Zobacz temat - [200] Cięzko odpala/ problem z odpaleniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [200] Cięzko odpala/ problem z odpaleniem

Harry - Sro Lut 08, 2012 15:51
Temat postu: [200] Cięzko odpala/ problem z odpaleniem
No więc tak jak samochód jest zimny i chce go odpalić to jest jakiś cyrk nie wiem już sam o co chodzi. wsiadam do samochodu i odpala normalnie za pierwszym razem, czasami trochę dłużej trzeba pokręcić,ale jak już chce wyjechać to tak jakby nie miał mocy zgaśnie i ciężko odpala. Jeżeli lekko otworze przepustnice to szybciej zapali, przy zamkniętej trzeba dłużej kręcić. Ale jak odpali za pierwszym razem to wrzucam 5 i lekko go "przyduszam" żeby zgasł,bo jak zgaszę kluczykiem to odpali normalnie. Problemy są jak wyjeżdżam z parkingu to potrafi nagle zgasnąć lub jak ruszam i wtedy kręcę i kręcę>
Co zostało wymienione/zrobione:
HGF ok.20 000 temu
świece
przewody zapłonowe
cewka
kopułka i palec
po 15 tys. od HGF wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów, ponieważ lał się olej do świec
Ostatnio wymieniłem uszczelkę kolektora ssącego, ponieważ płyn dostawał się do komory spalania i auto po tygodniu jak odpaliłem to zasłona dymna.
Czujnik temp. w kolektorze ssącym(dolotowym) na T4 głupoty pokazywał
Auto jak było podłączone do T4 i do KTS brak błędów, jedynie co to głupoty pokazywał ten czujnik jak już napisałem
Czujnik temp. silnika ECU jak sprawdzałem omomierzem to wszystko mieściło się w normie. Już nie wiem co to może być
Filtr paliwa wymienione rok temu
Mariusz na zlocie powiedział, że podobno mam za wysokie ciśnienie chyba z tego co pamiętam było 0,36 ponieważ od auta trochę benzyną czuć. Więc może wtryski zalewają ?

Tutaj jest link z filmikiem, przepraszam że musicie ściągnąć
http://wyslijplik.pl/download.php?sid=WWf9SQql
Kontrolka od oleju się nie zapaliła,ponieważ już wcześniej odpalił za pierwszym razem jak wspomniałem już
Filmik nagrany liczydłem...

Dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam :wink:

leszczu - Sro Lut 08, 2012 15:57

Z tego co patrze to wskazówka od paliwa leży prawie na samym dnie. :/
Dla mnie to wyglada jakby nie dostawał do końca paliwa. :/

Harry - Sro Lut 08, 2012 15:59

leszczu napisał/a:
Z tego co patrze to wskazówka od paliwa leży prawie na samym dnie. :/
Dla mnie to wyglada jakby nie dostawał do końca paliwa. :/

Właśnie dzieki,że mi przypomniałeś :wink:
Jak jest połowa baku i więcej to jest to samo
Rzadko jeżdżę na głębokiej rezerwie, gdyż nie chce uszkodzić pompy

leszczu - Sro Lut 08, 2012 16:06

A kiedy ostatnio filtr paliwa był wymieniany ??
Harry - Sob Sty 18, 2014 21:50

Cytat:
Filtr paliwa wymienione rok temu

a dokładnie 07.10.2010 przebieg 84543 teraz jest 99100

[ Dodano: Czw Lut 09, 2012 16:41 ]
czy jest możliwe,żeby była słaba kompresja? dopiero w pon. jadę na sprawdzenie,a sam pomiar będzie we wtorek

a więc tak:
jutro jadę odebrać auto z serwisu i wstępnie co rozmawiałem przez tel. to uszkodzony był przewód od kolektora ssącego od podciśnienia, podobno mała dziurka i palec rozdzielacza miał przebicie

