Zobacz temat - [R75] Chłodniczka spalin - CDT/CDTi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Chłodniczka spalin - CDT/CDTi

koza-06 - Pon Lut 13, 2012 21:01
Temat postu: [R75] Chłodniczka spalin - CDT/CDTi
Witam wszystkich zastanawia mnie chłodniczka spalin w R75 cdt wiem że była montowana w modelach po roku 2003r dokładnie przed EGR.
I moje pytanie czy można ją zamontować w modelu z 2001r. z webasto.

Pieta - Pon Lut 13, 2012 21:03

mam R75 2004 i nic takiego u siebie nie zauważyłem
Nie montowano tego czasami tylko w automatch?

VMatas - Pon Lut 13, 2012 21:10

Wiele lepiej będzie zamontować EGR bypass :) I nie trzeba będzie chłodzić spalin.
koza-06 - Pon Lut 13, 2012 21:36

VMatas napisał/a:
Wiele lepiej będzie zamontować EGR bypass I nie trzeba będzie chłodzić spalin


Ale chłodniczka spełnia 2 funkcje ( tak mi się wydaje)

1.chłodzi spaliny zwiększając ilość dostarczanego powietrza,przy okazji oszczędza EGR

2.dodatkowo ogrzewa płyn w układzie .

Pieta - Pon Lut 13, 2012 21:46

Dlaczego nie montowali jej we wszystkich autach?
Możewkładano je tylko w autach bez dogrzewacza Webasto?

VMatas - Pon Lut 13, 2012 21:49

Myślę że Pieta ma rację - bez webasto to pomaga szybciej zagrzać silnik. Co do zwiększenia ilości dostarczanego powietrza to mam wątpliwości :D Niby w jaki sposób ta ilość jest większa? :roll:
koza-06 - Pon Lut 13, 2012 21:57

VMatas napisał/a:
Myślę że Pieta ma rację - bez webasto to pomaga szybciej zagrzać silnik. Co do zwiększenia ilości dostarczanego powietrza to mam wątpliwości Niby w jaki sposób ta ilość jest większa?


dlatego moje pierwsze pytanie czy z piecykiem można zamontować ?

Co do zwiększenia ilości powietrza to z fizyki po prostu zimne powietrze ma mniejszą objętość.

Pieta - Pon Lut 13, 2012 22:03

Wyczytałem w manualu, że montowano chłodniczkę tylko w automatach.

W wersjach z automatyczną skrzynią strategia zasilanie paliwem jest inna aby skompensować straty mocy na skrzyni. Taka strategia powoduje zwiększenie emisji NOx
Chłodniczka powoduje zmniejszenie emisji NOx i cząstek stałych.

Przypomniałem sobie, że podobny wynalazek, tylko że większy stosowano w Honda Civic, zaraz za kolektorem wydechowym
W BMW tez taka chłodniczka na EGR jest stosowana, tyko że mają tam jeszcze dodatkowo termostat.
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/53/29

VMatas - Pon Lut 13, 2012 22:13

Czy nie intercooler chłodzi powietrze? :roll: Tak sobie myślę że to co było montowane w tych autach to raczej jest tylko czujnikiem temperatury powietrza dolotowego - chociaż mogę mylić się. Może masz zdjęcie tego ustrojstwa?
A webasto można w każdym przypadku zamontować - to całkiem niezależny od innych podzespołów silnika element.

koza-06 - Pon Lut 13, 2012 22:15

Pieta napisał/a:
Wyczytałem w manualu, że montowano chłodniczkę tylko w automatach.


A co myślicie o zamontowaniu chłodniczki w manualu .

Pieta - Pon Lut 13, 2012 22:28

VMatas napisał/a:
Może masz zdjęcie tego ustrojstwa?


http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001956
http://allegro.pl/rover-7...2063042027.html

[ Dodano: Pon Lut 13, 2012 22:28 ]
koza-06 napisał/a:
Pieta napisał/a:
Wyczytałem w manualu, że montowano chłodniczkę tylko w automatach.


A co myślicie o zamontowaniu chłodniczki w manualu .


Nie widzę przeszkód, trochę grzebania z przewodami wodnymi.
Osobiście uważam, że nie warto

Ja mam odłączony EGR i pewnie z rury troszke więcej związków wylatuje, ale nie dbam o to

VMatas - Pon Lut 13, 2012 22:42

Więc podsumowując - to tylko chłodniczka spalin i nijak nie wpływa na chłodzenie powietrza - bo powietrze przychodzi inna drogą i jest chłodzone w interkoolerze. Sens montowania tej chłodniczki jest o tyle znikomy że szkoda gadać.
EGR jest przeznaczony dla podania części spalin do kolektora wlotowego na obrotach jałowych, żeby w ten sposób zmniejszyć ilość rożnych nieekologicznych gazów. Dodatkowe chłodzenie spalin pozwala im się "spalić" lepiej i to powoduje mniejsze ilości związków azotu jak to podkreślił Pieta. Uważam że ta "ekologia" z czasem tylko się zmniejsza i nawet jest gorsza, gdy właściciel auta nie dba o stan EGR, on jest zatkany, właściwa droga dla powietrza (nie spalin) jest przytkana, przez co nie raz widzimy za dieslami chmurę czarnego dymu…
Nie warto zachodu - na pewno auto nie będzie lepiej chodzić jak będziesz schładzać spaliny :D