Zobacz temat - [R 400, 98' GAZ] Komputer ECU, czujnik temperatury ssania.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 400, 98' GAZ] Komputer ECU, czujnik temperatury ssania.

ROVER414GAZ - Wto Mar 06, 2012 19:12
Temat postu: [R 400, 98' GAZ] Komputer ECU, czujnik temperatury ssania.
Witam! :)

Auto: ( Rover 400 sedan, 1.4 103 KM benzyna/GAZ sekwencja, wersja europejska )

Zanim opiszę problem mam do was drodzy forumowicze pytanie.

Czy na tym forum znajduję się klubowicz z takim samochodem jak ja (opis powyżej), który mieszka w okolicach takich miast jak: GRUDZIĄDZ, KWIDZYN, IŁAWA ? Jeżeli tak, to czy zgodzilibyście się zdemontować swój komputer na 5 min i zainstalować go u mnie w celu sprawdzenia, czy to właśnie on jest moim problemem?

Problem: Auto obecnie stoi u mechanika, on twierdzi że powodem złej pracy silnika jest czujnik temperatury ssania (zielony), niestety sam czujnik nie jest nigdzie dostępny, ponieważ jest zintegrowany właśnie z komputerem. Dodam też, że mechanik nie jest do końca pewny, czy to właśnie to broi, dlatego też napisałem powyższą prośbę, ponieważ nie chcę wyrzucać pieniędzy w błoto i zakupić komputer przed sprawdzeniem.

Pozdrawiam!

Adrian - Wto Mar 06, 2012 19:29

Sama podmiana kompa nie pomoże, bo nie odpalisz samochodu. Trzeba też przerzucić centralkę od immo. Zielony czujnik odczytuję temperaturę powietrza w dolocie.
bizon - Wto Mar 06, 2012 19:59

Poczytaj troche, bylo o tym sporo tematow, albo wymieniasz caly komplet albo ze sterownika wycinasz immo
Lopik - Sro Mar 07, 2012 08:37

Kolego a jakie masz objawy złej pracy silnika ?

Jak rozumiem chodzi Ci o Map Sensor umieszczony w komputerze. U mnie w R420 jest podobna budowa i też od paru miesięcy z tym walczę. Wymieniłem już pół części - drugie pół sprawdziłem i dalej lipa.

Co do Map sensora - udało mi się otworzyć komputer i dolutować przewody do niego. Można wyprowadzić na zewnątrz i sprawdzić miernikiem czy pracuje w pełnym zakresie. Niestety nie daje to pełnego obrazu - czy jego odczyty są dobre czy złe, po prostu można sprawdzić czy w ogóle żyje ;)

Nie znam się za bardzo na tej marce. Od niedawna jestem właścicielem tego samochodu, ale po tym co czytam w internecie to komputery w tych samochodach to jest jedno wielkie G................

praktis - Sro Mar 07, 2012 17:29

Czy ten mechanik = gaziarz?
Problemy są tylko przy jeździe na LPG czy na benzynce również?
Opisz więcej na czym polega problem i w jakich okolicznościach powstał.

ROVER414GAZ - Czw Mar 08, 2012 20:36

Złą praca silnika występuję tylko na benzynie, na LPG jest OK, ale to nie zmienia faktu, że samochód ogólnie jest słabszy na Pb i LPG jak wynika z informacji o osiągach tego silnika.

Przyczyną tego, że jest słaby są prawdopodobnie błędy w komputerze.

Rozmawiałem dziś z mechanikiem, powiedział że gdy wymienię komputer na inny, to nic mi to nie da, ponieważ auto i tak nie odpali, gdyż nie będzie on czytał kluczyka z immobilizerem.
No i na tym etapie jego wiedzę się zakończyła, rozkłada ręce i nie wie co dalej zrobić z tym fantem.

Jest jakieś lekarstwo na ten problem? Likwidacja immobilizera? Jakieś kopie ze starego kompa do nowego? Pomóżcie!

[ Dodano: Czw Mar 08, 2012 20:36 ]
Teraz już samochód wgl nie odpala...

Już wiem na 100%, że to komputer. Muszę zakupić komputer i... no właśnie co dalej?
Dalej muszę przerzucić jakoś immo do nowego kompa.

Czy ktoś wie jak to zrobić?

slax - Pią Mar 09, 2012 02:05

ROVER414GAZ, zdaje sie ze potrzebujesz ECU, centralke Immo oraz pilot do kompletu
Adrian - Pią Mar 09, 2012 06:56

ROVER414GAZ napisał/a:
Złą praca silnika występuję tylko na benzynie, na LPG jest OK
Myślałeś o sprawdzeniu pompy paliwa? Może ona się kończy?
bizon - Pią Mar 09, 2012 07:03

jesli to fakycznie wina ecu to wymieniasz ecu centralke alarmu i pilota i wszystko zagada. Jak wymienisz sam ecu to musisz wyciac z niego immo. To drugie wyjdzie taniej
ROVER414GAZ - Pią Mar 09, 2012 11:10

Pompa paliwa sprawna.

Komp ECU około 100zł, Centralke można wyciąc tylko i wyłącznie po przez KOMPUTER T4 a to koszt oscylujący w granicach 300zł.

Orientujecie się ile kosztuje komplet?

bizon - Pią Mar 09, 2012 11:56

nie wycinasz centralki tylko immo z ecu. To koszt okolo 100zl. Komplety na allegro ok 250 ale tez nie ma pewnosci co do ich 100% sprawnosci i zgrania ze soba
sobrus - Pią Mar 09, 2012 11:57

Ale jakim cudem sekwencja by działała poprawnie przy uszkodzonym ECU?
A wtryski (benzynowe) masz sprawne?

Nie napisałeś też nic o tym jakie są objawy złej pracy silnika.

slax - Pią Mar 09, 2012 18:13

a jak by ECU z poldka wstawić? one nie miały immo
ROVER414GAZ - Sob Mar 10, 2012 12:17

Czyli proponujesz, żebym kupił taki zestaw, tak? ( http://allegro.pl/kompute...2174740910.html ) - to jest oczywiście przykładowy zestaw, akurat do R 75, bo do mojego na allegro nie było.

Teraz już sekwencja nie działa poprawnie, ponieważ auto jest słabe.
Wszystkie podzespoły, które odpowiadają za transport Pb do silnika zostały sprawdzone przez mechanika, tak więc jest to sprawne.

Zła praca silnika to przede wszystkim:
- brak reakcji na gaz (nie zawsze oczywiście)
- falujące obroty
- gaśnięcie
- po włączeniu biegu, auto ma ciężko ruszyć nawet z 5000 obrotów (jest bardzo słaby)

bizon - Sob Mar 10, 2012 14:50

ROVER414GAZ napisał/a:
Czyli proponujesz, żebym kupił taki zestaw, tak?

Cos takiego ale msuisz dobrac i sterownik i centralke pod Twoj samochod, co moze nie byc takie latwe, nie za duzo takich zestawow ludzie sprzedaja.
A ja sugerowalem jednak sam sterownik