Zobacz temat - [R45] Wymiana silnika, czy 1.8 podejdzie zamiast 1.4?Zagadka
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Wymiana silnika, czy 1.8 podejdzie zamiast 1.4?Zagadka

chmielu - Sob Lut 18, 2012 23:36
Temat postu: [R45] Wymiana silnika, czy 1.8 podejdzie zamiast 1.4?Zagadka
Witam,
mam poliftowego R45. ogolnie jest to samochod zagadka - stad zaplacilem za niego duzo mniej jak za gotowego w stanie "idealnym" (jak wiadomo w stanie idealnym są tylko od handlarzy :P ), niewazna, przejdzmy do sedna.
W papierach od auta widnieje, ze jest silnik 1.8.
Na silniku w dwoch miejscach zatarte celowo numery.
Komputer silnika nie wyglada jakby byl wymieniany.
Akumulator jest w nim podobno jak od 1.4 (tak mi Piotr od Gawina mowil niedawno).
W PL silnik byl swapowany, tyle sie dowiedzialem.

Teraz pytanie... Bo znalazlem osobe, ktora ma silniki 1.8, niestety 250km ode mnie. Planuje jednak pojechac i wymienic na miejscu silnik w moim aucie - moj silnik na chodzie jest, i mysle, ze sie nie rozleci, gdy przyjdzie mi taka traske przejechac.

Czy jak przykladowo w tej chwili jest 1.4 u mnie w aucie, a przelozy sie silnik 1.8 to bedzie smigac wszystko ? Nie chcialbym sie obudzic z reka w nocniku, ze nie podejdzie skrzynia, komp, czy cos jeszcze..

Szukalem odpowiedzi na podobny temat gdzies tu na forum, ale nie znalazlem.

Dziekuje za pomoc :)

flapjck1 - Nie Lut 19, 2012 00:39

wklej zdjecia tego co masz pod maska, gdzie jest rozrusznik pokaz, bedziemy wiedzieli jaka masz skrzynie biegow i czy mozesz do niej aplikowac wiekszy motor :D
auto normalnie jezdzi? jak dynamiczny jest ten sprzet ktory masz?

leszczu - Nie Lut 19, 2012 11:13

Jak chcesz zamiast 1.4 wstawiać 1.8, to trzeba na pewno skrzynie też wymieniać, nie wiem jak inne podzespoły, półośki itd. :neutral:
flapjck1 - Nie Lut 19, 2012 11:25

czytamy ze zrozumieniem a potem dopiero odpowiadamy...
praktis - Nie Lut 19, 2012 11:26

Z silnikiem 1.4 i 1.6 sparowana była skrzynia R65 natomiast 1.8 i diesle to już skrzynia PG1
Pytanie jeszcze co za rzeźbę masz pod maską :wink:

flapjck1 - Nie Lut 19, 2012 11:32

w poliftowym z mniejszymi motorami to siedzi skrzynia IB5
praktis - Nie Lut 19, 2012 11:34

O to jeszcze ciekawiej :)
keczu - Nie Lut 19, 2012 11:44

Tez myslalem kiedys ze przy wymianie silnika trzeba skrzynie biegow wymienic ze moze jakies mocowania nie pasuja czy cos. Bylo na forum i wcale nie trzeba. Blok silnika 1.8 jest taki sam jak 1.4 i wszystko da sie skrecic bez problemu. Nie to ze robilem akurat taka przekladke z 1.4 na 1.8 ,ale widzialem pare fotek w necie wlasnie silnika 1.8 ze skrzynia R65 lub IB5 (pozniejsza z silnikami 1.4 i 1.6) bo tez tak srednio przekonany bylem ze to poprostu pasuje ,kurde nawet R75 z silnikiem 1.4 :roll: wiec w druga strone . Osobiscie w ten sposob bym tego nie przelozyl bo skrzynia R65 jest bardzo delikatna (to akurat wiem z pracy w serwisie Peugeota) ,a i IB5 ma nie za dobra opinie , montowana w Fordzie Puma z silnikiem 1.7 i chyba 1.6 ma elektronicznie ograniczony moment obrotowy silnika na pierwszym biegu zeby sie nie rozleciala. Z silnikiem 1.8 jesli auto jest wyprodukowane w 2005r. to zamontowana tam skrzynia IB5 srednio to bedzie znosic. :/

[ Dodano: Nie Lut 19, 2012 10:44 ]
flapjck1 napisał/a:
w poliftowym z mniejszymi motorami to siedzi skrzynia IB5

W przed liftowych tez tak od polowy 2003r.

polofix - Nie Lut 19, 2012 11:58

kolega pisze, że w papierach ma 1,8. i że swapowany byl prawdopodobnie w polsce na 1,4 [pewnie ze wzgledu na koszty silnika]. to trzeba sprawdzić co to za skrzynia.
a ten 1,8 co ma byc zakładany to z którego rocznika?

keczu - Nie Lut 19, 2012 13:03

http://forum.roverki.eu/v...ht=skrzynia+ib5

W tym temacie jest zdjecie skrzyni IB5, nie sugerowac sie opisem bo jest nie prawidlowy. Gorny to korek inspekcyjny i wlewowy oleju. Skrzynia nie ma korka spustowego, ten oznaczony to pokrywka wodzika.

