|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wymiana licznika
kranik01 - Pon Sty 23, 2012 03:24 Temat postu: [R75] Wymiana licznika witam
Panowie, zastanawiam się czy nie założyć licznika z komputerem.
Mój rover ma numer seryjny 115262, jest to benzyniak z 1999 , a licznik który zamierzam kupić YAC 112362 też z benzyniaka, wersja europejska z kwietnia tylko, że nie wiem dokładnie z którego roku czy z 2000 czy 2001.
Jak wielkie jest prawdopodobieństwo, że po zamontowaniu wyskoczy mi error? czy musze znać dokładny przebieg kupowanego licznika?
Pozdrawiam:)
7Tomi - Pon Sty 23, 2012 08:46
Pytanie. A czemu chcesz zmieniać licznik?
Licznik powinien pasować. Możesz podpiąć i sprawdzić czy wyświetla poprawnie wszystkie informacje.
Zmieniając licznik później w przypadku wpięcia w komputer będzie informacja ze występuje niezgodność licznika i modułu świateł gdyż i tu i tu zapisuje się przebieg.
Aragorn - Pon Sty 23, 2012 10:54
...kup te liczniki razem z modułem świateł bo w przeciwnym razie error wyskoczy, chyba że liczniki były by z początku produkcji ale te z 2000/2001 już sprawdzają zgodność przebiegu ...co do przebiegu to oczywiście będzie wyświetlał się taki jak był w aucie z którego pochodzi licznik (ach no i jeśli nie miałeś komputera to dodatkowo potrzebna będzie manetka przełącznik świateł z przełącznikiem od komputera)
SeniorA - Pon Sty 23, 2012 11:17
Tomi_114 napisał/a: | Pytanie. A czemu chcesz zmieniać licznik?
|
kranik01 napisał/a: | zastanawiam się czy nie założyć licznika z komputerem | Ponieważ licznik jest węzłem komunikacji magistrali danych,to musi być od modelu z takim samym wyposażeniem i przebieg musi być skorygowany do oryginalnego.W OBC będą dane np. nr. VIN ,data produkcji ,serwis olejowy ,zużycie paliwa , błędy z auta w którym był licznik wcześniej.
kranik01 - Pon Sty 23, 2012 16:52
synchronizacja liczników to nie jest żaden problem, w katowicach (czyli blisko mnie) jest firma, która się tym zajmuje, ja boję się tylko tego erroru, postaram się dopytać jak jest z tym modułem świateł.
VMatas - Pon Sty 23, 2012 17:25
Szukanie nie boli: http://forum.roverki.eu/v...p=493184#493184
kranik01 - Pon Sty 23, 2012 20:58
Przeczytałem wszystkie tematy o licznikach i komputerze pokładowym zanim zdecydowałem się założyć nowy temat.
Panowie a ten moduł świateł to jest taka biała kostka czy chodzi wam o ten zwykły panel z przyciskami od przeciwmgielnych i regulacja wysokości świateł itp ?
witgut - Pon Sty 23, 2012 21:39
kranik01 napisał/a: | ten zwykły panel z przyciskami od przeciwmgielnych i regulacja wysokości świateł itp ? | tylko to nie jest taki sam zwykły zestaw przełączników - ale moduł w którym jest zapisane parę rzeczy (łącznie z przebiegiem)
haszczyc - Pon Sty 23, 2012 21:39
o ten panel przyciskami od przeciwmgielnych i regulacja wysokości świateł
VMatas - Pon Sty 23, 2012 21:43
Więc jeżeli wszystkie tematy o licznikach przeczytane, to prosty sposób uniknięcia Err to przelutowanie EEPROM'u z jednych zegarów do drugich. Ewentualnie napisz do roadking i zapytaj o szczegóły.
kranik01 - Pon Sty 23, 2012 22:34
Zabawa z przelutowaniem tego eprom'u to raczej nie na moje umiejętności. Jutro zadzwonię do tej firmy od liczników, zobaczymy co mi powiedzą.
Mijagi - Wto Sty 24, 2012 23:28
daj znać co powiedzieli i ile sobie życzą za taką usługę bo też powoli zastanawiam się nad wprowadzeniem tego udogodnienia w moim Roverku.
kranik01 - Pią Sty 27, 2012 02:29
Na razie tam nie dzwonie bo mi brakło funduszy, a to jednak jest dosyć kosztowna operacja, bo licznik 250- 300, kierunkowskaz 50 - 100, plus programowanie koło 100.
