Zobacz temat - [R214] Zgasł i nie odpalił...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Zgasł i nie odpalił...

made07 - Sro Lut 01, 2012 17:37
Temat postu: [R214] Zgasł i nie odpalił...
Witam wszystkich!
Problem wygląda następująco...
Wyjechałem roverkiem do sklepu, chciałem zaparkować, wbiłem wsteczny a on sam zgasł i już nie odpalił.
Rozrusznik kręci, paliwo dochodzi, aku oczywiście naładowany.
Dodam że w ciągu tego miesiąca zdarzyło się może 3 razy że auto gasło w podobny sposób (parkowanie i zmiana biegu) ale później bez problemu odpalał wiec nie zwracałem na to uwagi.

Bardzo proszę o pomoc:)

rovek - Sro Lut 01, 2012 18:02

Sprawdź czy jest iskra na przewodzie od cewki i na którymś z przewodów od kopułki do świecy, najprawdopodobniej do wymiany kopułka i palec.
made07 - Sro Lut 01, 2012 18:09

a cewka??
rovek - Sro Lut 01, 2012 18:15

Nie wykluczam aczkolwiek zacznij od sprawdzenia iskry, nie ma sensu bez powodu pchać się w koszty.

[ Dodano: Sro Lut 01, 2012 18:15 ]
Powiedz jeszcze jaki masz stan paliwa. Rezerwa? Jeśli masz pompę zamiennik to może Ci nie wyciągać pomimo tego, że masz sporo.

made07 - Sro Lut 01, 2012 18:21

Słychać że pompa pracuje.
Paliwa mam pół baku.

automechanik - Sro Lut 01, 2012 18:22

w związku z tym że auto gasło przy zmianie biegów proponuję sprawdzić czy cięgna mechanizmu zmiany biegów nie dotykają gdzieś wiązki
kangaroo69 - Sro Lut 01, 2012 18:36

automechanik napisał/a:
w związku z tym że auto gasło przy zmianie biegów proponuję sprawdzić czy cięgna mechanizmu zmiany biegów nie dotykają gdzieś wiązki

cięgna idą tunelem i nie napotykają nic na swojej drodze :smile: Choć gdyby nawet coś-gdzieś to po zmianie biegu np. na 1 odpalił by.

made07 - Sro Lut 01, 2012 20:49

wczoraj oddawałem autko na jeden dzień kumatemu znajomemu- twierdził że iskry nie ma.
rovek - Sro Lut 01, 2012 21:45

Jeśli w ogóle nie ma iskry wymień cewkę, wystarczy używana koszt ok 50zł i potem znowu sprawdź iskre na kablu od cewki i na którymś zapłonowym. Jeśli nadal nie będzie to jeszcze czujnik położenia wału.
made07 - Czw Lut 02, 2012 10:56

auto u mechanika.
Twierdzą że prąd słabszy (12v) nie dochodzi do cweki.
Wykluczyli kopułe, palec, przewody itp. i szukają dalej.

Jakieś inne propozycje ? :)

rovek - Czw Lut 02, 2012 23:48

Czujnik położenia wału.
automechanik - Pią Lut 03, 2012 03:24

kangaroo69, idą ale w końcu wychodzą i obojętne czy one, czy dżwigienki wybierania i włączania biegów mogły powodować zanik prądu w układzie zapłonowym z początku sporadyczny a w konsekwencji stały.
Jeśli okazuje się że nie ma niskiego napięcia na cewce to należałoby sprawdzić wiązkę ,
nie musi być tak jak sugeruję, ale każda zmiana biegu w czsie manewrowania to przechylanie się zespołu napędowego i możliwość przerw napięcia na uszkodzonym przewodzie lub lużnym połączeniu.