[ Dodano: Sob Sty 18, 2014 21:48 ]
2 lata minęły i nadal nic....
auto odpala, ale czasami gaśnie tak jak było do tej pory.
Dzisiaj auto w ogóle nie chciało odpalić, lekko zaskakiwał,ale to nie to.
Wcześniej 3 dni stał. Odpalił na lince, ale:
- pracował jakby na 3 cylindrach
- max się wkręcił na 4 tys
- czuć było jakby siarką
następne samochód zgasł i nie odpalił
Po godzinie kiedy chciałem go odpalić i obok przeszła zakonnica odpalił od razu i pracował poprawnie.
Od roku jak nie lepiej kiedy jest zimno i wilgotno wyraźnie można zauważyć, że z rury wydobywa sie biały dym.
Przy mocniejszym przygazowaniu więcej go jest. Ubywa lekko płynu chłodzącego
Możliwe,że HGF ? i z HGF jeżdżę od ponad 2 lat ?
na T4 wyszło,że sonda lambda przekłamuje. Sonda wymieniona na oryginalna boscha.
Czujnik temp. do ECU był wymieniony na nowy i było to samo.
Nie mam pomysłu co może być.
Na ssaniu czuć benzynę i pewnie go zalewa i dlatego może gaśnie.
Podejrzewam jeszcze pompę paliwa, że może za małe ciśnienie daje.
Jakie macie pomysły?

[ Dodano: Sob Sty 18, 2014 21:50 ]
nagranie z 2012 jeszcze mam

osarro - Sob Sty 18, 2014 21:56

Jedna wielka zagadka....a szczelnosc ukladu chlodzenia sprawdzałeś...? co do dziwnych zachowan silnika ma to się nijak ale może ujawni którędy ubywa płyn.
Harry - Nie Sty 19, 2014 21:34

na czerwonych maków stał 2 dni i nic nie zauważyli, może mi się uda w tyg. zrobić ten szczelności zrobić

[ Dodano: Nie Sty 19, 2014 21:34 ]
dzisiaj odpalił,ale się zająknął.
Później przejechałem ok. 20 km
auto stało 4 godz. następnie odpalił od razu i przy wyjeżdżaniu z parkingu zgasł i miał problemy z ponownym odpaleniem

leszczu - Pon Sty 20, 2014 13:41

A po tych wymianach sondy i czujnika temp. podłączałeś się ponownie pod komputer ??
Harry - Pon Sty 20, 2014 21:20

tak i sonda pracuje lepiej, ale nie prawidłowo z tego co pamietam
zdzichu - Pon Sty 20, 2014 23:17

No ale przy zapalaniu to sonda, sygnał sondy jest pomijany przez ECU. A złącze przy ECU? Weż jakiś konektor grubości 0,6 mm, odłącz złącze od ECU i sprawdż czy wchodzi w każdy pin z lekkim oporem.
jrdarus1 - Wto Sty 21, 2014 13:03

od paru dni borykam się z tym samym problemem, dziś nawet kompa wyjąłem żeby posprawdzać luty na map sensor i wszystko ok, pompe paliwa wymienilem na mocniejsza z r620ti bo myslalem ze po swapie nie ogarnia ta z vvc, u mnie zaczęło się od kąd zwiększyłem doładowanie na turbo pare h śmigał aż milo a później powyżej 0.5 bara tracil moc i strzelal z wydechu i to nie zawsze bo raz potrafilo dmuchac na 0.9 bara i zapierdzielal jak szalony a raz nie moglem ruszyc z miejsca bo gasł, pozostało mi jeszcze wymienic filtr paliwa bo nie wymieniany był może gdzieś się przytyka ... mam nadzieję że to jest to bo inaczej ręce rozkladam... jak coś dam znac

[ Dodano: Wto Sty 21, 2014 13:03 ]
a tak propo to sprawdź u siebie drożnośc rurki do map sensora.

leszczu - Wto Sty 21, 2014 18:20

Panowie może coś nie tak z regulatorem ciśnienia paliwa na listowe wtryskowej ??
KarpiuHtc - Wto Sty 21, 2014 19:51

