Zobacz temat - [r45] przy wymiane rozrządu uszczelniacze i coś jeszcze??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r45] przy wymiane rozrządu uszczelniacze i coś jeszcze??

borek88 - Czw Lut 16, 2012 22:55
Temat postu: [r45] przy wymiane rozrządu uszczelniacze i coś jeszcze??
witam przy wymianie rozrządu doczytałem że warto wymienić uszczelniacze
-Uszczelniacz wałka rozrządu x2
-Uszczelniacz wału korbowego x1??
bo znalazłem w tomatem jeszcze ze jest tylni i ze metalowy i plastikowy. więc nie wiem który i ile ich wymienić

czy coś jeszcze warto wymienić jak już rozrząd będzie rozbierany??

i tak nawiasem pytając czy ten zestaw pasków i rolek będzie oki??
chodzi mi o wymiary i te szerokości
nr VIN mojego auta jest dalszy niż 471064.
http://allegro.pl/rozrzad...2096157859.html
z foto opakowań wnioskuje ze są paski 112 zębów i 30mm szerokości i od pompy 78z na 24mm szerokości

marcinZG - Czw Lut 16, 2012 23:57

Ja sobie pozwole zacytowac PHJOWI, moze Ci to cos dodatkowo pomoze ;)
Cytat:
nie oszczędzaj kup conti techa paski i rolki ruville

Cytat:
Głowny pasek rozrządu:

conti: CT1041
napinacz: EVR58127

na pompe wtryskową
ct1042
napinacz: evr56122

Gonia - Pią Lut 17, 2012 08:56

marcinZG napisał/a:
Ja sobie pozwole zacytowac PHJOWI, moze Ci to cos dodatkowo pomoze ;)
Cytat:
nie oszczędzaj kup conti techa paski i rolki ruville

Cytat:
Głowny pasek rozrządu:

conti: CT1041
napinacz: EVR58127

na pompe wtryskową
ct1042
napinacz: evr56122


A ja mogę zacytować wszystkich pozostałych, którzy niekoniecznie zaopatruję się w InterCarsie.

Pasek tylko i wyłącznie GATES, gdyż to Gates produkuje w oryginale paski dla MG ROVER, a w kwestii rolek, nie ma znaczenia czy będzie to Ruville, SKF czy LUK/INA, ponieważ w każdym z tych pudełek będą OEM'owe produkty INA. Niestety z racji oszczędności, coraz częściej nie są to produkty "UK" a "Slovakia".

szoso - Pią Lut 17, 2012 08:57

rolka napinająca pompę wtryskową nie powinna być taka od nr YD471064?
http://sklep.intercars.co...5d12a378d7e1db5

Gonia - Sob Lut 18, 2012 07:23

szoso napisał/a:
rolka napinająca pompę wtryskową nie powinna być taka od nr YD471064?
http://sklep.intercars.co...5d12a378d7e1db5


Przez jakiś czas Rover stosował napinacz automatyczny z plastikową rolką, jednak zdarzało się, że rolka ta cięła pasek i nawet sam Rover (w nowych samochodach) wrócił do metalowej rolki napinanej ręcznie.

borek88 - Sob Lut 18, 2012 10:00

no to odnosząc się do słów
Gonia napisał/a:
asek tylko i wyłącznie GATES, gdyż to Gates produkuje w oryginale paski dla MG ROVER

Gonia napisał/a:
Przez jakiś czas Rover stosował napinacz automatyczny z plastikową rolką, jednak zdarzało się, że rolka ta cięła pasek i nawet sam Rover (w nowych samochodach) wrócił do metalowej rolki napinanej ręcznie.

ten zestaw z pierwszego postu w allegro będzie dobry??

borek88 napisał/a:
warto wymienić uszczelniacze
-Uszczelniacz wałka rozrządu x2
-Uszczelniacz wału korbowego x1??
bo znalazłem w tomatem jeszcze ze jest tylni i ze metalowy i plastikowy. więc nie wiem który i ile ich wymienić

czy coś jeszcze warto wymienić jak już rozrząd będzie rozbierany??


http://www.tomateam.pl/sk...l=silnik&c=1266 rozumie ze ten razy dwa
ale nie wiem co z tymi o korbowego bo Gonia, macie ich u siebie różne rodzaje i nie łapie które mi potrzebne
http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=935
http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=934
http://www.tomateam.pl/sk...l=silnik&c=1267
http://www.tomateam.pl/sk...l=silnik&c=1372

Remigiusz - Sob Lut 18, 2012 12:15

borek88, Rozkręć obudowę albo zobacz po VIN czy masz automatyczna rolkę czy manualna :D
borek88 - Nie Lut 19, 2012 21:13

Remigiusz, a z tymi uszczelniaczami się orientujesz??
karooo - Nie Lut 19, 2012 21:31

a czy to wazne czy automatyczna czy nie? ja mialem automatyczna rozwalila mi pasek pekl, i mam teraz normalna, nie jakies gow...
Remigiusz - Nie Lut 19, 2012 22:04

karooo, Manualnie nie zamontujesz w miejsce automatycznej i tez na odwrót. Trzeba by było zmieniać cala osłonę paska pompy :wink:
Jak tobie rozwaliła to widocznie ktoś nie umiał jej dobrze napinacz jak książka pisze. Bo jak się zrobi byle jak to zje pasek, już tez to miałem i się w końcu nauczałem to napinacz. :wink:

borek88, To kupujesz prawy i lewy na górny wałek i tyle :D
Ja mam taki zestawik:
2x śruby nowe do kola rozrządu
2x uszczelniacie
1x uszczelniacz


karooo - Nie Lut 19, 2012 23:21

o czym my mowimy o tej rolce ktora jest automatyczna lub manualna? ja mialem automat i teraz manulana i wszystkko pasuje :)
Remigiusz - Pon Lut 20, 2012 04:09

karooo, Mowimy o tych rolkach:

automat:


manual:


