|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 2.0iTD 05r] - nowy nabytek i już kilka problemów
Kobi84 - Nie Sty 29, 2012 13:28 Temat postu: [R45 2.0iTD 05r] - nowy nabytek i już kilka problemów Witajcie.
Na reszcie udało mi się kupić nowego Roverka. Pojechałem po niego ponad 400km i tyle samo nim wróciłem. Niestety pojawiło się już kilka rzeczy które mnie martwią.
1. Silnik chodzi bardzo głośno. Wiem że to stara konstrukcja, ale on naprawdę hałasuje. W dodatku oprócz typowego kle kle kle w tej samej częstotliwości pojawia się jak by pukanie. Razem z kle kle kle słychać puk puk puk. Nie wiem czy ten typ tak ma czy może coś jest nie tak. Wydaje mi się że inny iTD którego oglądałem robił tylko samo kle kle kle.
2. Wiem że głupio zrobiłem, ale przed wyjazdem zapomniałem sprawdzić poziom oleju. Gdy zrobiłem to po powrocie, to okazało się iż jest go poniżej minimum. W dodatku jest badzo czarny i gęsty. W tym tygodniu postaram się wymienić na polecany VALVOLINE MAXLIFE 10W40 DIESEL. Do tego oczywiście filtr.
3. Kolejna sprawa to ubytek płynu chłodniczego. Przed wyjzadem było idealnie w połowie między min a max zaś po prejechaniu 400km jest połowa od dna do poziomu nin.
Zastanawia mnie też to jak nagrzewa sięten silnik. Przejechałem 20km i wskazówka temp była w połowie. Ogrzewanie działało i było ciepło w aucie. Temperatura na zewnątrz wynosiła -8 stopni. Otworzyłem maskę i gdy dotykałem górny wąż wchodzący do chłodnicy to był on ciepły, nie gorący - dało się go trzymać. Zaś chłodnica praktycznie zimna. Czy to normalne w takich warunkach?
4. Kolejna rzecz to straszny dźwięk który zaczął wydobwać się z okolic alternatora, napinacza lub kompresora klimy. Gdy włącze klimatronik w tryb odmrażania szyb lub dam mu większą prędkośc nadmuchu to pod maską zaczyna coś strasznie piszczeć, Dźwięk jest naprawdę mocny i nie jest to dźwięk paska. Ustaje kilka sekund po wyłączeniu klimatronika, czasami po zmniejszeniu nadmuchu. Czytałem że podobne objawy ma padający napinacz paska wieloklinowego, ale czy to objawiało by się tylko przy pracującym klimatroniku?
Teraz przez dłuższy czas będę przebywał w Wawie. Może jest tu ktoś kto potrafi zdiagnozować co się dzieje z moim autem?
Pozdro.
tronsek - Nie Sty 29, 2012 13:39
Kobi84 napisał/a: | przed wyjazdem zapomniałem sprawdzić poziom oleju. Gdy zrobiłem to po powrocie, to okazało się iż jest go poniżej minimum. | Dużo poniżej minimum Jeżeli nie zapaliła się kontrolka oleju to nic złego się nie stało.
Kobi84 napisał/a: | W dodatku jest badzo czarny i gęsty. | W silnikach diesel'a olej robi się czarny już po kilkudziesięciu km. To normalne.
Kobi84 napisał/a: | Kolejna sprawa to ubytek płynu chłodniczego. Przed wyjzadem było idealnie w połowie między min a max zaś po prejechaniu 400km jest połowa od dna do poziomu nin. | czyli ubyło Ci ok. 0,2-0,3l. Zobacz czy nie masz gdzieś wycieku. Możliwe także, że było coś robione z układem chłodzenia (np. wymiana termostatu) i po zalaniu płynem jeszcze przez jakiś czas będzie trzeba trochę dolać. Obserwuj co się dzieje z płynem.
Kobi84 napisał/a: | Czy to normalne w takich warunkach? | Tak, to normalne w tych warunkach.
bizon - Nie Sty 29, 2012 14:49
Kobi84 napisał/a: | Silnik chodzi bardzo głośno |
Sprawdz czy akumulator dobrze sie trzyma, ktos kiedys pisal ze mu akumulator obijal sie o maske od spodu i halasowal.
