Zobacz temat - [R45] Jaki rozmiar letnich opon
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Jaki rozmiar letnich opon

dawidmdj - Pon Mar 12, 2012 23:52
Temat postu: [R45] Jaki rozmiar letnich opon
Jaki rozmiar letnich opon 15' polecacie założyć do R45?

W zeszłe lato miałem 195/65/15 ale obcierały przy mocniejszym skręcie.
Oryginalnie są 195/55/15.

Jakie macie w waszych R?

Remigiusz - Wto Mar 13, 2012 00:04

dawidmdj, Gdzie obcierały ? Ale 195/65R15 to za wysoki profil opony :neutral:

Ja mam 195/55R15 (śmigały po torze w Radomiu) i jest naprawdę rewelacja myślę nawet nad szerszymi ale coś w w 205/45R15 :wink:

dawidmdj - Wto Mar 13, 2012 14:17

obcierały się o osłonę od dołu silnika.
szoso - Wto Mar 13, 2012 15:00

jak taki balon założyłeś to nic dziwnego :wink:
IROLA - Sro Mar 14, 2012 08:09

W 1,4 benz. mam tak : przód 195/55/R15 a tył : 185/60/R15. Z tyłu mam założone nadkole (takie półnadkole) z lewej strony i nic nie ociera.
gregor13 - Sro Mar 14, 2012 08:26

U mnie standarcik - 195/55/15 Sava.
piter-t - Sro Mar 14, 2012 14:17

takie same kółeczka są w aerodecku, żeby włożyć większe niż przewiduje producent to już musisz utwardzać zawieszenie, widziałem założone 195/60/15, więc pewnie jeszcze te jakoś by obleciały... ale nie próbowałem, bo sam trzymam się 195/55/15 na nokianach, szerzej nie ma sensu według mnie bo i moc autka nie za duża a spalanie rooooośnie ;)
Remigiusz - Sro Mar 14, 2012 14:26

piter-t, Jakie masz Nokian'y :?: Zadowolony jesteś z nich :?:

Mialem Nokian H w R220 jako rozmiar 175/65R14 i fajnie sie na tym śmigało :wink:

marcin316 - Sro Mar 14, 2012 18:48

Ja mam letnie 195/60/R15 i sporadycznie przytrze z przodu jak na max skręconych kołach wjadę na jakąś większą nierówność. W normalnej eksploatacji nawet przy pięciu osobach na pokładzie nic nie obciera.
Andrzej_1272 - Sro Mar 14, 2012 19:38

195/55/15 i nie ma żadnych problemów.POZDRAWIAM.
BoloSr - Sro Mar 14, 2012 19:44

marcin316 napisał/a:
Ja mam letnie 195/60/R15 i sporadycznie przytrze z przodu jak na max skręconych kołach wjadę na jakąś większą nierówność. W normalnej eksploatacji nawet przy pięciu osobach na pokładzie nic nie obciera.


ja ma 205/45r17 i zimowe 195/65r15 i tez nic nie obciera :)

farek - Czw Mar 15, 2012 15:03

IROLA napisał/a:
W 1,4 benz. mam tak : przód 195/55/R15 a tył : 185/60/R15. Z tyłu mam założone nadkole (takie półnadkole) z lewej strony i nic nie ociera.


zawsze myślałem, że za takie coś dowód zabierają.. Wolno mieć przód szerszy niż tył?

IROLA - Pią Mar 16, 2012 13:55

Można mieć różne rozmiary ale warunek jest jeden : na jednej osi muszą być takie same. Czyli obie opony na osi tylnej np.: 185/60/R15 a przód inny rozmiar.
leszczu - Pią Mar 16, 2012 14:05

IROLA napisał/a:
Można mieć różne rozmiary ale warunek jest jeden

Dodajmy również, że jeśli auto jest wyposażone w ABS, to profil opony nie może dużo się różnić, minimum to "5". :wink:

piotrpk - Nie Mar 18, 2012 14:38

Ja ostatnio założyłem 195 / 55 / R15 na obu osiach, na przód Matadory MP-44, na tył zostały mi dawne opony Cheyen HP01 (w Polsce takich cudów nie widziałem). Jestem zaskoczony, bo opony są bardzo ciche (przejechałem ponad 500 km, w tym trasa ponad 300).
dawidmdj - Czw Kwi 05, 2012 21:02

a może być tak że z przodu założe 195/55/15 a z tyłu 205/60/15 lub 195/65/15 bo zostały mi takie? jak będzie lepiej?
leszczu - Czw Kwi 05, 2012 21:03

Cytat:
a może być tak że z przodu założe 195/55/15 lub 195/65/15

Czytałeś to co wyżej napisałem ??

