Zobacz temat - [R75] Wymiana licznika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wymiana licznika

kranik01 - Pon Sty 23, 2012 03:24
Temat postu: [R75] Wymiana licznika
witam
Panowie, zastanawiam się czy nie założyć licznika z komputerem.
Mój rover ma numer seryjny 115262, jest to benzyniak z 1999 , a licznik który zamierzam kupić YAC 112362 też z benzyniaka, wersja europejska z kwietnia tylko, że nie wiem dokładnie z którego roku czy z 2000 czy 2001.

Jak wielkie jest prawdopodobieństwo, że po zamontowaniu wyskoczy mi error? czy musze znać dokładny przebieg kupowanego licznika?
Pozdrawiam:)

7Tomi - Pon Sty 23, 2012 08:46

Pytanie. A czemu chcesz zmieniać licznik?

Licznik powinien pasować. Możesz podpiąć i sprawdzić czy wyświetla poprawnie wszystkie informacje.

Zmieniając licznik później w przypadku wpięcia w komputer będzie informacja ze występuje niezgodność licznika i modułu świateł gdyż i tu i tu zapisuje się przebieg.

Aragorn - Pon Sty 23, 2012 10:54

...kup te liczniki razem z modułem świateł bo w przeciwnym razie error wyskoczy, chyba że liczniki były by z początku produkcji ale te z 2000/2001 już sprawdzają zgodność przebiegu ...co do przebiegu to oczywiście będzie wyświetlał się taki jak był w aucie z którego pochodzi licznik (ach no i jeśli nie miałeś komputera to dodatkowo potrzebna będzie manetka przełącznik świateł z przełącznikiem od komputera)
SeniorA - Pon Sty 23, 2012 11:17

Tomi_114 napisał/a:
Pytanie. A czemu chcesz zmieniać licznik?
kranik01 napisał/a:
zastanawiam się czy nie założyć licznika z komputerem
Ponieważ licznik jest węzłem komunikacji magistrali danych,to musi być od modelu z takim samym wyposażeniem i przebieg musi być skorygowany do oryginalnego.W OBC będą dane np. nr. VIN ,data produkcji ,serwis olejowy ,zużycie paliwa , błędy z auta w którym był licznik wcześniej.
kranik01 - Pon Sty 23, 2012 16:52

synchronizacja liczników to nie jest żaden problem, w katowicach (czyli blisko mnie) jest firma, która się tym zajmuje, ja boję się tylko tego erroru, postaram się dopytać jak jest z tym modułem świateł.
VMatas - Pon Sty 23, 2012 17:25

Szukanie nie boli: http://forum.roverki.eu/v...p=493184#493184
kranik01 - Pon Sty 23, 2012 20:58

Przeczytałem wszystkie tematy o licznikach i komputerze pokładowym zanim zdecydowałem się założyć nowy temat.

Panowie a ten moduł świateł to jest taka biała kostka czy chodzi wam o ten zwykły panel z przyciskami od przeciwmgielnych i regulacja wysokości świateł itp ?

witgut - Pon Sty 23, 2012 21:39

kranik01 napisał/a:
ten zwykły panel z przyciskami od przeciwmgielnych i regulacja wysokości świateł itp ?
tylko to nie jest taki sam zwykły zestaw przełączników - ale moduł w którym jest zapisane parę rzeczy (łącznie z przebiegiem)
haszczyc - Pon Sty 23, 2012 21:39

o ten panel przyciskami od przeciwmgielnych i regulacja wysokości świateł
VMatas - Pon Sty 23, 2012 21:43

Więc jeżeli wszystkie tematy o licznikach przeczytane, to prosty sposób uniknięcia Err to przelutowanie EEPROM'u z jednych zegarów do drugich. Ewentualnie napisz do roadking i zapytaj o szczegóły.
kranik01 - Pon Sty 23, 2012 22:34

Zabawa z przelutowaniem tego eprom'u to raczej nie na moje umiejętności. Jutro zadzwonię do tej firmy od liczników, zobaczymy co mi powiedzą.
Mijagi - Wto Sty 24, 2012 23:28

daj znać co powiedzieli i ile sobie życzą za taką usługę bo też powoli zastanawiam się nad wprowadzeniem tego udogodnienia w moim Roverku.
kranik01 - Pią Sty 27, 2012 02:29

Na razie tam nie dzwonie bo mi brakło funduszy, a to jednak jest dosyć kosztowna operacja, bo licznik 250- 300, kierunkowskaz 50 - 100, plus programowanie koło 100.
Jak uzbieram to zadzwonię i dam znać :)

