Zobacz temat - [r25] Problem z wspomaganiem układu kierowniczego?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r25] Problem z wspomaganiem układu kierowniczego?

hannar - Sob Mar 17, 2012 20:35
Temat postu: [r25] Problem z wspomaganiem układu kierowniczego?
Witam.
Zauważyłem w zbiorniku płynu wspomagania "bulgotanie oleju". W pozycji max w prawo albo lewo płyn się "uspokaja". w każdym innym położeniu jakby się gotował. Jest czysty i przezroczysty (kolor czerwony). Wspomaganie działa bez problemów. Jeśli nie to uszkodzenie to jaki jest powód takiego zachowania (w innym samochodzie też ze wspomaganiem nie ma tego zjawiska). Stan oleju jest cały czas na linii max (przy wyłączonym silniku). Na innych forach pisali że to objaw zapowietrzenia i podawali że trzeba kierownicą wykonać max w prawi i lewo zrobiłem to kilkanaście razy ale objaw bulgotania nie zniknął.
Krzysztof

leszczu - Nie Mar 18, 2012 10:14

Jeśli wspomaganie działa bez problemu, to po co się przejmować. :wink:
slax - Nie Mar 18, 2012 11:32

hannar, Jeśli płyn się tobie "gotuje" "pieni" to prawdopodobnie układ jet zapowietrzony, kręcąc kierownicą w prawe i lewe skrajne położenie odpowietrzasz układ, dlatego płyn na chwile się uspokaja.

Sprawdź dokładnie układ pod kątem wycieków, bo gdzieś musi być nieszczelność skoro się układ zapowietrza, sprawdź wszystkie połączenia, osłony drążków kierowniczych, czy tamtędy płyn nie cieknie, obejrzyj dokładnie pompę wspomagania czy się gdzieś nie poci.

Płynu nie masz za mało przypadkiem?

Na pewno takie zachowanie się układu nie jest właściwe, płyn powinien być "spokojny" a nie jak u Ciebie, ja bym sprawy nie bagatelizował, bo może puki co nie odczuwasz różnicy w pracy układu, ale z czasem możesz to wszystko doprowadzić do jakiejś poważniejszej usterki czy uszkodzenia maglownicy.

chudson - Nie Mar 18, 2012 13:32

Też mi sie kiedyś pienił jak poprosiłem kolegę żeby dolał płynu hamulcowego przy odpowietrzaniu hamulców. Sierota pomylił zbiorniczki.
hannar - Nie Mar 18, 2012 14:30

slax napisał/a:
hannar, Jeśli płyn się tobie "gotuje" "pieni" to prawdopodobnie układ jet zapowietrzony, kręcąc kierownicą w prawe i lewe skrajne położenie odpowietrzasz układ, dlatego płyn na chwile się uspokaja.

Sprawdź dokładnie układ pod kątem wycieków, bo gdzieś musi być nieszczelność skoro się układ zapowietrza, sprawdź wszystkie połączenia, osłony drążków kierowniczych, czy tamtędy płyn nie cieknie, obejrzyj dokładnie pompę wspomagania czy się gdzieś nie poci.

Płynu nie masz za mało przypadkiem?

Na pewno takie zachowanie się układu nie jest właściwe, płyn powinien być "spokojny" a nie jak u Ciebie, ja bym sprawy nie bagatelizował, bo może puki co nie odczuwasz różnicy w pracy układu, ale z czasem możesz to wszystko doprowadzić do jakiejś poważniejszej usterki czy uszkodzenia maglownicy.

Samochód mam 2 miesiące. Stan płynu jest cały czas taki sam (na linii max). Żadnych wycieków, parkuje na kostce więc widziałbym. "Gotowanie" jest bardzo intensywne praktycznie zajmuje cały zbiorniczek po wyłączeniu silnika płyn klarowny (nie spieniony) i cały czas na poziomie max. Jak trzymam kierownicę w dowolnie skrajnym położeniu nie ma "gotowania". Przewody suche pompa tez. Nie wiem w czym problem?
Krzysztof

slax - Nie Mar 18, 2012 15:01

Spróbuj może jeszcze wymienić płyn, koszt znikomy bo ok 30zł, roboty tez na 15 minut. Być może płyn jest już stary i stracił już swoje właściwości