Jak uzbieram to zadzwonię i dam znać
Aragorn - Pią Sty 27, 2012 09:29
kranik01 napisał/a: | Na razie tam nie dzwonie bo mi brakło funduszy, a to jednak jest dosyć kosztowna operacja, bo licznik 250- 300, kierunkowskaz 50 - 100, plus programowanie koło 100.
Jak uzbieram to zadzwonię i dam znać |
...u mnie były paski na wyświetlaczu i wymieniłem na zegary z anglika kupiłem je za 30zł, przełożyłem tarcze ze starych, ale pozostała sprawa jednostek mile i galony, w planie mam przelutowanie kostki pamięci ze starych zegarów lecz trochę się boję że uwalę i jedne i drugie zegary bo nie wiem jak się zachowają po przelutowaniu eeprom-a (stare mam w wersji bez halogenów a nowe z kontrolką halogenów)
kranik01 - Pią Sty 27, 2012 19:23
Aragorn, To miałeś szczęście, bo takiej ceny to ja jeszcze nie widziałem
mój roverek jest z 99 roku a mam kontrolki halogenów
7Tomi - Pią Sty 27, 2012 20:49
Aragorn napisał/a: | kranik01 napisał/a: | Na razie tam nie dzwonie bo mi brakło funduszy, a to jednak jest dosyć kosztowna operacja, bo licznik 250- 300, kierunkowskaz 50 - 100, plus programowanie koło 100.
Jak uzbieram to zadzwonię i dam znać |
...u mnie były paski na wyświetlaczu i wymieniłem na zegary z anglika kupiłem je za 30zł, przełożyłem tarcze ze starych, ale pozostała sprawa jednostek mile i galony, w planie mam przelutowanie kostki pamięci ze starych zegarów lecz trochę się boję że uwalę i jedne i drugie zegary bo nie wiem jak się zachowają po przelutowaniu eeprom-a (stare mam w wersji bez halogenów a nowe z kontrolką halogenów) |
Można top zrobić inaczej ale nie zawsze się udaje.
Ten licznik angielski który masz musisz zamontować do jakiegoś Anglika sprawnego. Podpinasz do T4 i przeprogramujesz auto na rynek np niemiecki. Na 2 sztuki udało mi się w 1 przeprogramować na kilometry. Zawsze coś
damianz11 - Sob Sty 28, 2012 01:59
A ten twój licznik o ile za dużo pokazuje
Aragorn - Sob Sty 28, 2012 16:29
damianz11 napisał/a: | A ten twój licznik o ile za dużo pokazuje |
...licznik z anglika niczego nie zawyża ani nie zaniża, tylko w komputerze spalanie pokazuje w galonach na mile oraz przebieg wyświetlany jest w milach, o tyle też to ciekawe że same jednostki takie jak ilość km jaką można przejechać na pozostałym w baku paliwie można przestawić z poziomu navigacji z mil na km oraz temp z F na stopnie C
air9 - Sob Lut 18, 2012 17:13
Witam, udało mi sie kupić w dobrej cenie licznik z komputerem pokładowym oraz przełącznik kierunkowskazów z przełącznikiem komputera z rocznika 99r. żamontowałem i wszystko działa
jak nalezy . jedyny problem to włączajaca się kontrolka awarii kontroli trakcji,moj Roverek tak owej nie posiada.Może ktos podpowiedzieć w jaki sposób i czy wogóle można usunąć ten błąd ?
dukat11 - Sob Lut 18, 2012 21:18
air9 napisał/a: | jedyny problem to włączajaca się kontrolka awarii kontroli trakcji,moj Roverek tak owej nie posiada.Może ktos podpowiedzieć w jaki sposób i czy wogóle można usunąć ten błąd ? |
Przeprogramować licznik wylutowująć jego pamięć i ręcznie grzebiąć w zawartości.
sk1ba - Nie Lut 19, 2012 20:09
Ostatnimi czasy na moim wyswietlaczu tez pokazalo sie kilka "martwych" lini i zastanawiam sie czy nie mozna samego wyswietlacza podmienic bez ruszania elektroniki?Ewentualnie czy ktos to robil i podpowie jak to zrobic bezpiecznie?
Co do pytan wyzej to czy nie zalatwi sprawy podlaczenie zegarow pod auto z duza navi?
Mam taka u siebie i jest tam opcja dowolnego konfigurowania wyswietlacza lacznie ze zmiana jezyka,zmiana jednostek -mile/kilometry,litry/galony i cos tam jeszcze mozna bylo poustawiac ale nie pamietam.
dukat11 - Nie Lut 19, 2012 21:02
sk1ba napisał/a: | Ostatnimi czasy na moim wyswietlaczu tez pokazalo sie kilka "martwych" lini i zastanawiam sie czy nie mozna samego wyswietlacza podmienic bez ruszania elektroniki?Ewentualnie czy ktos to robil i podpowie jak to zrobic bezpiecznie? |
Ja mam to za sobą. Przelutowanie pamięci ze starego do nowego załatwia sprawę.
sk1ba napisał/a: | Co do pytan wyzej to czy nie zalatwi sprawy podlaczenie zegarow pod auto z duza navi?
Mam taka u siebie i jest tam opcja dowolnego konfigurowania wyswietlacza lacznie ze zmiana jezyka,zmiana jednostek -mile/kilometry,litry/galony i cos tam jeszcze mozna bylo poustawiac ale nie pamietam. |
I to wszystko. Nie zmiena opcji samochodu tylko opcje wyświetlania.
arczi220 - Pon Paź 08, 2012 19:23
Zainteresowałem sie wymianą i mam pytanie czy ten licznik z kontrolką halogenów może być +przeprogramowanie eproma wystarczy do poprawnego działania komputera?czy koniecznie musi byc z kontrolką fotelika?
MaReK - Czw Paź 11, 2012 23:18
Jak to zrobić bezpiecznie, masz odpowiedź w innym wątku oraz artykule na stronie Klubowej w dziale - Zrób to sam pt. "Komputer pokładowy" Tam kolega Roadking dość dobrze opisuje proces rozebrania licznika i wymiany/epromu.
dukat11 napisał/a: | Ja mam to za sobą. Przelutowanie pamięci ze starego do nowego załatwia sprawę.
|
Pod warunkiem, że firmware zegarów się zgadza. Inaczej, może być konieczna rekonfiguracja, tak jak w przypadku wrzucenia czystego wsadu. Można też programować VIN i ODOMETER na stole i zapisać do CHIPa.
artmati napisał/a: | Zainteresowałem sie wymianą i mam pytanie czy ten licznik z kontrolką halogenów może być +przeprogramowanie eproma wystarczy do poprawnego działania komputera?czy koniecznie musi byc z kontrolką fotelika? |
Pisałem Ci już o różnicy w innym wątku. Masz halogeny? To weź ten z halogenami w miejscu fotelika.
arczi220 - Pon Paź 15, 2012 10:13
artmati napisał/a: | uot;]Zainteresowałem sie wymianą i mam pytanie czy ten licznik z kontrolką halogenów może być +przeprogramowanie eproma wystarczy do poprawnego działania komputera?czy koniecznie musi byc z kontrolką fotelika? |
Pisałem Ci już o różnicy w innym wątku. Masz halogeny? To weź ten z halogenami w miejscu fotelika.[/quote]
Tak tylko że wtedy musiałbym mieć ten licznik wraz z modułem swiateł.
W innym wątku już napisałem że byłem u kolego Roadking i wszystko zostało ładnie zaprogramowane i śmiga
MaReK - Pon Paź 15, 2012 10:27
Nie bardzo rozumiem
Jesli nie zalezy Ci na zachowaniu oryginalnego stanu licznika i vinu w lsm mozesz dopasowac ews i lcm do modulu zegarow. Nie trzeba ich zmieniac. Jesli jednak ma byc okej trzeba dlubac w zegarach
Nie natrafilem na temat gdzie pisales o rozwiazaniu problemu
Pozdrawiam,
arczi220 - Pon Paź 15, 2012 10:36
MaRek
W tym wątku pisałem
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=56237
MaReK - Pon Paź 15, 2012 10:53
A. To musiałeś edytować posta, bo nic nie przyszło, że jest jakaś aktywność w temacie
No widzisz! A która metoda była grana? Dopasował Ci LSM do zegarów, czy wyjmowaliście zegary i robiliście reflash eepromu?
arczi220 - Pon Paź 15, 2012 14:50
Wszystko poszło spod OBD2 tylko musze sobie zegary z diesla przłożyc bo obrotomierz szaleje
MaReK - Pon Paź 15, 2012 15:18
To znaczy musisz same cyferblaty przerzucić, a nie cały licznik?
Czyli LSM dostał nowy VIN i oddomteer
arczi220 - Wto Paź 16, 2012 10:32
MaReK napisał/a: | To znaczy musisz same cyferblaty przerzucić, a nie cały licznik?
Czyli LSM dostał nowy VIN i oddomteer |
Tak do przełożenia cyferblaty.
|
|