Aragorn - Pią Sty 27, 2012 09:29

kranik01 napisał/a:
Na razie tam nie dzwonie bo mi brakło funduszy, a to jednak jest dosyć kosztowna operacja, bo licznik 250- 300, kierunkowskaz 50 - 100, plus programowanie koło 100.
Jak uzbieram to zadzwonię i dam znać :)


...u mnie były paski na wyświetlaczu i wymieniłem na zegary z anglika kupiłem je za 30zł, przełożyłem tarcze ze starych, ale pozostała sprawa jednostek mile i galony, w planie mam przelutowanie kostki pamięci ze starych zegarów lecz trochę się boję że uwalę i jedne i drugie zegary bo nie wiem jak się zachowają po przelutowaniu eeprom-a (stare mam w wersji bez halogenów a nowe z kontrolką halogenów)

kranik01 - Pią Sty 27, 2012 19:23

Aragorn, To miałeś szczęście, bo takiej ceny to ja jeszcze nie widziałem :razz:
mój roverek jest z 99 roku a mam kontrolki halogenów :mrgreen:

7Tomi - Pią Sty 27, 2012 20:49

Aragorn napisał/a:
kranik01 napisał/a:
Na razie tam nie dzwonie bo mi brakło funduszy, a to jednak jest dosyć kosztowna operacja, bo licznik 250- 300, kierunkowskaz 50 - 100, plus programowanie koło 100.
Jak uzbieram to zadzwonię i dam znać :)


...u mnie były paski na wyświetlaczu i wymieniłem na zegary z anglika kupiłem je za 30zł, przełożyłem tarcze ze starych, ale pozostała sprawa jednostek mile i galony, w planie mam przelutowanie kostki pamięci ze starych zegarów lecz trochę się boję że uwalę i jedne i drugie zegary bo nie wiem jak się zachowają po przelutowaniu eeprom-a (stare mam w wersji bez halogenów a nowe z kontrolką halogenów)


Można top zrobić inaczej ale nie zawsze się udaje.

Ten licznik angielski który masz musisz zamontować do jakiegoś Anglika sprawnego. Podpinasz do T4 i przeprogramujesz auto na rynek np niemiecki. Na 2 sztuki udało mi się w 1 przeprogramować na kilometry. Zawsze coś :)

damianz11 - Sob Sty 28, 2012 01:59

A ten twój licznik o ile za dużo pokazuje ?? :mrgreen:
Aragorn - Sob Sty 28, 2012 16:29

damianz11 napisał/a:
A ten twój licznik o ile za dużo pokazuje ?? :mrgreen:



...licznik z anglika niczego nie zawyża ani nie zaniża, tylko w komputerze spalanie pokazuje w galonach na mile oraz przebieg wyświetlany jest w milach, o tyle też to ciekawe że same jednostki takie jak ilość km jaką można przejechać na pozostałym w baku paliwie można przestawić z poziomu navigacji z mil na km oraz temp z F na stopnie C

air9 - Sob Lut 18, 2012 17:13

Witam, udało mi sie kupić w dobrej cenie licznik z komputerem pokładowym oraz przełącznik kierunkowskazów z przełącznikiem komputera z rocznika 99r. żamontowałem i wszystko działa
jak nalezy :lol: . jedyny problem to włączajaca się kontrolka awarii kontroli trakcji,moj Roverek tak owej nie posiada.Może ktos podpowiedzieć w jaki sposób i czy wogóle można usunąć ten błąd ?

dukat11 - Sob Lut 18, 2012 21:18

air9 napisał/a:
jedyny problem to włączajaca się kontrolka awarii kontroli trakcji,moj Roverek tak owej nie posiada.Może ktos podpowiedzieć w jaki sposób i czy wogóle można usunąć ten błąd ?


Przeprogramować licznik wylutowująć jego pamięć i ręcznie grzebiąć w zawartości.

sk1ba - Nie Lut 19, 2012 20:09

Ostatnimi czasy na moim wyswietlaczu tez pokazalo sie kilka "martwych" lini i zastanawiam sie czy nie mozna samego wyswietlacza podmienic bez ruszania elektroniki?Ewentualnie czy ktos to robil i podpowie jak to zrobic bezpiecznie?

Co do pytan wyzej to czy nie zalatwi sprawy podlaczenie zegarow pod auto z duza navi?
Mam taka u siebie i jest tam opcja dowolnego konfigurowania wyswietlacza lacznie ze zmiana jezyka,zmiana jednostek -mile/kilometry,litry/galony i cos tam jeszcze mozna bylo poustawiac ale nie pamietam.

dukat11 - Nie Lut 19, 2012 21:02

sk1ba napisał/a:
Ostatnimi czasy na moim wyswietlaczu tez pokazalo sie kilka "martwych" lini i zastanawiam sie czy nie mozna samego wyswietlacza podmienic bez ruszania elektroniki?Ewentualnie czy ktos to robil i podpowie jak to zrobic bezpiecznie?


