Zobacz temat - [Rover 400] Brak mocy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 400] Brak mocy

IWA - Czw Mar 08, 2012 19:10
Temat postu: [Rover 400] Brak mocy
Witam. Kilka dni temu dołączyłem do grupy użytkowników Rovera, zakupiłem model 400 Di (105KM). Autko jest zadbane, silnik suchy, nie dymi i ogólnie chodzi ładnie, jednak mam problem z mocą. w zakresie 1000-2000 obrotów autko jedzie tak jak powinno, jednak później, bardzo słabo reaguje na gaz, nie dając przyjemności z jazdy. Jaka może być tego przyczyna?
Zauważyłem, że nie ma różnicy w przyśpieszaniu między jazdą samemu a jazdą w 5 osób.
Turbo jest po regeneracji, mam jeszcze na nie gwarancję. Od czego mam zacząć sprawdzanie? Zna ktoś może jakiś program do podłączenia się z PC? Złącze diagnostyczne mam.

Pozdrawiam.

Remigiusz - Czw Mar 08, 2012 19:51

Ty masz pokrywę silnika z 4 śrubami czy 3 śrubami ??

Wyglądy jak ba na zepsuty Wastegate lub źle ustawione ciśnienie na nim.

Co do reszty będzie jak odpowiesz na moje pytanie najpierw :wink:

IWA - Czw Mar 08, 2012 20:00

Pokrywa jest na 3 śrubach. jedna na środku z przodu oraz dwie po bokach, z tyłu.
Czy naprawa tego jest kosztowna?

tronsek - Czw Mar 08, 2012 20:16

Sprawdź węże od IC, czy są szczelne. Może któryś jest pęknięty ??
Remigiusz - Czw Mar 08, 2012 20:20

Czyli masz silnik SDI :wink: Wiec kabla nie potrzebujesz możesz sobie sam kody błędów wybłyskać drutem i ta instrukcja:

http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html

Moga być jeszcze źle zamocowane weze intercoolera w sensie ze sa luźne opaski oraz redukcja gumowa od Turbiny na czarna rurę metalowa która idzie na gorze silnika jest pęknięta. Wszystko się da samemu sprawdzić. trwa to może 15min.

Obstawiam raczej węzę lub ta redukcje ze gdzieś są pęknięte. Spróbuj jeszcze na postoju dodać gazu i zobacz czy węzę gumowe puchną :wink:

IWA - Czw Mar 08, 2012 20:32

Dzięki :) Oby to nie było nic poważnego, jak mówiłem turbo jest kilka miesięcy po regeneracji więc raczej jest sprawne. Jutro będę miał trochę czasu to przysiedzę przy nim.
:wink:

Czy w grę wchodzi też uszkodzenie przepływomierza, czy jednak wtedy były by inne objawy ?

Remigiusz - Czw Mar 08, 2012 20:36

IWA, Przeplwyke możesz wywalić u siebie steruje tylko EGR i jest zbędna jak w twoim modelu.
IWA - Czw Mar 08, 2012 22:29

Remigiusz, wspominałeś coś o Wastegate. Czy to chodzi o zawór regulacji turbo?
Remigiusz - Czw Mar 08, 2012 22:34

IWA, Tak, to sie Wastegate nazywa ta gruszka z ścięgnem co jest na Turbo i steruje ciśnieniem w Turbinie :wink:
bizon - Czw Mar 08, 2012 23:09

Zdejmij ciegno z wastegate i rozruszaj je, nasmaruj nawet wd40 i zobacz czy bedzie lepiej
IWA - Pią Mar 09, 2012 15:09

Mam jeszcze prośbę, czy ktoś może mi zamieścić zdjęcie z opisem gdzie to się dokładnie znajduje? bo ciężko mi to zidentyfikować.
szoso - Pią Mar 09, 2012 15:36

http://forum.roverki.eu/v...hlight=ci%EAgno
IWA - Pią Mar 09, 2012 16:46

Zrobiłem diagnostykę jak radził Remigiusz, wyświetliło błąd nr 29.

Poza tym, sprawdziłem to cięgno zaworu wastegate, w ogóle nie pracowało. Zdemontowałem je, przesmarowałem trochę WD40 i takim olejem w sprayu, trochę się polepszyło jednak nadal pracuje ciężko. Jestem laikiem w temacie więc byłbym wdzięczny, gdyby ktoś powiedział mi z jakim oporem powinno to pracować, bo na razie muszę użyć sporej siły żeby wyciągnąć to cięgno o jakiś centymetr, może trochę więcej.

szoso - Sob Mar 10, 2012 08:15

rozpiąłeś cięgno?
bo jeśli nie to nic dziwnego że nie możesz go ruszyć
w linku który dałem wyżej jest zdjęcie w moim poście co i jak

bizon - Sob Mar 10, 2012 08:51

zdejmij zawleczke i odpnij ciehno. Ten element przy ktorym byla zaleczka powinien chodzic jednym paluchem.
Przeplywomierz raczej by tak nie mulil

IWA - Sob Mar 10, 2012 09:27

Cytat:
rozpiąłeś cięgno?

Pisałem w poprzednim poście że cięgno rozpiąłem, miałem je wyciągnięte i starałem się "rozruszać je", psikałem WD40 i trochę się poprawiło, jednak próbując wyciągnąć je ręką muszę użyć sporej siły, czy to tak ma być?

Cytat:
Ten element przy ktorym byla zaleczka powinien chodzic jednym paluchem.

