Zobacz temat - [R75] LEDy do jazdy dziennej
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] LEDy do jazdy dziennej

tazOR - Pią Mar 09, 2012 19:50
Temat postu: [R75] LEDy do jazdy dziennej
Hej chłopaki :) Przewertowałem tematy ale jakos na ten co mnie interesuje nie wpadłem. Mozecie mi napisać gdzie należy się wpiąć zeby na swiatla poszedl prad po przekreceniu kluczyka w stacyjce? Jak najlepiej podpiać się pod zwykle swiatla bialym kabelkiem z ledow? tez jest gdzies jakas kostka czy trzeba sie podlaczyc w kable? Sorry za lamerstwo ale kiepski ze mnie elektryk :) Efekt montazu swiatel moge pozniej wrzucic na forum jak sie uda i beda zainteresowani :)
arkady - Pią Mar 09, 2012 20:09

ja sie podpielem do kabla od radyjka;]
domel-x - Pią Mar 09, 2012 20:37

tazOR, najlepiej w kostke w prawym przednim słupku ,lub kupic jakies automatyczne swiatła które same sie włanczają ,mają jakis czujnik który bada obciążenie alternatora ,a podłanczasz je tylko pod akumulator

http://imageshack.us/phot...3012012049.jpg/

jest to moja kostka po lifcie ,przed była troche inna ale miernik j łatwo pomieżyc wszystkie wartosci,
jakie kupujesz swiatła ?

ja planuje w tym miejscu jakies dopasowac :lol:



Uploaded with ImageShack.us

tazOR - Sob Mar 10, 2012 09:27

ja zamongowalem w plastikowych zaslepkach w swoim rovku ;] jutro bede rzezbil jak to zrobic. mam nadzieje ze sie uda. zaraz popatrze na schematy. swoje swiatla mam z automatem wiec przy wlaczeniu zwyklych ledy sie wylacza i na odwrot ;]

[ Dodano: Sob Mar 10, 2012 09:27 ]
Cos jednak nie bardzo sobie radze :/ Gdzies na forum znalazlem ze jeden z uzytkownikow znalazl jakas kostke w komorze silnika ktora odpowiada za puszczanie napiecia po przekreceniu kluczyka w stacyjce. Bardzo bym prosil kogos kto montowal swiatla do jazdy dziennej zeby tak krok po kroku mi napisal gdzie, co i jak dokladnie :) . Czarny kabelek od swiatel leci do aku, czerwony musi byc podpiety pod stacyjke a bialy do swiatel pozycyjnych zeby wykminic czy ma zalaczyc do jazdy dziennej czy nie. Sorry za lamerstwo :)

Sintram - Sob Mar 10, 2012 15:01

Też planuję montaż do wersji po lifcie i wydaje mi się że w tym miejscu najlepiej pasowałyby takie http://allegro.pl/swiatla...2182884651.html Czy ktoś może już takie montował? Nie są tanie i chciałbym mieć pewność że na pewno wejdą.
imejdz - Sob Mar 10, 2012 15:41

Sintram, a Ty masz u siebie halogeny? po awatarze patrząć chyba nie, moze zamontuj u siebie okrągłe w miejsce halogenów :P ja bym chyba tak zrobil :P
tazOR - Sob Mar 10, 2012 15:50

ja swoje zamontowalem w miejscu plastikowych zaslepek przy kierunkach ;-) zle to nie wyglada. wszystko juz jest tylko poki co nie mam ich podpietych bo nie wiem jak ;]
Sintram - Sob Mar 10, 2012 16:02

Myślałem nad tym ale jednak nie, może kiedyś halogeny też zamontuje :)
domel-x - Sob Mar 10, 2012 16:21

w miejsce halogenow nieda rady dopasowac ani tych 7 cm ani tych 9cm próbowałem i naprawde źle to wygląda na orginalnych jajowatych otworach.

planuje te kupic;
http://allegro.pl/swiatla...2190150676.html
lub te wsumie wystarczy tylko otwory wywiercic;
http://allegro.pl/swiatla...2182889431.html

haszczyc - Sob Mar 10, 2012 18:38

Pamiętajcie o przepisach tzn: Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
21matys - Sob Mar 10, 2012 20:38

haszczyc, jeszcze odelgłośc od najbardziej wystającego elementu po boku auta cos około 45 cm (trzeba jeszcze sprawidzic bo nie pamietam dokładnie ) wliczając w obrys również lusterka
haszczyc - Sob Mar 10, 2012 20:44