[ Dodano: Nie Lut 19, 2012 12:03 ]
I jeszcze jedno ,silnik 1.4 w wersjach ze skrzynia IB5 ma mocowania takie same jak w wersjach z silnikiem 1.8.
Takie.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003334
A nie takie.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003331

chmielu - Nie Lut 19, 2012 14:52

flapjck1, auto normalnie nie jezdzi. muli do 2,5tys obrotow, potem jakos sie zbiera w koncu.
uszkodzenia tego silnika to bardzo mala kompresja na cylindrach (trzy razy po 9,5bara i raz ok 6,5 bara) oraz klekot gorszy jak w dieslu.

silnik taki:
http://allegro.pl/freelan...2086860192.html

z tego co mi wiadomo, jesli zalozmy u mnie jest 1.8 to ten tez powinien pasowac.
kurde podjade chyba do Gawina w poniedzialek, wtorek i pogadam...

Sirk - Nie Lut 19, 2012 21:50

Nie wiem, a na skrzyni nie ma oznaczenia? Nigdy się nie przyglądałem, ale moim zdaniem powinno być.
polofix - Nie Lut 19, 2012 22:02

freelandery 1,8 wszystkie niezależnie od rocznika miały kopułkę i palec. ty kopułki nie masz. za to masz o ile się nie mylę czujnik położenia wałka rozrządu?
tak czy tak musisz mieć wałki od pojemności 1,8, lub 1,6 bez palca.

chmielu - Nie Lut 19, 2012 22:24

polofix napisał/a:
freelandery 1,8 wszystkie niezależnie od rocznika miały kopułkę i palec. ty kopułki nie masz. za to masz o ile się nie mylę czujnik położenia wałka rozrządu?
tak czy tak musisz mieć wałki od pojemności 1,8, lub 1,6 bez palca.

moj tato ma freelandera. identyczna budowa zaplonu jak u mnie w aktualnej wersji silnika, ktora sobie jest.

polofix - Nie Lut 19, 2012 22:53

rzeczywiście. czyli pewnie po lifcie też były bez kopułki.
chmielu - Sob Lut 25, 2012 22:36

wyczytalem takie info z kompa:
YM
A0047 1684 ANGERS NNN100743 EOBD M3P01PMQM
JNWOC6270

domyslam sie, ze NNN100743 mowi o rodzaju uzytego sterownika. wklepalem w google... i taki sterownik byl uzywany w r25, r45, mg zr oraz zs, w silnikach 1.4 1.6 1.8 :roll: jak i tez zwyklym r75 1.8 bez turba! :roll:
nie ogarniam.

[ Dodano: Sob Lut 25, 2012 22:36 ]
heh. komp jest od 1.8 a silnik wsadzony 1.4 - to jest pewne.
najlepsze jest to, ze skrzynia jest od freelandera, czyli generalnie ta co powinna byc w przypadku silnika 1.8. ogolnie niezle kino :/

czekam na silnik do swapa, niestety za 1,5-2tygodnie, bo akurat urlop bedzie miec czlowiek, ktory mi to wszystko zalatwia :(

leszczu - Nie Lut 26, 2012 11:25

chmielu napisał/a:
heh. komp jest od 1.8 a silnik wsadzony 1.4 - to jest pewne.
najlepsze jest to, ze skrzynia jest od freelandera, czyli generalnie ta co powinna byc w przypadku silnika 1.8. ogolnie niezle kino :/

czekam na silnik do swapa, niestety za 1,5-2tygodnie, bo akurat urlop bedzie miec czlowiek, ktory mi to wszystko zalatwia :(

No to ładny składak. :/

chmielu - Nie Lut 26, 2012 22:04

bo ja wiem. z tego co wywnioskowalem to tylko silnik przelozony. wsadzi sie prawdziwy 1.8 taki jaki powinien byc od samego poczatku i bedzie grac wszystko :)
polofix - Nie Lut 26, 2012 22:35

chmielu napisał/a:
bo ja wiem. z tego co wywnioskowalem to tylko silnik przelozony. wsadzi sie prawdziwy 1.8 taki jaki powinien byc od samego poczatku i bedzie grac wszystko :)

sprawdź jakie masz wtryski [chociaż ich kolor] bo pewnie ten 1,4 ma od 1,8 dlatego go tak muli/zalewa na nizszych obrotach.

leszczu - Pon Lut 27, 2012 12:51

chmielu napisał/a:
bo ja wiem. z tego co wywnioskowalem to tylko silnik przelozony. wsadzi sie prawdziwy 1.8 taki jaki powinien byc od samego poczatku i bedzie grac wszystko :)

Ale i tez skrzynia od land rovera, a tam chyba były jakieś inne przełożenia. :/

chmielu - Pon Lut 27, 2012 16:48

moze inaczej. nie, ze skrzynia od landka, ale skrzynia, ktora pasuje zarowno do silnika 1.4 jak i 1.8 ;)
przy okazji sprzeglo bede wymieniac przy swapie. a sprzeglo bedzie pasowac podobno to co w landku wkladaja do silnikow 1.8.
mysle o sprzegle firmy national. chyba bedzie dobre?

zreszta, mechanior mi mowil, ze na skrzyni sa faktycznie inne przelozenia, wiec tym bardziej ten silnik co mam w tej chwili to chodzi jakby chcial a nie mogl.