Zobacz temat - [R220] Zmiana bębnow na tarcze
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220] Zmiana bębnow na tarcze

jamex19 - Nie Sty 22, 2012 23:20
Temat postu: [R220] Zmiana bębnow na tarcze
Mam pytanie o hamulce oś tylna posiadam bebny a tarczki chyba lepeij by sie sprawowaly co musial bym zmienic aby na tarcze zmienic piasta linka ham recznego napewno dokupic zaciski.I czy pasowalo by to w metodzie Plug and Pley ?
Jago - Nie Sty 22, 2012 23:30

Kosztowna sprawa. Widzialem na allegro belke pod tarcze wiec mozliwe ze i to do zmiany takze:/ masz abs?
jamex19 - Pon Sty 23, 2012 00:25

tak mam abs
maniaq - Pon Sty 23, 2012 00:36

A nie lepiej powalczyc z mocniejszym przodem ? skoro beben z tylu, to zapewne 262 , moze nawet lite z przodu... rozklad sil hamowania w znacznym stopniu idzie na przod , wiec jezeli szukamy poprawy to mozna zaczac szukac tutaj.

jezeli sa wentylowane , mozna poszukac od ZS180 lub ZR160 tarczy 282 ktore rowniez sa grubsze, mozna dolozyc przewody w oplocie ---- w watku o tuningu mechanicznym jest watek---- polecam zajrzec ;)

Raptile - Pon Sty 23, 2012 00:59

maniaq napisał/a:
A nie lepiej powalczyc z mocniejszym przodem ?


Tak jak Manieqq pisze . Większy przód wentylowane+frezowane/wiercone/dziurawione + klocki a na tył założyć jakieś lepsze szczęki i tyle ;)

Kozik - Pon Sty 23, 2012 08:30

jamex19 napisał/a:
I czy pasowalo by to w metodzie Plug and Pley ?


ja przekładałem z bębnów na tarcze, wymieniłem linki, całe piasty z zaciskami i wszystkimi duperelami odkręcane bezpośrednio od belki, belki nie trzeba wymieniać, co do ABSu to się nie wypowiem bo nie mam

7Tomi - Pon Sty 23, 2012 08:41

[quote="Kozik"]
jamex19 napisał/a:
co do ABSu to się nie wypowiem bo nie mam


Z tego co pamiętam z Abs'em jest luz. Przerabiałem to już chwilę temu i Abs po zmianie działał bez większych problemów.

Harry - Pon Sty 23, 2012 15:37

maniaq napisał/a:
jezeli sa wentylowane , mozna poszukac od ZS180 lub ZR160 tarczy 282


znajdź zaciski i jarzmo to będziesz wielki, w uk są , ale jak dla mnie sporo kosztują

co do tylnych tarcz też myślałem o tym i potrzebne są linka ręcznego, piasty, zaciski i jarzma
piasty ciężko dostać jak już są do albo od hondy civic albo od rovera od 200-300 za sztukę, zaciski ciężko znaleźć
patrzyłem na ceny w UK i zaciski są po 50 funtów do mg zr, zs dolicz koszt przesyłki.
chciałem u siebie założyć hamulce od zr 160 + przewody w oplocie,ale jak sobie licze to sporo kasy by na to poszło

ew. jak chcesz poprawić hamowanie to przód wentylowane zwykłe tył bębny, przod wentylowane zwykłe + tył tarcze zwykłe, przód od zr 160 282 mm tył 260 tarcze

więc zr 160 ma tylne hamulce takie jak ja mam teraz na przodzie :razz: