Zobacz temat - [R75] nie pali na dwa gary... czemu? mam już dość....
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] nie pali na dwa gary... czemu? mam już dość....

tomi00777 - Sob Mar 10, 2012 18:55
Temat postu: [R75] nie pali na dwa gary... czemu? mam już dość....
witam
jestem po wymianie świec... bo nie palił silnik na dwa gary.... teraz tez nie pali... mechanik sprawdził cewki i tez są dobre... wiec co moze być nie tak? gdzie szukac przyczyny.... wykończy mnie ten samochód on stoi więcej u mechanika niż jeżdzi.....pomocy... ma go dość a jak coś to się chętnie wymienie na jakieś kombi bo psychicznie nie wytrzymam

[ Dodano: Sob Mar 10, 2012 18:55 ]
nik nie miał takiego przypadku?

flapjck1 - Sob Mar 10, 2012 20:59

jak sprawdzal cewki?

no i kwestia ktore cylindry nie chodza...

Aragorn - Sob Mar 10, 2012 21:02

...a jak sprawdził czy cewki działają? ...chyba najlepszym sposobem jest zamiana cewek na inne cylindry i przez komputer sprawdzenie czy zmienił się nr cylindra na którym wypada zapłon ...jeżeli pozostanie to bez zmian to może wtryski zatkane? (zaczął bym od zalania końskiej dawki jakiegoś środka do czyszczenia wtrysków np STP)
automechanik - Sob Mar 10, 2012 21:46

Jeśli cewki sprawne sprawdzić wtryski, jeśli one też sprawne zmierzyć kompresje.
Być może wypalone zawory, popękane pierścienie lub uszkodzona gładż cylindra/ów.
Równie dobrze przyczyną niepalenia może być uszkodzenie wiązki czy to zasilającej cewki czy to wtryski.

SeniorA - Sob Mar 10, 2012 22:08

tomi00777 napisał/a:
gdzie szukac przyczyny...
jeszcze w module silnika ECM , tranzystory mocy ON 36CL ( MOTOROLA) ich lutowanie do płytki,albo czy są dobre.
Pawel84 - Nie Mar 11, 2012 08:27

Moim zdaniem rozrząd przestawiony...http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=644824&highlight=#644824
tomi00777 - Nie Mar 11, 2012 10:57

rozrząd raczej nie bo wymieniałem 4 miecha temu
Boncky - Nie Mar 11, 2012 11:02

tomi00777 napisał/a:
rozrząd raczej nie bo wymieniałem 4 miecha temu


sprawdz: rozrząd cewki kompreche

albo sprzedaj a problemy znikną ;] ]

Pawel84 - Nie Mar 11, 2012 12:09

http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#644824
przeczytaj temat. Też byłem pewien że nie rozrząd bo wymieniałem
kilka miesięcy przed usterką, okazało się że rozrząd. Nie pisze
że to na 100% rozrząd u Ciebie jest przyczyną ale trzeba to sprawdzić.

automechanik - Nie Mar 11, 2012 12:43

Gdybyś podał które cylindry nie palą uzyskałbyś mniej podpowiedzi ale bardziej szczegółowych.
Przykładowo nie palenie cylindrów jednego rzędu (np. 2,4,6) to przestawienie rozrządu z reguły, akurat kiedy przestawiony jest wałek napędzany głównym paskiem to przestawienie to odczyta czujnik położenia wałka rozrządu i można to odczytać testerem. Natomiast przestawienia wałków napędzanych paskami pomocniczymi nie da się odczytać testerem.
Jeśli sprawdzanie zasterowania wtrysków i cewek wykaże ,że na którymś niema zasterowania sprawdzić wiązki jak pisałem i jeśli jest przeście między ECU a wtyczkami(pinami)pozostaje jak podpowiada SeniorA, .