Światła dzienne muszą być zainstalowane:

Symetrycznie względem osi pojazdu
Na równej wysokości
Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego
Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika

21matys - Sob Mar 10, 2012 21:40

haszczyc, no widzisz nie trzeba był tak od razu ;p ;p;p
tazOR - Nie Mar 11, 2012 23:53

eh... zaczelo sie od tego jak i gdzie sie wpiac a skonczylo na odleglosciach od do... gdzie wczesniej juz o tym bylo ;/
Loo - Pon Kwi 02, 2012 11:14

Również mam zamiar zamontować światła do jazdy dziennej i tak samo jak domel-x oglądałem te światła http://allegro.pl/swiatla...2190150676.html i wydaje mi się że będą najlepsze.
Otwory w zderzaku po lifcie idealnie pasują pod LEDY i znajdują się 260 mm od ziemi , czyli według przepisów wszystko jest OK , jest tylko problem z dopasowaniem owych świateł .
Odrysowałem sobie na kartce i wyciąłem pod jakim kątem załamuje się zderzak ale nawet matematyk powiedział że nie da rady tego obliczyć a wydawało mi się to takie proste , a to dlatego że nasz zderzak załamuje się pod co raz większym kątem .
Mierzyłem te światła DRL 523 HP w tamtym roku , Allegrowicz wystawił je razem z rysunkiem technicznym w skali 1:1 i mierzyłem do swojej wyciętej kartki , nie było idealnie ale wydawało się że będzie wszystko grało.
Niestety później miałem awarię samochodu i LEDY poszły na drugi plan może w tym roku zamontuję.
Chyba że domel-x lub inny klubowicz zamontuje to proszę o zdjęcia.

szpynior - Pią Kwi 20, 2012 15:44

Powracając do tematu to czy ktoś już zamontował u siebie w R75 Ledy ? Jeśli tak poproszę o foto.
arkady - Pią Kwi 20, 2012 16:13

jutro wstawie bede zamek wymieniac wiec pstrykne fotki ;]
szpynior - Pon Kwi 23, 2012 17:57

arkady, i co z tymi fotkami ?
arkady - Czw Kwi 26, 2012 20:09

sory wielkie ze tak dlugo to trwalo



Uploaded with ImageShack.us

jesse - Czw Kwi 26, 2012 20:14

tez tu zamontowalem ale zaluje ze nie wybrallem okraglych ledow wedlug mnie ladniej wygladaja
domann - Czw Kwi 26, 2012 21:54

jesse napisał/a:
tez tu zamontowalem ale zaluje ze nie wybrallem okraglych ledow wedlug mnie ladniej wygladaja


A te okrągłe wejdą obok halogenów bez rzeźbienia? One mają coś koło 5cm głębokości. No chyba że mówimy o tych pięciu okrągłych (osobno) - ale też miejsca (sensownego) dla nich nie znalazłem.

jesse - Pią Kwi 27, 2012 15:08

domann napisał/a:
A te okrągłe wejdą obok halogenów bez rzeźbienia?


moj nie ma halogenow wiec ladnie by weszly

domann - Wto Maj 22, 2012 19:44

odkopię temat.

Zamontowałem i ja - miejsce podobne jak kolega arkady.

Pierwotnie miałem zamontowane jakieś chińskie popierdółki - trzeba było nieźle się przyjrzeć aby stwierdzić, że świecą. Wywaliłem je i zamontowałem 5-cio diodowe (po 1W na każdą diodę). Światełka mają automat - trzy przewody - plus po stacyjce, masa i +12V z pozycyjnych.

ponieważ są pewne problemy, mam kilka pytań:

1. Skąd braliście +12V spod maski? Ja podłączyłem pod bezpieczniki sterowania silnikiem. Zaleta - działa w II pozycji kluczyka, wada - świecą jeszcze 5min (dokładnie ze stoperem ;) ) po wyłączeniu silnika. Trochę przydługa funkcja "comming home". Chętnie bym skrócił te 5min do zera :)