Olej uzupelnij i kontroluj poziom.
Kobi84 - Nie Sty 29, 2012 15:27
Dzięki za odpowiedzi.
Ponoć rok temu była wymieniana chłodnica i kilka węży. Wszędzie widać nowe opaski zaciskowe.
Olej jest około 5mm poniżej min.
Jutro sprawdzę akumulator.
Niestety nadal pozostaje problem z tym piskiem. Wstyd włączyć nawiew bo coś zaczyna wyć głośno jak syrena alarmu.
Mam jeszcze pytanie. Czy ktoś wie co ocnaczają sybmole na wyświetlaczu klimatronika po lewej stronie?
Co sądzicie o spalaniu? Jechałem 358km przez Nysę, obwodnicą Opola, a potem trasą Katowicką i przez Radom. Czyli trochę miast i 100km trasy z prędkością 130-150km/h. Po zatankowaniu okazało się że spalił ponad 21l ON. Obliczyłem że spalił 5.9l na 100km. Czy to dobry wynik? Spodziewałem się między 4.5 a 5.5.
forest - Nie Sty 29, 2012 16:11
Ta niżej ikona informuje o możliwości występowania gołoledzi i pojawia się poniżej jakiejś temperatury chyba 5 stopni. Ten wyżej niestety nie wiem, sam dzisiaj o to pytałem w innym wątku.
praktis - Nie Sty 29, 2012 16:15
Spalanie ok, 4,5 to latem w trasie i przy stałych prędkościach rzędu 90-100 km/h
Instrukcję masz tu:
http://www.roverki.pl/mul...a-angielska%29/
tronsek - Nie Sty 29, 2012 16:22
Kobi84 napisał/a: | Obliczyłem że spalił 5.9l na 100km. Czy to dobry wynik? Spodziewałem się między 4.5 a 5.5. | To normalny wynik. Ciężko jest zejść poniżej 5l/100km na naszych drogach.
Kobi84 - Nie Sty 29, 2012 17:34
Wielkie dzięki.
Będę informował na bieżąco w sprawie rozwiązywania problemów.
polofix - Nie Sty 29, 2012 17:54
dolej mu chociaż na teraz oleju. płynu mało bo może gdzieś opaską zapierdziela. jak masz sucho pod maską to musisz zaobserwować gdzie wycieka. naginaj węże najlepiej jak będzie motor rozgrzany. sprawa paska to będzie raczej drobnostka.
Kobi84 - Nie Sty 29, 2012 21:25
Dzięki za instrukcje. Niestety jest do starszego modelu
[ Dodano: Nie Sty 29, 2012 21:25 ]
Mam jeszcze jedno pytanie. Jak poznać czy rozrząd był wymieniony? Sprzedawca twierdził że wymieniono przy 127000 przebiegu. Teraz ma 137000. Powiedział bym zdjąć osłonę i sprawdzić jeśli chcę. Więc czy to da się naocznie określić po zdjęciu osłony?
praktis - Nie Sty 29, 2012 21:45
Ja bym nie ufał deklaracjom sprzedającego, chyba że masz na to jakieś kwity (faktura z warsztatu itp.). Na oko można tylko w ograniczonym zakresie stwierdzić w jakim stanie jest pasek.
bizon - Nie Sty 29, 2012 22:12
Rozrzad bym wymienil bo to niewielki koszt w porownaniu do zerwania.
A co do oleju to sprawdz czy kontrolka niskiego cisnienia oleju dziala. Jak masz podejrzenia co do oleju to lepiej miec ta kontrolke sprawna
Kobi84 - Pon Sty 30, 2012 16:45
Ok. Możecie polecić kogoś, warsztat w Wawie ktry potrafi wymienić ten rozrząd w przyzwoitej cenie?
[ Dodano: Pon Sty 30, 2012 15:37 ]
Są nowe informacje o aucie. Dziś gdy wybierałem się do pracy to stan płynu chłodniczego był jak taki jak pokazywałem na zdjęciu. Przed chwilą sprawdziłem ponownie i okazało się iż płynu w zbiornuki praktycznie nie ma, zaś pod autem jest plama wody. Najprawdepodobniej ucieka. Postaram się jeszcze dostać pod auto i sprawdzić gdzie znajduje się nieszczelność.
Co do pisku z okolicy sprężarki klimy to okazuje się iż powoduje go załączenie sprężarki. Gdy klimatronik działą w trybie zwykłego nadmuchu to jest ok zaś gdy włącze klime wydobywa się hałas. Kolega który słuchał powiedział że to raczej jakieś ocieranie czegoś o coś a nie pisk łożyska.
Czy jest możliwe że hałas wydobywa się z napinacza paka wieloklinowego który jest bardziej obciążony po włączeniu sprężarki?
[ Dodano: Pon Sty 30, 2012 16:39 ]
Szukałem wycieku. Niestety pod silnikiem jest osłona i nie udało mi się nic zlokalizować. Wygląda tak jakby płyn wylatywał idealnie pod silnikiem. Bidać mokre pokrywę za silnikiem ale przed nim nic. Kolega który ma już któregoś diesla posłuchał pracy mojego silnika i powiedział że słychać wyraźnie stukanie przy klekotaniu. Powiedział żę coś jest nieszczelne.
Silnik wydaje dokładnie taki dźwięk jak ten na filmiku. W tle słychać puk puk puk puk.....
http://www.youtube.com/watch?v=5Jxsm3WPhDU
Co to może powodować?
[ Dodano: Pon Sty 30, 2012 16:45 ]
Jeszcze na tym filmiku słychać owe pukanie.
http://www.youtube.com/watch?v=qsrfocxtoyU
bizon - Pon Sty 30, 2012 17:21
Kobi84 napisał/a: | Jeszcze na tym filmiku słychać owe pukanie. |
A wymieniales juz rozrzad?? moze po wymianie minie Kobi84 napisał/a: | ostaram się jeszcze dostać pod auto i sprawdzić gdzie znajduje się nieszczelność. | Sprawdz wszystkie opaski moze ktoras przekrecona
Kobi84 - Pon Sty 30, 2012 17:25
Jutro mam się umawiać na wymianę rozrządu poza Wawą, bo tu ceny są straszne. Za samą robociznę powiedziano mi 600zł. Zobaczymy na kiedy uda się ustalić termin.
tronsek - Pon Sty 30, 2012 17:51
Kobi84 napisał/a: | Za samą robociznę powiedziano mi 600zł. | Przecież to rozbój w biały dzień. Robocizna to 200-250zł max.
Kobi84 - Pon Sty 30, 2012 19:40
No właśnie
Posłuchajcie. Dokładnie tak pracuje mój silnik:(:(:(
http://www.youtube.com/watch?v=b8mPftWYPzI
http://www.youtube.com/watch?v=ekAI2ov7Xi8
http://www.youtube.com/watch?v=FQR6e643ilc
[ Dodano: Pon Sty 30, 2012 19:40 ]
Szukam informacji o tym dźwięku i zaczyna się pojawiać widmo padniętej pompy wtryskowej Koszty jej regeneracji są straszne.
bizon - Pon Sty 30, 2012 20:00
A moze mocowanie silnika
Kobi84 - Pon Sty 30, 2012 20:41
Też mi to przez myśl przeszło. Sprawdzi się przy wymianie rozrządu. Jak narazie uleciała mi cała radość z zakupu:(
Remigiusz - Wto Sty 31, 2012 00:46
Traktor syndromem to zależy bo nasz silnik zawsze tak pracuje. Problem się tylko pojawia jak masz głośna prace silnika i nie ma mocy w tedy pompa już na wykończeniu jest.
A tak to nasz ślinik klekocze niestety
Kobi84 - Wto Sty 31, 2012 06:52
Pocieszyłeś mnie Bo mocy mu nie brakuje.
azor77 - Wto Sty 31, 2012 16:59
Kobi84, a ja sobie myślę, czytając twój temat i filmiki z odgłosami jaki wydaje twój silnik, to charakterystyczny metaliczne klank, może świadczyć o złym ustawieniu konta wtrysku. Zbyt dużo ma ustawiony na plus.