Tak, ten element pracuje bez problemu.

szoso - Sob Mar 10, 2012 09:32

IWA napisał/a:
Pisałem w poprzednim poście że cięgno rozpiąłem, miałem je wyciągnięte i starałem się "rozruszać je", psikałem WD40 i trochę się poprawiło, jednak próbując wyciągnąć je ręką muszę użyć sporej siły, czy to tak ma być?

tak ma być
IWA napisał/a:
Tak, ten element pracuje bez problemu.

no to wszystko jest ok bo to o to chodziło, ten element się zapieka i blokuje cięgno

IWA - Sob Mar 10, 2012 09:44

No dobra, czyli tu jest ok. Jednak gdy wkręcam go na około 2,5-3k obrotów na biegu jałowym to cięgno nadal się nie rusza, a chyba wtedy powinno już otwierać turbo prawda?
Czy możne to uszkodzony MAP sensor?
Zauważyłem, że pod maską znajduje się coś takiego :
http://allegro.pl/czujnik...2121570864.html
Czy to też ma coś wspólnego z turbiną?

bizon - Sob Mar 10, 2012 09:54

map sensor powodowal by mulenie gdyby zle dzialal ale wywalalo by pewnie blad. Sprawdz wezyk miedzy turbo a map sensorem czy jest caly
szoso - Sob Mar 10, 2012 09:55

IWA napisał/a:
Jednak gdy wkręcam go na około 2,5-3k obrotów na biegu jałowym to cięgno nadal się nie rusza, a chyba wtedy powinno już otwierać turbo prawda?

na postoju tego nie sprawdzisz, cięgno chodzi podczas jazdy
to co pokazałeś to nie jest map sensor
http://allegro.pl/rover-2...2117964611.html tak wygląda

IWA - Sob Mar 10, 2012 10:33

Tak, wiem jak wygląda map sensor :wink:
Sugerowałem, że może ten zawór który podesłałem może mieć coś wspólnego z moją awarią?
Z tego co wyczytałem w sieci, to tym zaworem reguluje się ciśnienie doładowania, tak?
Bo autko zaczęło jakby trochę lepiej ciągnąć, już nie ma efektu takiego przymulenia powyżej 2k obrotów, jednak jeszcze nie jest to efekt "wciskania w fotel".
Wybacz szoso, że Cię tak męczę, jednak nie chcę wydawać setek złotych na mechaników jeśli nie jest to jakiś poważny problem :wink:

szoso - Sob Mar 10, 2012 10:50

IWA napisał/a:
Z tego co wyczytałem w sieci, to tym zaworem reguluje się ciśnienie doładowania, tak?

map sensorem
IWA napisał/a:
Wybacz szoso, że Cię tak męczę, jednak nie chcę wydawać setek złotych na mechaników jeśli nie jest to jakiś poważny problem

spoko, ja to rozumiem i chcę ci pomóc :wink:

IWA - Sob Mar 10, 2012 10:52

Cytat:
spoko, ja to rozumiem i chcę ci pomóc

dzięki :)

Znasz może fabryczne ustawienie tego zaworu ?
Żeby np. wkręcić do końca i wykręcić o ileś tam obrotów?

szoso - Sob Mar 10, 2012 10:58

fabryczne doładowanie to 0,8-0,9bara, może masz za mało
trzeba by sprawdzić manometrem ale trzeba to zrobić podczas jazdy
jeśli cięgno wkręcasz to doładowanie się zwiększa a jak wykręcasz to zmniejsza
im krótsze cięgno tym większe doładowanie

IWA - Sob Mar 10, 2012 11:31

Ok, spróbuję troszkę podkręcić ciśnienie i zobaczę czy coś się poprawiło, ale chyba nie obejdzie się bez wizyty w warsztacie.
Tak czy inaczej, teraz wiele mi się rozjaśniło :)

Żeby nie było niedomówień, mówimy teraz o tym zaworze ?
http://allegro.pl/rover-2...2173844408.html

szoso - Sob Mar 10, 2012 12:01

IWA napisał/a:
Żeby nie było niedomówień, mówimy teraz o tym zaworze ?
http://allegro.pl/rover-2...2173844408.html

nie
to jest od egr

bizon - Sob Mar 10, 2012 12:14

jesli nie sprawdziles ile bara Ci dmucha to lepiej nie zwiekszaj. Bo jak za bardzo zwiekszysz to moze sie skonczyc wieksza usterka. Szoso mowil o wkrecaniu ciegna przy watsegate. Przy map sensorze niczym nie regulujesz. Zawor podcisnienia daje podcisnienie do egr i hamulcow i nie ma wplywu na turbo

[ Dodano: Sob Mar 10, 2012 12:14 ]
sprawdz szczelnosc wezy i opaski. A na postoju depnij 3tys i zobacz czy waz za intercoolerem puchnie

IWA - Sob Mar 10, 2012 13:12

Cytat:
sprawdz szczelnosc wezy i opaski. A na postoju depnij 3tys i zobacz czy waz za intercoolerem puchnie

wąż wyczuwalnie puchnie.

Cytat:
nie
to jest od egr

Czyli tego nie ruszać pod żadnym pozorem?

szoso - Sob Mar 10, 2012 13:48

IWA napisał/a:
Czyli tego nie ruszać pod żadnym pozorem?

nie musisz tego ruszać, to nie ma nic w spólnego z doładowaniem

IWA - Sob Mar 10, 2012 14:20

Ok, więc postaram się zbadać manometrem ciśnienie na turbinie.

W poniedziałek pojadę zmienić rozrząd, może to on przeskoczył o jeden ząbek i nie ma mocy?

mathew - Pią Mar 16, 2012 15:55

Przy okazji. Jaki jest schemat sterowania turbo ? Co odpowiada za otwarcie ciśnienia?
Remigiusz - Pią Mar 16, 2012 17:16

mathew, Wastegate odpowiada :wink: