Zobacz temat - [R400] Uszczelka kolektora ssącego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Uszczelka kolektora ssącego

des - Pon Lut 06, 2012 20:07
Temat postu: [R400] Uszczelka kolektora ssącego
Witam, mam problem z padającą uszczelką kolektora ssącego. Otóż od jakiegoś czasu, powiedzmy 2 lata, regularnie czyli powiedzmy co jakieś 6-7 miesięcy muszę wymieniać uszczelkę kolektora ssącego.
Za każdym razem gdy zauważę ubytki płynu wiem co jest problem.

W związku z tym, że chcę się uporać raz na zawsze z tym problemem myślę aby wymienić na nową uszczelkę + dodatkowo wyciąć na kształt kolektora uszczelkę z korka. Co wy na to?

Nie wiem czemu tak się dzieje, że to właśnie ona pada, co jest przyczyną?
LPG? Krzywy silnik/kolektor?

Ostatnim razem przed skręceniem wszystkiego napakowałem tam silikonu ale i to nie pomogło. Już nie mam pomysłu. Chciałbym uniknąć wymiany kolektora bo mam tam wtryski od LPG i wwiercanie się od nowa w kolektor mi się nie uśmiecha. Szlif na łączeniu? Tyle, że sam tego nie robię :/

Ma ktoś jakieś pomysły?

7Tomi - Pon Lut 06, 2012 21:02

W miejscu gdzie jest wejście płynu chłodzącego w kolektorze powinien być zaworek (taki śrucik w 3 łapkach). Sprawdź czy on u Ciebie funkcjonuje tzn czy po prostu jest luźny. Może być tak, że ten kanał masz zatkany i powód sypiącej się uszczelki co jakiś czas.
des - Pon Lut 06, 2012 22:27

A można go wywalić? Czemu on służy?
keczu - Pon Lut 06, 2012 23:17

des napisał/a:
A można go wywalić? Czemu on służy?

Mozna , trzeba kulke z niego wydlubac. Bylo na forum.

[ Dodano: Pon Lut 06, 2012 22:17 ]
http://forum.roverki.eu/v...teoria&start=20

leszczu - Wto Lut 07, 2012 13:20

A może po prostu kolektor ssący masz zniekształcony ??
Przegrzałeś kiedyś roverka ??

7Tomi - Wto Lut 07, 2012 14:48

leszczu napisał/a:
A może po prostu kolektor ssący masz zniekształcony ??
Przegrzałeś kiedyś roverka ??


Moim zdaniem zbyt mocne tworzywo aby je zniekształcić od temperatury silnika.

Pozostaje jeszcze kwestia w jakiej kolejności dokręcasz śruby w kolektorze ;) i z jakim momentem :)

\---6--1-- 7---/
\-4--2--3--5-/

Ztcp :)

des - Wto Lut 07, 2012 20:10

leszczu napisał/a:
A może po prostu kolektor ssący masz zniekształcony
Gdyby był zniekształcony to by płyn od razu po wymianie uszczelki wyciekał, a tak to zawsze po ok. 6 miesiącach zaczyna powoli ubywać i z czasem coraz szybciej i więcej.
leszczu napisał/a:
Przegrzałeś kiedyś roverka
Odkąd mam R wskazówka od temp. tylko raz poszła ok. 2 mm powyżej połowy więc to na pewno nie to.
Tomi_114 napisał/a:
Pozostaje jeszcze kwestia w jakiej kolejności dokręcasz śruby w kolektorze i z jakim momentem

\---6--1-- 7---/
\-4--2--3--5-/

Ztcp
No to chyba tu popełniam błąd.
Zawsze dokręcałem każdej po trochu ale nie zważałem na kolejność, o momencie to już w ogóle nie myślałem. Dosyć mocno to na pewno.

leszczu - Wto Lut 07, 2012 20:51

des, a jaszcze takie pytanko mam. Jakiej firmy zakładasz uszczelkę ??
des - Wto Lut 07, 2012 21:50

Ostatnio brałem z allegro, nie wiem jakiej firmy. Uszczelka była zielona.
Przedostatnio kupiłem tutaj http://englishcars.pl/?pr...1870&rollback=,

7Tomi - Wto Lut 07, 2012 22:30

des napisał/a:
Zawsze dokręcałem każdej po trochu ale nie zważałem na kolejność, o momencie to już w ogóle nie myślałem. Dosyć mocno to na pewno.


To teraz jak ściągniesz kolektor to sprawdź dokładnie kolektor w miejscach gdzie jest przykręcany. Są tam tuleje i jeśli zdarzyło ci się przykręcić za mocno to w tych miejscach mógł popękać kolektor. Właśnie dlatego pamiętam o momencie bo jeden mi tak strzelił przy dokręcaniu.

leszczu - Sro Lut 08, 2012 11:56

des napisał/a:
Ostatnio brałem z allegro, nie wiem jakiej firmy. Uszczelka była zielona.
Przedostatnio kupiłem tutaj http://englishcars.pl/?pr...1870&rollback=,

Pytałem, bo dość niedawno Tomi pisał, że te najtańsze uszczelki to szajs i szybko padają, że lepiej kupić droższą i mieć spokój. :wink:

des - Sro Lut 08, 2012 20:00

leszczu, pokaż mi tą droższą. Bo ja innych nie widziałem.

Tomi_114, to jakim momentem to przykręcić?

7Tomi - Sro Lut 08, 2012 21:29

des napisał/a:
leszczu, pokaż mi tą droższą. Bo ja innych nie widziałem.

Tomi_114, to jakim momentem to przykręcić?


Kolejność taka jak pisałem, Moment - 17Nm.

keczu - Sro Lut 08, 2012 21:36

des napisał/a:
to jakim momentem to przykręcić?

17Nm i w kolejnosci podanej pow.
des napisał/a:
pokaż mi tą droższą. Bo ja innych nie widziałem.

Uszczelka orginalna jest duzo twardsza od nieorginalnych. W swoim aucie mam nieorginalna z kompletu FAI i byla identyczna jak z tych najtanszych zestawow na allegro (bo taki tez jeszcze jeden mam) .Orginalna zalozylem koledze do R25 ,ale nie na dlugo bo padla uszczelka pod glowica wiec profilaktycznie wymienilismy tez ta kolektora na ta walsnie z taniego kompletu wszystkie byly ok.

[ Dodano: Sro Lut 08, 2012 20:36 ]
troche sie spoznilem :wink:

des - Sro Lut 08, 2012 21:42

Dzięki chłopaki. Jak się tylko troszkę ociepli to biorę się za wymianę, a póki co będę dolewać płyn.
leszczu - Czw Lut 09, 2012 14:13

des napisał/a:
leszczu, pokaż mi tą droższą. Bo ja innych nie widziałem.

http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=&c=436