dawidmdj - Czw Kwi 05, 2012 21:26

zagdza się, wyleciało mi z głowy o tym abs
bizon - Czw Kwi 05, 2012 22:16

http://www.renaultsafrane.pl/kalkulator.htm
Tu masz przelicznik i sobie sprawdzisz jak profil wplywa na srednice opony

piter-t - Pią Kwi 13, 2012 17:14

Remigiusz sorki za czas odpowiedzi ;) mam i3 i jak na razie zadowolony jestem ;) może czasem mam wrażenie że powinny lepiej hamować, ale to trzeba byłoby sprawdzić na tym samym odcinku na innych oponach... ;) ale gdzie trzymać się powinny to trzymają a i już nie jeden zakręt szybko przeleciały nawet nie piszcząc i przed zającem wyhamowały... ;)
Remigiusz - Pią Kwi 13, 2012 19:51

piter-t, hehe.. no ja myślę ze sobie jeszcze jak uzbieram kasę kupie znów Nokianki :wink:
Fajny Aerodeck masz kurcze taki mi się marzy :wink:

piter-t - Pią Kwi 13, 2012 20:16

fakt, jak się dorwie aerodecka w dobrym stanie, niewymęczonego to autko sprawia dużo radości... czy diesel czy benzyniak.. nie raz robiłem dalsze trasy i sama radość... a oponki to jak teraz patrzę mi się udało kupić dość dobrze bo za 260zł... teraz są po 330... kupiłem w tym sklepie
Kod:
http://kupsobieopony.pl/opony-letnie-15-cali-nokian-195-55r15-nokian-i3-85h/p,233796

Bodziek85 - Pią Kwi 13, 2012 20:32

Panowie doradźcie - bo chce kupić fele z oponami - są zresztą na allegro - 16stki mg z oponami 205/50 - jak taki zestaw sprawdzi sie w moim R416 (zawieszenie seria - wydaje mi się za miękkie)
bizon - Pią Kwi 13, 2012 21:39

205/50 tylko jesli et45, jesli et40 to jedynie205/45.
Ja zalozylem sobie wlasnie 16tki 205/45 i jestem bardzo zadowolony, moze nie jest tak wygodnie jak na balonach (kazda koleine lapie) ale za to jaka skretnosc

Bodziek85 - Pią Kwi 13, 2012 21:46

http://allegro.pl/show_item.php?item=2255442523 - hmm to bedzie to ok ? bo nie wiem czy to ET45, jestem w kropce[/u]
bizon - Pią Kwi 13, 2012 21:53

wygladaja jak oryginal wiec chyba et45. ale kurde podejrzanie tanio jak na 16tki z oponami w takim stanie
Bodziek85 - Pią Kwi 13, 2012 21:58

http://www.forumsamochodowe.pl/rozmiary/rover/ tu są wymiary - zastanawia mnie czemu seria 400 ma max felgi 15 a wszystkie inne serie 25/45 już nawet 17stki ...

jutro jade obejrzeć i chyba wezme je jak spasują. na co zwrócić uwage przy zakupie ?

bizon - Pią Kwi 13, 2012 22:03

Bodziek85 napisał/a:
zastanawia mnie czemu seria 400 ma max felgi 15 a wszystkie inne serie 25/45 już nawet 17stki ...

bo w tej tabieli 400tki sa najstarsze, w nowszych widocznie juz dawali w oryginale wieksze.
co nie zmienia faktu ze w starszym tez mozesz zalozyc wieksze
Bodziek85 napisał/a:
na co zwrócić uwage przy zakupie ?

Na to ET. Otowr centrujacy zeby pasowal, jak bedzie wiekszy to kup sobie pierscienie centrujace za 30zl. czy pokrzywione to tak na oko chyba nie zobaczysz. i jedz je wywaz bo nie wiadomo kiedy koles robil

Bodziek85 - Pią Kwi 13, 2012 22:06

aha to mi rozjaśniło nieco sprawe, patrzałem nawet do instrukcji od R którą mam po niemiecku i tam największe zalecają do diesli i benzyniaków 2 litrowych i jest to rozmiar 195/55 R15 V lub H

mam jeszcze kilka innych po drodze jakby te nie spasowały bo droga długa niestety, no ale co zrobić jak nie ma na czym jeździć, nowych zimówek szkoda.

dzięki za pomoc - zdam jutro relacje jakby co ;)

bizon - Pią Kwi 13, 2012 22:09

http://www.renaultsafrane.pl/kalkulator.htm
Jesli zakladasz wieksza felge a mniejszy profil, to srednica kola sie nie zmniejsza wiec ja tam nie widze przeciwsazan, a wyglad tez sie liczy wiec warto wieksza felge (moim zdaniem).