2. W jakiś sposób wpływają (dzienne) na ksenony lub moduł świateł. Co kilka-kilkanaście minut gasną i zapalają się na nowo. Oczywiście po odłączeniu dziennych (np masy) problem ustępuje.
Myślałem, że może na automat świateł dziennych, po przewodzie z pozycyjnych idzie zbyt duży prąd. Zmierzyłem - 0.0A (dla porównania - poprzednio zamontowane chińskie bździdełka, na tym samym przewodzie miały 0.02A).
Podejrzenia mam dwa: albo automat dzienych ma jakieś zakłócenia j sieje po przetwornicach ksenonów (w co raczej wątpię), albo po przewodzie podpiętym pod plus pozycji lecą jakieś zakłócenia i moduł świateł głupieje. Może podłączyć się pod pozycje za pomocą przekaźnika? Odseparuję w ten sposób dwa obwody, ale pociągnę stały prąd 0.150A z pozycji - co daje około +2W na żarówkę pozycyjnych. Moduł nie zgłupieje?
A może da się to rozwiązac prościej? Jakaś dioda?

małe uzupełnienie - przy tych poprzednich światłach, ksenony działały prawidłowo.
autko - jak w profilu


uffff - przydługie wyszło

jesse - Sro Maj 23, 2012 16:22

domann napisał/a:
1. Skąd braliście +12V spod maski? Ja podłączyłem pod bezpieczniki sterowania silnikiem. Zaleta - działa w II pozycji kluczyka, wada - świecą jeszcze 5min (dokładnie ze stoperem ) po wyłączeniu silnika. Trochę przydługa funkcja "comming home". Chętnie bym skrócił te 5min do zera

tez tak podlaczylem ale teraz pociagnalem z alternatora + ,swiatla wlaczaja sie wtedy jak odpalisz silnik

tazOR - Sro Maj 23, 2012 18:30

Proponuje zebysmy powrzucali zdjecia jak mamy pomontowane swiatla :) moze sie komus to przyda :)
domann - Sro Maj 23, 2012 19:10

jesse napisał/a:

tez tak podlaczylem ale teraz pociagnalem z alternatora + ,swiatla wlaczaja sie wtedy jak odpalisz silnik


o właśnie o to mi chodzi. Podłączyłeś się pod jeden z przewodów 3-pinowej wtyczki w alternatorze, tak?

tazOR napisał/a:
Proponuje zebysmy powrzucali zdjecia jak mamy pomontowane swiatla :) moze sie komus to przyda :)


U mnie wygląda to tak:
klik

fjl - Sob Cze 30, 2012 20:09

Witam
Co sądzicie o takim montażu świateł do jazdy dziennej? Która opcja lepsza?
Narazie ponaklejałem nalepki, bo nie wiem na co się zdecydować.

Opcja 1:


Opcja 2:


Czy też może odpuścić sobie takie rozwiązanie (ściąganie zderzaka, wiercenie, itd) i założyć tak jak koledzy powyżej?

Pawel84 - Sob Cze 30, 2012 20:33

żeby miało smak...zrób tak http://motoallegro.pl/ben...2295028710.html
Oskar - Sob Cze 30, 2012 21:17

Zdecydowanie to co napisał Pawel84, wyglądało by super. takie ringi trochę. Jeżeli tak zamontujesz to koniecznie muszę zobaczyć efekt.
surek16 - Nie Lip 01, 2012 00:56

fjl,
troszkę przesadziłeś, może lepiej coś w czrne zaślepki tak jak inni to robili albo coś przy kierunkach

fjl - Nie Lip 01, 2012 10:59

tak myślałem, zamontuje koło tablicy rejestracyjnej.
szpynior - Nie Lip 01, 2012 20:49

ech te ledy, myślałem nad założeniem ale sądzę iż do naszych R nie pasuje taka modyfikacja i dałem sobie spokój .
rafalmis1 - Nie Lip 01, 2012 21:28

Podobnie jak kolega wyżej myślę, że nie bardzo ledy pasują, chyba że te zmiast halogenow. A co powiecie na to? No mam coś takiego w Scenic i jestem zadowolony. http://allegro.pl/swiatla...2452870941.html
Matty - Pią Lip 06, 2012 09:23

rafalmis1 a powiedz czy przy przeglądzie albo w trakcie kontroli nie ma z tym problemu? Gdzieś czytałem, że to nie jest całkiem legalne. Chętnie sam bym to zamontował u siebie.
rafalmis1 - Pią Lip 06, 2012 09:50

z tego co ja się dowiedziałem, to można bez problemu takie coś montować. Ponieważ np. w Hondzie jest takie coś oryginalnie i podobno lampa nie ma żadnej dodatkowej homologacji. Ja jeżdżę na tym ponad rok. Przegląd podbiłem beż przeszkód z policją nie maiłem problemów.
joannak25 - Pią Lip 06, 2012 12:11

Ja mam zainstalowane ledy po obu stronach rejestracji, ale jakoś nie mam do nich przekonania i ich nie używam, wolę jeździć na zwykłych światłach.
Jakoś te jasne światełka wyglądają jak na mój gust zbyt nowocześnie, w stosunku do dosyć klasycznego auta.

KoKenn - Pią Lip 06, 2012 20:52

Myślałem żeby wyciąć otwory w listwach chromowanych tak żeby wyglądały tak jak zabudowane tylko niebardzo umie sobie wyobrazić jak bedzie wyglądał noc
Oskar - Pią Lip 06, 2012 20:57

dobra, mam tylko jedno pytanie, po co? do czego niby te ledy? co z tego się ma? bo na pewno auto lepiej nie wygląda z tym.
Yrek - Pią Lip 20, 2012 22:00

Te ledy nie wyglądają zbyt dobrze a zauważcie że jeśli nie są odpowiedniej jakości to nie widać ich tak na prawdę na drodze i traci tu wszystko swój sens. Obowiązek jazdy na światłach jest po to aby było bezpieczniej i to popieram a skoro led taki z bazaru jest nie widoczny to może lepiej sobie darować. Tak więc przy wyborze radzę wydać więcej i sprawdzić czy spełnia to normy!!! Osobiście nie zakładał bym tego do żadnego samochodu. To zwyczajnie nie wygląda. A na tym ,,gadżecie'' nie zaoszczędzicie pieniędzy to już kiedyś ktoś kalkulował. Dobry led kosztuje ok 200zł a rocznie można oszczędzić na nim do 100zł a kto z nas trzyma tak długo auta. Led też po jakimś czasie ulega zużyciu i podlega wymianie!!! Tak więc darujmy sobie bo pewnie cała Europa z nas leje że z takim tałatajstwem się wozimy
pazdzi0h - Nie Sie 12, 2012 09:07

jezeli juz ktos bardzo chce to wg. mnie tylko cos takiego wyglada ze smakiem




http://www.ebay.de/itm/TF...=item45fd1282ce

sash997 - Nie Sie 12, 2012 10:29

tak tylko do tego trzeba mieć zderzak po lifcie :mrgreen:
domel-x - Czw Lis 15, 2012 14:52

światła założone jak planowałem ,problem był z za czułym automatem który wykrywał kazdy skok napiecia i włanczał swiatła ,a powinien dopiero po przekroczeniu 14.40 V ,jak by ktos miał z tym problem wystarczy wpiąć w przewód plusowy jedną diode prostowniczą i po kłopocie


Loo - Czw Lis 29, 2012 23:50

Wielkie dzięki domel-x za wszystkie wskazówki , montaż nie był taki łatwy jak się wydawało ale się udało , jak będę miał chwilę czasu to wrzucę fotki.
domel-x - Pią Lis 30, 2012 13:43

jestem ciekaw jak ci to wyszło ,chyba jednak lepiej zderzak zdjąć ,łatwiej wtedy przewody zamaskować i ałtomat przykrecić np.do podłużnicy jak ja zrobiłem .
Napisz jak zachowuje sie automat :lol:

Sintram - Sob Gru 29, 2012 17:58

Tak wyglądają zamontowane światła firmy NSSC model 523HP.
rafalmis1 - Sob Gru 29, 2012 18:26

Ślicznie ;-)
Dziadek - Sob Gru 29, 2012 19:01

Czaderskie !! !
domel-x - Sob Gru 29, 2012 21:17

też myslałem o nich ,miałem je w reku jednak są mniej dopasowane i za bardzo półokrągłe przez co kąt swiecenia jest inny ,są one dedykowane do grupy VW gdzie są bardziej zaokrąglone zderzaki
pazdzi0h - Sob Gru 29, 2012 22:24

domel-x napisał/a:
też myslałem o nich ,miałem je w reku jednak są mniej dopasowane i za bardzo półokrągłe przez co kąt swiecenia jest inny ,są one dedykowane do grupy VW gdzie są bardziej zaokrąglone zderzaki


a co ma tutaj kat swiecenia?

nie oszukujmy sie LEDy niczego nie oswietlaja poza oczami innych kierowcow.