Kobi84 - Wto Sty 31, 2012 20:37
Hmm. Tego nie brałem pod uwagę. Jak to sprawdzić ew. ustawić? Dziś znalazłem przyczynę wycieku płynu chłodniczego. Jedna z opase zaciskowych była słabo dogręcona Poprawiłem to i czekam na efekt. Jeszze sporo muszę się nauczyć o tym autku i wiele w nim zrobić.
Remigiusz - Wto Sty 31, 2012 20:49
Kobi84, możesz ty zrobić zdjęcia całego cockpitu przodu jak u ciebie to wygląda Najlepiej z tylnego fotela
Kobi84 - Wto Sty 31, 2012 20:59
Mogę. Jutro wykonam
Wracając to kąta wtrysku to znalazłem taki poradnik:
http://forum.roverki.eu/v...t=k%B1t+wtrysku
Czy iTD będzie tak samo?
azor77 - Sro Lut 01, 2012 17:10
Kobi84 napisał/a: | Czy iTD będzie tak samo? |
Tak jak najbardziej, jeśli czujesz się sam na siłach to możesz spróbować, to jest metoda ustawiania kąta wtrysku na tzw. słuch. Dokładniejsze ustawienie to podpięcie pod kompa.
Kobi84 - Sro Lut 01, 2012 20:59
Hej. Próbowałem dziś ustawić kąt wrysku. Niestety nic z tego. Gdy go opóźniłem to auto przestało ładnie odpalać, a dźwięk nadal był. Spróbowałem też w drugą stronę, jednak i to nic nie dało. Zastanowił mnie pasek napędzający pompę. Był luźnawy po stronie bez rolki. Może wymaga już wymiany. Jeśli ten pasek to i rozrząd napewno też. Więć spredający kłąmali o jego wymianie. Do tego silnik jest mokry w oleju który wycieka najprawdopodobniej z pod pokrywy zaworów. Źle wygląda też kolektor dolotowy. Kiedy zdjąłem z nigo wąż od ic to wszystko w środku było pokryte olejstą mazią. Całe przewody dolotowe aż do przepływomierza też. Kolejna ciekawostka jest taka iż gdy odpaliłem silnik bez obudowy filtra to słyszałem głośniej to stukanie jak by właśnie z rury na którą założony jest przepływomież. Takie PUK PUK PUK PUk w tle każdego kle kle kle.
Nadal nie znalazłem w Wawie zakładu który by mi zrobił rozrząd w normalnej cenie. Postarm się więc najpierw skompletować elementy.
Czy wymieniać popmę wody?
Czy ktoś może mi powiedzieć co trzeba kupić?
Zestaw albo poszczególne elementy. Nie chcę kupować kiepskich zamienników. Problem w tym że nie wiem którego producenta podzespoły warto brać a któego nie.
[ Dodano: Sro Lut 01, 2012 20:59 ]
Remigiusz, Zdjęcia są już w garażu Dlaczego interesuje Cię wnętrze auta ?
Remigiusz - Sro Lut 01, 2012 21:08
Kobi84, Pięknie pięknie Bo myślę czy nie zamontować sobie ten climatronic poliftowy do mojej 45
Kobi84 - Sro Lut 01, 2012 21:36
Remigiusz napisał/a: | Kobi84, Pięknie pięknie Bo myślę czy nie zamontować sobie ten climatronic poliftowy do mojej 45 |
Świetnie działa. Pod warunkiem że nie wyje Niestety u mnie każde uruchomienie klimy powoduje straszliwy pisk. Chyba z kompresora
Myślisz że da się założyć cały sprzęt do auta który go nie miał? Ponoć strasznie dużo z tym pracy i się nie opłaca.
Remigiusz - Sro Lut 01, 2012 21:44
Kobi84, Wszystko się da
forest - Czw Lut 02, 2012 12:55
Remigiusz napisał/a: | Kobi84, Pięknie pięknie Bo myślę czy nie zamontować sobie ten climatronic poliftowy do mojej 45 |
Ja mam auto przed liftem, ale climatornic jest jak u kolegi, także spokojnie można zamontować.
magneto - Pią Lut 03, 2012 09:57
Kobi84,mi też tak klekotał. jedź do jakiegoś bosch service, tam podepną kompa pod pompe i wszystkiego się dowiesz.
A tu masz mój temat o klekotaniu: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65748
Kobi84 - Pią Lut 03, 2012 14:32
Mam szybkie pytanie bo mam dać odpowiedź jeszcze dziś. Mam warsztat w Wawie na ulicy Grybowskiej, który może mi mymienić rorząd wraz z paskiem i napinaczem pompy wtryskowej. Za usługę + dostarczone przez nich części firmy INA czy jakoś tak, chcą 1260zł. Oczywiście na wszystko udzielają gwarancji. Uważacie że to dobra oferta? Niestety nigdzie nie mogę znaleść lepszej . Chcą więcej, albo nie chcą zrobić tego na mioch częściach.
Namiary na warsztat:
http://www.autoservice.warszawa.pl/
szoso - Pią Lut 03, 2012 14:37
cena prawie 2x taka niż normalnie
a w ogóle ty tyle czasu na forum i z Warszawy, nie wiesz gdzie chłopaki rozrząd wymieniają? Mariusz418
niech cię golą w takim razie
Kobi84 - Pią Lut 03, 2012 14:55
Dzięki za miłą odpowiedź. Tak się skłąda że nie wiem gdzie, bo nikt mi nie odpowiedział gdy o to pytałem. Nie znam zakładów w Wawie bo nigdy nie serwisowałem tu auta. Do tego auto z silnikiem iTD jest dla mnie nowością i niestety dla większości zakładów z którymi rozmawiałem też. Więc mam problem z wymianą w "normalnej" cenie.
szoso - Pią Lut 03, 2012 15:03
Kobi84 napisał/a: | Do tego auto z silnikiem iTD |
masz IDT a nie iTD, skontaktuj się z kolegą Mariusz418 jak napisałem wyżej
Kobi84 - Pon Lut 06, 2012 17:01
szoso, dzięki za namiary Mariusza. Już rozmawialiśmy. Czekam na wycenę.
Wracając do innych usterek. Uporałem się z wyciekiem płynu, ale za to zaczeło mi strasznie walić coś w tylnym prawym kole. Gdy jadę normalnie to coś skrzypi na nierównościach. Skrzypienie słychać z za kanapy z mocowania amortyzatora. Jednak gdy wjadę w większą nierówność to dobiega już konkretne walenie. Póki co nie mam czasu ani możliwości by obejrzeć stan zawieszenia więc muszę się z tym pomęczyć. W dodatku gdy mocno przyśpieszam to wydaje mi się że ściąga auto właśnie w lewo.
Dopatrzyłem się też skąd dobiega pisk po włączenu klimy. To sprzęgło sprężarki. Nie uruchamia się tylko piszczy. Czy orientuje się ktoś odnośnie budowy tego sprzęgła? Jest naprawialne, wymienialne, czy nie warto się bawić? Bo na All... można kupić całą sprężarkę za mniej jak 300zł. Oczywiście używaną.
polofix - Pon Lut 06, 2012 19:54
jesli zależało ci na klimie przed kupnem samochodu, lub byla dla ciebie ważnym atutem, i po włączeniu klimy ona nie działa, np brak gazu w układzie, piszczy tak jak u ciebie lub coś podobnego, tzn że kupiłeś samochód bez klimy. lub ew. z namiastką klimy. naprawa może być dość kosztowna i żmudna bo nie wiesz co dokładnie z nią jest. przeważnie jak chcesz ją naprawić na lato, to naprawy kończą się na jesień. bo myślisz że sprzęgiełko ,naprawisz, a tu po 2 tygodniach wyciek który trzeba zlokalizować. potem ci od klim nie mają czasu bo napełniają i odgrzybiają ludziom bo to sezon itp.
Kobi84 - Pon Lut 06, 2012 22:41
To dosyć pesymistyczny wariant. Kupiłem auto z klimatronikiem. Nie ma tu przycisku do włączania klimy tak jak w innych autach, więc nie mogłem jej sprawdzić. Ustawiałem temp, na min. i wszystko działało. Bez hałasów. Jednak temp. powietrza na zewnątrz była już poniżej zera i klima się nie uruchamiała. Pisk pojawił się dopiero drugiego dnia po zakupie, kiedy byłem już ponad 400km od miejsca zakupu. Co do szczelności to myślę że jest ok, bo sprawdzałem obecność czynnika i jest on w układzie.
mirwin - Wto Lut 07, 2012 07:13
Nie wiem jak to jest w klimatronikach, ale klima nie powinna sie załączyc w temperaturach poniżej zera.
Kobi84 - Wto Lut 07, 2012 07:57
mirwin napisał/a: | Nie wiem jak to jest w klimatronikach, ale klima nie powinna sie załączyc w temperaturach poniżej zera. |
No i właśnie dlatego nie mogłem jej dobrze sprawdzić. Jednak gdy brałem auto to po włączeniu ogrzewania szyby, w klimatroniku wszystko było ok. Nadmuch ustawiał się na full i wiało na szyby. Teraz gdy to włącze to ze sprężarki wydobywa się straszliwy pisk. Jak z gwizdka jakiegoś, tylko bardzo głośnego. Uporam się z tym gdy będzie cieplej.
marcin316 - Wto Lut 07, 2012 21:31
Ja bym próbował wymienić samo sprzęgło. Przynajmniej czynnik, jeśli jest obecny, nie wydostanie się przy tej operacji. Wymiana sprężarki wiąże się już z wizytą w serwisie.
Kobi84 - Wto Lut 07, 2012 22:20
Myślę o tym. Tylko nie wiem jak to rozmontować, oraz skąd wziąć sprzęgło na wymianę?
wooy11 - Czw Lut 09, 2012 11:56
Może wyje jeden lub oba wentylatory, które wlaczaja sie w momencie właczenia klimy....mam od niedawna auto z climatronic i nie moglem sie do niego przyzwyczaic ale teraz troche go ogarniam ...... wcale nie musisz miec ciagle właczonej climy, ustaw na eco , temperatura HI i tyle....kiedy dasz na AUTO wtedy uruchamiasz climatronic, wlaczaja sie wentylatory ( przed chłodnica ) i słyszysz wycie...moze to wlasnie ktorys z nich wyje.....pisze o tym bo u mjie słysze takie wycie od czasu kiedy nastały mrozy a wyje tylko wtedy kiedy włącza sie wentylatory....mam zamontowane kontrolki zalaczenia wentylatorów wiec wiem kiedy sie kręcą a w przypadku climatronic wentylatory właczają się na bardzo krótko ( 5 s ) dosc czesto , nawet jak samochod jest zimny i clima wyłaczona.....u mnie wycie trwa doslownie 3 sek , a po 5/6 sek wentylatory sie wyłaczają
Kobi84 - Czw Lut 09, 2012 12:21
Niestety u mnie po włączeniu klimy wentylatory się nie uruchamiają Możliwe że najpierw musi kompresor załapać.
wooy11 - Czw Lut 09, 2012 12:33
w takim razie wentylatory odpadają......jak tylko wcisnę AUTO wlacza sie klima i startuja wentylatory, wydaje mi sie ze działa to wszystko poprawnie bo z climatroniku byłem w upały bardzo zadowolony, zreszta teraz przy dogrzewaniu chyba climatronic też (jako układ ) działa, sugeruje sie zalaczaniem na krótko wentylatorów, nawet jak silnik jest nierozgrzany a wentylatory właczaja sie jednocześnie z tym że jeden kreci sie szybciej a drugi polowe wolniej i to sa te same wentylatory które chłodzą silnik przy przegrzewaniu sie ....przynajmniej jeden z nich.
Kobi84 - Pią Lut 10, 2012 18:07
wooy11, JESTEŚ WIELKI. Masz reaję. To wentylator piszczy. Dziś pogrzebałem przy aucie i sprawdziłm to dokładnie. Wcześniej gdy włączyłem klimatronik to wentylatorów nie widziałem. Dziś uświadomiłem sobie że popełniałem błąd sprawdzając je. Mam zasłoniętą chłodnicę i dlatego nie mogłem przyjżeć się im dokładnie. Dziś włączyłem chłodzenie i popatrzyłem bez osłony. To pisk lewego wentylatora. Dziękuję za naprowadzenie mnie.