Samej rolki nie wystarczy zmieniać trzeba by tez było cala blachę zmieniacz bo nie wjedzie bo próbowałem :wink:

[ Dodano: Pon Lut 20, 2012 04:09 ]
Znalazłem jeszcze info ze jednak wystarczy tylko zmienić śrubkę M10 od napinacza na M10x20 imbusowa :wink: I można w tedy zamontować manualny napinacz :wink:

Zalecany jest bardziej manualny bo nie jest plastikowy i łatwiej się go napina :wink:

To nie wiem co w mojej 45 jest nie tak się nie dałem rady manualnego zaczepić :sad:

karooo - Pon Lut 20, 2012 08:29

u mnie nie bylo problemow, mam zamontowana ta druga co pokazales a mialem ta pierwsza i zero problemow ;)
Remigiusz - Pon Lut 20, 2012 11:57

karooo, Az chyba dziś z ciekawości rozkręcę pasek i zobaczę :D Musze i tak kat wtrysku od nowa ustawiacz wiec akurat :wink:
karooo - Pon Lut 20, 2012 18:24

sprawdzaj, u mnie nie mieli problemow przy wymianie.
marcinZG - Pon Lut 20, 2012 18:49

Poswiecilby sie ktos, kto doskonale zna temat zeby zrobic zestawienie potrzebnych czesci do wymiany rozrzadu w silniku iDT, najlepiej w postaci prostej pseudo-tabelki, nazwa + link do TomaTeamu?
Najpierw to co trzeba koniecznie wymienic, a potem to co jest opcjonalne, wszystkie rolki, paski, napinacze, uszczelniacze, pompy, etc.
Ja bylbym bardzo wdzieczny, bo za chwile rowniez bede przerabial ten temat, a zawsze latam po roznych watkach zeby zebrac komplet wiadomosci, co mi bedzie potrzebne.

Remigiusz - Sro Lut 22, 2012 20:04

karooo, Witam, okazuje sie ze jednak pasuje :D Ale co gorsze urwało mi dziś pasek rozrządu 2 dni temu :/

borek88, Te FAI OS735 2x są na wałek górny a to OS735 jest na dol na ta maja zębatkę od strony miski oleju na samym dole :wink:

U mnie już ciekł ten od strony pompy :wink:

szoso - Sro Lut 22, 2012 20:11

Remigiusz napisał/a:
Ale co gorsze urwało mi dziś pasek rozrządu :/

nie dzisiaj tylko co najmniej 2 dni temu, czemu oszukujesz :wink:

Remigiusz - Sro Lut 22, 2012 20:21

szoso, Ahh źle teraz bo skasowałem tamten post :razz: Racja :mrgreen:
frydrys - Sob Lut 25, 2012 20:48

jak nigdzie nie leci to po co wymieniac te uszczelniacze?
szoso - Sob Lut 25, 2012 21:40

frydrys napisał/a:
jak nigdzie nie leci to po co wymieniac te uszczelniacze?

po to żebyś za jakiś czas znowu nie płacił za rozebranie rozrządu żeby dostać się do tych uszczelniaczy, które mogą puścić w każdej chwili a tak jedna robota bo masz wszystko rozebrane

marcin316 - Sob Lut 25, 2012 22:01

frydrys, myśląc w ten sposób można by powiedzieć: "po co wymieniać pasek skoro nie widać większych oznak zużycia"

Uszczelniacze kosztują znacznie mniej niż późniejsza robocizna związana z ich wymianą także jak już pasek jest zdjęty to warto wymienić także uszczelniacze aby mieć z nimi spokój do następnej wymiany rozrządu.

frydrys - Sob Lut 25, 2012 23:21

marcin316 napisał/a:
frydrys, myśląc w ten sposób można by powiedzieć: "po co wymieniać pasek skoro nie widać większych oznak zużycia"

Uszczelniacze kosztują znacznie mniej niż późniejsza robocizna związana z ich wymianą także jak już pasek jest zdjęty to warto wymienić także uszczelniacze aby mieć z nimi spokój do następnej wymiany rozrządu.


pytam bo nie znam sie na roverach przy wymianie rozrzadu w vw nie trzeba było wymieniac zadnych uszczelniaczy.. tak wiec dzieki za info :wink:

marcinZG - Sro Maj 02, 2012 16:32

Musze wymienic rozrzad i chce to zrobic jak najlepiej i jak najbardziej kompleksowo.
Czyli poza tym co trzeba wymienic, chce takze wymienic to co mozna latwo wymienic przy okazji.
Czy ten zestaw jest ok? Cos pominalem, z czyms przesadzilem? Moze jeszcze jakies uszczelniacze warto przy okazji wymienic?

Kiedy wymienia sie napinacz paska wielorowkowego? Wymieniac czy darowac sobie?

Pasek rozrządu - przedni - link
Pasek rozrządu - tylny - link
Pasek wielorowkowy - link
Rolka prowadząca pasek rozrządu - link
Rolka napinająca pasek rozrządu - link
Rolka napinająca pasek pompy wtryskowej - link
Napinacz paska wielorowkowego - link
Uszczelka miski olejowej - link
Uszczelniacz wałka rozrządu x2 - link
Uszczelniacz wału korbowego przedni - link
Pompa wody - link

EDIT: Uprzejma prosba, zeby ktos jednak przejrzal wylistowane przeze mnie czesci i rozwial moje watpliwosci.