Sintram - Nie Gru 30, 2012 00:13

Fakt, nie są idealnie spasowane ale to jedyny tak długi model który wypełnia cały otwór w zderzaku.Kąt ustawienia wymuszony przez krzywiznę zderzaka sprawia że diody nie sa skierowane na wprost tak jak być powinno. Jednak światło odbite przez odbłyśniki i tak jest bardzo jasne - wydajność podawana przez producenta to 1000 lumenów . Zastanawiałem się też nad modelem 504hp który idalnie pasuje na "krzywość" i wysokośc ale ma szerokośc tylko 211mm a otwór w zderzaku to 300mm wydawało mi się z zostawienie po 4cm czarnego plastiku po bokach będzie żle wyglądać. Chciałem żeby ledy wyglądały na montowane fabrycznie. Na pierwszy rzut oka tak jest, jak ktoś się przyjrzy blizej nie jest już tak dobrze. Efekt mnie nie zadowala, przyjdzie wiosna to pobawie się wata szklaną i szpachlówką w nadzieji że uda mi się spasować to lepiej :)
domel-x - Nie Gru 30, 2012 11:01

Sintram, czyli swiecą ci bardziej do środka ? na klej też dałes ledy?
Sintram - Nie Gru 30, 2012 11:06

Mocowanie na wspornikach. Jeden przykręcony do zderzaka ,drugi przyklejony na taśmę dwustronnną z zestawu.
domel-x - Nie Gru 30, 2012 11:08

pazdzi0h, auto ma być z daleka widoczne dla innych uczestników ruchu a nie dla pieszych idących po chodniku :P
kalafior - Nie Gru 30, 2012 19:56

panowie mam taki roblem otoz do tej pory dzienne zapalaly sie po przekreceniu kluczyka a gasly jak zapalalem swiatla mijania do dzisiaj kiedy sie swieca teraz razem po wlaczeniu swiatel mijania ,po wylaczeniu swiatel mijania pala sie tylko dzienne moze ktos mi podpowiedziec co sie zepsulo obstawiam automat ale nie mozna go rozebrac istnieje inny sposob naprawy tej usterki czy tylko wymiana automatu
domel-x - Nie Gru 30, 2012 21:38

kalafior, jaki masz automat wykrywający skok napiecia czy zwykły przekaźnikowy?
kalafior - Nie Gru 30, 2012 22:08

pewnie ten wykrywajacy skok napiecia

[ Dodano: Nie Gru 30, 2012 22:08 ]
aha czytalem ze mozna wpiac jakas diode ale jaka

Adsik - Nie Gru 30, 2012 23:16

kalafior napisał/a:
aha czytalem ze mozna wpiac jakas diode ale jaka

Diodę prostowniczą :)

domel-x - Nie Gru 30, 2012 23:19

kalafior, powiem ci ze mi też siadł jeden automat ,dostałem drugi (gwarancja) ale teraz pod stacyjke podpiołem , jak ten siądzie to przerobie na zwykły przekaźnikowy :wink:
kalafior - Pon Gru 31, 2012 11:46

Adsik napisał/a:
Diodę prostowniczą


to wiem ale potrzebuje konkretnie jaka numery oznaczenia

domel-x, podlacze jeszcze pod stacyjke a jak nie bedzie dzialac to zaloze zwykly przekaznik

Boncky - Pon Gru 31, 2012 14:21

wieś tańczy i śpiewa z tymi ledami wszystkimi :) to w audi q7 za klosz po 1500 zł może wyglądać i w nowych tworach a nie w pięknym szlacheckim roverze:P za 50 zł ale jak kto lubi, tylko gorsze że auta z tym nie widać chyba że jedziemy czołowo, po za tym żadnej wiązki świata nie ma nic nie oświetla a jak widoczność trochę mniejsza to w ogóle tragedia... zwykłe światła nie raz już życie ratowały, ledy niestety nie dają nic po za światłem punktowym... w ogóle dziwi mnie że można na tym jeździć zamiast normalnych świateł...

nawet w dzień wyjeżdżając czy wjeżdżając często nie widzimy nic po za wiązką światła na słupie, ulicy krawężniku i wiemy że coś wyjeżdża nam np z boku...głównie się to miast tyczy a Ledy to tylko na choince widzimy... ;/