Ja w sumie borykałem się z podobnym problemem, samochód mam od ponad roku i od początku było coś nie tak z odpalaniem, raz odpalał raz nie. Później zaczęły się problemy przy przyspieszaniu, na niskich obrotach tak jakby brakowało mu mocy i potrafił szarpnąć. Auto pewnego razu kompletnie nie chciało odpalić (jedynie na pych)- wymiana elektromagnesu przy rozruszniku. Tydzień później auto zgasło przy próbie ruszenia ze stopu (i to nie była moja wina, zgasł przy wrzucaniu 2 biegu) i już nie odpalił, po odholowaniu do mechanika stwierdzono brak ciśnienia na 3 cylindrach, przypalone zawory. Przy okazji wymiana uszczelki, uszczelniaczy, pasków, rozrządu,regeneracja głowicy. Auto jeździło dwa dni, znów zgasło w trakcie jazdy. Holowanie do mechanika- padła cewka zapłonowa. Po wymianie tego wszystkiego pali na strzała, hula aż miło. Koszt 180+1000+230 PLN :) .
jrdarus1 - Wto Sty 21, 2014 21:29

Dzis problem u mnie rozwiazany hehe smiech na sali, przewod WN na cewce byl wysuniety i poprostu lezal na cyplu i pod wplywem wilbracji wiadomo co sie dzialo hehe plus przewody do wymiany bo mala burza pod maska
Harry - Wto Sty 21, 2014 22:08

Cytat:
Ja miałem w sumie borykałem się z podobnym problemem, samochód mam od ponad roku i od początku było coś nie tak z odpalaniem, raz odpalał raz nie. Później zaczęły się problemy przy przyspieszaniu, na niskich obrotach tak jakby brakowało mu mocy i potrafił szarpnąć. Auto pewnego razu kompletnie nie chciało odpalić (jedynie na pych)- wymiana elektromagnesu przy rozruszniku. Tydzień później auto zgasło przy próbie ruszenia ze stopu (i to nie była moja wina, zgasł przy wrzucaniu 2 biegu) i już nie odpalił, po odholowaniu do mechanika stwierdzono brak ciśnienia na 3 cylindrach, przypalone zawory. Przy okazji wymiana uszczelki, uszczelniaczy, pasków, rozrządu,regeneracja głowicy. Auto jeździło dwa dni, znów zgasło w trakcie jazdy. Holowanie do mechanika- padła cewka zapłonowa. Po wymianie tego wszystkiego pali na strzała, hula aż miło. Koszt 180+1000+230 PLN :) .

tylko jak robiłem hGF to uszczelniacze zaworów miałem wymieniane i jeden zawór chyba wydechowy nie pamiętam
myślę nad pompą paliwa, ale przy 5 i 6 tys obr/min nic nie przerywa.
Może na ssaniu za małe ciśnienie idzie
leszczu napisał/a:
Panowie może coś nie tak z regulatorem ciśnienia paliwa na listowe wtryskowej ??

a gdzie ten regulator dokładnie sie znajduję ?

[ Dodano: Wto Sty 21, 2014 21:45 ]
juz chyba wiem gdzie tylko, gdzie to dostac?

[ Dodano: Wto Sty 21, 2014 21:49 ]
ja obstawiam,ze to coś z ciśnieniem paliwa, ponieważ
latem nie występuje ten problem tylko jak jest zimno.
i jak się rozgrzeje to pracuje prawidłowo

[ Dodano: Wto Sty 21, 2014 22:08 ]
nr oryginalnej części ktoś zna?
http://allegro.pl/regulat...3838892689.html
http://allegro.pl/regulat...3838902571.html

http://allegro.pl/rover-4...3852649159.html
http://allegro.pl/czujnik...3684873567.html
Leszczu o tej części mówisz?

