|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1,6 1997r] Problem po wymianie uszczelki pod głowica
dziki - Wto Sty 24, 2012 16:44 Temat postu: [R200 1,6 1997r] Problem po wymianie uszczelki pod głowica Witam
Dwa tygodnie temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą.Do tego doszła jeszcze pompa wody nie wymieniałem tylko szpilek.Odebrałem auto mechanik mówi że wszystko ok.Zrobiłem jakies 30km i stojąc w korku auto mi się zagotowało:(Zatrzymałem się po czasie sprawdzam płyn w chłodnicy i olej i okazuję się że wszystko ok.Wsiadam i wracam do domu a tu znowu to samo.Dojechałem jakoś do domu i chciałem sprawdzić to następnego dnia.Ale o dziwo jest ok.Teraz niby jest wszystko ok nie gotuję się ale strasznie mi dymi i bardzo szybko sie nagrzewa bo po jakiś 4-5minutach wskaźnik od temp jest w połowie.Czy to jest normalne.Co to może być czyżby mechanik schrzanił robotę?
leszczu - Wto Sty 24, 2012 16:48
dziki napisał/a: | nie wymieniałem tylko szpilek |
Bardzo źle zrobiłeś, że nie wymieniłeś tych szpilek.
dziki napisał/a: | Zrobiłem jakies 30km i stojąc w korku auto mi się zagotowało:( |
Włączył się wentylator Jak nie to albo układ był zapowietrzony, albo masz do wymiany korek zbiorniczku wyrównawczego.
maniaq - Wto Sty 24, 2012 16:54
Kiedys z mariuszem rozmawialem o tych szpilkach, one na oko moga wygladac ok, ale po porzednim skrecaniu oga bbyc wyciagniete i roznic sie dlugoscia od oryginalu, wiec zle spasuje wszystko po ponownym skrecaniu, a skrecanie tez powinno sie robic odpowiednia sila... wiec takie oszczednosci moga sie zle skonczyc
Jezeli auto sie gotuje zeby uniknac przegrzania wlacz nawiew do auta z goracym powietrzem i nie wysilaj silnika tylko daj mu sie schlodzic... Czy wentylator ie odpalal ? czy w zbiorniczku dosc plynu? czy nie ma mazi na korku i bagnecie ?
dziki - Wto Sty 24, 2012 16:59
Cały czas obserwuje i bagnet i płyn w chłodnicy póki co wszystko ok a wentylator się włącza.Tylko dlaczego tak dymi?
leszczu - Wto Sty 24, 2012 17:02
dziki napisał/a: | Tylko dlaczego tak dymi? |
Taka pogoda.
kris2828 - Wto Sty 24, 2012 17:04
może być zapowietrzony. ja jak wymieniłem chłodnice i słabo odpowietrzyłem to płyn zaczął się gotować i wylatywać że zbiorniczka a wentylator się nie włączał! dopiero jak odpowietrzyłem tą śrubka co jest pod filtrem powietrza było ok ale musiałem powtórzyć te odpowietrzanie 2-3 razy do skutku to znaczy odkręcałem tą śrubkę włączałem silnik jak zaczęło znów płyn wywalać to znowu odpowietrzałem aż do skutku teraz jest ok .
Kozik - Wto Sty 24, 2012 17:19
leszczu napisał/a: | dziki napisał/a:
nie wymieniałem tylko szpilek
Bardzo źle zrobiłeś, że nie wymieniłeś tych szpilek. |
ja nie wymieniałem szpilek przy 1.4 16V i zrobiłem na silniku 80tys także to nie reguła, może być ok
dziki napisał/a: | Tylko dlaczego tak dymi? |
w wydechu gromadzi się sporo wody, jakbyś porozbierał układ wydechowy to trochę tej wody by było, jeśli dopiero co była robiona uszczelka to w wydechu może być jeszcze woda, dodatkowo jeśli nie jeździsz długich tras tylko krótkie odcinki to wody w wydechu będzie więcej, jak wiadomo jak rury się nagrzeją a razem z nimi woda to i paruje a jak paruje to dymi.
Na razie się tym nie przejmuj ale obserwuj często olej i wodę
leszczu - Wto Sty 24, 2012 17:23
Kozik napisał/a: | leszczu napisał/a:
dziki napisał/a:
nie wymieniałem tylko szpilek
Bardzo źle zrobiłeś, że nie wymieniłeś tych szpilek.
ja nie wymieniałem szpilek przy 1.4 16V i zrobiłem na silniku 80tys także to nie reguła, może być ok |
Ale lepiej dmuchać na zimne i wymienić te szpilki niż potem żałować.
dziki - Wto Sty 24, 2012 17:32
Póki co będę obserwował olej i płyn mam nadzieje że będzie ok.Dziękuje za porady i za jakiś czas dam znać jak to dalej wygląda
alek65 - Wto Sty 24, 2012 21:51
jak koledzy pisali , korek zbiorniczka i może termostat ?
Ja miałem podobne objawy po remoncie . Po wymianie korka i termostaty już cztery lata jeżdżę i jest Oki . Nie wymieniałam szpilek ! Znaczy można
Pozdrawiam Rover-kowiczów
olof1 - Nie Sty 29, 2012 11:26
a czy twój mechanik sprawdził czy chłodnica nie jest zawalona majonezem. zapal go zagrzej i sprawdz czy cała chłodnica jest gorąca, jeżeli nie to masz rozwiązanie .miałem silnik z padniętą uszczelką i widziałem jak to wygląda w środku,wszystko było zaklejone majonezem. trzeba to mozolnie czyścić .chłodnicę musiałem wymienić.dodam że też mi gotował po wymianie.
Rzeski - Nie Sty 29, 2012 11:40
po swoich doswiadczeniach dodam swoje:
- korek od zbiorniczka wyrownawczego koniecznie zmien na nowy oryginalny
- chlodnica te czesto zatykaja sie (wew. siatka) i nie pozwalaja na prawidlowa cyrkulacje plynu
sprawdz czy wszystkie weze masz gorace.
|
|