[ Dodano: Nie Mar 11, 2012 12:43 ]
Jeśli już Roverka nienawidzisz zrób tak jak Ci podpowiada Boncky, :ups:
Trochę cierpliwości i wyjdziesz na prostą, choć czasem sporym kosztem.

haszczyc - Nie Mar 11, 2012 12:59

taka mentalność naszego narodu jest, że jak coś jest zepsute to lepiej sprzedać, wcisnąć komuś że auto sprawne wszystko działa i potem właśnie wynikają takie problemy, że kupiło się auto sprzedawca zapewniał że wszystko chodzi a po czasie wychodzą mankamenty ...
Pawel84 - Nie Mar 11, 2012 14:00

właśnie mentalność...przed chwilą uzupełniłem sobie garaż na forum i wyszło mi ponad 9tys złotych wydane na części itp, to jeszcze nie koniec ale jestem już blisko...jeszcze amory przód i maglownica... :)
automechanik - Nie Mar 11, 2012 15:54

Z moich doświadczeń wynika,że lepiej jest kupić (jeśli chodzi o używane) auto 7-mio letnie niż 4-letnie, te młodsze jak się okazuje dopiero wchodzi w okres usterkowości, i automatycznie staje się skarbonką. Natomiast 7-mio letnie ma większość usterek usuniętą i na pewien czas mamy spokój. Powyżej 10 lat znowu zaczynają się problemy ale wynikające głownie z przebiewgu auta. DLa mnie naprawy dotyczące zawieszenia, układu hamulcowego, łożyska , przeguby, osłony przegubów, osłony drążków kierowniczych to normalne eksploatacyjne sprawy.
Dobrze jest kupić auto od człowieka który w ten sposób podchodzi do zagadnienia.
Niestety większośc chce jeżdzić jak najtańszym kosztem uważając że jak auto trzeba naprawiać to jest do sprzedania.
Osobiście życzę takim osobnikom by trafili na auto od sobie pokrewnego człowieka.

tomi00777 - Nie Mar 11, 2012 16:55

a więc mi podobno nie pala cylindry te przy ścianie grodziowej
SeniorA - Nie Mar 11, 2012 17:34

tomi00777 napisał/a:
nik nie miał takiego przypadku?
były takie przypadki , a nie dawno kolega roadking http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=68959 , a przyczynę było to co pisałem wyżej.
tomi00777 - Pon Mar 12, 2012 07:55

a co to jest to ECM godzie to jest?
flapjck1 - Pon Mar 12, 2012 09:07

komputer, sterownik silnika
sknerko - Pon Mar 12, 2012 09:20

tomi00777 napisał/a:
godzie to jest?

W podszybiu przed pasażerem obok filtra pyłkowego

tomi00777 - Wto Mar 13, 2012 07:43

czy do się gdzieś kupic to całe ECM?
SeniorA - Wto Mar 13, 2012 08:08

tomi00777 napisał/a:
czy do się gdzieś kupic to całe ECM?
da się naprawić i da się kupić , tak jak to zrobił roadking, o czym napisał "Dzieki pomocy kolegów z ArtBizar wszedłem w posiadanie drugiego komputera z którego przelutowałem ten padniety tranzystorek. "
Komputery silnika są też na allegro.Ale najpierw trzeba stwierdzić że to wina komputera silnika.

[ Dodano: Wto Mar 13, 2012 08:08 ]
tomi00777, nie czytasz co piszemy ?

tomi00777 - Wto Mar 20, 2012 20:08

a wiec wszystko jasne nie domykające sie klapki w kolektorze ... czy wie ktoś gdzie je mozna zregenerować w kujawsko pomorskim?
Aragorn - Wto Mar 20, 2012 21:43

tomi00777 napisał/a:
a wiec wszystko jasne nie domykające sie klapki w kolektorze ... czy wie ktoś gdzie je mozna zregenerować w kujawsko pomorskim?


...regeneracja raczej nie realna chyba że po prostu padły silniczki (VIS) jeśli tak to można je naprawić, bo sam kolektor jeśli się posypał to raczej tylko wymiana na używkę ...ale bardzo dziwne że kolektor jest powodem tego, że nie pali na dwa cylindry (nie słyszałem o takim przypadku w 75)

automechanik - Wto Mar 20, 2012 22:16

A co mają wspólnego niedomykające się klapki z niepaleniem na dwa cylindry? :sad:

[ Dodano: Wto Mar 20, 2012 22:16 ]
Chyba raczej niedomykające się zawory, mierzyłeś kompresję

tomi00777 - Sro Mar 21, 2012 21:00

mechanik mówił ze klapki w kolektorze do wymiany a przyczyną nie palących garów był przetopiony kabelek od instalacji gazowej bo dawał zwarcie - dobrze ze kompa nie spaliło