Dziadek - Pon Gru 31, 2012 16:09

Takie kity wypisujesz,że klękajcie narody.
"Szlacheckie auto"? To jak się takim jeździ to już można nie umieć pisać po polsku?
Po za tym, to nie oświetlenie auta zmniejsza ilość wypadków. Nie musi się nikt oświetlać żebym go widział- jeżdżę prawie 38 lat i dawniej nawet o zmroku nie każdy włączył świeczki,a żaróweczki w syrenkach były kiepskie i jakoś "nie tarłem nikomu blachy" z tego powodu.
Dochodzi jeszcze oszczędność aku i alternatora, a żarówki świecące się w dzień szybciej tracą lumeny i po jakimś czasie wieczorem mają wartość lampy naftowej.
Założyłem u siebie ledy,bo jestem przeciwnikiem obowiązkowych dziennych,a po za tym umierał mi akumulator i zawsze to trochę watów w plecy.

kalafior - Pon Gru 31, 2012 17:09

Dziadek, :ok: w 100 procentach popieram, szlacheckie auto :mrgreen:
Boncky - Pon Gru 31, 2012 17:27

"szlacheckie auto" to taka metafora forma żartu, chyba wystarczająco to zaznaczyłem grafiką ":P" czytanie ze zrozumieniem i dystansem to dzisiaj już na wymarciu chyba jest...

każdy robi co woli i jak lubi w przyjętych normach prawa i moralności, przecież ja nie bronię, jak ktoś lubi niech wkłada, po prostu jestem przeciwnikiem led-ów zamiast oryginalnych świateł drogowych w kwestii widoczności i wyglądu nie we wszystkich ale w większości pojazdów. A jeżeli chodzi o akumulator to różnica dla mnie jest żadna, żywotność aku swoją ma i taka różnica zużycia jest żadnym argumentem dla jego wytrzymałości, więcej poleci na przebiciach, altku, w zimę i innymi pierdołami niż na dwóch żarówkach z przodu...

a odnośnie bezpieczeństwa że tyle lat jeździsz i nic, to bardzo Ci gratuluję i życzę kolejnych wielu wielu lat bezpiecznej jazdy i odsyłam do programów TVNTurbo - wypadki i zwracania uwagi na zdanie "pojazd A nie zobaczył pojazdu B - jedna ofiara" itd...


ps: osobiście też jestem przeciwnikiem jazdy na światłach w dzień... jeżeli ledy sa dodatkowe to ok, ale jeżeli są zamiast mijania szczególnie w nocy co jest ostatnio normalne to już nie jest ok... :)


Szczęśliwego nowego roku ! :eek:

maziciel - Pon Gru 31, 2012 21:35

Boncky napisał/a:
"szlacheckie auto" to taka metafora forma żartu, chyba wystarczająco to zaznaczyłem grafiką ":P" czytanie ze zrozumieniem i dystansem to dzisiaj już na wymarciu chyba jest...

każdy robi co woli i jak lubi w przyjętych normach prawa i moralności, przecież ja nie bronię, jak ktoś lubi niech wkłada, po prostu jestem przeciwnikiem led-ów zamiast oryginalnych świateł drogowych w kwestii widoczności i wyglądu nie we wszystkich ale w większości pojazdów. A jeżeli chodzi o akumulator to różnica dla mnie jest żadna, żywotność aku swoją ma i taka różnica zużycia jest żadnym argumentem dla jego wytrzymałości, więcej poleci na przebiciach, altku, w zimę i innymi pierdołami niż na dwóch żarówkach z przodu...

a odnośnie bezpieczeństwa że tyle lat jeździsz i nic, to bardzo Ci gratuluję i życzę kolejnych wielu wielu lat bezpiecznej jazdy i odsyłam do programów TVNTurbo - wypadki i zwracania uwagi na zdanie "pojazd A nie zobaczył pojazdu B - jedna ofiara" itd...


ps: osobiście też jestem przeciwnikiem jazdy na światłach w dzień... jeżeli ledy sa dodatkowe to ok, ale jeżeli są zamiast mijania szczególnie w nocy co jest ostatnio normalne to już nie jest ok... :)


Szczęśliwego nowego roku ! :eek:

Zgadzam sie z Bonckim. Te cale dokladane LEDy sa jeszcze gorsze niz ksenony w reflektorach o szklach ryflowanych :| Bija po oczach jak cholera! A takie cos w R75? Prosze, tylko nie to... W motocyklu mam zamontowanych az 6 reflektorow, ktorych oczywiscie uzywam kiedy moge, pobor pradu jest wiec calkiem spory, ale nie narzekam. Dzieki temu mam pieknie oswietlona droge w nocy, a w dzien kierowcy zauwazaja mnie bez wiekszych problemow.

