Zobacz temat - [R416] poprawna wymiana akumulatora
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] poprawna wymiana akumulatora

Haczyk94 - Pon Lut 13, 2012 09:47
Temat postu: [R416] poprawna wymiana akumulatora
Dzisiaj kupuje nowy akumulator, bo stary na mrozie rady nie daje.. Jak poprawnie wymienic go, by nie bylo problemu z imobilajzerem o ktorym czytalem ze byly problemy. Jak utrzymac to stale napiecie? Mam zarowno kluczyk jak i pilota, bo widzialem ze to wplyw jakis mialo..
Dzieki za pomoc.:)

bizon - Pon Lut 13, 2012 10:19

Sprawdzenie synchronizacji pilota , Centralny otwarty, odlaczasz akumulator (najpierw minus), montujesz nowy akumulator (najpierw plus).

Jesli musisz pozostawic samochod bez akumulatora to rygle zamykasz recznie i ostatnie drzwi kluczykiem

[ Dodano: Pon Lut 13, 2012 10:19 ]
Problem jest tylko gdy odlaczasz akumulator na zamknietym centralnym (zalaczonym alarmie) a jeszcze wiekszy problem gdy nie masz zsynchronizowanego pilota, bo jak podlaczysz aku to zacznie alarm wyc a Ty go nie wylaczysz bo pilota brak

Haczyk94 - Pon Lut 13, 2012 10:34

Czyli otwieram auto, odlaczam najpier minus potem plus, wyciagam akumulator, wkladam nowy i podlaczam najpierw plus potem minus? Stale napiecie nie jest potrzebne tak?:)
bizon - Pon Lut 13, 2012 10:50

Dokaldnie tak. No wiadomo zresetuje Ci sie zegarek i radio, ale z alarmem nie bedzie problemow
Haczyk94 - Pon Lut 13, 2012 19:59

Ok. Dzieki za pomoc.:)

[ Dodano: Pon Lut 13, 2012 19:59 ]
Akumulator wymieniony. :) Auto pali jak złe, tym bardziej że trochę mocniejszy kupiłem. :)
Tylko ciekawi mnie pewna rzecz, a mianowicie robiłem jak pisał kolega wyżej, lecz pilot nie działał.. ale siedząc w aucie niczym orangutan klikałem w pilota, wciskałem zamek w drzwiach i nagle.. migacze mignęły i pilot działa! Może ktoś mi wyjaśnić co takiego zrobiłem, że się zaprogramował?

bizon - Pon Lut 13, 2012 22:52

Haczyk94 napisał/a:
ale siedząc w aucie niczym orangutan klikałem w pilota,

Widocznie Ci sie pilot rozprogramowal i wciskajac jak "orangutan" po czterech wcisnieciach go zsynchronizowales. To dobrze ze nie odlaczyles na zamknietym centralnym, bo wtedy by nie poszlo tak latwo

piter-t - Pon Lut 13, 2012 23:17

najpierw plus czy minus, minus czy plus. panowie.... najpierw ten przewód gdzie masa ;)

jak masz masę na plusie to plusa ściągasz, jak masz na minusie to najpierw minusa ściągasz a zakładając procedura odwrotna.... tak dla potomnych ;)

tronsek - Wto Lut 14, 2012 06:10

piter-t napisał/a:
jak masz masę na plusie to plusa ściągasz,
Masa zawsze jest na "minusie".
NIGDY na plusie.

mcjg - Wto Lut 14, 2012 07:45

tronsek napisał/a:
Masa zawsze jest na "minusie".
NIGDY na plusie.

