontrolę i ewentualne ustawienie zbieżności.


A nie prościej po prostu jechać i wyważyć koła?

Przecież zamiana kół to ponad 10 kombinacji :/ A jak trafi na właściwą za 10 razem :P

Polecam wyważyć koła. Zresztą przed każdym założeniem kół powinno się to robić. Druga sprawa jak koła były przechowywane też robi swoje. Przy okazji wyważenie można pooglądać felgi czy nie są gdzieś przygięte od krawężnika.

talar - Sro Sty 18, 2012 14:57

dzieki za rady

pozamieniam kola, bo przy zamianie na zimowe byly wywazane dlatego odrzucilem opcje ze sa zle wywazone.

Auto raczej nie bylo nigdzie walniete ani nie ma skrzywionych felg takze jedyne co tam bylo robione to ten przegub.

dam znac czy pomoglo
dzieki

tuners - Sro Sty 18, 2012 18:52

Jak masz możliwość jedź na komputerową zbieżność i geometrię ja zapłaciłem 80zł i dowiedziałem się wszystkiego :)
kangaroo69 - Sro Sty 18, 2012 22:11

Ja mam tak samo i też rzecz się stała na zimowych kołach :???: Pojechałem na ustawianie zbieżności(komputerowe, bo na kij to już chyba mało kto potrafi ustawić) na alufelgach ,wszystko bylo dobrze dopóki zimówek nie założyłem, pomimo tego że wyważone to ciągnie w lewo kierownicą :razz: Nawet jeśli opona jest ścięta to da się to razem z felgą wyważyć ale na kierownicy to zawsze będzie odczuwalne :razz:
tuners - Sro Sty 18, 2012 22:22

ja pytałem się gościa jak wygląda nie komputerowe bo o dziwo w krk sporo ich i mówi że na lampki na sznurki :shock: itp. ale jak ktoś szuka oszczędności nieraz na bezpieczeństwie to niech jeździ :D
Tommek - Sro Sty 18, 2012 23:58

mi się wydaje, że zależy to od opony. Mi na letnich alusach też ściągało na prawo. Po wymianie na felgi z zimówkami, auto jedzie prosto jak trzeba.
Może to w jaki sposób opona była trzymana gdy auto było na zimówkach.

leszczu - Czw Sty 19, 2012 11:54

Najwyraźniej macie coś z felgami/oponami. U mnie ten problem nie występuje ani na letnich ani na zimowych oponach, a dodam że felg co roku nie wyważam. :wink:
talar - Pią Sty 20, 2012 13:51

Zamienilem dzis kola tyl na przod po prawej stronie, nie jestem do konca pewny ale jest jakby poprawa bo auta nie sciaga juz tak drastycznie ale w dalszym ciagu zjezdza na prawo.

Przypuszczam ze to wina opon, jak pisalem wczesniej auto malo uzytkowane a po wymianie przegubu wszystko bylo ok, problem sie zaczal po zamianie na zimowki.

Dzieki wszystkim za komentarze

Pozdrawiam

chudson - Pią Sty 20, 2012 19:53

Cytat:
ja pytałem się gościa jak wygląda nie komputerowe bo o dziwo w krk sporo ich i mówi że na lampki na sznurki itp. ale jak ktoś szuka oszczędności nieraz na bezpieczeństwie to niech jeździ


Ojjj widać nie widziałeś jak ustawia się w optycznych przyrządach z zarówką lub nowocześniejszej ich wersji z laserem. Jest t o świetny sprzęt , prosty w obsłudze i umożliwia łatwe kombinowanie z zbieżnością w przypadkach gdy auto jest troche krzywe i wymaga regulacji innej niż książkowa by nie ściągało a wyniki są porównywalne z komputerowym.

Co innego sznurek czy listewka, choć i tak ustawiali kiedyś fachowcy ;)