Bodziek85 napisał/a:
nowych zimówek szkoda.

Ustaw tez geometrie bo opon 16tek tez szkoda

Bodziek85 - Pią Kwi 13, 2012 22:14

ok bezapelacyjnie pojdą do sprawdzenia i wyważenia na warsztacie, geometrie robiłem zeszłego roku - autka nie ściąga więc narazie sobie daruje.

jeszcze raz dzięks i do jutra ;)

bizon - Pią Kwi 13, 2012 23:33

Bodziek85 napisał/a:
autka nie ściąga więc narazie sobie daruje.

Nie musi sciagac, zazwyczaj sciera zle opony

[ Dodano: Pią Kwi 13, 2012 23:33 ]
Sprawdz tez czy nakretki beda Ci pasowac (stozek - kula)

Bodziek85 - Pon Kwi 16, 2012 11:50

nie za bardzo wiem jakie nakrętki kupić do tych alufelg - na allegro jest tego sporo, rózne wymiary, kształty, może ktoś podpowiedzieć co bedzie pasowało ?

zastanawiałem się czy to podejdzie:
1. uniwersalne stożkowe:
http://allegro.pl/nakretk...2269149368.html
2. sferyczne rover/mg
http://allegro.pl/nakretk...2251722436.html

czy jakieś jeszcze inne, z góry dzięki za odpowiedź.

bizon - Pon Kwi 16, 2012 12:52

Musisz dobrac szerokosc, u Ciebie 12, gwint, u CIebie 1,5, czy stozek czy kula to zalezy jakie felgi, oraz dobrac glebokosc nakretek do dlugosci szpilek, tu decyduje jakie et felgi masz.
Prosze mnie poprawic jesli w tym modelu jest inaczej niz 12 i 1,5

[ Dodano: Pon Kwi 16, 2012 12:52 ]
acha i pewnie masz w bagazniku klucz 19 to szukaj nakretek na klucz 19 bo po co kupowac nowy klucz

Bodziek85 - Pon Kwi 16, 2012 13:04

hmm wydaje mi się że kula ale nie jestem pewien, chyba jednak kupie na warsztacie gdzie daje do wyważenia i bede miał jeszcze dziś założone w R nowe kółka
bizon - Pon Kwi 16, 2012 13:38

zaloz i tak dzisiaj nawet jak nie beda mieli nakretek, jak troche pojezdzisz na starych nakretkach nic sie nie stanie.
a najlepiej sprawdzic majac pod reka obojetnie jaka nakretke i wlozyc ja w otwor nienalozonej felgi. jesli wpada rowno w otwor i nie kiwa sie to znaczy ze pasuje. kula w otworze stozkowym bedzie sie kiwac i tak samo stozek w kulowym. moze ktos zaraz powie ze glupi sposob ale ja tak robie i jeszcze sie nie przejechalem na tym

bociannielot - Pon Kwi 16, 2012 14:58

Bodziek85, cholerka a ja wczoraj zamówiłem te nakrętki za 3 zeta od sztuki :/ a nie wiem jakie będą w sumie otwory w felgach
Bodziek85 - Pon Kwi 16, 2012 21:08

kółka już wyważone, okazało się że prościutkie i w super stanie. nowe nakrętki założyli mi na serwisie ponoć oryginalne od s-maxa (stożek) i mam przyjechac za 200km na kontrol i dokręcenie.

jeżeli chodzi o same wrażenia z jazdy to powiem krótko - rewelacja.

Na plus - niebo lepsza przyczepność i krótsza droga hamowania, względnie ciszej niż na zimówkach

Jedyny minus a zarazem również plus, jest taki, że trzeba chwycić kierownice na koleinach

//aha - nakrętki jakie mam założone sa bardzo podobne, jak nie te same, co na tej aukcji:
http://allegro.pl/nakretk...2253623390.html

ja płaciłem 4,5zł/szt

bizon - Pon Kwi 16, 2012 21:23

Zgadza sie, na niskim profilu mniej komfortowo ale za to bezpieczniej.

Bodziek85 napisał/a:
(stożek)

A jednak stozek, a te na aukcji co podales drugie byly kulowe.

Bodziek85 napisał/a:
i dokręcenie.