Ja mam to za sobą. Przelutowanie pamięci ze starego do nowego załatwia sprawę.

sk1ba napisał/a:
Co do pytan wyzej to czy nie zalatwi sprawy podlaczenie zegarow pod auto z duza navi?
Mam taka u siebie i jest tam opcja dowolnego konfigurowania wyswietlacza lacznie ze zmiana jezyka,zmiana jednostek -mile/kilometry,litry/galony i cos tam jeszcze mozna bylo poustawiac ale nie pamietam.


I to wszystko. Nie zmiena opcji samochodu tylko opcje wyświetlania.

arczi220 - Pon Paź 08, 2012 19:23

Zainteresowałem sie wymianą i mam pytanie czy ten licznik z kontrolką halogenów może być +przeprogramowanie eproma wystarczy do poprawnego działania komputera?czy koniecznie musi byc z kontrolką fotelika?
MaReK - Czw Paź 11, 2012 23:18

Jak to zrobić bezpiecznie, masz odpowiedź w innym wątku oraz artykule na stronie Klubowej w dziale - Zrób to sam pt. "Komputer pokładowy" ;) Tam kolega Roadking dość dobrze opisuje proces rozebrania licznika i wymiany/epromu.

dukat11 napisał/a:
Ja mam to za sobą. Przelutowanie pamięci ze starego do nowego załatwia sprawę.

Pod warunkiem, że firmware zegarów się zgadza. Inaczej, może być konieczna rekonfiguracja, tak jak w przypadku wrzucenia czystego wsadu. Można też programować VIN i ODOMETER na stole i zapisać do CHIPa.

artmati napisał/a:
Zainteresowałem sie wymianą i mam pytanie czy ten licznik z kontrolką halogenów może być +przeprogramowanie eproma wystarczy do poprawnego działania komputera?czy koniecznie musi byc z kontrolką fotelika?

Pisałem Ci już o różnicy w innym wątku. Masz halogeny? To weź ten z halogenami w miejscu fotelika.

arczi220 - Pon Paź 15, 2012 10:13

artmati napisał/a:
uot;]Zainteresowałem sie wymianą i mam pytanie czy ten licznik z kontrolką halogenów może być +przeprogramowanie eproma wystarczy do poprawnego działania komputera?czy koniecznie musi byc z kontrolką fotelika?

Pisałem Ci już o różnicy w innym wątku. Masz halogeny? To weź ten z halogenami w miejscu fotelika.[/quote]

Tak tylko że wtedy musiałbym mieć ten licznik wraz z modułem swiateł.
W innym wątku już napisałem że byłem u kolego Roadking i wszystko zostało ładnie zaprogramowane i śmiga :)

MaReK - Pon Paź 15, 2012 10:27

Nie bardzo rozumiem ;)
Jesli nie zalezy Ci na zachowaniu oryginalnego stanu licznika i vinu w lsm mozesz dopasowac ews i lcm do modulu zegarow. Nie trzeba ich zmieniac. Jesli jednak ma byc okej trzeba dlubac w zegarach ;)

Nie natrafilem na temat gdzie pisales o rozwiazaniu problemu ;)

Pozdrawiam,

arczi220 - Pon Paź 15, 2012 10:36

MaRek
W tym wątku pisałem
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=56237

MaReK - Pon Paź 15, 2012 10:53

A. To musiałeś edytować posta, bo nic nie przyszło, że jest jakaś aktywność w temacie ;)
No widzisz! A która metoda była grana? Dopasował Ci LSM do zegarów, czy wyjmowaliście zegary i robiliście reflash eepromu?

arczi220 - Pon Paź 15, 2012 14:50

Wszystko poszło spod OBD2 tylko musze sobie zegary z diesla przłożyc bo obrotomierz szaleje :)
MaReK - Pon Paź 15, 2012 15:18

To znaczy musisz same cyferblaty przerzucić, a nie cały licznik?
Czyli LSM dostał nowy VIN i oddomteer

arczi220 - Wto Paź 16, 2012 10:32

MaReK napisał/a:
To znaczy musisz same cyferblaty przerzucić, a nie cały licznik?
Czyli LSM dostał nowy VIN i oddomteer

Tak do przełożenia cyferblaty.