leszczu - Pią Sty 24, 2014 13:18

Tak to jest regulator ciśnienia paliwa. Możesz np;: kupić cala listwę wtryskowa i potem sobie go przełożyć.
Harry - Sob Sty 25, 2014 00:00

już sobie zamówiłem. czekam na przesyłkę
madi - Wto Sty 28, 2014 10:36

Witam :-)
Posiadam auto Rover 214 KAT 1,4 z 1997. Od momentu zakupu w 2008 mam problem z odpalaniem. Kupiłam nowy akumulator w 2008 (EuroEnergy - 50 Ah 420). Przyszła zima i zong. Akumulator oddany na gwarancji okazał siębyć OK. Auto oddane do elektryka - diagnoza rozładowuje je radio - wyjełam. Problem został. Drugi pobyt u elektryka - diagnoza nie ładuje alternator - naprawiony. Problem został. Później była wiosna, lato i problemu nie odczuwałam. Następnej zimy na przemian ładowałam dwa akumulatory by rano mieć świeżo pobudzony i odpalał na strzał.
W grudniu 2013 przy odpalaniu przepalał mu się bezpiecznik. Oddany do elektryka - wymienił kable, które robiły zwarcie. Na przepalający się bezpiecznik poskutkowało ale problem nie zniknął. Akumulator sprawdzony przez pana okazał się być OK (mimo 5 lat). Problem z odpalaniem rano pozostał. Auto znów wraca do elektryka. Wymieniono popalone końcówki i zasugerowano konieczność naprawy rozrusznika, który się kantuje. Dziś rozrusznik jest u naprawy.

Co jeszcze może być przyczyną?? :evil: RATUNKU

Czy uszkodzony lub słaby akumulator może palić kable lub uszkodzić rozrusznik??
Czy akumulator o powyższych parametrach jest dobry czy może mieć wyższą drugą wartość (moc rozruchowa)??

Kozik - Wto Sty 28, 2014 10:58

madi napisał/a:
Czy akumulator o powyższych parametrach jest dobry czy może mieć wyższą drugą wartość (moc rozruchowa)??


jesli robisz krótkie odcinki to może być niedoładowany przez fabryczny alternator i będzie konieczność doładowywania, z tego co pamiętam u Ciebie ma być 43-45Ah


niech elektryk sprawdzi czy alternator ładuje też przy wysokich obrotach, podobno bardzo częsta usterka przy tych alternatorach (uszkodzone/spuchnięte uzwojenie stojana), alternator ładuje ale przy wysokich obortach już nie. dziwna usterka ale ja miałem takie objawy jak u Ciebie i po 4 latach i 2 akumulatorach jeden mądry mi powiedział w czym rzecz. wymieniłem na alterantor z R25 i problem się skończył nawet na starym akumulatorze

robsson78 - Wto Sty 28, 2014 10:58

madi napisał/a:
Od momentu zakupu w 2008 mam problem z odpalaniem.

Witaj madi. Jak objawiają się te problemy z odpalaniem. Rozrusznik kręci i nie chce odpalić, czy nie chce kręcić ?

Podpięłaś się pod tyle tematów że nie wiadomo gdzie odpowiadać :-|

Kozik - Wto Sty 28, 2014 11:00

Jeśli rozrusznik kręci na naładowanym akumulatorze to wszystko z nim ok
AndrewS - Wto Sty 28, 2014 12:40

Czesto chyba w 2-setkach jest problem z wiazka tylnej klapy, z Twojego opisu wynika jakby cos jednak go rozladowywalo na postoju.
Sproboj moze odpinac na noc akumulator tzn. jedną klemę

Akumulator nie moze uszkodzić rozrusznika ani okablowania
Który bezpiecznik sie przepalał przy rozruchu ??

Harry - Pią Maj 02, 2014 08:34

wymieniłem regulator ciśnienia paliwa i jest lepiej, ale nie wiem czy w 100% nadal obserwuję

[ Dodano: Pią Maj 02, 2014 09:34 ]
ciagle jest to samo, zostały wtryski lub pompa