A nie latwiej wziasc klucz i stracic pol mniuty

Bodziek85 - Pon Kwi 16, 2012 21:39

hehe właśnie też mnie to zdziwiło po kiego mam do nich przyjeżdżać. Dowiedziałem się że tak zalecają - żeby kluczem tym co dokręcają chyba dynamometrycznym automatem to zrobić. A nie wiem czy sobie jeszcze nie porobie z zaciskami hamulcowymi czyszczenie plus przemalowanie, to i tak bez sensu takie cyrki odstawiać z dokręcaniem na serwisie.
bociannielot - Pon Kwi 16, 2012 21:44

No to syf :/ bo moje oryginalne roverovskie felgi mają być a zamówione kulowe, ale nic może się pomylili przy pakowaniu :mrgreen:
Bodziek85 napisał/a:
żeby kluczem tym co dokręcają chyba dynamometrycznym automatem to zrobić
jak dynamometrycznym to dobra wulkanizacja, mi kiedyś pistoletem dokręcili to jak złapałem gumę to klucz poszedł a koła nie odkręciłem :evil:
bizon - Wto Kwi 17, 2012 07:13

ja tam sie nie bawie w dynamometryczne, przykrecam na chama i tyle
dawidmdj - Sro Kwi 18, 2012 17:06

ja założyłem teraz 205/60/15 na tył i 195/55/15 i zaświeciła mi się kontrolka abs..
czyli pewnie przez różnicę profilu

leszczu - Sro Kwi 18, 2012 17:38

dawidmdj napisał/a:
ja założyłem teraz 205/60/15 na tył i 195/55/15 i zaświeciła mi się kontrolka abs..
czyli pewnie przez różnicę profilu

Raczej nie powinna. A przy jakiej prędkości się zaświeciła ??

dawidmdj - Sro Kwi 18, 2012 18:15

ale właśnie po zmianie opon i ok. 100 km/h
wcześniej się nie świeciła

bizon - Sro Kwi 18, 2012 18:27

to musiales gdzies miec przetarty przewod czy cos i pewnie wisial na wlosku i przy zmianie opony mu sie dostalo. abs nie swieci sie od roznicy profili.
bociannielot - Sro Kwi 18, 2012 19:33

dawidmdj napisał/a:
ja założyłem teraz 205/60/15 na tył i 195/55/15 i zaświeciła mi się kontrolka abs..
na jednej osi?

[ Dodano: Sro Kwi 18, 2012 19:33 ]
jak na jednej osi są różne rozmiary to ABS może się świecić :ok: w 4x4 to nawet jak z tyłu i przodu są inne profile to ABS szaleje

marcin316 - Sro Kwi 18, 2012 20:03

bociannielot, jak w 4x4 dasz różne profile na poszczególnych osiach to łatwo zabić napędy. Jeśli auto ma stały napęd 4x4 to awaria prawie pewna.
dawidmdj - Sro Kwi 18, 2012 21:24

na przedniej osi 205/60 a na tylniej 195/55
odkręce koła i zobacze czy uszkodzony jest przewód

bizon - Sro Kwi 18, 2012 21:40

zamiast odkrecac kola to sprawdz najpierw miernikiem rezystancje na wtyczkach od czujek. od tylnych przy tylnej osi, od przednich pod maska w okolicach amortyzatorow. sprawdz czy wogole rezystancja sie zmienia gdy kiwasz samochodem
bociannielot - Czw Kwi 19, 2012 10:45

dawidmdj napisał/a:
na przedniej osi 205/60 a na tylniej 195/55
odkręce koła i zobacze czy uszkodzony jest przewód
e to spoko nie powinno się przez to świecić
marcin316 napisał/a:
bociannielot, jak w 4x4 dasz różne profile na poszczególnych osiach to łatwo zabić napędy. Jeśli auto ma stały napęd 4x4 to awaria prawie pewna.
bardzo prawdopodobne :wink:
TomaszM - Czw Kwi 19, 2012 13:58

Oczywiście że się będzie świecić, jeśli z przodu i z tyłu nie będzie podobna średnica zewnętrzna koła! Im większa różnica tym zaczyna wyskakiwać przy mniejszej prędkości, a im mniejsza to przy większej. Sprawdzone.

Wystarczy najpierw poznać zasady działania układu ABS...

marcin316 - Czw Kwi 19, 2012 14:41

Różnica w obwodzie przy tych parametrach opon przekracza 5%, a to już całkiem sporo.
7Tomi - Pią Kwi 20, 2012 14:44

TomaszM napisał/a:
Oczywiście że się będzie świecić, jeśli z przodu i z tyłu nie będzie podobna średnica zewnętrzna koła! Im większa różnica tym zaczyna wyskakiwać przy mniejszej prędkości, a im mniejsza to przy większej. Sprawdzone.

Wystarczy najpierw poznać zasady działania układu ABS...


Tak jak kolega pisze. Jesli układ sprawny po powinna sie zaswiecic.