|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Chłodniczka spalin - CDT/CDTi
koza-06 - Pon Lut 13, 2012 21:01 Temat postu: [R75] Chłodniczka spalin - CDT/CDTi Witam wszystkich zastanawia mnie chłodniczka spalin w R75 cdt wiem że była montowana w modelach po roku 2003r dokładnie przed EGR.
I moje pytanie czy można ją zamontować w modelu z 2001r. z webasto.
Pieta - Pon Lut 13, 2012 21:03
mam R75 2004 i nic takiego u siebie nie zauważyłem
Nie montowano tego czasami tylko w automatch?
VMatas - Pon Lut 13, 2012 21:10
Wiele lepiej będzie zamontować EGR bypass I nie trzeba będzie chłodzić spalin.
koza-06 - Pon Lut 13, 2012 21:36
VMatas napisał/a: | Wiele lepiej będzie zamontować EGR bypass I nie trzeba będzie chłodzić spalin |
Ale chłodniczka spełnia 2 funkcje ( tak mi się wydaje)
1.chłodzi spaliny zwiększając ilość dostarczanego powietrza,przy okazji oszczędza EGR
2.dodatkowo ogrzewa płyn w układzie .
Pieta - Pon Lut 13, 2012 21:46
Dlaczego nie montowali jej we wszystkich autach?
Możewkładano je tylko w autach bez dogrzewacza Webasto?
VMatas - Pon Lut 13, 2012 21:49
Myślę że Pieta ma rację - bez webasto to pomaga szybciej zagrzać silnik. Co do zwiększenia ilości dostarczanego powietrza to mam wątpliwości Niby w jaki sposób ta ilość jest większa?
koza-06 - Pon Lut 13, 2012 21:57
VMatas napisał/a: | Myślę że Pieta ma rację - bez webasto to pomaga szybciej zagrzać silnik. Co do zwiększenia ilości dostarczanego powietrza to mam wątpliwości Niby w jaki sposób ta ilość jest większa? |
dlatego moje pierwsze pytanie czy z piecykiem można zamontować ?
Co do zwiększenia ilości powietrza to z fizyki po prostu zimne powietrze ma mniejszą objętość.
Pieta - Pon Lut 13, 2012 22:03
Wyczytałem w manualu, że montowano chłodniczkę tylko w automatach.
W wersjach z automatyczną skrzynią strategia zasilanie paliwem jest inna aby skompensować straty mocy na skrzyni. Taka strategia powoduje zwiększenie emisji NOx
Chłodniczka powoduje zmniejszenie emisji NOx i cząstek stałych.
Przypomniałem sobie, że podobny wynalazek, tylko że większy stosowano w Honda Civic, zaraz za kolektorem wydechowym
W BMW tez taka chłodniczka na EGR jest stosowana, tyko że mają tam jeszcze dodatkowo termostat.
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/53/29
VMatas - Pon Lut 13, 2012 22:13
Czy nie intercooler chłodzi powietrze? Tak sobie myślę że to co było montowane w tych autach to raczej jest tylko czujnikiem temperatury powietrza dolotowego - chociaż mogę mylić się. Może masz zdjęcie tego ustrojstwa?
A webasto można w każdym przypadku zamontować - to całkiem niezależny od innych podzespołów silnika element.
koza-06 - Pon Lut 13, 2012 22:15
Pieta napisał/a: | Wyczytałem w manualu, że montowano chłodniczkę tylko w automatach. |
A co myślicie o zamontowaniu chłodniczki w manualu .
Pieta - Pon Lut 13, 2012 22:28
VMatas napisał/a: | Może masz zdjęcie tego ustrojstwa? |
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001956
http://allegro.pl/rover-7...2063042027.html
[ Dodano: Pon Lut 13, 2012 22:28 ]
koza-06 napisał/a: | Pieta napisał/a: | Wyczytałem w manualu, że montowano chłodniczkę tylko w automatach. |
A co myślicie o zamontowaniu chłodniczki w manualu . |
Nie widzę przeszkód, trochę grzebania z przewodami wodnymi.
Osobiście uważam, że nie warto
Ja mam odłączony EGR i pewnie z rury troszke więcej związków wylatuje, ale nie dbam o to
VMatas - Pon Lut 13, 2012 22:42
Więc podsumowując - to tylko chłodniczka spalin i nijak nie wpływa na chłodzenie powietrza - bo powietrze przychodzi inna drogą i jest chłodzone w interkoolerze. Sens montowania tej chłodniczki jest o tyle znikomy że szkoda gadać.
EGR jest przeznaczony dla podania części spalin do kolektora wlotowego na obrotach jałowych, żeby w ten sposób zmniejszyć ilość rożnych nieekologicznych gazów. Dodatkowe chłodzenie spalin pozwala im się "spalić" lepiej i to powoduje mniejsze ilości związków azotu jak to podkreślił Pieta. Uważam że ta "ekologia" z czasem tylko się zmniejsza i nawet jest gorsza, gdy właściciel auta nie dba o stan EGR, on jest zatkany, właściwa droga dla powietrza (nie spalin) jest przytkana, przez co nie raz widzimy za dieslami chmurę czarnego dymu…
Nie warto zachodu - na pewno auto nie będzie lepiej chodzić jak będziesz schładzać spaliny
|
|