|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416 Si 1996r.] Pomóżcie jak najszybciej ze świecami!!!
grz3niu83 - Wto Lut 14, 2012 14:28 Temat postu: [R416 Si 1996r.] Pomóżcie jak najszybciej ze świecami!!! Mam pytanko jak ruszyć (odkręcić) zapieczone świece,jest jakiś specjalny preparat do tego,a może ma ktoś jakiś swoj dobry sposób,żeby to zrobić;)(aha nie mam klucza dynamometrycznego,tylko zwykłą 16 do świec) I jakie najlepiej kupić świece do Rover-a 416Si rok 1996 hatchback;82 KW;112 KM; Pomóżcie dobrzy ludzie. Z góry dziękuje:)Pozdrowienia dla wszystkich.
7Tomi - Wto Lut 14, 2012 21:50
Biorąc pod uwagę aluminiową głowicę to świece nie powinny się zapiec.
Świece:
Beru : UXF79
NGK V-Line nr 28 lub BKR6E
Denso: DNSK20TT
Hrabia - Wto Lut 14, 2012 23:16
Nie podważam słuszności wyboru świec z górnej granicy cenowej i ich jakości ale od 2 miesięcy mam w samochodzie... ISKRY
Chyba za 40 zł komplet kupiłem i powiem tylko tyle że nie widzę różnicy w spalaniu lub mocy.
Wcześniej miałem wkręcone NGK po 60zł sztuka
sTERYD - Wto Lut 14, 2012 23:51
nieźle przepłaciłeś za NGK ja ostatnio kupowałem za chyba 18 złych za sztukę
rzeznik69 - Sro Lut 15, 2012 00:54
A co sądzicie o świecach które mają kilka elektrod?, daje to coś? Producent Boscha podaje takie zalety: widoczna poprawa przyspieszenia, poprawa kultury pracy silnika, wzrost elastyczności silnika, ustawiony fabrycznie odstęp między elektrodami.
7Tomi - Sro Lut 15, 2012 07:14
Hrabia napisał/a: | Nie podważam słuszności wyboru świec z górnej granicy cenowej i ich jakości ale od 2 miesięcy mam w samochodzie... ISKRY
Chyba za 40 zł komplet kupiłem i powiem tylko tyle że nie widzę różnicy w spalaniu lub mocy.
Wcześniej miałem wkręcone NGK po 60zł sztuka |
Hrabia owszem są takie świece z tym, ze są dedykowane do samochodów z gazem.
Cena irydowych NGK to ok 10zł/szt a platynowych ok 15zł/szt
sobrus - Sro Lut 15, 2012 07:49
Czy V-Line 28 i BKR6E to to samo?
Znacie jakieś modele świec dwu lub trójelektrodowych do K-Series?
NGK mam aktualnie, ale mają niestety jedną.
Ojciec kiedyś miał trójelektrodowe i były bardzo trwałe, przejechał kilkadziesiąt tys km na LPG i wymienił tylko dlatego, że po prostu uznał że po takim przebiegu lepiej wymienić
Co do świec dedykowanych do LPG to NGK Laser Line kosztują z 60zł za sztukę
A Iskra 7,70
Trzeba być naprawde zapłonowym melomanem, żeby takie NGK sobie zakupić.
Zastanawiam się czy patriotycznie nie kupić następnym razem właśnie świec ISKRA, producent (ISKRA Zakłady Precyzyjne) sprzedaje je bezpośrednio na allegro. Wszyscy jak do tej pory te świece chwalą. Może niepotrzebnie ulegamy stereotypom że polskie to złe, jak googluje to prawie wszycy mówią że lepsze od Bosch czy NGK !
sTERYD - Sro Lut 15, 2012 09:52
sobrus napisał/a: | Czy V-Line 28 i BKR6E to to samo? |
Z tego co pamiętam to tak.
sobrus napisał/a: | Znacie jakieś modele świec dwu lub trójelektrodowych do K-Series?
NGK mam aktualnie, ale mają niestety jedną. |
czemu niestety?
masz instalację WN projektowaną pod jedną elektrodę. Przy dwóch lub czterech elektrodach potrzeba nieco więcej prądu do wytworzenia odpowiednich wyładowań, a ponadto iskra jest dość mocno osłonięta, co jest niekorzystne przy najmniejszym osłabieniu iskry.
co do świec ISKRA to przecież te zakłady produkują (lub produkowali) między innymi dla NGK, więc pewnie wiedzą co robią
sobrus - Sro Lut 15, 2012 10:34
Przy zwykłych świecach 1-2zł różnicy nie robi, ale jeżeli Iskry do LPG kosztują 8 a NGK kosztują 60, a przy okazji google twierdzi że Iskry są lepsze to chyba nie mam pytan
I następnym razem kupie Iskry LPG, bo jednak faktycznie zapłon ma ciężej na gazie.
Nie wierzyłem - ale tak jest, sprawdzone organoleptycznie.
Hrabia - Sro Lut 15, 2012 18:48
sTERYD napisał/a: | nieźle przepłaciłeś za NGK ja ostatnio kupowałem za chyba 18 złych za sztukę |
A Ty wiesz że sam się teraz zastanawiam czy to NGK czy Bosh jakiś
Po napisaniu posta się zacząłem zastanawiać dopiero ale przekonany byłem że NGK.
W IC tak mnie policzyli. Ale wtedy nie miałem wyboru. Musiały być na już i cena nie grała roli.
Tak czy inaczej ja nie czuję różnicy teraz z wkręconymi iskrami.
nawal - Sro Lut 15, 2012 20:18 Temat postu: Re: [R416 Si 1996r.] Pomóżcie jak najszybciej ze świecami!!!
grz3niu83 napisał/a: | Mam pytanko jak ruszyć (odkręcić) zapieczone świece,jest jakiś specjalny preparat do tego,a może ma ktoś jakiś swoj dobry sposób,żeby to zrobić;)(aha nie mam klucza dynamometrycznego,tylko zwykłą 16 do świec) I jakie najlepiej kupić świece do Rover-a 416Si rok 1996 hatchback;82 KW;112 KM; Pomóżcie dobrzy ludzie. Z góry dziękuje:)Pozdrowienia dla wszystkich. |
1. Tu się dowiesz jakie świece potrzebujesz http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produktow/
2. Kup sobie klucz rurowy do świec, mnie kosztował 18zł, (taki łamany ukręcił mi się ) rozgrzej silnik i bez problemów odkręcisz świece, oczywiście nowe wkręć na zimnym silniku.
gringo_on - Wto Lut 21, 2012 19:17
dołacze sie do tematu, czy ktos z was jeździ na tych swiacach?? mam R 416 97r 1.6 16V
http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=964
obecnie mam NGK V-Line 28 i przejechałem na nich 20 tys i zaczyna mi od jakiegoś czasu szarpac na LPG, czy beda lepsze od obecnych??
sTERYD - Wto Lut 21, 2012 22:55
jak dobrze pamiętam to NGK brandowane przez MG-ROVER
|
|