Zobacz temat - [Rover 200] proszę o opinie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - [Rover 200] proszę o opinie

tedunios - Pon Mar 12, 2012 21:08
Temat postu: [Rover 200] proszę o opinie
Jest to mój pierwszy post więc na początek chciałbym się przywitać.

A więc Witam wszystkich :)

Szukam 1 auta dla siebie i na internecie znalazłem fajną okazje. Jest to Rover 200 z danymi tak jak wyżej, w cenie 4000zł. Stan auta sprzedający określa na dobry, po rozmowie telefonicznej wszystko wydaje się być dobre. Elektryka sprawna, auto zarejetrowane i ogólnie na chodzie.

Poczytałem trochę na waszym forum o Roverach ale nie rozwiewa to do końca moich wątpliwości.

Czy cena nie jest jakaś podejrzana? Podobne auta z tego samego rocznika itp widziałem w cenach o 1500-2500zł większych. Co możecie jeszcze powiedzieć ogólnie o tych/tym samochodzie czy warto?

http://moto.allegro.pl/ro...2198021599.html

damianz11 - Pon Mar 12, 2012 21:21

A więc,
Przegieb dla mnie to z 290000km a nie 190000km. Patrz kierownica i drążek. Zbiornik od płynu jakiś czarny (może kawe leje). Lewa lampa przód jest jaśniejsza od prawej i coś odstaje.

Tyle w temacie z mojej strony :wink:

tedunios - Pon Mar 12, 2012 21:51

Szczerze mówiąc przebieg mało mnie obchodzi w końcu to auto z 98' ;) Głównie chodzi mi o to czy za takie pieniądze można kupić takie auto? Czy raczej trzeba się spodziewać tego, że sprzedający chcę się go szybgo pozbyć przez jakąś ukrytą usterkę...
damianz11 - Pon Mar 12, 2012 22:13

Hmm silnika i skrzyni przez internet nie sprawdzisz. Zobacz wady R200/25 na forum i bedziesz wiedzieć z czym to się je :cool: .

Tą ukrytą wadą może być uszczelka pod głowice dlatego pisałem o czarnym zbiorniczku :/ .

tedunios - Pon Mar 12, 2012 22:22

Dokładnie, tych rzeczy nie sprawdzisz przez internet dla tego jutro będę oglądał auto na żywo.

Czy jest jakiś sposób dzięki któremu mogę sprawdzić czy uszczelka nie jest, nie wiem "przepalona"? Na co zwrócić uwagę?

damianz11 - Pon Mar 12, 2012 22:40

Po pierwsze:
Maska w góre. Wyciągnij bagnet i zobacz jakiego koloru jest olej. Jak kolor kremowy (taki biały) to już wiadomo o co chodzi.

Po drugie:
Odkręć korek od płynu i zobacz czy zbiorniczek nie jest pusty i czy też nie ma jakiegoś nalotu na płynie.

Po trzecie:
Kontrolka od temp. ma być poniżej połowy.

Po czwarte:
Rovery się dość szybko grzeją więc tym się nie sugeruj.

Po piąte:
Sprawdz czy ma ogrzewanie

Po szóste:
Zagrzej silnik i zobaczy czy temp. nie bedzię skakać do góry (ponad połowe)

Po siódme:
Zagrzej silnik i zegnij przewód od chłodnicy ten co jest na górze koło kolektora. Jak miękki to dobrze. Jak go nie zegniesz za bardzo to już źle.

Po ósme:
Zobacz czy na łączeniu silnika z blokiem nie cieknie olej (nie pokrywa pod zaworami)

Zobacz tęż czy płyn w zbiorniczu nie bulgocze.

Coś jeszcze ? Pytaj

aaa tak wogóle to kiedyś handlarz był tak mądry że odłączył czujnik od temp. żeby nie pokazywało temp. . I często też są wyciągane termostaty.

tedunios - Wto Mar 13, 2012 07:03

Wielkie dzięki! Dziś późniejszym popołudniem pojade oglądać auto. Napewno napisze co zobaczyłem.
Jeśli wymyślę jeszcze jakies konkretne pytanie to z pewnością skorzystam z twojej pomocy :)
Jak ktoś ma jeszcze jakieś rady to śmiało pisać.

leszczu - Wto Mar 13, 2012 15:21

damianz11 napisał/a:
Po siódme:
Zagrzej silnik i zegnij przewód od chłodnicy ten co jest na górze koło kolektora. Jak miękki to dobrze. Jak go nie zegniesz za bardzo to już źle.

W tym przypadku powinno być odwrotnie. Jeśli silnik jest dobrze nagrzany, to węże robią się twarde, bo w układzie wytwarza się spore ciśnienie. :wink:
Cytat:
Przegieb dla mnie to z 290000km a nie 190000km. Patrz kierownica i drążek.

E tam, kierownica nie jest jeszcze tak mocno zjechana widziałem gorsze przy przebiegach 150 tyś :wink:
damianz11 napisał/a:
Lewa lampa przód jest jaśniejsza od prawej i coś odstaje.

No z ta lampa to pojechałeś, ledwo co widać prawa, a ty twierdzisz że jest ciemniejsza.

A co do auta, to ciężko coś w ogóle stwierdzić po tych fotach. Zbiorniczek wyrównawczy strasznie brudny jakby byłby w jakimś piachu i korek ma nieoryginalny. Ewidentnie widać że cieknie olej przy łączeniu bloku z głowicą przy obudowie rozrządu, albo olej wali z uszczelki, albo uszczelniacze wałków puszczają. Co więcej tu pisać,auto trzeba obejrzeć na własne oczy. :grin:

damianz11 - Wto Mar 13, 2012 18:34

Jak silnik ciepły to przewody zegniesz a jak pada uszczelka to nie dasz rady bo są tak twarde :wink: .

Ale ta lampa to jest ciemniejsza po prawej :cool:

I jak autko, widziałeś ?

leszczu - Wto Mar 13, 2012 18:41

damianz11 napisał/a:
Jak silnik ciepły to przewody zegniesz a jak pada uszczelka to nie dasz rady bo są tak twarde :wink: .

damianz11, mylisz się. Jak autko dobrze się nagrzeje to przewody robią się twarde bo w układzie wytwarza się spore ciśnienie. Jak nie robią się twarde to znaczy, że korek od zbiorniczka nie trzyma tego ciśnienia.
damianz11 napisał/a:

Ale ta lampa to jest ciemniejsza po prawej :cool:

Jeszcze, żeby autko stało na wprost, to można byłoby coś zauważyć, że lampy są inne, ale jak auto stoi bokiem i ledwo co widać druga lampę, to jak tu można siać przypuszczenia, że reflektory różnią się od siebie. :wink: