|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200]problem z obrotami silnika diesel
awers66 - Pon Lut 13, 2012 12:06 Temat postu: [R200]problem z obrotami silnika diesel Witam pomocy mam problem z obrotami w moim dieslu.Auto odpala i najpierw ma 1000 obrotów a po chwili bardzo powoli obniża do o kolo 800-820.W czasie jazdy jest zrywny ale jak odpuszczę nogę z gazu czuć szarpniecie i coś w rodzaju mocnego hamowania silnikiem,a gdy wrzucam luz obroty falują od o kolo 850-900 do1000. Auto nie kopci ,mam taki problem od kilku dni co może być tego przyczyna i z jakim wydatkiem się wiąże.Pozdrawiam
mentos - Pon Lut 13, 2012 13:58
Te 1000 obrotów i spadanie przy rozgrzewaniu to całkiem normalne.
Ja mam tak w sumie od zawsze z tym hamowaniem silnika. Czasami wraca do normy i przy okazji jest dużo cichszy. Przyjemniej się jeździ. Czasami mam wrażenie, ze pomaga odkręcenie korka baku i wpuszczenie powietrza, bo rurkę odpowietrzającą mam chyba zapchana.
Sprawdziłem bardzo dużo rzeczy do tej pory i nie znalazłem rozwiązania nigdzie indziej. Testbook by się przydał ale mieszkam w roverowej pustce
awers66 - Pon Lut 13, 2012 14:43
Znajomy mechanik mówił bym pojechał na komputer może on coś wykaże.Szukałem w necie i znalazłem na jakimś forum chyba VW,że to może być problem pompy i dawki paliwa , ale to były zapisy z 2005 roku
mentos - Pon Lut 13, 2012 15:13
Jak nie będzie to testbook to szkoda Twojej kasy. Spróbuj sam odczytać według tej instrukcji http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html
Ja niestety mam idt i nie mogę tak odczytać.
awers66 - Pon Lut 13, 2012 15:41
Więc powiedz mi czy testbookiem może zmienić coś w ustawieniach pompy np.dawke paliwa czy od razu mam szukać jakiegoś pompiarza ?
Chester - Pon Lut 13, 2012 18:35
awers66, zacznij od wybłyskania błędów, a to falowanie masz na rozgrzanym czy zimnym silniku??
awers66 - Pon Lut 13, 2012 21:07
jutro wybłyskam te błędy.Obroty falują na zimnym i na ciepłym podczas jazdy gdy wrzucę na luz .Dziś miałem trochę jeżdżenia na krótkich odcinkach i raz zachowywał się jak dawniej a za chwile znów na luzie falował na obrotach .Na postoju na rozgrzanym silniku mam 800-820 obrotów dodam lekko gazu opada do 1000 a potem powoli powoli znów do 800-820 wcześniej tak nie było
plemaster - Pon Lut 13, 2012 22:13
Ja bym najpierw wybłyskał błędy, potem sprawdził wiązkę silnika (szczególnie przy kostce pod wężami od IC), no i filtry.
mirwin - Wto Lut 14, 2012 08:56
A może to cos z potencjometrem gazu i dlatego to falowanie. Ewentualnie odłącz przepływke i zobacz czy tez faluje.
awers66 - Wto Lut 14, 2012 17:28
sprawdziłem przepływke jest oki potencjometr gazu oki sprawdziłem błędy i wyszło mi 34 - Cewka czasu wtrysku paliwa - Przerwa w obwodzie, brak zasilania, uszkodzenie ECM . Skasowałem błąd i ponownie sprawdziłem po krótkiej trasie błędów nie ma ale falowanie jak jadę na luzie nadal jest miedzy 1000 a 900-850 ustaje dopiero jak wciskam hamulec wtedy obroty staja na 900-850 i dopiero po zatrzymaniu opadają dalej do 800-820
plemaster - Czw Lut 16, 2012 00:10
Wiązka silnika. Sprawdź ten temat: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=56397
awers66 - Czw Lut 16, 2012 09:32
wiązke silnika sprawdziłem nie mam żadnych problemow martwi mnie to falowanie obawiam się czy nie uszkodzona jest pompa i ile mnie wyniesie naprawa
|
|