Ale nie zawsze tak było. Starsze auta miały masę na plusie. Nawet kiedyś miałem gdzieś w domu radio samochodowe z + na masie. Z tego co pamiętam to chyba Syrena i Żuk tak miały (lecz głowy sobie uciąć nie dam).

szoso - Wto Lut 14, 2012 08:16

mcjg napisał/a:
Starsze auta miały masę na plusie

po czym wnioskujesz? tylko na podstawie radia? :wink:
mcjg napisał/a:
lecz głowy sobie uciąć nie dam

całe szczęście bo pewnie byś już jej nie miał :lol:

miałem kiedyś takie radio sterowane masą ale to nie oznacza że plus z akumulatora to jest masa w aucie, to się kupy nie trzyma, żeby plus podłączać do karoserii jako masę :roll:

sTERYD - Wto Lut 14, 2012 08:58

Na prawdę syrena tak miała i jak się nie mylę to warszawa też i na pewno ursus C328 i C330. Wystarczy znać trochę historii techniki i nie trzeba wnioskować po radiu :cool: .
mcjg - Wto Lut 14, 2012 11:09

szoso napisał/a:
mcjg napisał/a:
lecz głowy sobie uciąć nie dam

całe szczęście bo pewnie byś już jej nie miał :lol:

A jednak ją zachowam :) Co do syreny to jestem pewien. Wątpliwości mam do Żuka.
szoso napisał/a:
to się kupy nie trzyma, żeby plus podłączać do karoserii jako masę :roll:
A dlaczego? Co za różnica? Gdyby przyjął się ten standard to pewnie wszystkie by tak miały, ale przyjął się -. Być może są jednak jakieś po temu przyczyny ale nie wiem niestety jakie.

edit 11:43
No i sobie znalazłem powód i przypomniałem wiedzę z podstawówki. Minus na masie zmniejsza ryzyko wystąpienia korozji.

mamnaimiepatryk - Nie Mar 27, 2016 19:53

bizon napisał/a:
Sprawdzenie synchronizacji pilota , Centralny otwarty, odlaczasz akumulator (najpierw minus), montujesz nowy akumulator (najpierw plus).

Jesli musisz pozostawic samochod bez akumulatora to rygle zamykasz recznie i ostatnie drzwi kluczykiem

[ Dodano: Pon Lut 13, 2012 10:19 ]
Problem jest tylko gdy odlaczasz akumulator na zamknietym centralnym (zalaczonym alarmie) a jeszcze wiekszy problem gdy nie masz zsynchronizowanego pilota, bo jak podlaczysz aku to zacznie alarm wyc a Ty go nie wylaczysz bo pilota brak



Wybaczcie ze odswieżam temat, jestem nowym posiadaczem Roverka, i aku jest do wymiany. W przypadku zrobienia tego jak opisałeś, nie bedę sie musiał bawic z tym kodowaniem z kluczykiem w zamku i kręceniem ?

sTERYD - Nie Mar 27, 2016 22:50

z tym kodowaniem w zamku będziesz się musiał bawić tylko jak Ci padnie pilot.
Po podłączeniu akumulatora będziesz musiał jedynie zsynchronizować pilota.

Wiesia92 - Pon Mar 28, 2016 10:13

sTERYD napisał/a:
z tym kodowaniem w zamku będziesz się musiał bawić tylko jak Ci padnie pilot.
Po podłączeniu akumulatora będziesz musiał jedynie zsynchronizować pilota.



dziwne co wy macie z tymi kodami i synchronizowaniem kluczyka w swoich Roverkach tyle razy wyciągałem aku i nic nie musiałem synchronizować.. bateria ostatnio padła mi w pilocie to normalnie ja wymieniłem i nic nie musiałem kodować...

mamnaimiepatryk - Pon Mar 28, 2016 10:46

sTERYD napisał/a:
z tym kodowaniem w zamku będziesz się musiał bawić tylko jak Ci padnie pilot.
Po podłączeniu akumulatora będziesz musiał jedynie zsynchronizować pilota.



Tak przyszłościowo, co znaczy ze mam zsynchronizowac pilot? jak to zrobić?[/code]

sTERYD - Pon Mar 28, 2016 15:03

szukajka wie...
mamnaimiepatryk - Pon Mar 28, 2016 20:43

Znalazłem, dzięki za pomoc