Dziadek - Wto Sty 01, 2013 12:06

Jak mówią Rosjanie: No coment.
Auto jak auto.Ładny,owszem,kocham go tak strasznie,że żeby go kupić sprzedałem nowe autko z salonu....ale jak wymyślą żeby jeździć w kasku,to najtańszy kupię,bo wali mnie źle pojęte bezpieczeństwo użytkowników ruchu drogowego.Nie pomogą światła,abeesy i śmesy jak się nie używa głowy za kołem.
Jeśli kogoś uraziłem,to przepraszam.

Stanislaw - Wto Sty 01, 2013 14:40

Jezdze za kierownica samochodow juz blisko 46 lat,prawo jazdy robilem jeszcze na Warszawie pick-upie z brezentowa paka,nie wiem czy ktos jeszcze taki samochod pamieta.W tamtym okresie juz samo zdobycie i zamontowanie przeciwmielnych to byl tuning, i powod do dumy wlasciciela ,dzis to jest prawie w kazdym aucie.Dzis do jazdy dziennej stosuje sie swiatla diodowe zgodnie z wymogiem uzywania swialel dziennych jako zamiennik.Czy uzywanie swialel w dzien zmniejsza ilosc wypadkow?
moim zdaniem chyba nie bardzo bo nie wprowadzily go Panstwa o wiekszym natezeniu ruchu,lepszych drogach i wiekszych dopuszczalnych predkosciach.
Samo montowanie i uzywanie swiatel Led oczywiscie w dzien a nie w nocy,bo te swiatla niczego nie oswietlaja,powoduja jednak ze takie auto czy to w lusterku czy naprzeciwko jest bardziej widoczne uwazam za dobry pomysl.
A co do montazu ich w R 75,czemu nie ,jesli jest to zrobione poprawnie technicznie i dobrane swiatla nie psuja wygladu to jestem za.
Ale jak napisal Dziadek zadne swiatla nie zastapia glowy.
Z ta opinia zgadzam sie najbardziej

SeniorA - Wto Sty 01, 2013 18:32

Stanislaw napisał/a:
Jezdze za kierownica samochodow juz blisko 46 lat,prawo jazdy robilem jeszcze na Warszawie pick-upie z brezentowa paka,nie wiem czy ktos jeszcze taki samochod pamieta
nie jest tak źle , pamięta się te czasy, bo na przykład ja zdawałem egzamin przeszło 50 lat temu na jeszcze starszej Warszawie M-20, z dzieloną przednią szybą i rozrusznikiem uruchamianym nogą przez naciskanie w kabinie trzpienia dźwigni rozrusznika.Kurs prowadziła Telewizja Polska ( jeden raz do tej pory ), a egzamin był w punktach konsultacyjnych w miastach wojewódzkich.Tuning to też były nowe opony, bo często jeździło się na tzw. trakcji konnej albo nacinanych lub po prostu łysych i tu potrzebna była głowa.
Stanislaw - Wto Sty 01, 2013 18:39

Ok,dobrze ze pamiec nie ginie o polskiej inaczej chyba radzieckiej pobiedowej motoryzacji,pamietam ta Warszawe,kolegi rodzice mieli,ile to trzeba bylo podchodow by dali troche nia pojezdzic
VIEnIO84 - Pią Lut 01, 2013 20:59

Witam już od pewnego czasu jeżdżę na ledach w moim R75 wszystko działa jak należy.Głównym powodem ich montażu było oszczędność na prądzie w akumulatorze po założeniu głośniejszego car audio który troszkę prądu zasysa :) Co do wyglądu to każdy ma swój gust;) Moje ledy maja trzy przewody biały(automat), czerwony(+) i czarny(-) podłączyłem to w ten sposób : czerwony w komorze silnika w skrzyneczce bezpieczników patrz zdjęcie dołożony czerwony przewód polecam założyć na nim bezpiecznik nie za duży, czarny przewód bezpośrednio do minusa na akumulatorze a biały do plusa żarówki od świateł mijania dzięki czemu po załączeniu ich, ledy automatycznie gasnął.Wiec ledy załączają się po zapłonie czyli w momencie rozruchu silnika już świecą, po zgaszeniu silnika ledy świeca jeszcze około 5 sekund.Ps. W instrukcji ledów było napisane żeby podłączyć biały przewód pod plusa od pozycji lub świateł mijania w moim przypadku po podłączeniu do pozycji ledy gdy powinny się wyłączyć nadal lekko się żarzyły. Morze za małe napięcie dochodziło do automatu?? Mam nadzieje ze komuś pomogłem Pozdrawiam:)
Dziadek - Pią Lut 01, 2013 21:37