Teraz pozostaje kwestia naprawy tego. Ktoś wie co tam się może popsuć? Jakieś łożyska, tuleje? Jest sens rozbierać, czy wymienić?
Uff kolejny problem prawie rozwiązany. Pozostaje pukanie silnika i stuki przy kole.
wooy11 - Pią Lut 10, 2012 19:10
U mnie wentylatory sa centralnie przed chłodnicą.....kiedyś ( tuż przed fala mrozów ) po jeździe w deszczu, zaglądnałem pod mache i zauważyłem że wentylatory sa całe mokre.....napewno dobrze im to nie robi a zaraz po tym fakcie przyszły mrozy i pojawił sie chwilowy pisk podczas ich pracy....narazie nic z tym nie robie i myśle że jak sie ociepli , przestanie gwizdać - wydaje mi sie że to kwestia paru kropel ojeju i piszczenie ucichnie.
Alexi - Sob Lut 11, 2012 09:59
Na wentylator ja bym dał raczej smar silikonowy. Pomaga w wentylatorach w komputerze to i w większej wersji też da radę
Kobi84 - Nie Lut 19, 2012 16:17
Coś do posmarowanie się znajdzie. Zobaczymy gdy go rozbiorę.
Kolejne pytanie dotyczy EGR. Elektrozawór który jest pod szybą na ściance, ciągle hałałasuje. Wystarczy go pyknąć palcem i wydaje dźwięk jakby coś w nim latało. Jakaś kuleczka lub coś podobnego. Tak ma być? Denerwuje mnie to brzęczenie.
[ Dodano: Pon Lut 13, 2012 20:00 ]
No i autko trafiło do Mariusza418. Wymiana rozrządu + sprawdzenie stuków w silniku i zawieszeniu. Pozostaje czekać na diagnozę lub wyrok:/
[ Dodano: Nie Lut 19, 2012 16:17 ]
Hej. Właśnie wróciłem z 250km trasy. Wyruszyłem w nią zaraz po tym jak odebrałem auto od Mariusza 418. Więc opiszę co było robione i jaki jest efekt. Wymienione zostały tuleje w prawym tylnym wahaczu.
Efekt jest taki że autko super się prowadzi, a zawieszenie nie wydaje żadnych dźwięków. Zostały wymienione też końcówki kierownicze. Dowiedziałem się że mam mocno pokrzywnioną prawą tylną felgę. Czy może ona powodować takie objawy że jak jadę powyżej 100km/h to czuję bicie na kierownicy i jakiś hałas z kół? Kolejna zrobiona rzecz to ustawiony kąt wtrysku. Nie wiem czy to tylko moje odczucia czy rzeczywiście się zmieniło, ale wydaje mi się że praca silnika zrobiła się cichsza. Okazało się że rozrząd był wymieniany i nie było potrzeby by robić to teraz ponownie:). Dowiedziałem się też że pozostałą głośną pracę silnika powodują hydrauliczne popychacze i że trzeba już oswajać się z koniecznością ich wymiany. Wymienione zostały też tylne tarcze i klocki bo poprzednie nie nadawały się już do niczego. Ogólnie wrażenia z jazdy po odebraniu są bardzo pozytywne. Swietnie jeździ Niestaty tylko do 90km/h bo potem bardzo odczuwalne stają się wstrząsy i hałasy z któregoś koła. Postaram się w przyszły weekend podskoczyć na prostowanie felg i zobaczymy co się zmieni. Na tygodniu wymienię filtr oleju wraz z olejem na Max Live Diesel 10-W40, oraz olej w skrzyni. Po tym zostaną już tylko drobnostki do poprawek.
Co myślicie o spalaniu? Poprzednio zrobiłem 420km z czego 200 to trasa a reszta to miasto na odcinkach do 5km. Do tego głównie w ostatnich mrozach. Po zatankowaniu okazało się że spalił równo 8l na 100km Zaś dziś gdy na już rozgrzanym silniku zrobiłem zrobiłem równiutko 84 km to wlałem 3,8l. Była to jazda między 90 a 140/h z jeszcze jedną osobą na pokładzie i ponad 100kg bagażu w bagażniku. Bak przed wyjazdem był oczywiście pod korek i do tego samego stopnia ponownie wlałem. Wynik ten bardzo pozytywnie mnie zaskoczył.
