|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [r75]Chlodniczka oleju
ori321 - Pon Mar 05, 2012 09:19 Temat postu: [r75]Chlodniczka oleju Czy r75 2,5 v6 automat jest chlodniczka oleju? I jesli jest to gdzie szukac tego, mozecie jakies zdjecia do tego wrzucic bo przekopalem google i jest kilka typow roznych.
Chyba o ta chodzi tak?
http://tinyurl.com/77mgxjr
I gdzie tego szukac jesli takowa isteniej i czy latwo sie do niej dostac bo poradzono mi ja przeczyscic ?
SeniorA - Pon Mar 05, 2012 10:00
jest chłodniczka oleju silnikowego i chłodnica oleju przekładniowego.Myślę , że chodzi o chłodniczkę oleju silnikowego, która jest z prawej strony od spodu, między miską olejową a chłodnicą , widoczna po ściągnięciu dolnej osłony silnika..
[ Dodano: Pon Mar 05, 2012 10:00 ]
ori321 napisał/a: | Chyba o ta chodzi tak? | tak
ori321 - Pon Mar 05, 2012 10:08
a moglbys zajrzec na ten watek http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=76792 ?
bo to w zasadzie w tej sprawie pisze o czyszczeniu tej chlodniczki - trudne to bedzie czy ?
Pyt.2 A gdzie jest _"smok" i jak jego wyczyscic? i czy to jest trudne w sensie duzo rozkrecania ?
I czy mozna tez wyczyscic pompe oleju?
Szukam mozliwych spadkow cisnienia oleju.
SeniorA - Pon Mar 05, 2012 11:04
ori321 napisał/a: | Szukam mozliwych spadkow cisnienia oleju | zacząłbym od wyczyszczenia gniazda i zaworu ciśnienia oleju , albo od jego wymiany.Może jest zaszlamiony i niedomknięty i olej ucieka przelewem.Smok jest w misce olejowej.Żeby cokolwiek robić np. mierzyć ciśnienie , trzeba mieć pewność , że zawór odciążający jest sprawny.Zawór jest w pompie.
ori321 - Pon Mar 05, 2012 11:24
Czyli rozumiem ze mam sciagnac pompe oleju i ja rozebrac i zwrocic uwage na ten zawor.
Tu jest zdjecie pomy a ten zawor to ktore to ?
http://allegro.pl/pompa-o...2158865565.html
A co oznacza wyczyscic gniazdo ?
Ale czy to zawor, jak cisnienie spada przy mocno rozgrzanym oleju ktory pewnie jest pewnie zadki jak woda w momencie wyswietlania komunikatu ? Czy miales na mysli czujnik cisnienia?
Czy demontujac ta pompe oleju i chlodniczke bede potrzebowal jakies nowe uszczelki czy cos ?I co z olejem/plynem chlodzacym czy musze go najpierw spuscic z silnika zeby to rozbierac ?
SeniorA - Pon Mar 05, 2012 12:05
ori321 napisał/a: | zyli rozumiem ze mam sciagnac pompe oleju i ja rozebrac i zwrocic uwage na ten zawor.
Tu jest zdjecie pomy a ten zawor to ktore to ? | do czyszczenia zaworu nie trzeba ściągać pompy. Zawór jest w tej cylindrycznej części obok głowicy filtra oleju ,jego korek (na klucz imbusowy) na tym zdjęciu jest niewidoczny bo jest wkręcony.Mozna tylko odkręcić przewody olejowe, podłożyć jakąś miseczkę na ewentualny wyciek oleju. . ori321 napisał/a: | A co oznacza wyczyscic gniazdo ? | odkręcić korek,wyciągnąć sprężynę i zawór i wyczyścić,przedmuchać wnętrze. ori321 napisał/a: | Czy miales na mysli czujnik cisnienia? | nie
ori321 - Pon Mar 05, 2012 14:01
Czy tu jest w tym zalaczonym pliku ten zawor zaznaczony ?
Z tego co zrozumialem to:
2 to czujnik cisnienia do wymiany
3 to ten zawor do czyszczenia
14- to ten smok do czysczenia
i 17 to chlodniczka do czyszczenia
Zgada sie?
SeniorA - Pon Mar 05, 2012 22:47
ori321 napisał/a: | Z tego co zrozumialem to:
2 to czujnik cisnienia do wymiany | tak
ori321 napisał/a: | 3 to ten zawor do czyszczenia | nie , to jest śruba mocowania pompy ori321 napisał/a: | 14- to ten smok do czysczenia
i 17 to chlodniczka do czyszczenia
| tak.
Zaworu "oil presure relief valve" nie ma tu zaznaczonego.
|
|