Mam dokładnie tak samo i też jest ta zwłoka przy wyłączeniu zapłonu. Też założyłem z oszczędności,bo umierał mi akumulator,ale i tak go wymieniłem.Też próbowałem z pozycyjnymi,ale widać oporność 5cio watówki jest nieodpowiednia.
kalafior - Pią Lut 01, 2013 21:57

tez wczesniej takie mialem zalozone ale kupilem inne te slabo swieca za duzo autek migalo mi swiatlami zebym wlaczyl swiatla bo tych nie bylo widac proponowalbym wymiane na mocniejsze
szpynior - Sob Lut 02, 2013 09:19

Ja u siebie wstawiłem Hidy przeznaczone do zwykłych lamp bez soczewki i jest gitara. Nawet na stacji diagnostycznej dało się wyregulować lampki .
Gonia - Sob Lut 02, 2013 10:19

Stanislaw napisał/a:
Dzis do jazdy dziennej stosuje sie swiatla diodowe zgodnie z wymogiem uzywania swialel dziennych jako zamiennik.Czy uzywanie swialel w dzien zmniejsza ilosc wypadkow?
moim zdaniem chyba nie bardzo bo nie wprowadzily go Panstwa o wiekszym natezeniu ruchu,lepszych drogach i wiekszych dopuszczalnych predkosciach.
Samo montowanie i uzywanie swiatel Led oczywiscie w dzien a nie w nocy,bo te swiatla niczego nie oswietlaja,powoduja jednak ze takie auto czy to w lusterku czy naprzeciwko jest bardziej widoczne uwazam za dobry pomysl.


Moim zdaniem nie do końca. Ponieważ człowiek po pewnym czasie podświadomie odbiera, że jeśli coś jest w ruchu, to ma włączone światła. Wzrok tak się przyzwyczaja, że nawet w ciągu dnia tylko oświetlone przedmioty są uważane jako te, na które trzeba uważać. Niestety piesi, zwierzęta czy choćby rowerzyści (którzy czasem są nawet szybsi od samochodów) nie mają świateł dziennych na czole, przez co wszystkie oświetlone pojazdy przyciągają większą uwagę, odciągając od pozostałych uczestników ruchu. Czy to poprawia bezpieczeństwo? Jeśli chodzi o kolizje pomiędzy dwoma oświetlonymi pojazdami, to z pewnością tak. Jeśli chodzi o ilość zdrzeń drogowych, raczej nie. Po prostu zmienia procentowo składowe wszystkich zdarzeń drogowych.

Tyle mojego zdania.

A najbezpieczniej byłoby na drogach. Gdyby zamiast poduszki powietrznej była bomba, która w przypadku kolizji wybuchała by. Wszystkie systemu powodują, że człowiek za kierownicą głupieje coraz bardziej i zamiast budować w sobie instynkt samozachowawczy, pozbawia go tej umiejętności, dzięki której doszedł tak daleko w ewolucji.

Do motocyklisty, który ma 6 świateł i wszystkich używa, to wyobraź sobie, jak będzie wyglądał jazda, gdy wszyscy będą jeździli na jednocześnie włączonych krótkich, długich, przeciwmgielnych i dalekosiężnych i doświetlających zakręty. Taki wyścig zbrojeń spowoduje, że nikt, nic nie zobaczy. A sam nakaz jazdy na światłach spowodował, że kiedyś motocyklista aby być widoczny, wystarczyło, że jeździł na światłach. Teraz motocykliści notorycznie jeżdżą po mieście z włączonymi długimi światłami.

VIEnIO84 - Sob Lut 02, 2013 22:42

To jakie Panowie lampki byście polecili co by jasno świeciły??, ponieważ na allegro troszkę ich jest do wyboru.