Ostatnie pytanie. Nigdzie nie znalazłem informacji na ten temat. Mam taki przycisk nad radiem do blokowania zamków drzwi. Nawet gdy go nie wciskam to po ruszeniu drzwi same się blokują. Potem muszę wciskać ten guzik by je odblokować, gdy ja lub ktoś inny chce wyjść. Nie da się tego jakoś wyłączyć? Strasznie to wnerwiające.
tronsek - Nie Lut 19, 2012 18:05
Kobi84 napisał/a: | Dowiedziałem się że mam mocno pokrzywnioną prawą tylną felgę. Czy może ona powodować takie objawy że jak jadę powyżej 100km/h to czuję bicie na kierownicy i jakiś hałas z kół? | Jeżeli krzywa jest tylna felga, to będzie telepało nadwoziem a nie kierownicą. Jak z przodu byłaby krzywa, to wtedy tak.
Kobi84 napisał/a: | Zostały wymienione też końcówki kierownicze. | A po wymianie końcówek ustawiana była zbieżność Zła zbieżność może powodować bicie na kierownicy.
Możesz jeszcze dać do wyważenia wszystkie koła.
Kobi84 - Pon Lut 27, 2012 15:46
Po wymianie została ustawiona zbierzność. Nadwoziem troszkę telepie:/ Gdy podjadę do zakładu zajmującego się felgami to powiem by wszystkie sprawdzili. Może inne też są krzywe. Oczywiście je wyważą.
[ Dodano: Pon Lut 20, 2012 10:34 ]
Muszę pozbyć się tego blokowania drzwi. Dziś odpaliłem auto i wysiadłem by usunąć lód z szyb. Trzasnąłem drzwiami za sobą i wyobraźcie sobie co się stało. Pyk i wszystkie drzwi zablokowane. Silnik pracuje, auto na ręcznym a drzwi zamknięte i zablokowane. Zaś w nim wszyskie moje rzeczy i klucze do mieszkania. Dobrze że dziewczyna była jeszcze w mieszkani i przyniosła mi zapasowe kluczyki. Tragedia.
[ Dodano: Pon Lut 27, 2012 15:46 ]
Po naprawach autko dobrze się sprawowało do dziś. Znów piski i stuki z tylnego zawieszenia. To samo co wcześniej tylko że teraz po drugiej stronie. Czyli pęknięte tuleje tylnego wahacza górnego (jest tam tak zwany cukierek i normalna tuleja). Czy ktoś wie gdzie mogę dostać te tuleje lub cały wahacz? W inter cars i focie mówią że nie mają do Rovera:/ Może zapytać o taki do Hondy? Tylko do jakiej? Ma ktoś namiary na sklep w którym uda się to zakupić przed weekendem? Niestety w weekend muszę wyjechać i śpieszy mi się z naprawą.
Remigiusz - Pon Lut 27, 2012 16:36
Kobi84 napisał/a: | Muszę pozbyć się tego blokowania drzwi. Dziś odpaliłem auto i wysiadłem by usunąć lód z szyb. Trzasnąłem drzwiami za sobą i wyobraźcie sobie co się stało. Pyk i wszystkie drzwi zablokowane. Silnik pracuje, auto na ręcznym a drzwi zamknięte i zablokowane. Zaś w nim wszyskie moje rzeczy i klucze do mieszkania. Dobrze że dziewczyna była jeszcze w mieszkani i przyniosła mi zapasowe kluczyki. Tragedia |
Na T4 jedz i da się to wyłączyć, no nie ciekawa sprawa ale normalnie to się to rygluje dopiero jak auto jedzie powyżej 20km/h
Kobi84 - Pon Lut 27, 2012 17:28
Remigiusz napisał/a: |
Na T4 jedz i da się to wyłączyć, no nie ciekawa sprawa ale normalnie to się to rygluje dopiero jak auto jedzie powyżej 20km/h |
Moje zamyka się zaraz po ruszeniu, Mam max 10km/h gdy zamyka.
|
|